תפריט עמוד

ווילדרנס, דרום אפריקה: דרך הגנים

ברגע שירדתי מהאוטובוס באכסניה 'פיירי נו' ידעתי שהגעתי למקום הנכון. מבני האכסניה טובלים בירוק וריח של יער נישא באוויר.

העיירה ווילדרנס נמצאת על "דרך הגנים" כחצי שעה נסיעה לכיוון מזרח מהעיר ג'ורג'. אי אפשר היה לתת לה שם הולם יותר. העיירה מוקפת בטבע פראי. מצד אחד חוף הים רחב הידיים, ומצד שני הרים מכוסים ביער סבוך. ביניהם זורם נהר שמתרחב ללגונה יפה לפני שנשפך לים.

האזור שסביב העיירה מנוהל על ידי רשות הגנים של דרום אפריקה והוכרז כפארק לאומי. בפארק יש כמה מסלולי הליכה קצרים של מספר שעות. אפשר להגיע לפארק בהליכה מהעיירה, מה שמקל מאוד על מטיילים שהגיעו לכאן ללא רכב צמוד.

יש משהו קסום בהליכה על פסי רכבת בין עצי היער וההרים.

את ההליכה מכיוון העיירה אל הכניסה לפארק הלאומי אפשר לעשות לאורך פסי רכבת הקיטור שנסעה כאן בעבר במסלול בין הערים ג'ורג' ונייסנה, אך איננה פעילה יותר. יש משהו קסום בהליכה על פסי רכבת בין עצי היער וההרים. אחרי שמשלמים את דמי הכניסה לפארק כדאי לצאת להליכה לכיוון המפל שבקצהו של מסלול ההליכה קינגפישר.

אורך המסלול כ- 3.5 ק"מ וההליכה בו נוחה ונעימה ומתאימה לכל הקהלים. רובו של המסלול עובר ביער טבעי וסבוך. מי שישתדל לשמור על שקט יוכל ליהנות מקול ציוץ הציפורים הנפלא. שיאו של המסלול וחלקו ההרפתקני ביותר מגיע בערך בחצי הדרך, כשצריך לחצות את הנהר על גבי רפסודה המחוברת לחבל שקשור בשתי הגדות לגלגלות. עולים על הרפסודה ומושכים בחבל, וכך הרפסודה מתקדמת לאיטה אל עבר הגדה השנייה של הנהר. כעבור כשעה הליכה תגיעו למפל. הוא די קטן ואיננו מרשים בפני עצמו אבל המיקום שלו בין סלעים לבנים ובריכות מפצה על כך. זהו המקום המושלם למנוחה מושלמת שאחריה אפשר להתחיל את הדרך חזרה.

המפל די קטן ואיננו מרשים בפני עצמו אבל המיקום שלו בין סלעים לבנים ובריכות מפצה על כך.

שוטטות ביער היא אמנם מהנה במיוחד, אבל עכשיו הגיע הזמן לבקר בחוף הים. בקיץ אפשר לרבוץ על החוף ולצפות על גולשי הגלים, אך בחורף חוויית החוף שונה לגמרי. החוף הרחב ריק כמעט מאדם ונשקפים ממנו נופי הגבעות המיוערות. עשירי האזור בנו לעצמם בתים מרשימים לאורך החוף ויש סיכוי סביר שתפגשו כמה מהם בטיול עם הכלב. ההגעה לחוף ממרכז העיירה פשוטה ומהירה ומי שרוצה יכול לעשות טיול לאורכו ולהגיע עד לפארק הלאומי.

אם כל ההליכה הזו עוררה בכם את התיאבון, ישנן כמה אפשרויות טובות בעיירה. במסעדה גירלס, שנמצאת מאחורי תחנת הדלק אפשר ליהנות מארוחת דגים ומאכלי ים מצויינת. אם דווקא חשקתם בארוחה איטלקית, כנסו למסעדה פומודורו שנמצאת בצידו השני של הכביש בבית הדואר הישן. כאן אפשר לבחור בין שלל מנות פיצה ופסטה טעימות במיוחד.

למידע נוסף על טיול בדרום אפריקה

 

הרצאת וידאו: דרום אפריקה - יופי ועוצמה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מדרום אפריקה

הצצה לשכונות העוני והפשע בקייפטאון
הצצה לשכונות העוני והפשע בקייפטאון

ביקור בקיפטאון היפה, כמעט שלושה עשורים חלפו מאז נפילת האפרטהייד מראה כי הניסיונות לצמצם את חוסר האיזון שנוצר בין העשירים לעניים והמציאות בשכונות העוני והפשע בשולי העיר לא צלחו. קסם היופי של קייפטאון לא פג כמובן, אולם בזווית ...

מירוץ הסרדינים – ההצגה הכי טובה בטבע
מירוץ הסרדינים – ההצגה הכי טובה בטבע

בכל שנה, בין החודשים יוני לאוגוסט, מתרחשת אחת הנדידות הגדולות והמרשימות ביותר בעולם הטבע – נדידת הסרדינים, שמושכת אליה אלפי בעלי חיים רעבתנים לסעודה חגיגית ופרועה, ללא חוקים ועם ים של הפתעות. ובכל שנה, צוללים אוהבי טבע מושבעים ...

לשחות עם לווייתנים בדרום אפריקה
לשחות עם לווייתנים בדרום אפריקה

חוויה רודפת חוויה במהלך שייט בזמן נדידת הסרדינים בחוף הפראי בדרום אפריקה: קבוצות של דולפינים דוחפים את הסרדינים לכדורי ענק, עופות ימיים מצטרפים לחגיגה וכך גם הכרישים. אבל שיא השיאים הוא מפגש מתחת למים, במרחק נגיעה, עם לווייתנים ...