תפריט עמוד

הריביירה הצרפתית: עשרת הגדולים

העיירות הנוצצות, הכפרים התלויים, החופים היפים, הגנים המטופחים, הפסטיבלים - כל המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ במהלך חופשה בריביירה הצרפתית

הריביירה הצרפתית היא שם נרדף לחיים הטובים. יש בה מזג אוויר נעים ושמשי, חופים מהיפים באירופה, עיירות נופש יוקרתיות שכוכבים הוליוודיים נוהגים לבלות בהן את חופשותיהן, כפרים עתיקים התלויים על מצוקים תלולים מעל הים, מוזיאוני אמנות נהדרים, גנים מטופחים שמשקיפים לנוף נפלא ושווקי אוכל ססגוניים. הנה עשרה מקומות וחוויות שלא כדאי להחמיץ בריביירה הצרפתית:

 1. הטיילת האנגלית של ניס
נקודת המוצא לטיול שלנו בריביירה היא העיר ניס וכדי להיכנס לאווירה המתאימה, נצא אל הטיילת האנגלית (Promenade des Anglais). זהו אחד האתרים הכי מפורסמים בריביירה הצרפתית והמקום לראות ולהיראות בו בעיר החוף היפה. הטיילת עטורת הדקלים נמתחת לאורך רצועת החוף היפה של מפרץ המלאכים והיא גדושה תמיד (אך במיוחד בימי ראשון) באנשים – תיירים, משפחות מקומיות שיוצאות עם הילדים לטיול בעגלה, סקייטרים, מחליקי רולר בליידס ועוד ועוד. כשתרצו לנוח, תוכלו לעשות זאת באחד מהספסלים הלבנים שעל הטיילת, בכיסאות הנוח שעל החוף או באחד מבתי הקפה הרבים שהטיילת משובצת בהם. לאורך הטיילת אפשר להתרשם ממבנים יפים מתקופת הבל אפוק, ובקרבת מקום לא כדאי להחמיץ את וילה מסנה, הבנויה בסגנון נאו קלאסי ומוקפת בגנים יפים. הווילה משמשת כמוזיאון אזורי.


הטיילת האנגלית בניס. המקום לראות ולהיראות בעיר היפה | צילומים: שאטרסטוק          

2. סנט טרופה
עיירת החוף הנוצצת סנט טרופה (Saint Tropez) היתה בעבר כפר דייגים שליו עד שבשנות החמישים של המאה הקודמת בריג'יט ברדו הצטלמה במקום לסרט, והשאר היסטוריה. הכפר המקסים הפך לעיירה אופנתית, חביבת הידוענים וסמל לזוהר ולתהילה, ובעקבות הכוכבים הגיעו גם התיירים שגילו את קסמו של המקום. ויש הרבה סיבות להתאהב בסנט טרופה – הרחובות המרוצפים באבן, בתי הקפה, הכיכרות המוצלות, הנמל הציורי הגדוש ביאכטות מפוארות, המוזיאונים המצוינים, השווקים המקומיים שבה אפשר להתענג על התוצרת הפרובנסאלית, וכמובן, החופים היפים. לאלה יש להוסיף את הבוטיקים האופנתיים, הברים ומסעדות היוקרה – כולם ביחד יוצרים את החוויה הייחודית של סנט טרופה.


סנט טרופה. כפר דייגים שליו שהפך לעיירת חוף נוצצת

3. חופי קאן
העיר קאן (Cannes), שמפורסמת בפסטיבל הסרטים שמתקיים בה מדי שנה, התברכה בכמה מהחופים היפים בריביירה הצרפתית. לחופים של קאן יש חול זהוב, והמים שקטים וחמימים ואידיאליים לשחייה. הרבה מהחופים פה פרטיים ויש לשלם תשלום נאה בכניסה כדי ליהנות ממנעמי החוף, אבל יש גם חופים עירוניים בהם נדרש תשלום סמלי וחופים ציבוריים שהכניסה אליהם חופשית. החופים מסודרים ומאורגנים, עם שמשיות ומיטות שיזוף ושירותי הצלה, וקו החוף מנוקד בבתי קפה אופנתיים ומסעדות יוקרה. אם אתה מחפשים פינה מבודדת תמצאו חופים שלווים יותר בריביירה, אבל אם אתם מעדיפים סצנת חוף תוססת עם השיק המפורסם של הריביירה, כאן תמצאו אותה בשפע.


סצנת חוף תוססת בחוף של קאן
           
4. הכפר התלוי אז
הריביירה הצרפתית היא לא רק עיירות חוף נוצצות. אחת מהפנינים היפות ביותר של הריביירה היא הכפר התלוי אז (Eze), כפר ימי ביניימי ששוכן בראש גבעה תלולה מעל הים התיכון, עם תצפית פנורמית עוצרת נשימה על קו החוף של חצי האי קאפ פרה. הרחובות הצרים ומרוצפי האבן של הכפר משובצים במוזיאונים קטנים כמו מוזיאון הבושם, גלריות לאמנות ובוטיקים ייחודיים, ואם זה לא מספיק, בנקודה הגבוהה ביותר בכפר יש גנים אקזוטיים יפהפיים שמהם נשקפת תצפית נפלאה על קו החוף.


אז, כפר ימי ביניימי ששוכן בראש גבעה תלולה מעל הים התיכון

5. ווילה אפרוסי דה רוטשילד
בריביירה הצרפתית פזורות וילות מרשימות רבות, אבל אם יש אחת שלא כדאי להחמיץ את הביקור בה הרי שזו וילה אפרוסי דה רוטשילד (Villa Ephrussi de Rothschild) שבסנט ג'ין קאפ פרה. הווילה נבנתה ב-1906 עבור ביאטריס אפרוסי דה רוטשילד על מנת לשכן בה את אוסף האמנות שלה, ועד מהרה היא הפכה למקום מפגש לחובבי תרבות ואמנות עם מפגשי קריאה ומופעי מוזיקה. בתוך הווילה אפשר להתרשם מהריהוט התקופתי, מהעתיקות ומאוסף האמנות המרשים. הווילה הצבועה בוורוד מעוצבת כארמון איטלקי ומוקפת בגנים נהדרים עם פרחים (כולל גן ורדים נהדר), צמחים, מזרקות, גן יפני, גן טרופי ותצפית נהדרת על הים התיכון.


וילה אפרוסי דה רוטשילד. עיצוב מרשים וגנים נהדרים

6. מונקו
הנסיכות הזעירה מונקו (Monaco) היא אמנם מדינה בפני עצמה, אבל היא מהווה חלק בלתי נפרד מהריביירה הצרפתית ומשמשת כמגרש השעשועים של עשירי אירופה. בכבישי העיר נוסעות מכוניות יקרה כמו פרארי, פורשה, בנטלי ולמבורגיני, והנמל של מונקו גדוש ביאכטות מפוארות. יש פה כמה אתרים שלא כדאי להחמיץ כמו הארמון המלכותי המרשים, הקתדרלה, האקווריום שהוא מהגדולים באירופה והגנים האקזוטיים מהם נשקף נוף נפלא של הים התיכון. בשביל לחוות את מונקו במיטבה, כדי לבקר בקזינו של מונטה קרלו ששוכן בארמון מרהיב מהמאה ה-19 בסגנון הבל אפוק.


נמל מונטה קרלו במונקו. מגרש המשחקים של עשירי אירופה

7. נסיעה בכביש החוף קורניש דה אסטרל
הריביירה הצרפתית מפורסמת בכבישי החוף היפים שלה, שהנסיעה בהם היא תענוג גדול הודות לנופים הנפלאים הנשקפים לאורך הדרך. אחד הכבישים היפים מכולם הוא קורניש דה אסטרל (Corniche de l'Esterel) שנמתח מסנט רפאל (St-Raphael) ועד ללה נפול (La Napoule), ומציע לכל אורכו נופים שאין מנוס מלתאר אותם בקלישאות כמו "עוצרי נשימה". מצד אחד של הדרך ניצבים הצוקים האדמדמים הדרמטיים של רכס אסטרל, מהצד השני של הכביש מנצנצים המים של הים התיכון, עם סירות המפרש הלבנות ששטות בהם, והעיניים לא שבעות מהיופי. לאורך הדרך יש נקודות תצפית נהדרות ומפרצים קטנים שאפשר לרחוץ בהם.


נוף הנשקף מדרך החוף קורניש דה אסטרל

8. אנטיב
לצד ערים ועיירות נוצצות כמו ניס, סנט טרופה או קאן, לא כדאי להחמיץ את הביקור באנטיב (Antibes), שבה נמצא נמל היאכטות הגדול ביותר באירופה. למרות זאת, לא מדובר בעיר שמשמשת רק לנופש ושעשועים אלא בעיר היסטורית עם אופי ואווירה ידידותית ורגועה שמציעה הרבה עניין כל השנה ולא רק בחודשי הקיץ שטופי השמש. יש בעיר אתרים היסטוריים רבים ובהם עתיקות רומיות וטירה עתיקה, טירת גרימלדי, שממנה נשקף נוף נפלא של האזור. באנטיב יש כמה מוזיאונים מעניינים, כמו מוזיאון פיקאסו שמוקדש לאמן שהתגורר בעיר במשך כחצי שנה. באנטיב נמצאים כמה מהחופים הנהדרים ביותר בריביירה הצרפתית, עם חוף חולי רך ומים צלולים, ובנוסף העיר מציעה גם אטרקציות לכל המשפחה כמו פארק ימי עם לווייתנים ודולפינים, פארק מים, פארק שעשועים ועוד.


אנטיב. עיר היסטורית עם אווירה ידידותית

 9. הפסטיבלים של הריביירה           בריביירה הצרפתית מתקיימים לאורך השנה פסטיבלים רבים שמושכים אליהם תיירים ומקומיים. חלק מהפסטיבלים הם בעלי שם עולמי, כשהמפורסם מכולם הוא פסטיבל הסרטים של קאן שמתקיים מדי שנה במאי. זהו אחד מפסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם, ולמרות שמרבית אירועי הפסטיבל סגורים לקהל הרחב, בתקופת הפסטיבל פוקדים את העיר תיירים רבים שמקווים לפגוש את הכוכבים  שפוקדים את העיר בזמן הפסטיבל – אם לא באולמות, אז לפחות בחופי הים שבהם, לדעת רבים, נמצא האקשן האמתי. מיד אחרי פסטיבל קאן מתקיים במונקו הגרנד פרי, אחד ממרוצי הפורמולה 1 הנוצצים בעולם.


פסטיבל הלימון במנטון. פסלי ענק העשויים מפירות הדר

ביולי מתקיים בניס כבר למעלה משישים שנה אחד מפסטיבלי הג'אז הוותיקים באירופה, שאירח במהלך השנים את גדולי אמני הג'אז בעולם כמו אלה פיצג'רלד ומיילס דייוויס, ובשנים האחרונות מציע גם הופעות של רוק, פופ ומוזיקת עולם. גם בחורף מתקיימים בריביירה הצרפתית פסטיבלים נהדרים, שעם המפורסמים שבהם ניתן למנות את קרנבל הפרחים בניס, שכולל תהלוכות פרחים ססגוניות, ואת פסטיבל הלימון בעיירה מנטון  שכולל שלושה שבועות של חגיגות, תהלוכות צבעוניות ותערוכות של פסלי ענק, כשהכל מוקדש ללימון ולפירות הדר נוספים.

שוק האוכל Cours Saleya בניס, מהמפורסמים שבשווקי הריביירה

10. שוקי האוכל של הריביירה
בערים ובעיירות של הריביירה מתקיימים שוקי אוכל מלאי טעם ואווירה שמהווים מוקד משיכה לתושבים, לשפים המקומיים וגם לתיירים. אחד השווקים המפורסמים ביותר הוא שוק Cours Saleya שבניס. השוק פעיל מדי יום (למעט יום שני) מציע תוצרת טרייה, ירקות אורגניים, גבינות, עשבי תבלין, פרחים והרבה קסם מיוחד. בימי שני מחליפים את דוכני המזון דוכנים של עתיקות ופיצ'יפקס. שוק מפורסם נוסף הוא השוק שמתקיים בכיכר מסינה שבעיר העתיקה של אנטיב ובו דוכנים של ירקות, גבינות, זיתים ושמן זית, נקניקים ועוד. בקאן יש שלושה שווקים מרכזיים, כולם מקורים, ובהם דוכנים של פירות וירקות, דגים, גבינות, תבלינים וצמחי תבלין, פרחים ועוד.

לקריאה נוספת:
 

פרובאנס והריביירה הצרפתית - מסלול טיול 
פרובאנס והריביירה הצרפתית – מסלול טיול
   

מסלול טיול שמתחיל בניס ומסתיים במרסיי, עובר דרך חופים זהובים, עיירות נופש יוקרתיות, כפרים עתיקים ונופים פסטורליים של שדות לבנדר, כרמים ומטעי זיתים. וגם האוכל בשווקים ובמסעדות נפלא

 

 

 

 

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.