טיול מאורגן בן 9 ימים לפרובאנס ולדורדון

מזמינים אתכם לטיול מאורגן לפרובאנס והדורדון, בהפקת חברת הנסיעות איילה גיאוגרפית. מה בתכנית? תענוגות בניחוח צרפתי – כפרים פסטורליים ועיירות קטנות, לצד ערים, קניונים, מבצרים, טירות, נחלים ונהרות, שווקים, יין וגבינות, אגוזים, כבד אווז פוא-גרה ופטריות. כל השפע שיש לצרפת להציע.

טיול מאורגן בן 9 ימים לפרובאנס ולדורדון

 

בהפקת איילה גיאוגרפית.
 

יום 1> תל אביב -מארסיי – לה בו- פונט דו גארד

נמריא בשעות הבוקר מתל אביב ולאחר הנחיתה במארסיי נצא לארל, העיר בה חי תקופה קצרה וינסנט ואן גוך. נראה את כיכר הרפובליקה ואת בית העירייה המרשים, נבקר במנזר סט. טרופים, נמשיך לתיאטרון הרומי ולארנה המקומית-אמפיתיאטרון רומי המשמש עד היום לקרבות שוורים. נבקר בכיכר הפורום המפורסמת מציוריו של ואן גוך. לאחר מכן נמשיך ללה בו בה נבקר במצודה העתיקה החולשת על סביבתה. נראה את החיזיון האור קולי במחצבות הישנות ונסיים את היום בביקור בפונט דו גארד מוביל המים הרומי המפורסם ממנו נמשיך ללינה באזור אביניון , 4 לילות

 

 

יום 2> קרפנטרה אורנז' קניון הארדש

הבוקר נבקר בעיירה קרפנטרה ,בה נמצא בית הכנסת העתיק ביותר בצרפת, נבקר במרכז ההיסטורי של העיירה ממנה נמשיך לאורנז' בה נשתמר תיאטרון רומי שלם- התיאטרון השלם ביותר באירופה שבו נותר הקיר הסוגר את איזור הבמה. נבקר במרכז ההיסטורי של העיירה ונראה את שער הניצחון המרשים, נמשיך לאורך קניון הארדש לתצפיות על הנוף המיוחד. בדרך נעצור ונפרוס פיקניק ממיטב מעדני פרובנס-גבינות,יינות,ירקות ןפירות.נמשיך עד "לגשר הקשת "שבקצהו ומשם נחזור למלוננו באזור

 

 

יום 3 > אביניון רוסיון- איל סור לה סורג –פונטן דה ווקלוז

את הבוקר נבלה באביניון נראה את ארמון האפיפיורים, נצפה על גשר "סן בנזט". נראה את בית העירייה, כיכר ירושלים ואת בית הכנסת. מהעיר שמוקפת חומה נמשיך מזרחה ל" פונטיין דה ווקלוז" שם נובעים מקורות הנהר סורג מעומק של מאות מטרים. נלך לאורך הנהר המקסים והציורי. נמשיך לכפר רוסיון ונבקר במכרה האוכרה המיוחד שצבעיו מעטרים את בתי הכפר. בסיומו של היום נשוטט בין התעלות הציוריות של העיירה "איל סור לה סורג" ,ממנה נמשיך למלון. באזור אביניון

 

יום 4> אקס אן פרובנס- קסיס

הבוקר נצא לחוות את יופייה של העיר אקס אן פרובנס, נבקר בארבעת השווקים שמתקיימים היום ,נראה את הרחובות המפוארים, ונתרשם מהבתים המהודרים. נראה את בית העירייה, את מנזר סן סובר ונהנה מהאווירה המיוחדת של העיר בה חי ופעל פול סזאן. בצהריים נצא לעייריה קסיס הנמצאת על מפרץ מקסים. מכאן נצא לשוט בפיורדים הקסומים המכונים "קאלנק". לקראת ערב נחזור למלוננו.

 

יום 5> סנט מארי דה לה מאר- שמורת הקמארג

הבוקר נצא לשמורת הקמארג בה רואים עדרי סוסים לבנים, עופות מים נדירים. נראה שדות אורז כרמי גפנים ואת הזרועות של נהר הרון שיצרו דלתא ענקית. נמשיך לעיירה סנט מארי דה לה מר. נראה את הכנסייה המבוצרת שמשמשת כמקום עליה לרגל לצוענים של דרום-צרפת. נשוטט בין הסמטאות הציוריות ונמשיך לאיג-מורט: העיירה המבוצרת שנבנתה ביוזמתו של לואי ה-9 (לואי הקדוש): מלך צרפת במאה ה-13 שפסלו נמצא במרכז העיירה. נראה את הכנסייה ואת החנויות המיוחדות המוכרות מהתוצרת החקלאית המקומית (סוגי אורז שונים ועוד), וממתקים אופייניים לאזור. בתום הביקור נמשיך צפונה לאזור הדורדון.

יום 6 > פיז'אק-תהום פאדיראק – רוקאמדור חבל הדורדון

בבוקר נבקר בעיירה פייזאק ,עיירה בה נולד שאמפוליון,מפענח כתב החרטומים. הוא שפיענח את כתב החרטומים המצרי בעזרת אבן הרוזטה, שנמצאה ע"י חילי נפוליון ב-1799 במצרים מימי הביניים, העיירה שמורה היטב, וניתן לראות בה בתי קומות הבנויים מאבן חול, שנשתמרו מהמאות ה-16-13. נראה עותק מוגדל של אבן הרוזטה המוצג בכיכר Ecritures (הכתב). נסייר בסימטאות הציוריות. ונמשיך בדרכנו למערת פאדיראק, מערה קרסטית מיוחדת ועמוקה שבתחתיתה זורם נהר שלאורכו נשוט. נבקר במערה וממנה נמשיך לכפר הידוע רוקמאדור שיושב על מצוק תלול, נרד ברגל לאורך דרך הצליינים, נבקר בכנסיות, נסייר בכפר המיוחד, משם נמשיך ללינה באזור סרלה..

 

יום 7 > סרלה ועמק הדורדון

נתחיל את היום בביקור בסרלה ,עיירה יפהפייה שבתיה בנויים לבנים זהובות. העיירה מלאה מקומות קסומים, סימטאות ציוריות, ככרות עתיקות, ארמונות מפוארים וכנסיות מרשימות. נסייר בעיירה המדהימה המושכת אליה אלפי תיירים המתעניינים במעדני ה"פואה גרה", במגוון הפטריות הגדול, ריבות הערמונים ועוד מעדנים אופיניים ויחודיים לאזור. בעיירה שפע של מסעדות מגוונות המגישות ממיטב מעדני המטבח של איזור דורדון ופריגור (Périgord) נמשיך לאורך נהר בדורדון לביקור במצודת ביינאק השולטת על האיזור. נבקר במבצר שתחילת בנייתו היתה במאה ה-13 ונוכל להתרשם מעוצמתו. נרד ברגל לכוון נהר הדורדון ונשוט לאורכו באחת מספינות העץ המיוחדות. נבקר בכפר לה רוק גאג'אק (La Roque Gageac). זהו כפר קטן, בן 500 תושבים, יפה ומטופח, התלוי-צמוד לצוק אדיר. משם ניסע ונעלה לכפר דום (Domme), כפר מצודה-"באסטיד" מיוחד במינו, ממנו נשקפים נופים מופלאים של הדורדון וסביבותיו. ניסע ברכבת תיירים מיוחדת לסיור בעיר. בסוף היום נגיע ללינה בסרלה.

 

יום 8 > עמק הלוט מערת פש מרל-אלבי

הבוקר נטייל בין דוכני שוק האוכל המדהים של איזור פריגור.. נראה ונטעם את מעדני האיזור ונמשיך לביקור במערה הפרהיסטורית פש מרל שליד נהר הלוט זוהי אחת ממערות האדם הקדמון המרשימות בצרפת ובה נשתמרו להפליא ציורי בעלי חיים ליד זקיפים ונטיפים מרשימים. לאחר הביקור. נדרים לעיר היפה אלבי שעל הנהר הטארן בה נבקר במוזיאון טולוז לוטרק ,בו מוצגות יצירותין החשובות,נבקר בקתדרלת סט ססיל-קתדרלה הגדולה ביותר בצרפת שעשויה מלבנים, נסייר בסמטאות הציוריות, ונראה את ביתו של הצייר טולוז לוטרק.לינה באלבי.

 

ימים 9-10> קרקסון- ברצלונה

נשלים את הסיור באלבי ונצא לקרקסון העיר המבוצרת מהמרשימות ביותר באירופה. נטייל בין החומות, בסמטאות היפות בכיכרות המיוחדות, מגדלי ההגנה והחפירים המרשימים. אחה"צ נמשיך לאורך דר' צרפת לברצלונה אם יתיר הזמן,ניכנס לסיור במרכז העיר-שדרות הראמבלאס,הרובע הגוטי ". בהתאם לשעת הטיסה נצא לש התעופה

בדרכנו חזרה הביתה. ננחת בנתב"ג למחרת בבוקר.

**ייתכנו שינויים במסלול בהתאם לטיסות, הוראות השלטונות, מזג האויר ומיטב שיקולי המדריך לטובת הטיול.