תפריט עמוד

הסכנה פחתה – קבוצת אוראנג אוטאן התגלתה

עובדי ארגונים לשימור הסביבה באידונזיה גילו אוכלוסייה חדשה ולא מוכרת של אוראנג אוטאן. הקבוצה החדשה שאיש לא ידע עד כה על קיומה נמצאה נמצאה באזור מבודד ובררי, שמעטים מאוד מגיעים אליו. התגלית המשמחת הזו משנה את תמונת מצבם העגום של האוראנג אוטאן ומפחיתה מעט את סכנת ההכחדה שנשקפת להם.

אוכלוסיית האוראנג אוטאן בעולם נאמדת כיום ב-65 אלף פריטים. הם חיים רק בשני איים ששייכים למלזיה ולאינדונזיה – בוניאו וסומטרה.
האוכלוסייה החדשה התגלתה בקצה האי בורניאו. המומחים שהגיעו למקום ספרו 219 קינים שבהם מתגוררים אוראנג אוטאנים. ההערכה היא שעם התגלית החדשה גדל מספר הפרטים בטבע באלף לפחות.

"רק לעיתים רחוקות יש בידינו משהו משמח לדווח עליו בתחום שימור הטבע והסביבה" צוטט ב-CNN אריק מייארד, אקולוג אמריקאי בכיר במשלחת שפועלת בבורניאו. "רוב הדיווחים שלנו הם על חיות שנחדו או עומדות בסכנת הכחדה ממשית והנה לפתע סיפור חיובי כזה מפתיע אפילו אותנו המומחים".

תושבי אזור קאלימאנטאן הנידח בבורניאו דיווחו כבר כמה פעמים על אוגלוסייה לא מוכרת של אוראנג אוטאן, אלא ששום מומחה או אקולוג לא ראה אותם עד לשבוע האחרון.

העובדה שהאזור כה נידח וההגעה אליו אפשרית רק לאחר נסיעה שנמשכת יום שלם, שיט בסירה ואז צעדה באזור הררי עזרה למעשה לשמור על החיות הנדירות שלא נפגעו עד כה מפיתוח. במקומות אחרים מסכנים את קופי הענק האלה בעיקר בירוא של יערות וכריתת עצים שמצמצמת את תחומי המחיה הטבעיים.

משמעות השם במלאית הוא "אדם ביער" ושם זה מציין את הדמיון הרב בין האוראנג אוטאן למין האנושי.
לאחר שהתגלו שוקלים האקולוגים צעדים למנוע את הפגיעה בהם ולשפר את השמירה עליהם.

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאינדונזיה

באלי: חגיגות גלונגן
באלי: חגיגות גלונגן

אחת לשנה באות רוחות האבות לבקר את בני משפחותיהן באי באלי, ולכבוד המאורע כל האי לובש חג. המקדשים, הבתים והרחובות מקושטים להפליא ולשולחן מוגשים מאכלים מיוחדים, אף הם מעוטרים מאוד. הצצה לעשרת ימי החג באי האקזוטי

אתרים באינדונזיה – המקומות שאסור להחמיץ
אתרים באינדונזיה – המקומות שאסור להחמיץ

יותר מ-13 אלף איים מרכיבים את אינדונזיה, מדינה בעלת עושר עצום מבחינה אנושית, דתית, תרבותית ונופית. הרי געש פעילים, יערות גשם, מסורות ייחודיות ובעלי חיים אנדמיים הם רק חלק ממה שתפגשו בטיול לאינדונזיה. הנה כמה אתרים מעניינים במיוחד

שמורת טאנג'ונג פוטינג באינדונזיה
שמורת טאנג'ונג פוטינג באינדונזיה

שמורת טאנג'ונג פוטינג באי האינדונזי קלימנטן היא אחד המקומות היחידים בעולם שבו אפשר לראות קופי אורנג אוטן בסביבתם הטבעית. מלבד הקופים האדמוניים, זוהי הזדמנות נדירה לפגוש עוד שלל בעלי חיים אנדמיים, חלקם בסכנת הכחדה. טיול טבע מהחלומות