תפריט עמוד

הסיורים של אברהם טורס: לגלות את ישראל מחדש

סיורי עומק מודרכים הם בהחלט לא חוויה השמורה לתיירים בלבד. הסיורים של אברהם טורס, למשל, משלבים תוכן ופאן ומאפשרים לגלות מקומות מוכרים בארץ בדרך חדשה ולא שגרתית, בין אם מדובר בסיור בעקבות חרדים בירושלים, סיור בין תרבויות בדרום תל אביב או סיור שנירקול וניקוי חופים במפרץ אילת (תוכן שיווקי)

יש אתרים בארץ שכולנו מכירים וחוזרים אליהם שוב ושוב, אבל יש מקומות שחלפנו על פניהם עשרות פעמים בלי לגלות איזה אוצרות הם מסתירים בתוכם. האם ידעתם שעל הגג של דיזינגוף סנטר יש חווה חקלאית עם יער בזיליקום וגינת פרפרים? שבדרום תל אביב תוכלו להתענג על אוכל אתני מופלא? שנצרת היא גן עדן ליזמים צעירים (וגם לפודיז)? ומתי בפעם האחרונה סיירתם במאה שערים?

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבינים שאם בחו"ל אנחנו מחפשים את הפינות הנסתרות שמחוץ למסלול הרגיל ומשתתפים בסיורי עומק, אין שום סיבה לא לעשות בדיוק את אותו הדבר בארץ שלנו ולגלות כמה פנינים מסתתרות לנו מתחת לאף. ההבנה הזו התחזקה בשנה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה, כשלא התאפשר לצאת לחו"ל וכולנו רצינו לראות בעיניים חדשות את הסביבה הקרובה לבית.

סיור בעקבות חרדים בירושלים. מתי בפעם האחרונה טיילתם במאה שערים?

הסיורים של אברהם טורס עונים בדיוק על הצורך הזה. למעשה, בתחילת הדרך פנו באברהם טורס בעיקר לתיירים. קהל היעד של אברהם טורס היה הקהל שמגיע לאברהם הוסטלס – מטיילים ותרמילאים שההשתתפות בסיורים אפשרה להם להכיר לא רק את הארץ אלא מטיילים נוספים כמותם. הרעיון היה לצאת בקבוצות קטנות שיאפשרו אינטימיות בין המשתתפים ויספקו להם חוויה חברתית שתישאר גם אחרי הטיול.

בעקבות משבר הקורונה, באברהם טורס החליטו לבנות סיורים שמותאמים במיוחד לקהל הישראלי. הסיורים האלה מגוונים ומתאימים לאנשים שכבר ראו את הארץ והעולם ומחפשים סיורים שיש בהם קצת יותר עומק, ויש גם הרבה סיורי נישה שמתאימים למגוון תחומי עניין, כמו אמנות, אוכל, אופנה או גלישת רוח, לצד סיורי משפחות כמו סיורים בעקבות אמנות רחוב. מה שמשותף לסיורים של אברהם הוסטל הוא שאלה סיורים עם אג'נדה – הסיורים מאפשרים היכרות עם הקהילה המקומית, תומכים בעסקים קטנים ומקומיים ומנסים לעורר מודעות סביבתית וחברתית.

הסיורים מתאימים למגוון תחומי עניין – מאוכל ועד גלישת רוח

חיבור בין פאן לתוכן

הייחוד של הסיורים של אברהם טורס הוא החיבור שהם יוצרים בין פאן לבין תוכן שהוא יותר מעמיק.  טיולים שמצד אחד משלבים כיף והנאה, ומצד שני, מאפשרים היכרות עם אנשים מהקהילה המקומית או עם המורכבות שיש לאזור מסוים. בסיורים לא נרתעים מלגעת בנושאים שנויים במחלוקת, ולהציגם בצורה מאוזנת, מבלי לנקוט עמדה. בסיור בחברון, למשל,  פוגשים מתנחלים ופלסטינים והמשתתפים נחשפים לשני הצדדים.

הסיור הרב תרבותית בדרום תל אביב כולל ביקור בקואופרטיב נשים שמייצרות אמנות אפריקאית

כמעט בכל הסיורים יש חשיבות מאוד גדולה למפגש האנושי – הרי האנשים הם אלה שעושים את המקום. בתל אביב, למשל, מתקיימים סיורים בדרום העיר, אזור בו חיים פליטים ומהגרי עבודה ממדינות רבות. האזור הזה כל כך קרוב אלינו, ולמרות זאת, רק מעטים מאיתנו יודעים את ההבדלים בין הקהילות הרבות שחיות בדרום תל אביב, שלכל מהן תרבות שונה לחלוטין. הסיורים האלה מאפשרים לתת פנים ושמות לאנשים שחיים שם. אחד הסיורים בדרום תל אביב, למשל, כולל מפגש עם כומר מאריתריאה שמנהיג כנסייה בדרום תל אביב ועם קואופרטיב נשים שמייצר אמנות אפריקאית ומוכר אותה לקהל הרחב. חלק מהסיורים בדרום תל אביב הם סיורים קולינריים, סיורים מהנים וטעימים שמאפשרים מצד אחד להיחשף למגוון הטעמים והמאכלים הייחודיים של הקהילות השונות בדרום תל אביב, ומצד שני מאפשרים מפגש ושיחה עם האנשים שמאחורי האוכל.

באברהם טורס מנסים שבכל אחד מהסיורים יהיו את שני האלמנטים – גם כיף וגם תוכן ועומק. אחד הסיורים הפופולריים בנצרת מתמקד ביזמות חברתית ובתהליכים החברתיים שעוברים על העיר, אבל הוא לא פוסח גם על טעימות בשוק. באילת יש סיורי שנורקלינג, אשר בסיומם לוקחים חלק בניקוי השונית, תורמים לסביבה ויוצאים מהסיור עם תחושה של ערך מוסף.

באילת יש סיור שנירקול מודרך שמשלב ניקיון של החוף

לכל לוקיישן – הייחוד שלו

באברהם טורס מודעים לכך שלכל אזור יש את הייחודיות שלו, ובהתאם לזה נבנים הסיורים באותו אזור. הסיורים בתל אביב יהיו שונים מהסיורים בירושלים ומהסיורים באילת. תל אביב היא עיר של מסיבות ובילויים, אז לצד סיורים רב תרבותיים וסיורי אמנות יש בה גם סיורי אלכוהול וברים, ואילו בירושלים יש יותר סיורים שנוגעים לפניה הרבות והמגוונות של העיר, כמו סיור בעקבות שלוש הדתות או סיור במאה שערים. לאילת מרבית המבקרים מגיעים כדי לנפוש ומחפשים משהו קליל יותר, לכן יש יותר דגש על הטבע שבסביבה – למשל הפלגות, צלילה וסיורי ג'יפים במדבר, אבל באברהם טורס עובדים גם עם קבוצת התיאטרון המקומי שתוציא סיורים עם שחקנים בעקבות ההיסטוריה של אילת ושכונותיה.

סיור אלכוהול ביו פאבים בירושלים

הנה טעימה של כמה מהסיורים הנבחרים של אברהם הוסטל:

אילת

עוצרים נשימה – סיור שנירקול של שעה וחצי בשמורת האלמוגים, בהדרכת צוות מקצועי שמסביר על מפרץ אילת ובעלי החיים הייחודיים שבו. אחרי השנירקול יש פעילות של חצי שעה של ניקוי חופים. בהדרכה מקצועית בשמורת האלמוגים ולאחריו ניקוי חופים במטרה לסייע להגנה על שונית האלמוגים הייחודית.

חוצה מדבר – טיול ג'יפים של ארבע שעות לעת ערב בפסגות היפות של שמורת הרי אילת. הטיול כולל ביקור בנחל שלמה, גבעת רחבעם, נחל יהושפט, מעלה אילת העתיק, דרך העולים לרגל, הר יואש ועין נטפים, וגם תצפית על ירדן, מצרים וישראל.

אל האופק – הפלגה חווייתית ואינטימית בסירת מפרש בים האדום. ההפלגה נמשכת שעתיים וחצי וכוללת עגינה בלב ים עם אפשרות לרחצה ושנירקול.

עושים רוח – התנסות בליווי מדריך מקצועי בשלושה סגנונות של גלישת רוח – גלישת רוח קלאסית, גלישת קייט וגלישת ווינג.

מסע בין כוכבים – צפייה לילית מודרכת בכוכבים בהרי אילת, באמצעות טלסקופ משוכלל.

הפלגה במפרץ אילת

נצרת

יזמות, חזון והשראה בנצרת – הסיור מודרך על ידי מעוז ינון, שפתח ב-2005 את פאוזי עזאר אין, בית ההארחה הראשון בעיר והראשון ברשת אברהם הוסטלס. מאז נפתחו בנצרת עוד עשרים בתי הארחה, כולם בבעלות מקומית, נצרת נהנית מפריחה תיירותית ומגיעים אליה יזמים ויזמות רבים מתחומים שונים.  המפגש כולל גם טעימות מקומיות, כמו כנאפה וקדאיף. בקרוב ייצא סיור נוסף, בעקבות יזמות נשית.

נצרת אז ועכשיו – סיור רגלי שיוצא מפאוזי עזאר אין ועובר בשוק, בכיכר מעיין מרים, במטחנת אל באבור, בבית הקפה הוותיק בישראל ובשלושת המוקדים הדתיים של העיר – הכנסייה האורתודוכסית, כנסיית הבשורה והמסגד הלבן.

יוזמה, חזון והשראה בנצרת

יוזמה, חזון והשראה בנצרת

תל אביב

סיור אופנת וינטג' ויד שניה – סיור סביבת חברתי שכולל היכרות עם תעשיית הטקסטיל המזהמת, עם חנויות וינטג' ייחודיות שמהוות אלטרנטיבה עם ערך מוסף חברתי וסביבתי  וייעוץ סטיילינג.

הסיור הרב תרבותי של יפו – טיול בשכונות יפו ומפגש עם יהודי משיחי מכנסיית עמנואל, ביקור במסגד מהזרם הסופי האסלאמי וביקור במרכז הישראלי לסיינטולוגיה.

PAINT & PINT – סדנת ציור מודרך על הגג של אברהם הוסטל בליווי בירה ללא הגבלה.

מסיבה בתנועה – מסיבת אוזניות נודדת אורבנית ברחבי לב תל אביב.

סיור גרפיטי למשפחות וילדים בשכונת פלורנטין, כולל התנסות עם צבע.

סיור קולינרי בין מסעדות ומכולות מקומיות בנווה שאנן.

קיימות וחקלאות עירונית בדיזינגוף סנטר – הצצה אל מאחורי הקלעים של הסנטר, כולל מושבת העטלפים שבמרתף והחווה ההידרופונית שעל הגג.

סיור גרפיטי למשפחות וילדים בתל אביב. הסיורים פונים לקהל מגוון

ירושלים

עיר בירה, יין וג'ין – סיור בין פאבים וברים במרכז העיר.

סיור טעימות בינלאומיות – סיור קולינרי בין שלל המטבחים והתרבויות של ירושלים. הסיור כולל טעימות פינגר פוד ממטבחים שונים, ממקסיקו ועד צרפת, מפגש עם העולים החדשים שהביאו את התרבות הקולינרית שלהם לירושלים והכרות עם מסעדות נהדרות ופחות מוכרות.

סיור אמנות רחוב – סיור צבעוני משוק מחנה יהודה ועד לסמטאות של נחלאות ומרכז העיר, בעקבות אמנות רחוב. הסיור מתאים לילדים מגיל 12 ומעלה.

סיור גרפיטי למשפחות ולילדים – סיור אמנות רחוב באזור שוק מחנה יהודה, שמסתיים בסדנת מחזור אומנותית.

חייהם של החרדים – סיור בשכונות חרדיות עם מדריך שגדל כחרדי במאה שערים, יצא בשאלה והיום הוא מומחה לחברה החרדית.

 

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...