תפריט עמוד

היער הבווארי: היעד החדש לטיולי משפחות

אחרי חופשות בערים האירופיות הגדולות וטיולים ביעדים משפחתיים כמו היער השחור והולנד, הגיע הזמן להכיר מקום חדש ויפהפה בלב אירופה: היער הבווארי בדרום-מזרח גרמניה, עם נופים ירוקים מכל עבר והרבה אטרקציות משפחתיות

נראה שהמטייל הישראלי כבר גילה וכבש את כל יעדי הטיולים באירופה. החל מהערים הגדולות והמרכזיות כמו פריז רומא או ונציה, דרך יעדים עמוסי אטרקציות כמו היער השחור והולנד ועד למזרח אירופה הזולה והמוכרת.

אך נראה שיש יעד אחד שנשאר נסתר מעיני המטיילים למרות היותו אטרקטיבי במיוחד ושופע בפעילויות לכל המשפחה. הכירו את היער הבווארי.

מנופי היער הבווארי, אחד הפארקים הלאומיים הגדולים במרכז אירופה

מנופי היער הבווארי, אחד הפארקים הלאומיים הגדולים במרכז אירופה | הצילומים בכתבה באדיבות נוהגים לטייל

היער הבווארי: נעים להכיר

היער הבווארי ממוקם בדרום מזרח גרמניה, במדינת בוואריה, 150 ק"מ מזרחית למינכן, על גבול צ'כיה ואוסטריה והוא אחד מהפארקים הלאומיים הגדולים במרכז אירופה. שטח הפארק הלאומי הוא 270 קמ"ר ומחוברת אליו שמורת שומבה (Sumava) הצ'כית. העיר פסאו (Passau) היפה תוחמת את אזור היער הבווארי מדרום, ובצפון מערב עושה זאת העיר רגנסבורג (Regnsburg) היפה לא פחות. העיר פסאו מיוחדת בכך ששלושת הנהרות: האין, האילץ  והדנובה מתאחדים בתחומה וממשיכים כנהר הדנובה אל עבר הים השחור. בעיר רגנסבורג נפגשים הנהרות הדנובה ונהר הרגן.

הטיול ביער הבווארי לא מוגבל לטבע ובמהלכו מומלץ לבקר בערים עתיקות וציוריות

הטיול ביער הבווארי לא מוגבל לטבע ובמהלכו מומלץ לבקר בערים עתיקות וציוריות

היער הבווארי שופע אטרקציות המתאימות לכל הגילאים – החל מילדים, מבוגרים, בני נוער ואפילו פעוטות. מדובר ביעד אידאלי לטיולי משפחות, שעדיין שומר על פשטות וצניעות המבליטים את יופיו. באזור תשתיות אירוח יוצאות מן הכלל, הכל מסודר, מוקפד, מטופח, נקי ובטוח. המארחים ונותני השירותים שמחים לארח תיירים ועושים זאת בלבביות, בחום ובסבר פנים כן ואמיתי. האזור נגיש מאוד, קל ונוח להגעה ומתאים ביותר לטיול בין החודשים אפריל לאוקטובר.

טיול כוכב ליער הבווארי

היער הבווארי משתרע על שטח גיאוגרפי לא גדול ומרחקי הנסיעה בין האטרקציות השונות קצרים יחסית. הכבישים נוחים לנהיגה והדרכים יפות ומעניינות, ולכן זהו יעד קלאסי לטיולים בסגנון "טיולי כוכב", המתאפיינים ביציאה לטיולים יומיים באזור בנהיגה עצמית ברכב שכור ולינה במקום מגורים אחד קבוע למשך תקופת הטיול כולה.ביער מגוון מקומות לינה, החל מצימרים ובתי מלון ועד דירות ובתי נופש משפחתיים מאובזרים ונוחים המתאימים מאוד לטיולי כוכב עם משפחות.

מנווטים בכבישי היער הבווארי

מנווטים בכבישי היער הבווארי

למרות שהכל נשמע מושלם, אין הרבה מידע ברשת על היער הבווארי. יש מעט מידע על היעד באנגלית ובעברית המידע כמעט אינו קיים. רוב האינפורמציה ברשת על היער הבווארי היא בגרמנית ואת האטרקציות המרכזיות והמעניינות באמת לא ניתן למצוא ברחבי האינטרנט, אלא רק בביקור פיזי במקומות הנכונים ומתוך תחקיר עם האנשים המקומיים.

רונית גלבוע, מחברת נוהגים לטייל המתמחה בטיולי משפחות באירופה, מסבירה שהיער הבווארי הוא יעד מושלם לטיול כוכב בקבוצה, כלומר כמה משפחות שמטיילות ביחד. בטיול כזה, כל משפחה נוהגת ברכב שלה ומתגוררת בבית אחד קבוע למשך הטיול כולו, במקום מרכזי ונוח. לקבוצה מצטרף צוות של מדריכים מיומנים, המלווים את המשפחות לאורך הטיול ודואגים להדרכה, הובלה, ניווט ועוד. "בטיול כוכב באזור חדש זה מאוד נוח שיש מי שמוביל ומדריך את הטיול. המשפחות המטיילות נהנות משקט נפשי ומטיול נטול דאגות", מספרת רונית גלבוע.

האזור מנוקד באגמים מקסימים

האזור מנוקד באגמים מקסימים

בד בבד עם אלה, בטיול כוכב בקבוצה מבלות מספר משפחות יחדיו ונהנות מאטרקציות בלעדיות אותן ניתן לחוות רק במסגרת קבוצתית, כגון משחקי ניווט ומשימות ביער, בילוי משותף במערב הפרוע, מסלול תעתועים אופטיים, ביקור בבית הפוך ועוד. מדובר בפעילויות אשר לא קיימות במקומות אחרים כמו היער השחור או כל יער אחר באירופה. "זהו טיול שונה לחלוטין מכל מה שהמטייל הישראלי מכיר", מוסיפה גלבוע.

עולם הפוך: משתעשעים בבית ההפוך, אחת האטרקציות המשפחתיות הרבות באזור

עולם הפוך: משתעשעים בבית ההפוך, אחת האטרקציות המשפחתיות הרבות באזור

ירוק, ירוק, ירוק

במסגרת הטיולים היומיים, בדרכים המובילות אל האטרקציות ומהן בחזרה אל מקום המגורים נחשף היער הבווארי במיטבו. הנוף מרתק וממלא את העין באין ספור גווני ירוק, היער העבות והרציף משתרע לכל עבר ואפשר בהחלט להבין מה מקור סיפורי האגדות המפורסמים. כפרים ציוריים ובתי חווה מנקדים את הנוף. בשטחים הירוקים רועות פרות ומידי פעם אפשר להבחין בחיות בר שיוצאות מן היער אל השטחים הפתוחים.

רואים ירוק: הטיול מפגיש עם אינספור גוונים של ירוק

רואים ירוק: הטיול מפגיש עם אינספור גוונים של ירוק

הזכוכית ותעשיית הזכוכית היתה מקור פרנסה עיקרי ביער הבווארי לפני מאות שנים. עד היום שומרים בני המקום על המסורת ארוכת השנים של אומנות ניפוח הזכוכית. "דרך הזכוכית" היא דרך מרכזית החוצה את היער הבווארי. לאורכה ניתן לבקר במוזיאונים, בתי מלאכה, סדנאות לאומנות ניפוח זכוכית, גלריות ואפילו גנים עם פסלי זכוכית.

הפארק הלאומי של היער הבווארי מציע אין סוף אפשרויות לטיולים ופעילויות ביער. שבילי טיול המתאימים לרמות קושי שונות, מסלולים המשלבים צפייה בחיות בר, גנים ומתקני בילוי ושעשוע בתוך היער ופינות חמד לפיקניק ומנוחה וכל אלה תוך כדי שמירה מוקפדת על הטבע.

האטרקציות שבדרך

ביער הבווארי תיהנו ממגוון אטרקציות אשר לא יורדות מרמת הפעילויות שמציעה אחותה התיירותית – היער השחור. בין האטרקציות הרבות שתעברו במהלך הטיול שלכם, כדאי שתכירו חלק מאתרי החובה שפשוט אסור לכם לפספס.

פארק אומגות וגלישה: פארק חוויתי בלתי נשכח הכולל מתקני שעשועים ייחודיים כגון מגלשות אלפיניות, אומגות ומגוון רחב של מגלשות בעיצובים שונים המעניקות חוויות מרגשות כגון, מגלשת צינור ארוכה מראש המגדל, מגלשות במסלול המעוצב כמסילת רכבת ישנה ועוד.

קיר טיפוס ביער

קיר טיפוס ביער

מסלול ניווטים ומשימות ביער: אחד היתרונות בטיול קבוצתי הוא האפשרות לעשות פעילויות אקסקלוסיביות כמו מסלול ניווט בהדרכת יערנית מקומית. המשפחות מקבלות מכשיר GPS, מנוותות לנקודת הציון ביער, פותרות כתב חידה, מבצעות משימות מעניינות ומשעשעות על מנת להמשיך ולהתקדם בניווט אל עבר הפעילויות והאיזורים השונים ביער ולנצח במשימה. אפשר לכנות את ה זה "יער בריחה" בדומה לחדרי הבריחה המוכרים והאהובים.

פעילות ניווט ביער

פעילות ניווט ביער

תצפית פנורמית שאסור לכם לפספס: לאורך היער הבווארי יש מגוון בלתי נלאה של תצפיות עוצרות נשימה אך לדעתנו התצפית היפה והממולצת ביותר הנה במסלול המתחיל כהליכה רגילה ביער ומתחבר לגשר ארוך ויפהפה ותלוי על עמודים גבוהים מעל ראשי העצים המעניקים את התחושה של מעוף הציפור. הגשר הארוך כולל נוף פסטורלי לכל אורכו ובמהלך הטיול עליו תיהנו מתצפית פנורמית עוצרת נשימה על האזור כולו.

להביט על העולם מלמעלה: גשר הנוף

להביט על העולם מלמעלה: גשר הנוף

תרבויות מקומיות: באזור הקסום יש היער הבווארי ישנם אינספור עיירות ציוריות עם סמטאות עתיקות, מבנים מרשימים, בתי קפה קטנים ומקומיים, כפר פתוח, חנויות ודוכנים ועוד. מומלץ לבחור ולבקר במספר עיירות במהלך החופשה שלכם.

עוד אטרקציות מומלצות: פארק מים ענק ומקורה, לונה פארק מטרף, פארק חבלים מוצלח ובטוח, ראפטינג לכל המשפחה, מסלול תעתועים אופטיים, עיירת המערב הפרוע, ביקור במפעל לניפוח זכוכית, סיור בעיר ציורית עתיקה, בילוי ושופינג בעיר אירופאית שוקקת חיים, אטרקציית הבית ההפוך ועוד מגוון פעילויות אטרקטיביות ביותר.

מידע שימושי

בתכנון טיול משפחתי ליער הבווארי חשוב שלדעת כמה דברים:

• ההגעה ליער הבווארי היא בטיסה ישירה מישראל למינכן ומשם איסוף הרכב בשדה התעופה ונסיעה נוחה על כביש מהיר לכיוון היער.

• באזור ניתן לצאת גם לטיולי קרוואנים המעניקים חוויה יוצאת מהרגיל לכל המשפחה. בטיול מסוג זה יש לבחון את הנתיב ולבנות את מסלול הטיול בהתאם למגוון חניוני הקמפינג באזור.

• במידה שאתם בוחרים בטיולי כוכב, חשוב להזמין זאת דרך חברת תיירות מקצועית המתמחה ביער הבווארי ומכירה אותו היטב, שכן זהו אזור חדש, פחות מוכר לקהל הישראלי ורוב המקומיים באזור אינם דוברי אנגלית, מצב שיכול להיות בעייתי.

• מבחינת מזג האוויר ומתי כדאי לתכנן את הטיול, התזמון לישראלים מושלם: התקופה הטובה ביותר לטיולי משפחות ביער הבווארי היא החל מחודש אפריל ועד חודש אוקטובר, כלומר, מחופשת פסח ועד סוכות, כולל כל חגי תשרי וחודשי הקיץ, מושלם כבר אמרנו!?

• בין אפריל לאוקטובר מזג האוויר משתנה, אך עדיין אידיאלי לטיולים עם טמפרטורות נעימות מאוד ונוחות לטיול. לכל תקופה אטרקציות שונות בהתאם למזג האוויר, באפריל ובספטמבר-אוקטובר כמות המשקעים נמוכה יחסית, מזג האוויר נוח ומעט קריר והאזור אינו הומה ומוצף בתיירים, כך שחופשות החגים שלנו הן תקופות מצוינות לטיול עם ילדים באזור וליהנות מכל הפעילויות. בקיץ נהדר לבלות באזור, אך מומלץ לבחור בתחילת יולי או בסוף אוגוסט ולאו דווקא באמצע הקיץ.

פארק מים ביער הבווארי

עוד טיולים עם ילדים בעולם

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגרמניה

מסע עסקי – גרמניה
מסע עסקי – גרמניה

לאן נסיעת העסקים שלכם? המבורג? מינכן? ברלין? פרנקפורט? זה השוק הרביעי בגדלו בעולם מבחינת תוצר משק גלמי. הוא לא יתאים את עצמו אליכם ויש לפעול בו בתאימות לדרך המקומית, הדרך הגרמנית. לשם כך יש להבין אותה ולהכיר אותה ...

טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה
טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה

הגבעות שמקיפות אותה מכל עבר, הכרמים שגולשים אל העמק והבנייה הנמוכה ברובה, כל אלה הופכים את שטוטגרט לעיר ירוקה ואטרקטיבית מאוד. במרחק קצר מהכיכר המרכזית השוקקת ומדרחוב הקניות הארוך בגרמניה, תגלו טבע שופע, עם מסלולי הליכה ביער, תצפיות ...

טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים
טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים

העיירה באדן-באדן, בדרום-מערב גרמניה, היא הרבה יותר מנקודת מעבר בטיול ביער השחור. ההוד וההדר של העבר ניכרים בה גם היום בכל פינה - מבתי המידות הנאים והגנים המטופחים ועד למרחצאות והקזינו המפורסם שאירח את כל המי ומי של ...