תפריט עמוד

הטיול החסכוני: ונציה בזול

ונציה היא עיר יקרה להפליא, אבל זה לא אומר שאי אפשר לישון, לאכול ולבלות בזול בעיר התעלות. הנה חמישה טיפים שיסייעו לכם להוזיל את עלויות הטיול בוונציה

ונציה היא אחת הערים היקרות באיטליה, ובתקופות שבהן התיירים גודשים את העיר בהמוניהם, למשל במהלך קרנבל המסכות המפורסם, המחירים מאמירים עוד יותר. אבל זה לא אומר שאי אפשר לטייל וליהנות בעיר התעלות היפהפייה מבלי להוציא הון עתק.

עוד טיולים חסכוניים בעולם>>

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להוזיל את הטיול בוונציה:

• לתכנן מראש
על מנת להפיק את המיטב מוונציה ובמחירים הסבירים ביותר, כדאי להקפיד על תכנון מקדים. אמנם ניתן להשיג לעיתים מבצעים של הרגעים האחרון במלונות, אבל בוונציה, שלרוב לא מופעלות אליה טיסות שכר, קשה למצוא דילים, כך שככל שתקדימו להזמין רבים הסיכויים להזמין טיסה במחירים נוחים יותר וגם היצע המלונות הזולים גדל.

בנוסף, הכלל שנכון לכל מקום, נכון שבעתיים בוונציה – עדיף לבקר בעיר מחוץ לעונה. עונת השיא בוונציה כוללת את עונת הקיץ, וכן את התקופות בהן מתקיימים בהם אירועים המוניים. כאלה למשל הם קרנבל המסכות של ונציה, שמתקיים בדרך כלל בחודש פברואר; הביאנלה לאמנות שמתקיימת אחת לשנתיים ביוני-נובמבר; פסטיבל הסרטים של ונציה שמתקיים בסוף אוגוסטובתחילת ספטמבר ועוד. באביב ובתחילת הקיץ העיר עדיין לא עמוסה מדי ואפשר ליהנות מהיצע גדול יותר של מלונות זולים.


תעלה בלידו. כאן אפשר לישון בזול ולפגוש את הוונציאנים האמיתים

• להתרחק מהמרכז
על הנייר, זה מאוד מפתה להזמין מלון ששוכן בבית תעלה רומנטי במרכז העתיק של ונציה. המציאות עשויה להיות קצת פחות מלבבת – המלונות במרכז ונציה יקרים להחריד, והיעדר התחבורה במרכז העיר (למעט מוניות מים יקרות עד מאוד) עלול להביא אתכם למצב בו אתם צועדים עם מזוודות בין הסמטאות הצרות בניסיון להבין אם הגעתם לכתובת הנכונה (וזה המקום לציין שההתמצאות בוונציה לא פשוטה). לא בדיוק ההתחלה המושלמת לחופשה שלכם. אין זה מקרי שמספר התושבים במרכז העתיק של וונציה נמצא בירידה מתמדת. עשו כמנהג המקומיים והתרחקו ממרכז העיר.

האי לידו, למשל, נמצא במרחק רבע שעת שייט בואפורטו (אוטובוס מים) מכיכר סן מרקו. נכון שאין לו את הקסם של המרכז העתיק, אבל זהו אי נעים, שבו תהיה לכם הזדמנות לפגוש ונציאנים אמיתיים ולא רק תיירים, לקנות בזול (הכל יחסי) ואפילו לרחוץ בחוף הים. בלידו יש מלונות רבים, שמחיריהם זולים באופן משמעותי ביחס למלונות במרכז ונציה. גם המסעדות בלידו זולות יותר מאלו שבאזור כיכר סן מרקו, ופעמים רבות מדובר אותנטיות שמגישות אוכל משובח. אפשרות נוספת היא ללון בעיר מסטרה, פרבר אפרורי של ונציה שבו מלונות זולים, לצד חניונים זולים (מה שעשוי להיות נוח אם ונציה היא רק תחנה אחת במסגרת טיול גדול יותר באיטליה).


עדיף להתרחק מבתי הקפה של כיכר סן מרקו

• לאכול בזול
מי שאכל במסעדות ובבתי הקפה שבאזור כיכר סן מרקו, מגלה לרוב לאכזבתו שהמחירים מרקיעים שחקים, מה שבדרך כלל הולך ביחס הפוך עם איכות האוכל. כדי לאכול בוונציה אוכל טוב במחירים סבירים, כדאי להתרחק מעט מהמרכז. לא חייבים להרחיק עד הלידו, עליו המלצנו בסעיף הקודם. רובע דורסודרו, שמקושר לרובע סן מרקו בגשר האקדמיה, הוא רובע הסטודנטים של ונציה ובו נמצאת האקדמיה של ונציה. המחירים ברובע מותאמים לאוכלוסייה הסטודנטיאלית שמתגוררת בו, והוא שופע בתי קפה וברים צעירים. קמפו סנטה מרגריטה היא הכיכר מלאת החיים של הרובע וסביבה מרוכזים מקומות בילוי רבים.


בית קפה בקמפו סנטה מרגריטה בדורסודרו. אווירה סטודנטיאלית ומחירים סבירים

טיפ נוסף הוא אכילה בעמידה. האיטלקים, בניגוד לתיירים, שותים את הקפה של הבוקר בעמידה, על הבר. אפילו באזור כיכר סן מרקו אפשר למצוא אספרסו-ברים שבהם אפשר ליהנות מקפה חם ומאפה טרי, בעמידה, במחיר שהוא זול בהרבה ממחירה של ארוחת בוקר מקבילה באחד מבתי הקפה שכסאותיהם פזורים בכיכר. גם את ארוחת הצהריים אפשר לאכול בזול, בברים שמכונים bacari ובהם אפשר ליהנות מנשנושי צהריים, מעין טאפאסים, במחיר של 2-1 אירו.

ולסיום, כדאי לאכול בשוק המקומי Mercato del Rialto שהבילוי בו הוא בכל מקרה חוויה מומלצת. כאן המקומיים וגם השפים של המסעדות המקומיות עושים קניות. אפשר לטייל בין הדוכנים, לספוג את הריחות ולהצטייד בלחם טרי, גבינות, ירקות ונקניקים שאיתם אפשר לערוך פיקניק על שפת התעלה.


עושים קניות בשוק הריאלטו

• לנסוע בוואפורטו
השייט בגונדולה נחשב לאחת החוויות הרומנטיות שיש לוונציה להציע, אבל מדובר בחוויה לא זולה בכלל – המחיר מתחיל ב-80 אירו לשייט סטנדרטי של 40 דקות ומטפס מעלה אם אתם מעדיפים דווקא שייט בשעות הלילה או רוצים שהגונדולייר ישיר לכם שירים ונציאניים (בינינו, כדאי לשקול את העניין הזה שנית). גם מוניות הסירות הפרטיות ששטות במי התעלות גובות מחירים יקרים להפליא. אפשר ליהנות מהשייט בתעלות ונציה בדרך יותר עממית, המונית וזולה, גם אם לא פחות מהנה – בשייט בוואפורטו, אוטובוס מים שפועל בכמה קווים ברחבי הלגונה של ונציה.


שייט בוואפורטו. דרך מצוינת וזולה להתרשם מהמבנים שלאורך התעלה הגדולה

הואפורטו אמנם לא נכנס, כמו הגונדולות לתעלות הצרות ומלאות הקסם, אבל הוא שט בתעלה הגדולה ומאפשר ליהנות מהמבנים המרשימים שלגדותיה. אם אתם מחליטים לאמץ את הטיפ הראשון וללון בלידו, הואפורטו יהיה כלי תחבורה הכרחי עבורכם, וכך גם אם יש בכוונתכם לבקר באיים הסמוכים כמו בוראנו ומוראנו. הואפורטו פעיל גם בלילה, בתדירות נמוכה יותר.

אם החופשה שלכם צפויה לכלול כמה נסיעות בוואפורטו, כדאי לרכוש TOURIST TRAVEL CARD. הכרטיס מקנה נסיעה חופשית בואפורטו וכן באוטובוסים בנפת ונציה, מה שעשוי להיות שימושי במיוחד אם אתם מתגוררים בלידו או במסטרה.כרטיס ל-24 שעות עולה 20 אירו וכרטיס ל-72 שעות עולה 35 אירו (מחירה של נסיעה בודדת הוא 7 אירו).


סמטה בבוראנו. גם לכאן אפשר אפשר להגיע עם הואפורטו

• ליהנות מוונציה החינמית
ונציה אמנם יקרה מאוד, אבל רוב התענוגות של ונציה הם לגמרי חינמיים. השיטוט בסמטאות הצרות, בין התעלות, הבילוי בכיכר סן מרקו, הטיול על הגשרים הרומנטיים כמו גשר הריאלטו – כל אלה מהווים את הסיבות המרכזיות שמביאות את התיירים לוונציה, ומכולם ניתן ליהנות בחינם.


כנסיית סנטה מריה דלה סאלוטה. הכניסה חופשית

אסור להחמיץ גם שייט לאי מוראנו, שמפורסם בתעשיית הזכוכית שלו; ולאי בוראנו, שמפורסם בבתיו, שכל אחד מהם צבוע בצבע שונה. אפשר לבלות שעות ארוכות בטיול באי השליו, בין התעלות והבתים הצבעוניים.

בתוך העיר יש אתרים חינמיים נוספים, ובהם כנסיות כמו בזיליקת סן מרקו (הכניסה לבזיליקה בחינם, הביקור בפאלה ד'אורו, במוזיאון, בבית האוצר ובמגדל הפעמונים כרוך בתשלום), או כנסיית סנטה מריה דלה סאלוטה המרהיבה ביופייה. אתרים חינמיים נוספים הם שווקי האוכל שליד גשר ריאלטו, הגטו היהודי מהמאה ה-16, ומוזיאון המוזיקה המעניין.

* שימו לב: המחירים בכתבה נכונים לתחילת 2014 ועשויים להשתנות

לקריאה נוספת:

ונציה - יופיה הגלוי והסמוי
ונציה – יופיה הגלוי והסמוי
ונציה יפה כמו חלום, גם אם אדמתה שוקעת וארמונותיה מתפוררים. על סוד קסמה של עיר התעלות המסתורית, שמאז ומתמיד משכה אליה סופרים וציירים, מגלי ארצות ונוסעים גדולים, משוררים ורומנטיקנים חסרי תקנה

___

הצילומים בכתבה: אייסטוק, פליקר –
Flavio Ensiki, La Citta Vita, damian entwistle

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.