תפריט עמוד

הגלידות הכי טעימות בדרך לטיול

חם, לח, אתם עייפים והטיול עוד לא התחיל. זה הזמן לעשות עצירה מרעננת לגלידה. עבור מטיילים המחפשים גלידה טובה, יש לנו המלצות לגלידריות נהדרות שכדאי לעצור בהן לפני הטיול, במהלכו או בדרך הביתה

ביום חם, אין כמו עצירה לגלידה באמצע הטיול או במהלך הנסיעה. למעשה, בכל עונה גלידה על הדרך היא פינוק מתוק שיכולל לעורר את הנהג ולשמח את הנוסעים האחרים, בין הם מבוגרים או ילדים. אם פעם נאלצנו להסתפק בגלידת וניל או שוקולד, היום ההיצע רחב במיוחד וכולל גלידות איטלקיות משובחות בעבודת יד, גלידות יוגורט נהדרות ואפילו גלידות לטבעונים. הנה כמה גלידריות נהדרות ברחבי הארץ שאפשר לעצור בהן במהלך הטיול, לפניו או בדרך הביתה. וכיוון שאנחנו עוסקים בטיולים, לא תמצאו כאן המלצות לגלידות בתל אביב, ירושלים או חיפה, למרות שגם אותן אנחנו מלקקים בחדווה רבה, כמובן. העיקר, שיהיה טיול קריר ומתוק!


אם פעם התלבטנו בין וניל לשוקו, היום השמיים הם הגבול. גלידת פבלובה של דידה | צילום: אורית כץ

גולדה, גן הצפון
מתחם גן הצפון, בליבה של ארץ פלגי המים בגליל העליון, מציע היצע קולינרי רחב לכל כיס וטעם. אחד האפשרויות המוצלחות לחובבי המתוק היא גלידה גולדה, סניף של רשת הגלידות שהוקמה בתור מותג הבת של גלידה אניטה הנפלאה, תחת הסלוגן "הגלידה העברית הראשונה". הגלידה של גולדה מיוצרת מדי יום בכל אחד מהסניפים, ובין הטעמים המצטיינים שלה אפשר למנות קוקימן, קרם פררו רושה, פנה קוטה עם קרם פקאן סיני וגם וניל מדגסקר קלאסי. יש מבחר גדול של סורבטים, כמו אבטיח נענע, רימונים ופיסטוק, ובהתאם לרוח התקופה יש גם גלידות טבעוניות על בסיס סויה, בהן סויה עוגיות קרמל וסורבה חמאת בוטנים.
איפה? מתחם גן הצפון, מעיין ברוך, טלפון: 04-6473177

 יוגצ'ה, גן הצפון
באותו מתחם נמצאת גם היוגורטייה יוגצ'ה, שמתאימה למי שרוצה משהו קצת יותר קליל. ליוגצ'ה יש ייחוס משפחתי מיוחד – באותו מתחם אוכל בגן הצפון נמצאות שתי האחיות הגדולות והנחשבות שלה – מסעדת פוקצ'ה בר ובר הבורגרים קלומפוס. האחות הקטנה לא מביישת את המשפחה ומציעה גלידות יוגורט משובחות המלוות בפירות טריים, ריבות פרי עונתיות, שוקולדים, עוגיות ורטבים.
איפה? מתחם גן הצפון, מעיין ברוך, טלפון: 04-6902716

גלידת בוזה. טעמים גליליים יצירתיים | צילום: דניאל שכטר

בוזה, צומת גומא
בוזה, שהסניף שלה בגומא הוא אחד מארבעה סניפים ברחבי הארץ (בתרשיחא, שם נמצא הסניף המקורי, בסאסא ובתל אביב), היא דוגמה טובה לדברים הנפלאים שיכולים לצמוח מדו קיום. בוזה – גלידה בערבית, הוקמה על ידי אדם זיו מקיבוץ סאסא, שהתמקצע בהכנת גלידות בכפר קטן על יד פירנצה, ועלאא סויטאת מתרשיחא, הבעלים של ביסטרו אלומה הנחשב, בפאתי תרשיחא, על הכביש המוביל לכפר ורדים. את הגלידה שלהם הם מכינים מדי יום מחומרי גלם טריים, ובניגוד לגלידריות אחרות, שם הגלידות מוצגות לראווה במקררים פתוחים, כאן הגלידה מאוחסנת במיכלי נירוסטה סגורים, מה שמבטיח שמירה מיטבית על המרקם והטעם. ואיזה טעמים יש פה? קלאסיים, כמו שוקולד, וניל או דובדבן, לצד טעמים יצירתיים, בהם גלידת צנובר, סורבה ווסאבי עם תפוח עץ וגולת הכותרת – קרם בוזה, שילוב מעודן וטעים להפליא של שוקולד, אגוזי לוז וקרם אנגלז.
איפה? צומת גומא, טלפון: 052-8536427

מג'יקה, צומת מחניים
גלידרייה איטלקית ותיקה הזוכה לפופולריות רבה. גדי, הבעלים, למד את רזי ייצור הגלידה בזמן שלמד רפואה בנאפולי, והגלידה שהוא מכין מבוססת על חומרים טבעיים ואיכותיים שחלקם מיובאים מאיטליה. מתוך המגוון, אל תחמיצו את טעמי הוויסקי, הפינקולדה, הפנקוטה והזביונה עם שוקולד. גם הסורבטים, שמיוצרים מפירות בלבד, ובהם פסיפלורה, לימונענע, מנגו וערמונים, נהדרים ומרעננים.
איפה? צומת מחניים, טלפון: 04-6860586

 לג'נדה, ראש פינה
לגלידה לג'נדה המופלאה יש הרבה סניפים ברחבי הארץ, אבל אחד הידידותיים ביותר למטיילים בצפון הוא הסניף בראש פינה. חומרי הגלם המשובחים והטבעיים המיובאים מאיטליה והמגוון מסחרר ממש. יש פה גלידות שמנת, גלידות חלביות, סורבטים, גלידות ללא סוכר, גלידות יוגורט וגלידות טבעוניות, בעשרות טעמים – פבלובה, קרם ברולה, נוצ'ולה פיימונטה (אגוזי לוז), פאי תפוחים ועוד. היוגורטים נדיבים במיוחד ומגיעים עם שלל תוספות ורטבים.
איפה? האגס 9, ראש פינה (צמוד לסנטר הגליל), טלפון: 04-6802351

גלידות יוגורט של לג'נדה עם שלל תוספות ורטבים מפתים 

גלידה שפרעם
שפרעם היא אולי לא המקום הראשון שעולה בדעתכם כשאתם חושבים על גלידה, אבל דווקא שם מייצרים כבר שלושה דורות בשיטות מסורתיות גלידה דחוסה ודביקה, מהסוג המכונה גלידת מסטיק, השונה במרקמה מהגלידות האיטלקיות הפופולריות, אבל טעימה לא פחות. בשונה מגלידריות אחרות שמתפארות בוויטרינות עמוסות צבעים וטעמים, פה יש רק שלושה טעמים – פיסטוק, וניל ולימון. אבל היו בטוחים שאת הטעמים האלה יודעים לעשות פה היטב, וכל טעם הוא חגיגה.
איפה? ג'בור 42, שפרעם, טלפון: 04-9865428


אינדומלה, עכו
כשמפרקים את שמה של הגלידריה הזו מתקבל השם "אין דומה לה", והיא באמת ייחודית בנוף של עכו העתיקה. על הגלידות אחראי אורי ירמיאס, ממסעדת אורי בורי, שמוכיח פה שלא רק בדגים הוא מבין. הגלידה הנהדרת מגיעה במגוון טעמים המבוססים על חומרי גלם טבעיים, כשלצד טעמים קלאסיים כמו שוקולד או תות תמצאו גם חלבה, נענע, תמרים, הל קינמון וגלידת ורדים מענגת במיוחד.
איפה? רחוב ההגנה, עכו, טלפון: 04-9550481

גלידה תל חנן, גבעת אולגה
נכון, זו לא גלידריית שף, הגלידה פה רחוקה מלהיות גורמה והאמת היא שגם האווירה לא משהו. אבל כשעומדים בפקקים הנצחיים של כביש החוף באזור חדרה, בדרך חזרה למרכז, קשה מאוד שלא להתפתות ולהיכנס לגלידריה תל חנן. הסיבה הטובה השנייה להגיע לפה היא הנוסטלגיה. הסניף הראשון של תל חנן נפתח בנשר ב-1961 והיה במשך שנים מוקד עלייה לרגל לכל תושבי האזור. היום, כשבכל קניון אפשר למצוא גלידה איטלקית בעבודת יד, גלידת תל חנן על סניפיה השונים היא אחד המקומות הבודדים שבהם אפשר למצוא גלידה אמריקאית כמו של פעם, בטעמי שוקו-וניל, עם המון תוספות מכל הסוגים, סירופים והר של קצפת למעלה. נוסטלגיה, כמו שאמרנו. 
איפה? תחנת דלק, גבעת אולגה

מנגו סורבה של דידה | צילום: אורית כץ

גלידה דידה, צומת רופין
הקונדיטורית ורד בן יקר למדה את אמנות הכנת הגלידה באיטליה והשתמשה בידע שרכשה לפתיחת שלושת הסניפים של גלידה דידה, שהראשון שבהם נמצא בצומת רופין. כיאה לגלידה של קונדיטורית, המקרר עמוס בגלידות בטעמי קינוחים, כמו פאי בננות, קרם שניט, עוגת גבינה פירורים, פבלובה, שטרודל תפוחי עץ ואפילו עוגת יום הולדת. מלבד זאת, יש פה טעמי סורבה מרעננים, כמו גויאבה, פסיפלורה ולימון-בזיליקום, וגלידות יוגורט בטעמים כמו פיצוחים או דובדבנים ושקדים.
איפה? תחנת דלק פז, צומת רופין, טלפון: 09-8944450

מעמיסים תוספות על גלידת היוגורט ביוגורטייה בעין יהב

היוגורטייה, עין יהב
היוגורטייה בעין יהב היא אחת מההפתעות הנעימות שמצפות לנהגים בכביש הערבה. לא רק בגלל שבמיקום הזה, כל דבר קר ומתוק יתקבל בברכה, אלא בעיקר משום שגלידות היוגורט שעושים ביוגורטייה הן פשוט מצוינות. כמו בכל יוגורטייה, גם כאן הגלידות מלוות בפירות טריים, פיצוחים ושוקולדים. אבל שלא כמו ביוגורטיות אחרות, כאן לא מוסיפים ליוגורטים סירופים תעשייתים, אלא רטבים ביתיים כמו פירות יער, פסיפלורה ושוקולד חם. גם הריבות שמתלוות ליוגורט הן תוצרת בית, ואפילו הגרנולה נעשית במקום.
איפה? מושב עין יהב


גלידת יטבתה נעשית מחלב שנחלב באותו יום ופירות ממטעי הקיבוץ

גלידה יטבתה, פונדק יטבתה
פונדק יטבתה הוא לא רק עצירה מתבקשת בדרך לאילת, יש כאן גם גלידות מהטובות בארץ, ודאי שבאזור הדרום. אחד מהסודות של גלידה יטבתה הוא הטריות. גלידת השמנת מיוצרת מדי יום מחלב שמגיע מהמחלבה הסמוכה ונחלב באותו בוקר. גם הפירות שבהם משתמשים נקטטפים במטעי הקיבוץ ומעניקים לגלידה טעם מיוחד. תפריט הגלידות כולל כ-72 טעמים, כאשר מדי יום מוצגים לקהל כשלושים טעמים. מה כדאי לנסות? שוקולד קפה, עוגת גבינה ניו יורקית, סורבה מנגו ויוגורט תמרים, שהוא אחד הטעמים הפופולריים ביותר, אולי הודות לתמרים הנהדרים ממטעי הקיבוץ.
איפה? קיבוץ יטבתה, טלפון: 08-6357449

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...