תפריט עמוד
יהיו כאלה שיגידו שמסעדת השטן (El Diablo) הרוויחה את שמה ביושר, לא בגלל המאכלים המוגשים בה דווקא – תפוחי אדמה וצלי בשר, עוף ודגים – אלא בגלל התנור הייחודי שבו צולים ואופים את המזון. לא תמצאו תנור מן הסוג הזה בשום מקום בכדור הארץ – מקור חומו הוא במגמה הלוהטת שבמעמקי האדמה. התנור הוא בעצם בור גדול בעומק של כחמישה מטרים, שתחתיתו המסולעת קורנת חום עז, 400־600 מעלות צלזיוס, ובראשו מותקן משטח ברזל שעליו מניח הטבח את נתחי העוף והבשר.
בסמוך למנגל הטבעי נמצאת המסעדה, מבנה עגול על אחת מפסגות רכס דל פואגו (del Fuego, הרי האש) באי לנסרוטה (Lanzarote) שבאיי הקנרים. במאות ה־18 וה־19 התחוללו לא הרחק מן המקום התפרצויות געשיות עזות וכיסו בלבה לוהטת יותר מרבע משטח האי. האזור כולו מאופיין בתווי קרקע דרמטיים – החל בהרי געש, במכתשים ובסדקים עמוקים בקרקע וכלה בסלעים וולקניים ובאגמים סדוקים של לבה קרושה. בשנת 1968 הוכרז האזור כפארק הלאומי של "טימנפאיה" (Timanfaya).
ההיסטוריה הגעשית הטרייה של האי והנוף הוולקני שניבט מחלונות מסעדת השטן מעוררים תחושה מוזרה, וקשה להימלט מהמחשבה שבכל רגע יכול ההר להתפרץ. מי שיושיט את ידו לגעת ברצפה אף יחוש שהיא חמה מהרגיל. אבל אל חשש, באי אין כיום הרי געש פעילים, והאזור כולו נמצא במעקב מתמיד של מדענים הבוחנים בלא הרף את הפעילות הסייסמית.

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.