תפריט עמוד

דרום אפריקה עם ילדים

דרום אפריקה היא יעד מושלם למשפחות שאוהבות הרפתקאות בלב הטבע ומעדיפות להעלות את רמת האדרנלין במפגש פנים מול פנים עם אריה במקום בדהירה ברכבת הרים. לצד טיול הספארי המתבקש, דרום אפריקה מאפשרת מפגשים נוספים ומלהיבים עם בעלי חיים, כמו לווייתנים ופינגווינים, שיגרמו אושר גדול לכל בני המשפחה. ולא רק חיות יש פה, אלא גם טיולים ביערות ובמערות, שייט בנהרות ובים הפתוח, הרים שניתן להעפיל לראשם ברכבל, פארקי חבלים וגם בילוי עירוני, אם רוצים קצת הפוגה מכל הטבע הזה.

האזור המתאים ביותר לטיול משפחתי בדרום אפריקה הוא אזור הכף המערבי (Western Cape), עם קייפטאון הנהדרת ודרך הגנים – טיול בנהיגה עצמית, בקצב שלכם. לזה מומלץ להוסיף ספארי בפארק קרוגר בלווית נהג ומדריך, דבר המאפשר לחוות בבטחה את הפארק המדהים ולהכיר אותו ואת מגוון בעלי החיים שבו בצורה אופטימלית.

מפרץ ליד נייזה בדרך הגנים | צילום: South Africa Tourism

קייפטאון: מפגש בין הר לים
קייפטאון (Capetown) היא לא רק אחת הערים היפות בעולם, היא גם עיר ידידותית להפליא למשפחות, עם המון אטרקציות נהדרות בעיר עצמה ובסביבתה הקרובה. אחת הדרכים המהנות והנוחות לתור את העיר היא באוטובוס תיירים, אוטובוס קומותיים עם גג פתוח, שעוצר ב-11 תחנות בולטות ברחבי העיר, שבכל אחת מהן ניתן לעלות על האוטובוס ולרדת ממנו. בין היתר, עוצר האוטובוס באקווריום שני האוקיינוסים, בתחנת הרכבל של הר השולחן, בקמפס ביי ובאזור הרציפים V&A.

הנוף הנשקף מהר השולחן | צילום: Cape Town Tourism

אחת האטרקציות המשפחתיות הבולטות בעיר היא אקווריום שני האוקיינוסים (Two Oceans Aquarium), בו ניתן להתרשם מיצורים ימיים החיים באוקיינוס האטלנטי ובאוקיינוס ההודי, כיאה לעיר ששוכנת בנקודת המפגש בין שני האוקיינוסים. באקווריום יש תצוגות של כרישים, מנטות, צבי ים, פינגווינים, צלופחים ועוד מגוון עצום של דגים, ויש גם בריכות ליטוף ואפשרות לצפות בהאכלות של בעלי החיים. בתוספת תשלום, אפשר לחוות ריגושים מיוחדים כמו מפגש אינטימי עם פינגווינים הנוהגים לטפס על ברכי המבקרים או צלילת סקובה בבריכת הכרישים. אתר אינטרנט


אקווריום שני האוקיינוסים. יצורים ימיים מהאוקיינוס ההודי ומהאוקיינוס האטלנטי | צילומים: שאטרסטוק

חוויה נוספת שאין להחמיצה בקייפטאון היא טיפוס לראש הר השולחן. אף ילד לא יסרב לנסיעה בקרוניות הרכבל המסתובבות 360 מעלות בעודן מטפסות אל ראש ההר השטוח, אשר ממנו נשקפת תצפית נהדרת על העיר ועל המפרץ.

בשביל קצת ירוק בעיניים מומלץ לבקר בגנים הבוטניים קירסטנבוש (Kirstenbosch Botanical Gardens), מהגנים הבוטניים המובילים בעולם, בהם מוצגים למעלה מ-7,000 מינים של צמחים ופרחים הייחודיים לדרום אפריקה. כאן אפשר לתת לילדים להתרוצץ בחופשיות, והשבילים מותאמים לטיול נוח עם עגלות. ילדים ייהנו במיוחד מהטיול על הגשר החדש המתפתל כנחש בין צמרות העצים ומציע תצפיות מיוחדות על הגנים והאזור. אתר אינטרנט


הגנים הבוטניים קירסטנבוש

בזמן השהות בקייפטאון, אל תוותרו על בילוי בחופי הים היפים של העיר. אחד מהחופים הפופולריים בקרב משפחות הוא קמפס ביי (Camps Bay). זהו חוף רחב ידיים ועטור דקלים עם חול לבן ורך ונוף מדהים למצוקים של הר השולחן. המים אולי קצת קרים למי שרגיל למים החמימים של הים התיכון, אבל זהו חוף מושלם לבניית ארמונות בחול, שיזוף וגם ארוחה עם נוף לים באחת מהמסעדות הרבות שבחוף. אפשרות נוספת היא לבלות באחד מהחופים שלשפת האוקיינוס ההודי. חופים אלה מוגנים מרוחות והמים בהם חמימים יותר. בפרבר מויזנברג (Muizenberg), בפינה הצפון-מערבית של מפרץ פולס, יש חופים לבנים עם מי טורקיז וגם פארק מים זעיר עם שלוש מגלשות מים.

חוף קמפס ביי, אחד החופים הפופולריים באזור קייפטאון לבילוי משפחתי

אחת מהחוויות המרגשות ביותר שיש לאזור קייפטאון להציע לגדולים וקטנים כאחד היא מפגש עם פינגווינים בחוף בולדרס (Boulders Beach), במרחק כ-40 ק"מ מהעיר. בחוף, המשובץ בסלעים גדולים ועגולים שהעניקו לו את שמו, יש מושבה של פינגווינים שחורי רגל, הגדולה ביותר באפריקה, וניתן לטייל, להשתזף ולשחות ממש לידם. המשימה הקשה שעומדת בפניכם היא איך לסיים את הבילוי ולהיפרד מהיצורים המתוקים האלה.

חוף בולדרס מאכלס מושבה גדולה של פינגווינים המסתובבים  בין הרוחצים

מי שלא יכול בלי שופינג ייהנה מאוד באזור הרציפים V&A Waterfronts שבנמל, שם יש מרכז קניות גדול שלא היה מבייש את מרכזי הקניות הגדולים של אירופה, עם חנויות של מותגים בינלאומיים, בתי קולנוע, מסעדות מזון מהיר ודוכני מזכרות. בסופי שבוע האווירה שמחה במיוחד ויש הופעות של להקות רחוב שמנגנות מוזיקה אפריקאית. מי שמעדיף לנצל את הביקור בקייפטאון לרכישות שאי אפשר למצוא בארץ, מוזמן לכיכר גרינמרקט (Greenmarket), שם מתקיים מדי יום שוק של חפצים ומזכרות אפריקאיות ייחודיות.

אזור הרציפים V&A Waterfronts. שופינג, מוזיקה ואווירה שמחה

דרך הגנים: הרפתקאות ביער ובים
אחרי שנפרדים מקייפטאון, מממשיכים בנסיעה על כביש N2 בדרך הגנים (Garden Route), שנחשבת, ובצדק, לאחת הדרכים היפות בעולם. הדרך נמתחת לאורך 160 ק"מ בין סטיל ביי (Still Bay) לפלטנברג ביי (Plettenberg Bay), ומציעה לאורכה תצפיות עוצרות נשימה על האוקיינוס ההודי לצד המון הפתעות לכל המשפחה. יש כאן נופים מגוונים של יערות גשם לצד מדבריות, מערות נטיפים מרשימות, נחלים ומפלים, עיירות נופש תוססות, חוות יענים גדולות, מגוון בעלי חיים, מקופים ועד לווייתנים, חופים נהדרים וכל מה שצריך לטיול משפחתי מלא עניין וריגושים.
הנה כמה מהאטרקציות הבולטות לאורך הדרך – טעימה קטנה ממה שיש לאזור להציע:

מנופי דרך הגנים, אחד הדרכים היפות בעולם

עיירת החוף מוסל ביי (Mossel Bay) היא אחת מנקודות העצירה הראשונות לאורך דרך הגנים. זהו מקום נהדר ליהנות בו מרחצה בחוף, פעילויות ספורט ימי למכביר, סיורי צפייה בלווייתנים ופעילויות מהנות נוספות כמו גלישה על דיונות חול עצומות. אטרקציה נוספת שחובבי החיות לא ירצו להחמיץ היא אי כלבי הים הנמצא בסמוך לחוף ואליו ניתן להגיע בשייט שמארגנות כמה חברות בעיירה.

שטחים חקלאיים באזור העיר ג'ורג', המהווה בסיס מצוין לטיולים באזור

העיר הנעימה ג'ורג' (George) היא בירת דרך הגנים, ועל אף שהיא מרוחקת מחוף הים, היא מהווה בסיס נהדר לטיולים באזור, שייט בקאנו, טיול בין מפלים ורכיבה על סוסים. מג'ורג' קצרה הדרך לקארו הקטן (Little Karoo), מדבר למחצה שבו אתרים מעניינים רבים כמו מערות קאנגו (Cango Caves), מערות נטיפים מרשימות, וגם חוות יענים גדולות שבהן ניתן לרכוב על העוף הגדול בעולם.


מערות קאנגו באזור קארו הקטן

הפארק הלאומי ווילדרנס (Wilderness National Park), שנמצא בהמשך הדרך, מציע חופים רחבים וזהובים לצד יערות, אגמים ונחלים. כאן ניתן לצאת לטיול רגלי ביער גשם עבות, לשוט בקאנו בנהר ולצאת להפלגת צפייה בלווייתנים ודולפינים. אפשרות זולה יותר היא להגיע לנקודת התצפית Dolphin Point, שממנה ניתן להשקיף על הדולפינים ששוחים מול החוף.

העיר נייזנה (Knysna), השוכנת במיקום מרהיב בין יער עבות ללגונה עצומה, היא אחד ממוקדי התיירות הבולטים לאורך דרך הגנים. אפשר לבלות פה עם הילדים ימים ארוכים מבלי להשתעמם לרגע. אפשר לטייל ביער ברגל או באופניים, לצפות בציפורים, לשחות בבריכות הסלע שבלב היער ולבלות בחופים היפים שבסביבה.


מפגש קרוב בפארק הפילים שליד נייזה | צילום: Marv Gillibrand

חוויה בלתי נשכחת מצפה למשפחות בפארק הפילים (Knysna Elephant Park), חוות פילים בלב היער, שבה ניתן לצאת לטיול רכוב על גב הפילים, להאכיל אותם, לצאת איתם לטיול רגלי וללטפם. מי שמעדיף ריגושים מסוג אחר ימצא אותם בעיירה הסמוכה, סטורמס ריבר (Storms river), בירת הספורט האתגרי של האזור, שם ניתן לקפוץ באנג'י, לגלוש על אומגות בין צמרות העצים ומעל מפלים ולרכוב על סוסים.

העיירה היוקרתית פלטנברג ביי (Plettenberg Bay) מרוחקת כ-30 ק"מ מנייזנה ומציעה חופים זהובים עם ים צלול, שייט לצפייה בדולפינים ולווייתנים, טיולים בג'ונגל ואטרקציות לכל המשפחה. אחת הבולטות שבהן היא ארץ הקופים (Monkeyland), שמורה שבה מסתובבים מינים רבים של קופים, חלקם נדירים, בין עצי היער, ללא כל מחיצה בינם לבין המבקרים.


חוף בפלטנברג ביי

העובדה שדרך הגנים פופולרית במיוחד בקרב משפחות הופכת את האזור לידידותי מאוד לילדים. כך, בנוסף לאטרקציות הרבות לאורך הדרך, יש פה מלונות ובתי הארחה ידידותיים למשפחות והרבה מסעדות שילדים ישמחו לאכול בהן, המציעות בנוסף לתפריט ילדים גם אטרקציות שיעסיקו את הילדים בזמן שההורים אוכלים, כמו מתקני שעשועים וטרמפולינות.

פארק קרוגר: מפגש עם חמשת הגדולים
אחד מהשיאים של הטיול בדרום אפריקה הוא הספארי בפארק הלאומי קרוגר (Kruger National Park), הפארק הלאומי הגדול ביותר בדרום אפריקה ומהגדולים ביותר בעולם. הפארק, המאופיין בנוף סוואנה אפריקאי טיפוסי, מושלם לטיולי ספארי, ואפשר לצפות בו לצפות בחמשת היונקים הגדולים החיים באפריקה – אריה, פיל, תאו, נמר וקרנף שחור, לצד מינים רבים נוספים של בעלי חיים, כמו זברות, ג'ירפות, אנטילופות, היפופוטמים, תניני יאור, ציפורים ממינים שונים ועוד.

אריה בפארק קרוגר

כדי להפיק את המיטב מהטיול בפארק, מומלץ לטייל בו עם נהג ומדריך צמוד. מומלץ לבנות את היום כך שבשעות שבהן בעלי החיים פעילים במיוחד – שעות הבוקר המוקדמות וסמוך לשקיעה – יוצאים לטיולים רכובים בפארק, ובשעות החמות שבאמצע היום, כאשר בעלי החיים נחים, חוזרים ללודג'. מסיבה זו כדאי ללון באחד הלודג'ים המפנקים שבפארק, אשר מציעים תנאי לינה נוחים ונעימים, בריכת שחייה ופעילויות לילדים.

למשפחות המטיילות בפארק קרוגר מומלץ לשהות באחד הלודג'ים המפנקים שבשמורה

לקריאה נוספת:

דרום אפריקה - האתרים שלא כדאי להחמיץ
דרום אפריקה – האתרים שלא כדאי להחמיץ
דרום אפריקה היא ארץ ענקית ויש בה הכל – ערים שוקקות, חופים משגעים, הרים דרמטיים, שפע של בעלי חיים ומגוון תרבויות מרתקות. הנה כמה אתרים שמומלץ במיוחד לבקר בהם

למידע נוסף על טיול בדרום אפריקה

הרצאת וידאו: דרום אפריקה - יופי ועוצמה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מדרום אפריקה

הצצה לשכונות העוני והפשע בקייפטאון
הצצה לשכונות העוני והפשע בקייפטאון

ביקור בקיפטאון היפה, כמעט שלושה עשורים חלפו מאז נפילת האפרטהייד מראה כי הניסיונות לצמצם את חוסר האיזון שנוצר בין העשירים לעניים והמציאות בשכונות העוני והפשע בשולי העיר לא צלחו. קסם היופי של קייפטאון לא פג כמובן, אולם בזווית ...

מירוץ הסרדינים – ההצגה הכי טובה בטבע
מירוץ הסרדינים – ההצגה הכי טובה בטבע

בכל שנה, בין החודשים יוני לאוגוסט, מתרחשת אחת הנדידות הגדולות והמרשימות ביותר בעולם הטבע – נדידת הסרדינים, שמושכת אליה אלפי בעלי חיים רעבתנים לסעודה חגיגית ופרועה, ללא חוקים ועם ים של הפתעות. ובכל שנה, צוללים אוהבי טבע מושבעים ...

לשחות עם לווייתנים בדרום אפריקה
לשחות עם לווייתנים בדרום אפריקה

חוויה רודפת חוויה במהלך שייט בזמן נדידת הסרדינים בחוף הפראי בדרום אפריקה: קבוצות של דולפינים דוחפים את הסרדינים לכדורי ענק, עופות ימיים מצטרפים לחגיגה וכך גם הכרישים. אבל שיא השיאים הוא מפגש מתחת למים, במרחק נגיעה, עם לווייתנים ...