תפריט עמוד

דינוזאורים ושלג: המלצות לבילוי קיצי

החופש הגדול בעיצומו והורים רבים מחפשם דרכים להעסיק את הילדים שבילו את מרבית השנה האחרונה בבית. אם אתם רוצים להתנתק קצת מהמסכים, יש לנו שתי המלצות בדוקות לבילוי – תערוכת הדינוזאורים במדעטק וממלכת השלג בגן הבוטני בירושלים

חודש אוגוסט. חם. הקייטנות ברובן כבר נגמרו, הילדים צמודים למסך ומרבית ההורים נקרעים בין הרצון לבלות עם הילדים ולעשות משהו מעשיר ומהנה בחוץ, לבין הדחף לא לזוז מהמזגן. אם בחרתם באפשרות הראשונה, יש לנו שתי המלצות בדוקות בשבילכם לבילוי משפחתי מהנה. המזגן (או השלג) כבר בפנים.

תערוכת הדינוזאורים, מדעטק, חיפה

איזה ילד לא אוהב דינוזאורים? מעט מאוד כנראה, אחרת אי אפשר להסביר את הפריחה של תערוכות הדינוזאורים בשנים האחרונות – כמעט בכל קיץ מתקיימת במחוזותינו תערוכת דינוזאורים שזוכה להצלחה מסחררת. בקיץ הזה מתקיימת תערוכת סודות הדינוזאורים במדעטק בחיפה, והמיקום של התערוכה הזו כבר מקנה לה נקודות זכות מול המתחרות, גם בגלל האפשרות ליהנות מכל תערוכות המוזיאון במחיר הכניסה, וגם בגלל הגב המדעי שהמדעטק מעניק לתערוכה הזאת.

בתערוכה מוצגים 47 דינוזאורים בגודל טבעי – חלקם קטנים וחלקם מגיעים לגובה 7 מטרים ואורך של 15 מטרים, חלקם גם זזים ומשמיעים קולות. עבור הקטנטנים החוויה כמעט ריאליסטית, במיוחד מול הטי רקס העצום בגודלו שסוחט מהילדים קולות התפעלות ולעתים גם בכי. ליד כל דינוזאור יש מעין תעודת זהות, שמסבירה מיהו, למה הוא נקרא כך, באיזה אזורים הוא חי, איך התפתח והאם הוא טורף או צמחוני.

בתערוכה מוצגים 47 דגי דינוזאורים בגודל טבעי | צילום: מושון תמיר

אחת האטרקציות המלהיבות בתערוכה מיועדת לגילאי שבע ומעלה. מדובר במתחם מציאות מדומה אליו נכנסים עם משקפי VR, בו מטיילים בפארק היורה ופוגשים דינוזאורים באופן שמרגיש קרוב מאוד לדבר האמתי. ההרכב המשפחתי בו הגענו לא אפשר לנו לבקר במתחם המציאות המדומה, אבל הדור הצעיר נהנה מאוד בחלל החשוך בו התקיימה על כל הקירות הקרנה וירטואלית של מעמקי הים, שם פגשנו חיות פרהיסטוריות  תת מימיות – פלסיאוזאורים.

בתערוכה יש אטרקציות נוספות כמו חשיפת עצמות דינוזאורים | צילום: סימי שאואר

מלבד זאת היו בתערוכה אטרקציות נוספות הקשורות בדינוזאורים – חידון דינוזאורים שאפשר לפתור בהתאם לדגמים ולהסברים שפוגשים בתערוכה, מתחם בו הילדים יכולים, בעזרת מברשות, לחשוף עצמות דינוזאורים, מתחם יצירה ועמדות צילום בהן הילדים יכולים להצטלם בעודם רוכבים על דינוזאור או בוקעים מתוך ביצת דינוזאור. וכמובן שיש גם חנות מזכרות בסוף, אז כדאי להגיע מצוידים בכסף או ביכולת עמידה בלחצים, לבחירתכם.

בעמדת הצילום אפשר לצלם את הילדים כשהם רוכבים על דינוזאור | צילום: סימי שאואר

כרטיס הכניסה, כאמור, כולל גם כניסה לתערוכות הקבע של המוזיאון, כך שמומלץ לשריין מספיק זמן (רצוי יום שלם) כדי להספיק להתרשם מהתערוכות המגוונות המוקדשות לשלל נושאים כמו תעופה, חלל, קסמים, תעתועי ראייה, לאונרדו דה וינצ'י, אנרגיה ירוקה ועוד. אל תוותרו גם על פארק המדע המצוין שבו מוצגים אינטראקטיביים גדולים ומלהיבים שמציגים תגליות של מדענים גדולים כמו ארכימדס, דה וינצ'י, ניוטון ועוד.  בכניסה לפארק יש  מזרקת מים מרעננת שמהווה אטרקציה מהנה ביום חם.

לסיכום: תערוכה מהנה ומעשירה, במיוחד כשמוסיפים את חווית הביקור במוזיאון עצמו. הילדות נשארו עם טעם של עוד. כדאי לקחת בחשבון שחלק מהמוצגים בתערוכת הדינוזאורים מוצגים בחוץ, ולמרות שיש מאווררים, זה לא תמיד מספיק. לכן מומלץ לתאם את הביקור לימים שלישי או חמישי בהם המוזיאון פתוח עד 19:00 בערב, ולשמור את הביקור בחלקים החיצוניים של התערוכה לשעות היותר נעימות של היום.

סודות הדינוזאורים
איפה? מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל, רחוב שמריהו לוין 25, חיפה
פרטים נוספים ורכישת כרטיסים באתר מדעטק

אל תפסחו על פארק המדע במדעטק שבו מוצגים אינטראקטיביים מלהיבים | צילום: סימי שאואר

ממלכת השלג בגן הבוטני

הגן הבוטני בגבעת רם בירושלים הוא פינת חמד אמתית שכדאי לבקר בה בעונות שונות של השנה – לכל עונה הקסם שלה. בשנים האחרונות הבינו בגן הבוטני שקצת קשה לטייל בגן בשעות החמות של היום, ולכן פותחים את הגן בחופש הגדול בשעות אחר הצהריים והערב עם אטרקציות מתחלפות לכל המשפחה. האטרקציה המרכזית השנה היא ממלכת השלג, ובשבוע של גל חום קיצוני נראה שאין בחירה מתאימה מזו.

האגם שבכניסה לגן הבוטני מכוסה במרבד של נימפאות | צילום: סימי שאואר

כבר בכניסה לגן אי אפשר להישאר אדישים מול האגם שבכניסה, המכוסה במרבד של נימפאות מרשימות ובפריחה מרהיבה של הלוטוס הקדוש שפורח עכשיו. זוהי תזכורת לכך שהגן הוא אטרקציה בפני עצמה, גם בלי להתאמץ. אבל מהר מאוד מקדם את פנינו אולף, איש השלג, ומזמין אותנו לצלם את מפת הממלכה וגם לספור את כל הייטי – יצורי השלג המיתולוגיים – שנפגוש בדרך.

חציבת יהלומים בגושי קרח | צילום: עידית צמח

מכאן ואילך צועדים במסלול שמזמן לילדים, בעיקר לצעירים שבהם, שלל אתגרים ומשימות.  למשל, להרכיב פאזל לא מסובך (של הסרט פרוזן, אלא מה). האתגר הוא שהפאזל נמצא בתוך מים קפואים, וצריך להרכיב אותו בלי להוציא את הידיים מהמים.  בהמשך הדרך יש עוד הרבה אתגרים – למשל, מבוך פתיתי השלג, שהוא למעשה מבוך צמחים מפותל שמעוטר בפתיתי שלג, דיג של דגיגי גומי בקרח (צריך להספיק לדוג את כולם תוך דקה) או  חציבת יהלומי פלסטיק מתוך גושי קרח ענקיים (מה שהתגלה כאתגר אמתי גם למבוגרים שבינינו). בדרך אפשר להצטלם כאנשי קוטב וגם לפגוש דמויות שונות, כמו מלכת הקרח שחוגגת יום הולדת. לנו היה מפגש מהנה במיוחד עם ג'ורג', חוקר הקוטב, שהצליח לרתק ולשעשע את הילדים בסיפוריו על הקוטב הצפוני.

גולת הכותרת היא המתחם בו יורד שלג אמתי | צילום: סימי שאואר

גולת הכותרת, לפחות עבור הילדים, היא אוהל שבו יורד שלג אמתי ונערם על הארץ. הילדים מתכסים בפתיתי שלג, מטפסים על הגבעה המושלגת ועושים מלחמות כדורי שלג. המבוגרים נהנים לראות את הילדים מאושרים ולא פחות מכך, נהנים מהקור.

כשהערב יורד, הגן מואר בתאורה צבעונית שמקנה לו מראה קסום. בזמן שבת השש שלנו נהנתה לרוץ מאטרקציה לאטרקציה, אנחנו נהנינו פשוט מלשוטט בשבילי הגן ולהתפעל מהיופי, שמהווה סיבה מספקת להגיע לפה.

בשעות הערב הגן מואר בתאורה מיוחדת | צילום: תום עמית

לסיכום: ממלכת השלג כללה כמה אטרקציות מהנות במיוחד, ובראשן מתחם השלג. המדריכים היו נחמדים מאוד, חלקם היו אפילו נלהבים מדי.  התאורה המרהיבה תרמה מאוד לחוויה של הגדולים והקטנים כאחד, ורק חבל שלא כל הגן מואר כך אלא רק המתחם של ממלכת השלג, כך אי אפשר להמשיך ולשוטט באזורים נוספים של הגן המקסים הזה.

ממלכת השלג
איפה? הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם, ירושלים
פרטים נוספים באתר הגן הבוטני

רכישת כרטיסים באתר בימות

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...