תפריט עמוד

דבלין – יום בעיר

יש לכם, לרוע המזל, רק יום אחד בדבלין. מה כדאי לעשות קודם? לאן כדאי ללכת? אולי מוטב כבר לוותר על הכל, להיכנס לפאב הסמוך, להזמין שלוש בירות גדולות וכהות ופשוט לשכוח מהצרות? ליאו גאנטר, מדריך תיירים המתגורר בדבלין, מציע לא להתייאש

הייחוד הגדול של דבלין טמון לדברי ליאו גאנטר בעובדה שכמעט מחצית מאוכלוסיית העיר הם בני פחות מ-25 שנים. הגיל הצעיר של האוכלוסייה משפיע על אופי העיר ועל מקומות הבילוי.

"אני מניח שמדובר במבקרים שעדיין לא מכירים היטב את דבלין" מסביר גאנטר, "ולכן כדאי להציע תחילה ביקור ב"אתרי החובה": מבשלת הבירה של "גינס" בלב דבלין היא האתר שזוכה למספר הביקורים הגדול ביותר באירלנד; טריניטי קולג' – האוניברסיטה של דבלין מאז שנת 1591; קתדרלת סנט פטריק, בראשה עמד בעבר ג'ונתן סוויפט מחבר "מסעות גוליבר" ואזור הבילוי טמפל בר במרכז העיר, בו מרוכזים רוב הפאבים הכי חמים בעיר.

לגבי מקומות פחות מוכרים ממליץ גאנטר על סדר יום נמרץ שכולל את האתרים הבאים:

בוקר
הכי כדאי להגיע לעיר בשבת. אלה ימי השוק ובדבלין מייחסים להם חשיבות

גדולה. שוק האוכל המוצלח ביותר הוא זה הפועל באזור טמפל בר. שווקים נוספים של איכרים שמגיעים מחוץ לעיר מתקיימים בסופי שבוע במקומות רבים. שוק נוסף ובולט מאוד הוא "בלקרוק", בו אפשר למצוא גם חפצים מעניינים לבית ומוצרי קרמיקה יפים.
הכתובת: 19a Main Street.

צהריים
כדאי מאוד לנסוע בתחבורה הציבורית של דבלין. זו הדרך הטובה ביותר להכיר את העיר. מחוץ למרכז העיר כדאי להשתמש ברכבת שנקראת DART. היא נוסעת מעל פני האדמה, עוברת בתדירות גבוהה ומחברת בין כפר הדייגים Howth בצפון לחוף שנקרא Bray מדרום לעיר. הנוף שרואים בנסיעה כזו נהדר. כדאי גם לנסוע בחשמלית Luas למרכז החדש Dundrum.

פאב באיזור טמפל באר | צילום: איילת נעמן

ערב
מלבד השוטטות ההכרחית באזור טמפל בר ממליץ גאנטר על ארוחה באחת מן המסעדות הבאות:
ההמלצה החמה ביותר שייכת למסעדת La Stampa ששוכנת מול המנשן האוס ברחוב דאוסון במרכז העיר. בימים אלה נפתח מלון בוטיק מעניין צמוד למסעדה. אפשרויות נוספות, קצת פחות מעוצבות ואלגנטיות הן: La Cave ברחוב סנט אן או "בנג קפה" ברחוב מריון ראו.

דבלין – העמוד הראשי>>

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.