תפריט עמוד

גרמניה מחוץ למסלול

לגרמניה יש הרבה מה להציע מחוץ לברלין וליער השחור. ערים מקסימות, עיירות ציוריות, טירות עתיקות, פארקים לאומיים, הרים ואגמים ואפילו אי סודי - בכולם תוכלו ליהנות מהקסם של גרמניה בלי להצטופף עם המוני המבקרים

גם אם כבר הייתם בברלין, טיילתם בבוואריה וביליתם עם כל המשפחה ביער השחור, לגרמניה יש עוד מה להציע לכם. בין אם אלו אזורי טיול שנמצאים מחוץ למסלול, ערים מקסימות ופחות מוכרות או פנינים שנמצאות באזורים מתויירים אבל רק המקומיים שמעו עליהן – אספנו בשבילכם כמה מקומות בגרמניה, מחוץ למסלול המוכר, שכדאי להגיע אליהם.

טריר

טריר (Trier), אשר שוכנת במערב גרמניה במדינת ריינלנד-פפאלץ שבסמוך לגבול עם לוקסמבורג, בעמק נהר המוזל, היא העיר העתיקה ביותר בגרמניה. העיר נוסדה במאה ה-1 לפנה"ס והיא גדושה בשרידים רומיים, תשעה מהם הוכרו כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, ובראשם ה"פורטה ניגרה", שער מבוצר עצום שהוא אחד מסמלי העיר. עוד ניתן להתרשם בעיר ממרחצאות מפוארים ואמפיתיאטרון מרשים, וכן מאוצרות ארכיטקטוניים מתקןפות מאוחרות יותר כמו הכנסייה הגותית העתיקה  בגרמניה ובית הולדתו הבארוקי של קרל מרקס. העיר מלבבת במיוחד בתקופה שלפני חג המולד, אז נערך בה שוק מקסים ועם קצת מזל גם יורד שלג.

פורטה ניגרה, השער הרומי העצום שהוא אחד מהסמלים של טריר

פורטה ניגרה, השער הרומי העצום שהוא אחד מהסמלים של טריר

ארפורט

ארפורט (Erfurt), בירת מחוז תורינגיה, אמנם אינה מפורסמת כערים אחרות בגרמניה, ולמרות זאת העיר בה נולד מרתין לותר (ובה אפשר עדייו לבקר במנזר האוגוסטיני שבו התגורר) נחשבת לאחת הערים החשובות בהיסטוריה הגרמנית. העיר הימי ביניימית נשתמרה להפליא ובמהלך שיטוט בה אפשר להתרשם מכנסיות מפוארות (ובהן הקתדרלה וכנסיית סנט סוורוס עטורות הצריחים הסמוכות זו לזו), מבית הכנסת הישן שנוסד ב-1094 ונחשב לעתיק באירופה, מכיכרות שוק מרוצפות אבן מבתים מחופי קורות עץ ובעיקר מגשר קרמר (Kramerbrucke), סמלה של העיר. אם זה לא מספיק, בעיר נולדו יוהאן סבסטיאן באך והסוציולוג מרקס וובר. למרות העבר המפואר של העיר, היום מדובר בעיר אוניברסיטאית תוססת ומלאת חיים.

גשר קרמר בארפורט, עיר מלאת חיים עם היסטוריה מפוארת

גשר קרמר בארפורט, עיר מלאת חיים עם היסטוריה מפוארת

מיטנוולד

מטיילים רבים מגיעים לאלפים הבוואריים, אבל לא רבים הישראלים שמגיעים לעיירה מיטנוולד (Mittenwald) אשר גובלת באוסטריה. זוהי אחת העיירות הציוריות בגרמניה, והיא מהווה את הבסיס לטיולים באזורים הפחות צפופים (אך הלא פחות יפים) של האלפים הבוואריים. העיירה המנומנמת מוקפת ביערות ובפסגות מושלגות ומשובצת בבתים מצוירים, חלקם מאוירים בסצנות מהתנ"ך ובבתי מלאכה לייצור כינורות (אפילו מוצארט ניגן בכינור תוצרת מיטנוולד). זוהי נקודת מוצא מצוינת לטיולי הליכה באזור, פופולרי במיוחד הוא ערוץ ליוטאש (Leutasch) המרשים שעובר ממש על הגבול בין אוסטריה וגרמניה.

האלפים הבוואריים חולשים על בתי העיירה הציורית מיטנוולד | צילום: FooTToo, שאטרסטוק

האלפים הבוואריים חולשים על בתי העיירה הציורית מיטנוולד | צילום: FooTToo, שאטרסטוק

ארמון לינדרהוף

רבים מהמבקרים בגרמניה, ובעיקר במדינת בוואריה, לא מוותרים על ביקור בטירת נוישווינשטיין המפורסמת של המלך לודוויג השני, שהיה ידוע בכינויו "לודוויג המשוגע". רק מעטים יודעים שבמרחק כ-45 ק"מ משם נמצא ארמון לינדרהוף (Linderhof), ארמון הקיץ של המלך לודוויג השני. זהו אמנם הקטן ביותר מבין הארמונות שהוא בנה, אבל היחיד שהוא זכה לראות את בניית מושלמת ואף להתגורר בו  זהו ארמון יפהפה המעוצב בהשראת סגנון הרוקוקו ובהשראת ארמון ורסאי ומוקף בגנים מרשימים עם בריכות, מזרקות ופסלים.

ארמון לינדרהוף, ארמון הקיץ של המלך לודוויג השני

ארמון לינדרהוף, ארמון הקיץ של המלך לודוויג השני

הפארק הלאומי שוויצריה הסקסונית

אחד מאתרי הטבע היפים בגרמניה הוא הפארק הלאומי שווייצריה הסקסונית, ששוכן ממזרח לדרזדן. התיירים הגרמנים אמנם מאוד אוהבים אותו, אבל תיירים זרים לא מרבים להגיע אליו, וחבל. הפארק מפורסם בתצורות הסלע הייחודיות שלו, שמתנשאות אל על, והנופים הדרמטיים והירוקים שלו העניקו לו את שמו, על אף שהוא נמצא בשטחה של גרמניה ולא גובל בשווייץ. גולת הכותרת של הפארק היא גשר בסטאי (Bastei), גשר אבן שעובר בין תצורות האבן הייחודיות. הגשר נבנה למטרות תיירות והתצפית הנשקפת ממנו עוצרת נשימה. מלבד זאת יש בשטח הפארק יערות ירוקים, נקיקים עמוקים, נקודות תצפית ומסלולי הליכה ואופניים רבים שעוברים בין כל אלה. העיירה הציורית באד שנדאו מהווה נקודת מוצא לסיור בפארק.

גשר בסטאי על רקע הנופים הדרמטיים של שוויצריה הסקסונית

גשר בסטאי על רקע הנופים הדרמטיים של שוויצריה הסקסונית

אגם שרק

בגרמניה יש אגמים לרוב, אבל אחד האגמים היפים והפחות מתויירים הוא אגם שרק (Schrecksee), ובתרגום – האגם הירוק. האגם האלפיני המרהיב, המוקף ביערות, הוא הגבוה ביותר בגרמניה. הוא ממוקם בגובה כ-1,800 מ' בהרי האלפים. כדי להגיע לאגם, תצטרכו לצעוד במסלול הליכה של כשבע שעות, אבל המאמץ משתלם, וזהו אחד המקומות הבתוליים ביותר בגרמניה.

אגם שרק, פיסה של טבע בתולי ולא נגוע בגרמניה

אגם שרק, פיסה של טבע בתולי ולא נגוע בגרמניה

הידנזי

כשחושבים על גרמניה, איים הם בדרך כלל לא האסוציאציה הראשונה שעולה, אבל מול חופי הים הצפוני והים הבלטי יש כמה איים קסומים שרבים מהם נותרו מחוץ למסלול התיירים השחוק. אחד מהם הוא הידנזי (Hiddensee) אשר שוכן ממערב לאי רוגן, הגדול באיי גרמניה, בים הבלטי. הגרמנים אמנם נהנים לנפוש באי שטוף השמש, אבל רק תיירים מעטים מחוץ לגרמניה מכירים אותו. זהו אי שליו, בין היתר הודות לכך שאין בו תנועת מכוניות, אשר מתגוררים בו כאלף תושבים. הוא מפורסם בעיקר הודות למגדלור שלו, שמתנשא לגובה 28 מטרים, אבל יש בו גם חופים יפים, כפרי דייגים ציוריים, דיונות חול, אזורי מרעה והרבה ציפורים נודדות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגרמניה

מסע עסקי – גרמניה
מסע עסקי – גרמניה

לאן נסיעת העסקים שלכם? המבורג? מינכן? ברלין? פרנקפורט? זה השוק הרביעי בגדלו בעולם מבחינת תוצר משק גלמי. הוא לא יתאים את עצמו אליכם ויש לפעול בו בתאימות לדרך המקומית, הדרך הגרמנית. לשם כך יש להבין אותה ולהכיר אותה ...

טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה
טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה

הגבעות שמקיפות אותה מכל עבר, הכרמים שגולשים אל העמק והבנייה הנמוכה ברובה, כל אלה הופכים את שטוטגרט לעיר ירוקה ואטרקטיבית מאוד. במרחק קצר מהכיכר המרכזית השוקקת ומדרחוב הקניות הארוך בגרמניה, תגלו טבע שופע, עם מסלולי הליכה ביער, תצפיות ...

טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים
טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים

העיירה באדן-באדן, בדרום-מערב גרמניה, היא הרבה יותר מנקודת מעבר בטיול ביער השחור. ההוד וההדר של העבר ניכרים בה גם היום בכל פינה - מבתי המידות הנאים והגנים המטופחים ועד למרחצאות והקזינו המפורסם שאירח את כל המי ומי של ...