תפריט עמוד

ברצלונה ביום אחד

הטיסה נחתה בבוקר וממריאה להמשך הדרך בערב. יש לכם יום אחד בברצלונה. מה עושים? לא קל להחליט, כי גם שבוע לא יספיק להכיל את כל נפלאות העיר. ובכל זאת - הנה כמה הצעות לבילוי יום בברצלונה

רבים מגיעים לברצלונה לחופשה של כמה ימים, לעיתים לשבוע שלם. לא פשוט להספיק לראות את כל אתריה וליהנות מכל מנעמיה בשבוע, כמעט בלתי אפשרי לעשות זאת ביום אחד. אבל לפעמים אין ברירה: הטיסה נחתה בברצלונה בבוקר וטיסת ההמשך יוצאת בערב. אז מה עושים? אנחנו כאן בשביל לעזור:

המלצת המדריך
המדריכים ממליצים על כמה אתרים שכדאי להספיק בביקור בן יום אחד בברצלונה: הסגראדה פאמיליה; הרובע העתיק (Barri Gothic) שכולל את ארמון המלך; מונז'וויק, ההר מעל מרכז העיר שכולל חמישה מוזיאונים ופארק גואל שעיצב גאודי.

המלצת המומחה המקומי
אנה רודריגז גוזמן, עורכת התוכן באתר "ברצלונה אונליין", מצביעה בעיקר על מוזיאון פחות מוכר: "הבחירה האישית שלי היא לפתוח את היום במוזיאון המדע של העיר", מסבירה גוזמן. מוזיאון המדע נמצא באזור טיבידאבו (רחוב תיאודור רוזוולט), בבניין מחודש בן מאה שנים שאליו הוסיפו בחצר האחורית מבנה זכוכית גדול וחמש קומות תת קרקעיות שמאפשרות לשמר את המבנה ההיסטורי. האטרקציה המרכזית היא "היער המוצף" – שחזור נהדר של חלק מיער גשם אמאזוני בין קירות זכוכית.

בהמשך היום רודריגז גוזמן ממליצה על ארוחת צהריים בפארק גואל ולאחריה טיול ברובע הגותי. בשעות הערב היא ממליצה על ארוחת ערב במסעדת Pla dels Angels ברחוב Ferlandina 23 (ליד מוזיאון MACBA). ואם נשאר לכם זמן וכוח – צאו לסיבוב בארים ברובע ראבאל (RAVAL).

המלצת המערכת
נסיעה באוטובוס התיירים היא כצפוי, תיירותית למדי, אבל מדובר באופציה נוחה ונעימה ללחוצים בזמן. לאוטובוס התיירים יש שלושה קווים, ואפשר לעלות ולרדת בכל תחנה. אם יש ברשותכם רק יום אחד, כדאי לקחת את הקו הצפוני (האדום), שיוצא מכיכר קטלוניה. כך תוכלו לפתוח את היום בשיטוט בשדרות לה רמבלה. הקו הצפוני עוצר ב-13 תחנות, הנה כמה מעניינות במיוחד, בעקבות גאודי: בית באטלו (Casa Batllo) – הבית שאין בו קווים ישרים. חזית הבניין מצופה בפסיפס צבעוני, ומעקות המרפסות נראות כמסכות מפלצתיות. לא ניתן להיכנס פנימה אך חובה לראות את הבית מבחוץ. בית מילה (Casa Mila) – נחשב לאחת מפסגות עבודתו של גאודי. מלמעלה יש מראה פנורמי של העיר. סגראדה פמיליה (Sagrada Familia) – הכנסיה הגרנדיוזית שבנייתה החלה ב-1882 ובנייתה עדיין לא הושלמה. פארק גואל (Parc guell) – גן של פנטזיות בעיצובו של גאודי, עם נוף לים.

אם הגעתם לעיר בסוף שבוע, בערב כדאי לנסוע לכיכר אספניה (Placa d'Espania), אליה ניתן להגיע עם הקו הדרומי (הכחול) של אוטובוס התיירים. בסופי השבוע פועלות במקום מזרקות הקסם, היוצרות מופע מרהיב של מים בשלל צבעים הרוקדים לצלילי מוזיקה.

המלצה אישית
טיול במורד הראמבלאס עד לאזור הנמל המחודש Port Vell. כאן מרוכזים בשטח קטן המוזיאון הימי המרתק של העיר, האקוואריום הגדול באירופה ומתחם גדול של חנויות, מסעדות ובארים. היושבים לאורך קו המים זוכים במראה נהדר של המרינה, העיר העתיקה ומונז'ואיק.

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.