תפריט עמוד

אורוגוואי: הדברים שלא כדאי להחמיץ

אורוגוואי לא נמצאת על מסלול הטיולים הקלאסי של דרום אמריקה, אבל בהחלט כדאי לבקר בה. זוהי מדינה נעימה עם ערים קולוניאליות מקסימות, חופים מדהימים, מעיינות חמים, תרבות בוקרים ויין משובח

אורוגוואי, ששוכנת בחוף הדרום-מזרחי של דרום אמריקה, בין ארגנטינה לברזיל, נחשבת לאחת המדינות הפחות מתויירות בדרום אמריקה. אורוגוואי גם לא נמצאת בכותרות, אולי דווקא בגלל שמדובר במדינה היציבה ביותר כלכלית בדרום אמריקה, וגם בזו עם איכות החיים הגבוהה ביותר. למרות שאורוגוואי לא נמצאת תחת אור הזרקורים, ולמרות שאין בה נופים דרמטיים כמו במדינות השכנות, יש הרבה סיבות להגיע לפה. יש באורוגוואי ערים קולוניאליות מקסימות, חופים מדהימים שיכולים להתחרות גם בחופים המפורסמים של ברזיל השכנה ומרחבים עצומים של שדות מרעה וחוות בקר בהם תוכלו ליהנות מסטייקים מהמשובחים באמריקה הלטינית. הנה כמה מקומות וחוויות שהם חלק בלתי נפרד מהטיול באורוגוואי:

מונטווידאו – עיר עתיקה, קרנבל וטנגו

מונטווידאו (Montevideo), בירת אורוגוואי, השוכנת על גדות נהר ריו דה לה פלטה (Rio Plata) היא עיר מערבית אלגנטית ותוססת שיש הטוענים שהיא הגרסה המקומית של בואנוס איירס. כמו בהרבה ערים אחרות, גם כאן ליבה התיירותי של העיר נמצא בעיר העתיקה (Ciudad Vieja), עם בתים קולוניאליים, בתים בסגנון אר-דקו ובסגנון הנאו-קלאסי. רבים מהבתים האלה הסבו לחנויות, בתי קפה ומועדונים, והאווירה בעיר העתיקה חיה ותוססת. לצד אלה יש פה גורדי שחקים מודרניים, בעיקר בדאון טאון וליד הים.הכיכר המרכזית של העיר היא כיכר העצמאות (Plaza de Independencia), ובה בקרבתה יש מבנים מרשימים רבים כמו המאוזוליאום של חוסה ארטיגס (Mauseleo de Artigas) או פלאסיו סלבו (Palacio Salvo), המבנה הגבוה בעיר.

 מכונית אמריקאית ישנה בעיר העתיקה של מונטווידאו | צילום: byvalet / Shutterstock.com

מכונית אמריקאית ישנה בעיר העתיקה של מונטווידאו | צילום: byvalet / Shutterstock.com

אתר נוסף שהפך לאחד מסמלי העיר הוא שוק הנמל, מרקאדו דל פוארטו (Mercado del Puerto). השוק גדוש בדוכני מזון, מסעדות גריל שכאן קוראים להן פאריז'אדאס והמון אמני רחוב והופעות. מלבד זאת, אין לוותר על טיול בטיילת של מונטווידאו, לה רמבלה (La Rambla), אשר נמתחת לאורך 22 ק"מ של חופי העיר.

 זוג רקדני טנגו בעיר העתיקה של מונטווידאו | צילום: David Haykazyan / Shutterstock.com

זוג רקדני טנגו בעיר העתיקה של מונטווידאו | צילום: David Haykazyan / Shutterstock.com

מונטווידאו נחשבת, ביחד עם בואנוס איירס, למולדת הטנגו, ובעיר יש הרבה מועדוני טנגו מלאי אווירה המכונים כאן Milongón. למונטווידאו יש גם קרנבל משלה, שאולי אינו מפורסם כקרנבל של ריו, אבל הוא הרבה פחות ממוסחר ממנו. זהו הקרנבל הארוך ביותר באמריקה הלטינית, והוא נמשך לא פחות מ-40 ימים של חגיגות, תהלוכות, תחפושות, בובות ענק צבעוניות והמון מוזיקה וריקודים. אחד משיאי הקרנבל הוא בתהלוכת הקריאות (Desfile de las Llamadas), תהלוכה שנמשכת לילה שלם ומלווה בתיפוף בקצב הקנדומבה, שמדמה את פעימות ליבם של העבדים השחורים שהגיעו לעיר באמצע המאה ה-18.

הקרנבל של מונטווידאו. תחפושות, מוזיקה וריקודים | צילום: Kobby Dagan / Shutterstock.com

הקרנבל של מונטווידאו. תחפושות, מוזיקה וריקודים | צילום: Kobby Dagan / Shutterstock.com

קולוניה דל סקרמנטו – פנינה קולוניאלית רומנטית

לצד מונטווידאו, יש באורוגוואי ערים קולוניאליות נוספות כמו קולוניה דל סקרמנטו (Colonia del Sacramento), עיר קטנה ורומנטית להפליא ששוכנת בדרום-מערב אורוגוואי על גדות הריו דה לה פלטה. העיר, שהוקמה ב-1680 היא העיר הראשונה באורוגוואי. המרכז ההיסטורי של העיר הוכרז כולו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ובו רחובות צרים ומרוצפי אבן ובתים קולוניאליים בשלל צבעים מהמאות ה-17 וה-18 המקושטים באדניות בוגנוויליה. המכוניות הקלאסיות משנות ה-50 וה-60 שעדיין נוסעות ברחובות העיר תורמות לקסם הנוסטלגי המיוחד שיש פה. הכיכר המרכזית של העיר היא פלאזה מאיור (Plaza Mayor), וסביבה יש כמה מוזיאונים היסטוריים. בימי ראשון פועל בכיכר שוק שמושך מקומיים ותיירים כאחד. בסמוך לכיכר נמצא המגדלור שנבנה ב-1857. ניתן לטפס לראש המגדלור וליהנות מתצפית יפה על העיר והנהר.

בתים עתיקים בקולוניה דל סקרמנטו

בתים עתיקים בקולוניה דל סקרמנטו | הצילומים בכתבה: שאטרסטוק

כפרי דייגים שלווים ועיירות חוף יוקרתיות

אחד הדברים שאורוגוואי הכי מפורסמת בהם הוא החופים היפים שלה. יש פה רצועת חוף ארוכה במיוחד עם חופים חוליים רחבים ויפים ומים צלולים, ותרבות חוף מפותחת במיוחד. חופים יפים במיוחד נמצאים בפונטה דל דיאבלו (Punta del Diablo), כפר דייגים שליו שהפך לעיירת נופש פופולרית הודות לחוף חולי רחב ונקי, שקיעות יפות והאפשרות לראות את הדייגים בעבודתם, מה שתורם לתחושה של מקום שעדיין לא התמסחר.

פונטה דל דיאבלו. כפר דייגים שהפך לעיירת נופש פופולרית

פונטה דל דיאבלו. כפר דייגים שהפך לעיירת נופש פופולרית

לתחושת ניתוק מוחלטת מהציוויליזציה כדאי להרחיק לקאבו פולוניו (Cabo Polonio), כפר דייגים קטן ונידח אשר אינו מחובר לרשת החשמל או המים ותושביו תלויים במקורות של אנרגיה מתחדשת לייצור חשמל, כמו פאנלים סולאריים וטורבינות רוח. זהו המקום המושלם להתנתק בו מהלחץ של החיים המודרניים, אבל זוהי לא הסיבה היחידה לבקר פה – על הסלעים של קאבו פולניו רובצת מושבה מרשימה של אריות ים ובין אוגוסט לאוקטובר אפשר להשקיף מפה על לווייתנים.

מושבת אריות ים בקאבו פולוניו

מושבת אריות ים בקאבו פולוניו

חוויה שונה לחלוטין מחכה לכם בפונטה דל אסטה (Punta del Este), עיירת נופש יוקרתית ששוכנת על חצי אי בריביירה של אורוגוואי, כ-140 ק"מ ממזרח למונטווידאו. כאן נמצאים החופים היפים במדינה, אבל רבים מהמבקרים מגיעים לעיירה הנוצצת לא רק בשל החופים היפים אלא גם כדי לראות ולהיראות, שכן את העיירה גודשים סלבס רבים, מקומיים ובינלאומיים. בהתאמה, יש פה המון מסעדות, בתי קפה, בתי קזינו וחיי לילה סוערים, לצד מוקדי עניין נוספים כמו פעילויות ספורט ימיו מגרשי טניס וגולף. אחד החופים הכי מפורסמים בפונטה דל אסטה הוא חוף האצבעות (La playa de los Dedos), אשר פסל אצבעות כף היד שמעטר אותו הפך לאחד מסמלי העיר. גם אם תתקשו להיפרד ממיטת השיזוף, מומלץ מאוד לעשות זאת בשביל לבקר באיסלה דה לובוס (Isla de Lobos), אי סמוך שהוכרז כולו כשמורת טבע ובו מושבה גדולה של אריות ים.

עיירת הנופש היוקרתית פונטה דל אסטה

עיירת הנופש היוקרתית פונטה דל אסטה

גאוצ'ו ליום אחד

באורוגוואי יש יותר פרות מבני אדם, וברחבי אורוגוואי, ובעיקר בפנים המדינה, יש הרבה חוות בקר שבהן אפשר לפגוש את הבוקרים המקומיים – הגאוצ'וס. הביקור בחוות יוציא אתכם קצת ממסלול הטיולים השחוק ויאפשר לכם להכיר צד אחר של אורוגוואי שמחוץ לערים ולחופים. הביקור בחוות כולל בדרך כלל רכיבה על סוסים, כשפעמים רבות מצטרפים לגאוצ'וס שמובילים את עדרי הבקר בשטחי המרעה העצומים. ברבות מהחוות יש גם מסעדות בשר שבהן מוכרים סטייקים עסיסיים. בחלק מהחוות לא תצטרכו להסתפק בבילוי של יום אחד ותוכלו להישאר ללון בחווה.

גאוצ'ו באורוגוואי. חלק בלתי נפרד מהתרבות המקומית | צילום: Kobby Dagan / Shutterstock.com

גאוצ'ו באורוגוואי. חלק בלתי נפרד מהתרבות המקומית | צילום: Kobby Dagan / Shutterstock.com

יין – ממלכת הטנאט

בדרום אמריקה מייצרים יינות מצוינים, כשלצד ארגנטינה וצ'ילה, גם לאורוגוואי אין במה להתבייש. האיטלקים, הספרדים והצרפתים הביאו לאורוגוואי את מסורת ייצור היין לפני כ-250 שנה, והיום אורוגוואי מפורסמת בעיקר ביין הטנאט, יין ענבים אדום ומשובח עם אחוזי אלכוהול גבוהים. אזור היין הגדול והחשוב של אורוגוואי נמצא בקנלונס (Canelones), כשעה נסיעה מצפון למונטווידאו, שם מייצרים כשישים אחוז מהיינות במדינה, ושם יש יותר כרמי טנאט מבכל מקום אחר בעולם. בקנלונס אפשר ליהנות מטיול נופי בין הכרמים ולהיכנס לטעימות ביקבים הרבים.

כרם באורוגוואי. מסורת של ייצור יין

כרם באורוגוואי. מסורת של ייצור יין

מעיינות חמים

אחד הפינוקים שמצפים למבקרים באורוגוואי הוא טבילה במעיינות חמים. בצפון-מערב אורוגוואי יש ריכוז גבוה במיוחד של מעיינות חמים, שלהם סגולות ריפוי מיוחדות ושבהם טמפרטורת המים נעה בין 46-38 מעלות. סביב המעיינות הוקמו עיירות נופש ואתרי ספא רבים. אחת מהעיירות שמומלץ לבקר בהן היא סלטו (Salto), שמפורסמת לא רק במעיינות החמים שלה אלא גם באדריכלות הקולוניאלית שלה. אתר ספא מומלץ במיוחד בקרבת העיר הוא Termas del Daymán שבו 11 בריכות פתוחות ומקורות, זרמי מים, סאונות ועוד. אתר נוסף הוא Termas de Salto Grande שבו בריכות חמות, בחלקן מיטות בתוך המים, מפלי מים מעסים, סאונות ועוד, כשהכל מוקף בפארק ירוק ומקסים.

מפת אורוגוואי:

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.