תפריט עמוד

שלושה מסלולי טיול כיפיים בארץ

בימים שבהם השמיים עדיין סגורים, מומלץ בחום לצאת לטייל בארץ. לפניכם שלושה מסלולי טיול ברכבי קרוסאובר, המתאימים גם לרכבים רגילים, בנופים מקסימים וסמוך לאטרקציות מהנות

רכבי קרוסאובר הפכו פופולריים מאוד בשנים האחרונות, כיוון שהם מאפשרים שימוש יומיומי בשטח עירוני וכן שימוש בדרכי שטח לצורכי טיולים. בימים אלו, בהם מדינות רבות, וגם ישראל, עודן מושפעות ממגפת הקורונה, ולא ניתן לטוס ולטייל ברכבי העולם, ניתן לגלות כמה מסלולי טיול מעניינים וכיפיים במיוחד ברחבי ישראל. במאמר זה נדון במסלולים אלו, שלא צריך רכב שטח מיוחד בשביל לטייל בהם, ודי לטייל בהם בנוחות  עם רכב קרוסאובר.

רכבי קרוסאובר והאפשרות לטייל ברחבי הארץ

רכב קרוסאובר, או בשמו העברי והפחות נפוץ רכב פנאי-שטח, הינו בעל מאפיינים משתי קטגוריות רכב. מבנהו הגבוה והרחב מזכיר ג'יפ או רכב שטח, אך הבגאז' והמרחב האחורי הרב שלו מזכיר רכבים מקטגוריית הרכב המשפחתי. מאפיינים אלו של רכבי הקרוסאובר מאפשרים שימוש יומיומי נוח במרחבים עירוניים ובין-עירוניים, וכן במידה שרוצים, גם נהיגה במסלולי שטח שונים בישראל. לצד זאת, התקופה הנוכחית מהווה הזדמנות מיוחדת לחקור ולגלות מסלולי טיול חדשים ומעניינים בישראל, ושלושה מהם יפורטו מיד.

מסלול טיול בין מירון לבין חצור הגלילית

מדובר במסלול טיול נוח לשימוש עם רכב קרוסאובר ואף עם רכב פרטי. אורכו של המסלול הינו כ-17 ק"מ, והוא משלב בין דרך נוף חדשה שנוצרה בידי קק"ל, הר מירון והר זיתים, יער בירייה ועוד. המסלול לאורכו עובר דרך הר מירון, ומשלב חורש טבעי, יערות נטועים ופריחה רבה. כמו כן, במסלול זה ישנן גם מספר נקודות תצפית שונות, לעבר צפת, חצור הגלילית ועוד. לאורך כל המסלול ובאזור כולו ניתן לבצע עצירות באתרים שונים, כדוגמת יקבים, ראש פינה שמציעה אטרקציות רבות ועוד.

מסלול טיול בהר הכרמל

הכרמל, ההר הירוק לאורך כל ימות השנה, הינו מוקד משיכה למטיילים רבים. חלק מן הטיולים ניתן לבצע גם באמצעות רכב, כמו מסלול נסיעה ביער חוף הכרמל. העליות והירידות בדרך יער חוף הכרמל מלוות בפריחה עונתית מרהיבה, חורש טבעי וחורשות נטועות. כמו כן, בדרך ישנן אנדרטאות שונות, כמו אנדרטת הטייס, ונקודות תצפית מרהיבות. בסיום המסלול, כל אזור חיפה והקריות פתוח להמשך בילויים נוספים.

מסלול שביל העמק – מעין יזרעאל לכפר קיש

זהו מסלול מאתגר יותר. המסלול מתחיל בצומת יזרעאל ומסתיים בכפר קיש, ויש בו מספר נקודות עצירה לתצפית או לקפה – עין יזרעאל, הר שאול וכוכב הירדן. כמו כן, הגן הלאומי כוכב הירדן מהווה אטרקציה בפני עצמו עם שרידים ארכאולוגיים, ומבצר צלבני מראשית ההתיישבות הצלבנית באזור, הצופה על כל אזור בקעת הירדן. בנוסף, ישנן מספר נקודות טבילה שונות שניתן לעצור בהן לאורך הדרך (ככל שמזג האוויר מאפשר זאת).

לסיכום, התקופה הנוכחית מגבילה את הנסיעות והטיולים בחו"ל, ועם זאת, היציאה מהגבלות ההסגר פותחת הזדמנות מדהימה לטייל במקומות שונים בישראל ולגלות אתרים ייחודיים ומעניינים. נצלו את ההזדמנות!

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו