תפריט עמוד

שלושה טיולים לקראת החורף

החורף כבר מעבר לפינה, אבל זה לא אומר שצריך לוותר על טיול מחוץ לבית יחד עם הילדים. איפה נמצאים מסלולים לכל המשפחה בצפון, במרכז ובדרום? הנה כמה הצעות

טיול עם המשפחה יכול להיות אטרקציה מעולה עבור הורים לילדים בטווח רחב של גילאים. אפשר למצוא מסלולי טיולים למשפחות בכל רחבי הארץ ולכל אורך השנה, גם בתקופת החורף שאוטוטו מתחילה. היתרון של החורף הישראלי הוא שגם בימים קרירים כמעט תמיד בהיר וזאת הזדמנות טובה לצאת עם הילדים לזמן איכות.

הנה, למשל, שלושה מסלולים מצפון ועד דרום המתאימים למשפחות:

שביל הפסגה בהר מירון

מסלול הטיול בשביל הפסגה בהר מירון נחשב קלאסי למשפחות. זה מסלול קל, נגיש ונוח לביקור בכל עונות השנה, גם בנובמבר ודצמבר. המסלול מתאפיין בנופים ובפריחות ואפשר לעצור בו בנקודות תצפית מיוחדות כדי להסביר לילדים על האזור. הכניסה למסלול היא בחינם ומסביב יש לא מעט אטרקציות נוספות, כמו הר אדיר, נחל מירון, מפלי פרוד ושביל הטחנות בנחל צלמון.

הגישה להר מירון היא דרך כביש מספר 89 ולבאים מגוש דן מומלץ להגיע מכביש 77. המסלול הוא מעגלי והוא מתחיל ומסתיים בחניון שביל הפסגה. בצד הצפוני-מזרחי של החניון תראו שלט הסבר של רשות הטבע והגנים והמקטע הזה הוא חלק משביל ישראל.

שביל הליכה בהר מירון

שביל הליכה בהר מירון | צילומים: שאטרסטוק

שביל טבעתי בתל גזר

גם מי שמעדיף לטייל באזור המרכז לא צריך להישאר מאחור בטיולי החורף. ההמלצה למשפחות עם ילדים להגיע לגן לאומי תל גזר. גזר היתה אחת הערים הקדומות המרכזיות בשפלה והשביל הטבעתי העובר כאן צופה לנופי הסביבה הקרובים והרחוקים.

בסוף הקיץ ותחילת הסתיו, בחודשים אוגוסט עד ספטמבר, פורחים חצבים במערב התל ואז יפה במיוחד לטייל כאן. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהמסלול חשוף לשמש וכדאי להגיע עם ציוד מתאים. רצוי להכניס לתיק כובע, כמות מספיקה של מים וכמובן מגבונים וחיתולים לתינוקות במידה שמחליטים לעצור להפסקת התרעננות בשטח.

נוף באזור הבשור. בחורף השטחים הללו מתכסים במרבדי פריחה

נוף באזור הבשור. בחורף השטחים הללו מתכסים במרבדי פריחה

טיול רכב בדרך הבשור

מגוון מסלולי הטיול באזור הדרום עשוי להפתיע את מי שלא רגיל לטייל עם הילדים בנגב המערבי. אחת הדרכים לגלות את האזור היא להתחיל במסלול רכוב בדרך הבשור. זוהי דרך נופית מהממת, שאורכה 18 ק"מ ולאורכה יש תצפיות נוף, צמחייה מגוונת ושדות חקלאיים ירוקים. נקודת ההתחלה של הדרך קרובה לצומת צאלים ונקודת הסיום היא בין צומת אורים לצומת מעון.

נסיעה לאורך דרך הבשור יפה כל השנה ואפשר לעצור בנקודות יפות במיוחד לפיקניק או טיולים רגליים. נעים לטייל פה במיוחד בחורף, גם כשבחוץ קריר ואפילו גשום, כשהשדות מוריקים. בסוף ינואר ובפברואר יפה כאן יותר מתמיד, כשהאזור מתכסה במרבדים אדומים של כלניות.

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...