תפריט עמוד

שיקגו: תיירות בעקבות אובאמה

ההערצה לנשיא ארה"ב הנבחר, ברק אובאמה, בשיאה. תיירים רבים מגיעים לשיקגו כדי לראות איפה אובאמה גר, לסעוד במסעדות בהן הוא נוהג לאכול ולקנות בחנויות החביבות עליו. גורמי התיירות במקום נערכים בהתאם, ומסלולי טיול בעקבות אובאמה הפכו ללהיט באזור

סביב הבלוק בו מתגוררת משפחת אובאמה בשכונת הייד פארק בשיקגו, יש אבטחה כבדה. זה לא מונע ממדריכת הטיולים  קתרין וויליאמס, שמתנדבת במשרד התיירות המקומי, להוביל את התיירים קרוב ככל האפשר, או קרוב ככל ששירותי הביטחון מאפשרים, לביתו של הנשיא הנבחר. "הם רוצים לראות את הבית ומקווים שתוך כדי יזדמן להם להציץ גם באובאמה", מספרת ויליאמס. "הוא כמעט כמו כוכב רוק".

בקרבת מקום, אחת המסעדות מכרה 3,000 חולצות טי עליהן מופיע הכיתוב: "אובאמה אוכל פה". בחלון הראווה של חנות הספרים ברחוב 57 מופיע שלט בכתב יד שמצהיר כי אובאמה הוא לקוח ותיק במקום, וקונה בחנות מאז 1986. ג'ק סלה מחנות הספרים מספר: "הם שואלים איזה ספרים הסנטור אוהב לקרוא. הם קונים עותקים של הספר שלו ואומרים שהם רוצים לקנות אותם בחנות בה הסנטור נוהג לקנות".

אתר התיירות של שיקגו קורא למבקרים "לחוות את העיר ממנה אובאמה נהנה". לשכת התיירות העירונית מתכננת לפתוח בשיווק תוכנית של שלושה ימי ביקור בעיר, כולל אתרי ברק אובאמה. כל זה הוא חלק מהמגמה של גורמי התיירות באילינוי לרכב על גל האובאמה, האיש שעד לפני שנים אחדות איש מחוץ לאילינוי לא הכיר את שמו, והיום הוא מתחרה עם מייקל ג'ורדן, אופרה וינפרי ואל קפונה על התואר "האיש הכי מפורסם שיצא משיקגו".

תיירות אובאמה פורחת בעיקר בקרב תיירים בינלאומיים, מספרת לורה בגינסקי, עורכת מגזין הבידור השבועי של טיים אאוט שיקגו. במיוחד עבורם הוציאו מדריך למסלול שכולל ביקור בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת שיקגו, בו אובאמה לימד, ובמספרה של שכונת הייד פארק. "אני לא יודעת אם אנחנו מוכנים לתשומת הלב שאנו עומדים לקבל" אומרת בגינסקי. "אני חושבת שאנשים מעוניינים לראות איפה אובאמה אוכל, איפה הוא נוהג להסתפר".

בלשכת התיירות של שיקגו מספרים שסוכנויות נסיעות מכל רחבי העולם מתקשרות לקבל מידע. מארק תייס, נשיא הלשכה, מספר שהם עומדים בפני קמפיין שיווקי שיתמקד באובאמה. "שינינו לחלוטין את דף הבית שלנו כדי לברך את אובאמה", הוא אומר. הקלקה על "שיקגו הנשיאותית" באתר לשכת התיירות של שיקגו מובילה למידע על  על מסעדות, חנויות ואתרים אחרים בהם אובאמה נוהג לבלות, כולל אצטדיון U.S. Cellular Field, ביתה של "שיקגו וייט סוקס", קבוצת הבייסבול החביבה עליו.

ספרינגפילד בירת אילינוי, ששוכנת 3 שעות נסיעה דרומה משיקגו, לא מתכוונת לוותר גם היא על החגיגה. בספרינגילד נאם אובאמה שני נאומים מרכזיים במהחל קמפיין הבחירות שלו – הראשון בפברואר 2007 בו הודיע על מועמדותו והשני באוגוסט 2008 בה הודיע על מועמדותו של ג'ו ביידן לתפקיד סגנו. "זה הולך להיות חלק גדול מתוכנית השיווק שלנו", אומר טים פרלי, מנהל לשכת התיירות של ספרינגפילד. פרלי מתכנן לשחק על פנייתו של אובאמה לקהל צעיר, מאחר ולדבריו בכל הנוגע לבחירת יעד לחופשה "הצעירים הם אלה שמקבלים את ההחלטות במשפחה".

בהשראת קו הרקיע הזוהר של שיקגו שנראה על מסכי הטלוויזיה ברחבי העולם במהלך ראלי הניצחון שנערך בפארק גרנט ביום הבחירות, אנדרו שור, המתאם לאירועים מיוחדים, אומר שהוא שוקל ליזום טיול רכוב שיתמקד בהשפעתו של אובאמה על שיקגו ועל העולם. "אני לא יודע אם אנשים כבר ראו את שיקגו מוארת בצורה כזו", אמר. "המחשבה המיידית שלי היתה "ואוו, יש לנו פוטנציאל אדיר".

שיקגו – העמוד הראשי>>

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.