תפריט עמוד

הטיול החסכוני: שיקגו בחינם

מעט מאוד ערים בצפון אמריקה מציעות היצע כל כך רחב של פעילויות חינמיות כמו שיקגו. מוזיאונים מהשורה הראשונה, פארקים וגנים, הופעות ופסטיבלים ואפילו גן חיות - מכל אלה אפשר ליהנות בשיקגו בחינם

שיקגו היא עיר נהדרת ומלאת חיים, עם גורדי שחקים עצומים, פנינים ארכיטקטוניות, פארקים ירוקים וחיי אמנות ותרבות עשירים. אחד מהיתרונות הגדולים ששיקגו מציעה לתייריה הוא המגוון המסחרר של פעילויות חינמיות: ממוזיאונים שהכניסה אליהם חופשית, דרך פארקים וגנים (כולל גן החיות המצוין) ועד לשלל אירועים ופסטיבלים בחינם. הנה כמה דברים נפלאים ששיקגו מציעה בחינם:

מוזיאונים בחינם
שיקגו מאכלסת כמות לא מבוטלת של מוזיאונים מצוינים, שבחלקם אפשר ליהנות מכניסה חינם במשך כל ימות השבוע או במועדים מסוימים. הנה כמה דוגמאות:

המוזיאון הלאומי לאמנות מקסיקנית (National Museum of Mexican Art) מציג את אחד האוספים הגדולים ביותר של אמנות מקסיקנית בצפון אמריקה. במוזיאון הססגוני הזה יש עבודות טקסטיל ואריגים צבעוניים, אמנות עממית, עבודות יד, מסכות, צילומים, ציורים, פסלים ועוד. הכניסה למוזיאון חופשית.
כתובת: 1852 West 19th Street
אתר אינטרנט


מוצג במוזיאון הלאומי לאמנות מקסיקנית

מוזיאון האמנות של אוניברסיטת דה פול (DePaul University Art Museum) מציג אוסף אמנות מגוון עם תערוכות מתחלפות מצוינות. הכניסה חופשית.
כתובת: 935 W. Fullerton Ave
אתר אינטרנט

המוזיאון לצילום עכשווי (Museum of Contemporary Photography) בקולג' קולומביה הוא מוזיאון מצוין שמציג אוסף נרחב שמתמקד בצילום עכשווי, עם הרבה תערוכות מסקרנות. הכניסה חופשית.
כתובת: 600 South Michigan Avenue
אתר אינטרנט

מוזיאון סמארט (Smart Museum) באוניברסיטת שיקגו מציג אוסף של למעלה מ-12,000 פריטים, עם דגש על אמנות עכשווית, אמנות מודרנית, אמנות אירופית ואמנות אסייתית. בין היתר יש פה עבודות של גויה, מאטיס ורודן. הכניסה חופשית.
כתובת: 5550 S. Greenwood Avenue, אוניברסיטת שיקגו
אתר אינטרנט

מוזיאון הילדים של שיקגו (Chicago Children's Museum) מציג תערוכות אינטראקטיביות במגוון תחומים – עיר ילדים קטנה שמותאמת למידותיהם של הילדים, שלדי דינוזאורים, תערוכה שמוקדשת לחיות מחמד, מעבדת חובבים, סדנאות אמנות שונות ועוד. הכניסה בחינם לכולם בימי חמישי בין השעות 20:00-17:00, וביום ראשון, הראשון בכל חודש, הכניסה בחינם לילדים מתחת לגיל 15.
כתובת: 700 East Grand Avenue
אתר אינטרנט


מחפשים עצמות דינוזאורים במוזיאון הילדים

מרכז התרבות של שיקגו
מרכז התרבות של שיקגו (Chicago Cultural Center) הוא פנינה ארכיטקטונית עם שתי כיפות זכוכית מרשימות. מעבר להתרשמות מהמקום וסיור ארכיטקטוני (בחינם), שווה להיכנס גם פנימה ולהתרשם מההיצע התרבותי. במרכז מתקיימים לאורך השנה מאות אירועים חינמיים, תערוכות מתחלפות, הופעות מחול, ערבי שירה, קונצרטים של מוזיקה קלאסית, ג'אז ובלוז, הצגות תיאטרון, הקרנות סרטים ועוד.
כתובת:  .78E Washington St


כיפת הזכוכית המרשימה במרכז התרבות של שיקגו

פארקים וגנים
לצד גורדי שחקים מהגבוהים בארה"ב, שיקגו מציע גם אינספור מקומות מפלט. שיקגו גדושה בפארקים וגנים בכל פינה, ולרבים מהם הכניסה חופשית.

הגן הבוטני של שיקגו (Chicago Botanic Garden) מחולק ל-26 גנים, ובהם גן ורדים, גן מים עם חבצלות מים ופרחי לוטוס, גן של צמחי בונזאי, גן פקעות שבאביב יש בו פריחה נהדרת של צבעונים, גן אנגלי מוקף חומה, חממות עם פרחים טרופיים נדירים, גן יפני, מפלי מים, בריכות ואגמים ועוד ועוד. חגיגה לאוהבי הפרחים והטבע. הכניסה לגן חופשית בכל ימות השבוע.
כתובת: 1000Lake Cook Road
אתר אינטרנט

פארק לינקולן (Lincoln Park), הפארק הגדול ביותר בשיקגו, הוא ריאה ירוקה נהדרת לחופי אגם מישיגן. הפארק מושך עשרים מיליון מבקרים בשנה, ובמידה רבה של צדק. יש בו מרחבים עצומים עם מדשאות, אגמים עם מגוון גדול של עופות מים, בריכת חבצלות מים, טיילת לאורך החוף, פסלים, מגרשי ספורט, מתקני משחק לילדים וגם כמה מוזיאונים. בנוסף למרחבים העצומים, אפשר ליהנות מכניסה חופשית לחממה שבה ארבעה אולמות תצוגה, ובהם אולם שמוקדש לדקלים, אולם שמקדש לשרכים ואולם שמוקדש לסחלבים. בפארק נמצא גם גן החיות המפורסם של שיקגו, עליו נפרט בהמשך.


החממה בפארק גארפילד

חממה מרשימה יש גם בפארק גארפילד (Garfield Park). החממה, העצומה בגודלה, היא אחת מהגדולות ביותר בצפון אמריקה, ויש בה מינים נדירים רבים. בין היתר, יש בה תצוגת דקלים, תצוגת שרכים, תצוגת צמחים מדבריים ועוד. הכניסה חופשית. כתובת: 300 N. Central Park Ave.

פארק גרנט (Grant Park), ששוכן באזור הלופ, הוא הריאה הירוקה הפופולרית ביותר בעיר. הפארק זוכה לפופולריות הרבה שלו בשל מיקומו המרכזי ובשל מגוון גדול של אטרקציות ואירועים. יש בו גני פרחים יפים, אגמים, כמה מוזיאונים (כמו המכון לאמנות של שיקאגו), פסלים ומונומנטים, מגרשי ספורט ומתקני משחקים לילדים. הפארק מפורסם במיוחד בשל האירועים והפסטיבלים הרבים שמתקיימים בה, כמו פסטיבל לולה פאלוזה. האייקון המזוהה ביותר עם הפארק הוא מזרקת בקינגהאם, אחד מסימני ההיכר של העיר. בכל שעה במשך עשרים דקות נערך מופע בו נורה זרם מים ממרכז המזרקה לגובה של כ-45 מטר. בשעות החשיכה המופע מלווה באורות ומוזיקה.

בצפונו של פארק גרנט נמצא פארק המילניום (Millennium Park) הייחודי, שראוי לאזכור משל עצמו. הפארק העצום הזה בדאון טאון שיקגו הוא הרבה יותר מריאה ירוקה. זהו פארק שמשלב בהצלחה טבע ונופים עם תרבות ואמנות, ויש בו כמה מונומנטים בולטים, בהם אפשר למנות את פארק ההופעות ג'יי פריצקר (Jay Pritzker Pavilion), בתכנונו של האדריכל הנודע פרנק גרי, ואת הפסל "שער העננים" (Cloud Gate) של הפסל הבריטי-הודי אניש קפור, שנראה כשעועית כסופה עצומה בגודלה שמשקפת את קו הרקיע והשמיים (אגב, בגן האמנות של מוזיאון ישראל בירושלים מוצגת יצירה נוספת של קאפור, "היפוך העולם", שבו אפשר לראות את ההשתקפות של שמי ירושלים ושל המבקרים במוזיאון, במהופך) . אסור להחמיץ גם את מזרקת קראון (Crown Fountain), שמורכבת משני מסכים עצומים בגובה של כעשרים מטר, המקרינים כל פעם תמונה של תושב אחר של העיר, כשמפעם לפעם פיהם נפתח ומשגר זרם מים לבריכה הסמוכה. הכניסה לפארק חופשית.


הפסל "שער העננים" בפארק המילניום

גן החיות של פארק לינקולן
הרבה ערים מציעות למבקרים בהן כניסה חינם, לפארקים, למוזיאונים ולאטרקציות נוספות. אבל מעט מאוד ערים מציעות כניסה חינם לגן החיות. גן החיות של פארק לינקולן (Lincoln Park Zoo) הוא גן חיות מקסים ומטופח, ובו יותר מאלף בעלי חיים, ובהם דובי קוטב, פינגווינים, גורילות, אריות, נמרים, אריות ים, אנטילופות, זברות ועוד. בשטח הגן יש גם שמורת ציפורים, אגם ברבורים ופינת ליטוף. הכניסה חינם בכל שעות הפתיחה.
כתובת: 2001 N Clark St
אתר אינטרנט


דב קוטב בגן החיות של פארק לינקולן

פסטיבלים בחינם
שיקגו מציעה היצע רחב במיוחד של פסטיבלים חינמיים והופעות ללא תשלום, לאורך כל השנה ובמיוחד בקיץ, בין מאי לראשית אוקטובר.


בין הפסטיבלים בולטים במיוחד פסטיבלי המוזיקה החינמיים, ובהם פסטיבל הגוספל של שיקגו (Chicago Gospel Music Festival), שמתקיים במשך ארבעה ימים בחודש יוני; פסטיבל הבלוז של שיקגו (Chicago Blues Festival), שמתקיים במשך שלושה ימים על חמש במות ברחבי העיר ומושך יותר מחצי מיליון חובבי בלוז בכל שנה; פסטיבל הג'אז של שיקגו (Chicago Jazz Festival), שמתקיים בסוף אוגוסט בפארק המילניום; ופסטיבל מוזיקת עולם שמתקיים מדי שנה במשך 11 ימים בחודש ספטמבר.


מופע בפסטיבל הבלוז של שיקגו

פסטיבלים חינמיים נוספים הם פסטיבל המחול Summer Dance Festival, שמתקיים במשך 11 שבועות במהלך הקיץ בפארק גרנט ומציע שיעורי מחול בחינם והופעות של מחול במגוון סגנונות; פסטיבל ילדים ועפיפונים (Chicago Kids and Kites Festival) עם הפרחת עפיפונים, יצירה והפעלות לילדים; פסטיבל טעם שיקגו, פסטיבל האוכל הגדול בעולם שמתקיים בפארק גרנט מדי קיץ כבר למעלה משלושים שנה, ומופע האוויר והמים (Air and Water Show) שכולל תצוגה מרהיבה של מטוסים וספינות עם פעלולי אקרובטיקה.

מפת שיקגו:


לחצו להגדלה
_____

צילומים בכתבה: פליקר – anthonylibrarian, kristi welton-kidder, David Grant, B.G.D, Sahana Chattopadhyay, Karl Heubaum, JanetandPhil

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.