שופינג במדריד – צבעוניות מפתה

אינספור חנויות, בתי כלבו, מרכזי קניות ושווקים הופכים את מדריד לגן עדן לחובבי קניות. מורה נבוכים למחפשים מציאות ולכאלה שמעדיפים אופנת מעצבים וגם איפה להתרענן אחרי מסע השופינג

מדריד היא עיר לאוהבי קניות, צבעונית, מפתה במבחר שבה – חנויות, בתי כלבו, מרכזי קניות. בגדים לנשים ולגברים, נעליים, בגדי ספורט, קזינו, תכשיטים, כלי נוי, פרפומריה, וכל מה שרציתם ואפילו לא ידעתם. מצאנו בעיר הזו חנויות שוות לכל נפש, מבצעים של נעלים, בגדים במחירים נמוכים במיוחד, וככל שהתקדמנו מפוארטו דל סול בכיוון צפון מזרח בחיפוש אחר אזורי הקניות חווינו כיצד הרחובות משנים צורה, מתעצבים בחלונות הראווה שבהם, המחירים עולים עד שהגענו לאזור היוקרתי והאקסלוסיבי ברובע סלמנקה.

דוכן תכשיטים בשוק הפשפשים של מדריד

אזור פוארטו דל סול: הכל ובזול
מדריד כולה היא משאת נפש לכל מי שאוהב לערוך שופינג, המגוון והיצע חנויות ההלבשה וההנעלה הוא רב. את מסלול הקניות התחלנו בפוארטו דל סול (Puerta del Sol), כיכר תוססת, הומת אדם, שילוב בין חלונות ראווה ססגוניים וקולות נגינה ומקבצי נדבות. אפשר לצאת לקניות בכל אחד מהרחובות היוצאים מהכיכר, אנחנו בחרנו ברחוב Calle de al Montera. ברחוב זה תמצאו נעלים ובגדים במחירים נמוכים, חנויות פירסינג, צמות על כל הראש, קזינו ואפילו זונות המציעות עצמן לעוברים והשבים לאור יום. המשכנו וחצינו את רחוב גראן ויה  (Gran Via ) והמשכנו ב- Calle de Fuencarralשלכל אורכו תמצאו חנויות של מגוון מוצרי אופנה, אביזרי נשים, לבנים, חנויות ספורט, תכשיטים, נרות, סבונים ופריטים שונים, והכול במחירים סבירים. על הקירות לאורך כל הרחוב כתובות גרפיטי צבעוניות, המדרכות משני צדי הרחוב רחבות, ובאמצע עובר כביש שלעיתים נדמה שצר הוא מלהכיל את כלי הרכב העוברים בו. למרות העניין והגירוי שמזמנים חלונות הראווה, אל תשכחו מדי פעם להרים עיניים ולראות את הבתים הספרדיים הטיפוסיים הנשענים זה על זה, עם סורגי הברזל המפורזלים ותריסי העץ הארוכים. למרות הדמיון באדריכלות הבתים, לכל בית ייחוד צבעוני משלו.

פוארטו דל סול. כיכר תוססת והומת אדם

באמצע רחוב
Calle de Fuencarral, פונים לרחוב Augusto Figueroa ומיד ניתן להבחין במאפייני האזור. זוג בחורים שלובי יד מטיילים עם כלבם, זוג חברים העסוקים בקניות. נכנסים עוד קצת פנימה ומגיעים למרכז אינטימי ונעים, כיכר de Chueca, הנחשב למקום המפגש של ההומואים ולמרכז הבילוי והקניות שלהם.
רובע סלמנקה: לטעם היוקרתי
במידה שחשקה נפשכם בקניות אופנתיות של מעצבי העל, בכלי בית, כלי נוי ומתנות מעוצבות, עליכם להגיע לרובע סלמנקה (Salamanca). על מנת להגיע לשם עליכם להמשיך ולחצות את רחוב Almirante ואת השדרה היפה Recoletos Castellana שבה אפשר לנוח מעט בצל שמתחת לעצים, בין היונים ההומות. בכיכר Independencia נמצא שער Alcala, אחד מסימני ההיכר של מדריד, שנבנה בסוף המאה 18 על ידי המלך קרלוס השלישי. השער מסמן את תחילתו של רובע סלמנקה. הרובע מורכב מרחובות נאים, בצדי הרחובות יש שדרות עצים וביניהן זרועות חנויות המתאימות לטעם יוקרתי, והמחירים כמובן בהתאם. אקסקלוסיבי במיוחד הוא רחוב Calle de Serano. הבתים המרשימים של הרובע נבנו על ידי אזרחים עשירים במאה ה- 19. אם בשלב הזה אתם עמוסים בשקיות קניות, חיוך של אושר נסוך על פניכם ורגליכם דואבות, זה הזמן להגיע לפארק ריטירו (Retiro) הסמוך וליהנות משלוותו.
במידה שחשקה נפשכם בקניות אופנתיות של מעצבי העל בואו לרובע סלמנקה

לכל מי שחש מותש ממסע שופינג ברחובותיה של מדריד הקלאסית, מי שפריטים לא מצליח למצוא את שחשקה נפשו וגם למי שלא יודע מה הוא רוצה – הכלבו המרכזי של מדריד
El Corte Ingles מציע מכל וכל. אפשר להגיע אליו דרך המטרו בקו מספר 4, תחנה סופית Arguelles.

שעות הפתיחה המקובלות של חנויות במדריד הן מ-10 בבוקר עד סביבות 21:30. חלק מן החנויות נסגרות בין השעות 14:00 ו-17:00.

שוק הפשפשים אל רסטרו:  כל מה שדרוש לבין אנוש
את שעות הבוקר של יום ראשון – מהשעה 9:30 עד לשעת סיאסטה, בערך ב-14:00 – מומלץ להקדיש לביקור בשוק הפתוח הגדול והפופולארי ביותר במדריד. שמו של המקום El Rastro (הנתיב בספרדית) נשען על ייעודו המקורי – פה עמדה המשחטה הגדולה ביותר של העיר בסוף המאה ה-16. דם הבהמות זרם ממקום השחיטה שעל הגבעה, דרך הסמטאות, עד לכיכר במורד הגבעה. בין הרחובות הצרים בסביבת Plaza de Cascorro ו- Ribera de Curtidores תוכלו למצוא כל מה שדרוש לבן אנוש – ממסמרים חלודים ועד רהיטים עתיקים. תושבי מדריד באים הנה בהמוניהם. גם סוכנים של בית המכירות הפומביות כריסטי'ס מגיעים מלונדון כדי למצוא עתיקות בנות מאות שנים, אבל אם אתם לא ממש בעלי מומחיות בתחום, תסתכנו ברכישת "עתיקות" שיוצרו לפני ימים אחדים.

דוכן בשוק הפשפשים. יש פה הכל – ממסמרים חלודים ועד רהיטים עתיקים

בעודכם משוטטים בשוק, שימו לב בבקשה והיזהרו מגנבים. מומלץ בחום להשאיר דברי ערך בבית המלון. שוטרים בלבוש אזרחי ובמדים מפטרלים בכל מקום, אבל בכל זאת כדאי לשאת את התיק צמוד עליכם. בשעות הפעילות השוק עמוס וצפוף ביותר, כאשר השוק נסגר והקהל מתפזר, אפשר לראות על הרצפה הארנקים הריקים שתוכנם נגנב.
טפאס בר במדריד. הפסקה מבורכת במסע הקניות המתיש

אחרי ביקור בשוק הצפוף אפשר לקנח בטאפס בר של
Antonio Sanchez , טברנה מיוחדת במינה. זהו הטאפס בר הוותיק ביותר של מדריד, שפועל ללא הפסקה, מאז שנפתח ב-1830. מנהל המקום יספר לכם בגאווה בין מנת טאפס אחת לשנייה שכמו בעבר, גם היום המסעדה פופולארית במיוחד בקרב לוחמי השוורים. גם סופרים ספרדים גדולים, בהם חתן פרס נובל לספרות קמילו חוסה סלה, כתבו על המקום הזה.
כתובת: Meson de Paredes 13, אזור שוק הפשפשים, בין רובע Lavapies לרובע Tirso de Molina. מטרו תחנת Tirso Molina, קרוב ל-Plaza Benavente.
___
תודה לבריסל איירלינס ולגברת Maria Gonzales מלשכת התיירות הספרדית על עזרתם בהכנת הכתבה