תפריט עמוד

שווה ביקור – מקומות מומלצים בארץ

קרקס מודרני שמשלב פעילויות חקלאיות, מרכז מבקרים של קוסמטיקה טבעית, ביקור בבתים פתוחים בבקעת הירדן ומלון בוטיק צפוני עם ניחוח של פעם - הצעות למקומות שכדאי לבקר בהם בתקופת החגים

החגים הם זמן נהדר לטייל בארץ, בין אם אתם אוהבים לטייל בחיק הטבע או מעדיפים לבקר במקומות של אטרקציות משפחתיות. למי שרוצה לשלב בין השניים יש לנו כמה הצעות נהדרות לפעילויות מלאות עניין וכיף:

הקרקס החקלאי
הביקור בקרקס הוא חוויה מרגשת לכל ילד, הבעיה היא שפעמים רבים הצפיפות, ההמולה והמחירים היקרים גורמים לחלק מההורים לוותר על התענוג. אבל מי שיבקר בקרקס החקלאי במושב היוגב שבעמק יזרעאל, מובטחת לו חווית קרקס שונה לחלוטין – נעימה, אינטימית, מגבשת וקרובה לטבע. נטלי והלל פרץ הם אמני קרקס, המשלבים בין שתי האהבות הגדולות שלהם, קרקס וחקלאות. משפחות המבקרות בקרקס החקלאי נהנות ממופע המבוסס על אומנות הקרקס והיכולות הפיזיות מעוררות ההתפעלות של המופיעים, וכאלה יש להלל ונטלי בשפע. המופע המשעשע שלהם כולל אקרובטיקה, נסיעה על חדי אופן גבוהים, ג'אגלינג והרבה צחוק ואינטראקציה עם הקהל. מי שרוצה להיות אמן קרקס בעצמו, יכול להתנסות לפני המופע בסדנת איזון, הכוללת רכיבה על חד אופן במסלול מיוחד (הקטנטנים יכולים לנסוע באופניים מיוחדים ללא פדלים) והליכה על קורה, וכן להשתתף בסדנת ג'אגלינג בה לומדים ללהטט עם אביזרי קרקס שונים. ואיפה הצד החקלאי? לפני ואחרי המופע אפשר ליהנות משלל פעילויות בשדות, הכי קרוב לטבע.


קטיף ירקות בגן האורגני בקרקס החקלאי

המסע מתחיל בהליכה בין צמחים וגידולים שונים במשק  אורגני, תוך כדי פתירת כתב חידה וכתב סתרים. בדרך עוצרים לזרוע ולקשט עציץ (שאותו לוקחים הביתה במתנה). במקום יש גם בעלי חיים – חמורים ועזים ננסיות, אותם אפשר ללטף ולהאכיל. בימים חמים אפשר לרוץ בין הממטרות, להתרענן ובעיקר לעשות כיף. אחרי המופע אפשר להשתתף בקטיף עצמי של ירקות אורגניים, כשהתשלום הוא לפי שקית. בין היתר, תמצאו פה עגבניות ועגבניות שרי, קייל, גזר, מלפפונים, פלפלי ביס ועוד.

בחגים מתקיימות במקום פעילויות מיוחדות: בראש השנה ימכרו ערכות יצירת עפיפונים, ואחרי הרכבת העפיפונים ניתן יהיה להעיף עפיפוני ברכה בשדה. בחג סוכות תהיה כאן סוכה ותתקיים תערוכת צעצועים מיוחדת של ג'ון דיר.

איפה? מושב היוגב, עמק יזרעאל
חשוב להתקשר ולוודא שפתוח לפני ההגעה. אתר אינטרנט

מופע לולייני בקרקס החקלאי

מרכז מבקרים לבידו
טרנד החזרה לטבע לא פסח גם על ענף הקוסמטיקה, ובשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבינים שבתכשירים הקוסמטיים שאנחנו קונים יש לא מעט חומרים מזיקים ועוברים להשתמש במוצרי קוסמטיקה טבעית, שמבוססים על צמחי מרפא ושמנים אתריים שעושים נפלאות לעור. אחת החברות הוותיקות והמובילות בארץ בתחום הקוסמטיקה הטבעית היא לבידו. מרכז מבקרים וחנות המפעל, הנמצאים במושב נהלל, פתוחים לקהל הרחב. המתחם מוקף בבוסתן צמחים ריחני, שבו גדלים עשרות מינים של צמחים שמהם מייצרים את השמנים המהווים בסיס למוצרי קוסמטיקה. המבקרים במרכז בנהלל מוזמנים לסיור בבוסתן הריחני, שבו אפשר לראות פריחה של לבנדר, רוזמרין, הדס, עץ התה ועוד עשרות מינים של צמחים רבי סגולות.


מרכז המבקרים של לבידו בנהלל מוקף בבוסתן פורח עם צמחים שמהם מייצרים את מוצרי הטיפוח הטבעיים

לצד הסיור בבוסתן מציע מרכז המבקרים שלל פעילויות. בין היתר, ניתן להשתתף בהדרכה מרתקת (ללא תשלום) הכוללת היכרות עם עולם הארומתרפיה והסבר מקיף על תהליכי ייצור של שמנים אתריים ומוצרי טיפוח טבעיים, לצד טיפים לאורח חיים בריא. עוד מתקיימות כאן סדנאות של רוקחות טבעית (בתשלום), בהן משתמשים בחומרי גלם על בסיס השמנים הצמחיים של לבידו. ניתן לבחור בין כמה פעילויות, בהן רקיחת בושם אישי, רקיחת קרם טיפוח טבעי או סדנת שמני מרפא. בתום הפעילות אפשר לקנות מוצרי טיפוח טבעיים ושמנים אתריים וצמחיים בחנות הצמודה.


סדנת רוקחות טבעית מאפשרות למבקרים להתנסות בהכנת בושם או קרם טיפוח אישי

ללבידו יש מרכז מבקרים נוסף, בלב מדרחוב המייסדים בזכרון יעקב. הפעילויות כאן דומות לאלו שבמרכז המבקרים בנהלל (את הבוסתן האורגני מחליפה גינה מטופחת), וכוללות הדרכה מרתקת ללא תשלום וסדנאות רוקחות טבעית לבחירה. את הסיור בזכרון ניתן לשלב עם טיול בסמטאות הרומנטיות של המושבה או עם סיור אקולוגי ברמת הנדיב. הפעילויות בשני מרכזי המבקרים מתאימות למשפחות, לימי גיבוש של עובדים ולקבוצות מאורגנות, בתיאום מראש.

איפה? מרכז המבקרים בנהלל – משק 9, מושב נהלל, טלפון 04-6515132; מרכז המבקרים בזכרון יעקב – המייסדים 41, זכרון יעקב, טלפון: 04-6899406. אתר אינטרנט


חנות המפעל של לבידו

משקים ובתים פתוחים בבקעת הירדן
תושבי היישובים בבקעת הירדן פותחים את בתיהם ומשקיהם במסגרת אירוע משקים ובתים פתוחים שיתקיים בחול המועד סוכות. האירוע כולל מפגש אינטימי עם התושבים והיכרות עם יזמויות אזוריות מעניינות – גלריות, סדנאות אומנים, אתרי אוכל, משקים חקלאיים ועוד. רשימת המקומות המרתקים, שבהם אפשר יהיה לבקר במהלך האירוע, ארוכה מאוד, וכאן נציין רק כמה – טעימה קטנה מכל הטוב שמחכה לכם בבקעת הירדן.

באר בגלגל המקראית | צילום: פני אלימלך

במהלך הפסטיבל יתקיימו סיורים מודרכים באתר גלגל המקראית, אשר יכללו צפייה בסרט, משחק משפחתי מאתגר ברחבי האתר, תצפית והדרכה, והכל בעלות של 30 שקלים למשפחה. לא רחוק משם, בקיבוץ גלגל, אפשר ליהנות מחוויה חקלאית קרובה לטבע לכל המשפחה – לבקר ברפת, ללטף את העגלות, לצפות בחליבה, לנסוע ברכבת קרונות רתומה לטרקטור ברחבי הקיבוץ, לעלות לגבעת הקשת, ממנה נשקפת תצפית מרהיבה על בקעת הירדן, והכל בליווי הדרכה מרתקת (10 שקלים למבקר).

אתי קרואני עם כמה מעבודות הקרמיקה שלה

במשק אורן במושב נתיב הגדוד ניתן יהיה ללמוד על ההתיישבות החקלאית בבקעת הירדן ולהכיר את עץ הארגן, שממנו מפיקים שמן רב הסגולות. אפשר יהיה לחוש, לטעום ולרכוש שמן ארגן טהור, להשתתף בסיור מודרך המדגים את אופן הפקת השמן ולקחת חלק בפעילות יצירה לילדים (הסיור בתשלום של 10 שקלים למשתתף, סדנאת יצירה במגוון חומרים ב-10 שקלים לילד, 15 שקלים לסדנת פיסול בבצק סוכר). עוד בנתיב הגדוד, אל תחמיצו ביקור בגלריה של אתי קרואני, שם אפשר להתרשם מהעבודות הקרמיקה המקסימות של אתי לצד יצירות נוספות (ניתן לרכוש תמונות, פסלים, תכשיטים ועוד), והצעירים שבחבורה יוכלו להשתתף בסדנאות יצירה (בתשלום של עשרה שקלים).


ביקור מלא טעם וריח בחוות התבלינים של ינון

הרבה מהיוזמות המעניינות בבקעת הירדן שייפתחו בחול המועד סוכות לקהל הרחב קשורות לתחום הקולינרי. במושב נעמ"ה נמצאת חוות התבלינים של ינון. זוהי חוות התבלינים הטריים היחידה מסוגה בארץ, עם חממות שבהן אפשר לטייל בין ערוגות צמחי התבלין ולראות כיצד הם גדלים. במסגרת אירוע הבתים והמשקים הפתוחים יתקיימו סיורים מודרכים (ברכבים פרטיים) בין החממות ובתוכן (40 שקל לרכב). בתשלום נוסף תתקיים סדנה לייצור רוטב פסטו מהבזיליקום שגדל בחווה, והילדים יוכלו ליהנות, ללא תשלום, מבועות סבון והכנת פיתות על הסאג'. מפגש מסוג אחר עם החקלאות של בקעת הירדן תחוו במבואות יריחו, שם אפשר לבקר במטעי התמרים של קסם התמר. במקום יתקיימו סיורים וסדנאות מיוחדות, בהן סדנת ייצור סילאן טהור, סדנת קליעה בעלי תמר וסדנת יצירה ומיחזור בעלי תמר (סיור וסדנה 40 שקל למבוגר, 25 שקל לילד; סיור ללא סדנה 20 שקל למבוגר, 10 שקלים לילד).


תמרים במטעי קסם התמר במבואות יריחו

במושב ארגמן אפשר לבקר בדיר העיזים של משפחת טסלר, שם אפשר לפגוש וללטף עיזים ולהשתתף בסדנאות של ייצור גבינה מחלב עזים. במושב ארגמן תמצאו גם את Sundell, יקב בוטיק שבו מייצרים וודקה מתמרים, מוצר ייחודי, שלא תמצאו בשום מקום אחר. אם התלהבתם ממה שראיתם ואתם רוצים לבלות את הלילה בבקעה, תמצאו במושב גיתית את מזרחאן, חאן אירוח המציע מגוון אפשרויות לינה – מאהל בדואי, בקתות בונגלו ואוהלי קמפינג. במקום סוכה כשרה, מקלחות חמות, שירותים, נקודות מנגל, פינת ליטוף ובריכת שכשוך כיפית. במהלך הפסטיבל ייערכו במקום סדנאות שונות, בהן סדנת בנייה באדמה והכנת פיתות על הסאג'.

מלון שטרקמן ארנה, נהריה
מי שזקוק להתרחק מלחצי היום יום ולצאת לחופשה שלווה, בניחוח של פעם, טוב יעשה אם ירחיק צפונה, לנהריה. שם, בשכונה שלווה, במרחק קצר מחוף הים, הטיילת ומרכז העיר, תמצאו את שטרקמן ארנה, מלון בוטיק משפחתי ואינטימי. המלון עבר שיפוץ מקיף ודקדקני, במסגרתו חודשו ואובזרו 30 חדרי האירוח המטופחים.

שטרקמן 1מלון שטרקמן ארנה. בשיפוץ שבוצע לאחרונה שוחזרו וחודשו פריטים ישנים של דור המקימים יוצאי גרמניה

מלון שטרקמן ארנה, טלפון: 04-9920170 , 04-9922832.

 

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו