תפריט עמוד

שווה ביקור – המלצות למקומות שווים בארץ

טיולי אופניים בנופי הערבה היפהפיים וביקור במרכז מבקרים מרתק שבו לומדים על תרופות וריפוי - הצעות לפעילויות וטיולים דרומיים ששווה להכיר

שתי המלצות לפעילויות בדרום הארץ – האחת ספורטיבית והשנייה חווייתית, ושתיהן הרחק מהמקומות ההומים והגדושים במטיילים. כל אחד מהפעילויות הללו מתאימה גם למשפחות וגם למבוגרים שמטיילים לבד, ללא ילדים.

פארן או-פאן
"כמה שיותר רחוק ויותר עמוק בשטח, הטיול יותר מוצלח", הסיסמה הזאת של יובל סרט, חבר מושב פארן שבערבה, תוביל אתכם אל לב לבו של נוף מדברי מדהים. יובל, מדריך רכיבה, הקים במושב את פארן או-פאן, מרכז אופניים שכדאי מאוד לעצור בו. תוכלו לצאת מכאן למסלולי רכיבה נהדרים, באופניים שלכם או באופניים שתשכרו במקום. מלבד מפות והמלצות, בפארן או-פאן מספקים גם פתרונות לוגיסטיים לרוכבי אופניים, כגון הקפצות. המסלולים שמציעים כאן מתאימים לרוכבים ברמות שונות – בין אם אתם בהרכב משפחתי או שאתם רוכבים מנוסים שמחפשים סינגלים מאתגרים.
איפה? במושב פארן, טלפון: 052-3929862, פייסבוק

פארן או-פאן – לרכוב בשבילי הערבה, דרך נופי מדבר, מרחבים פתוחים והרבה שקט

הנה דוגמה למסלול משפחתי שמתאים לילדים מגיל 9 ויפה לעשותו כל השנה (בקיץ יש לצאת בשעות הבוקר המוקדמות), המסלול באדיבות פארן אופן:

מסלול אופניים: תלם עשת ומפלי יהושע
רכיבה בתלם עשת, טיפוס רגלי במפלי יהושע ורכיבה חזרה לפארן דרך נחל פארן.

דרגת קושי: קלה, המסלול מתאים למשפחות עם ילדים רוכבים מגיל 9

אורך המסלול:
15 ק"מ

משך  מסלול: כ-3 שעות

עונה מומלצת: סתיו, חורף ואביב, בקיץ בשעות הבוקר המוקדמות

נקודת ההתחלה בשער המערבי של מושב פארן (ניתן להשאיר את הרכב מחוץ לשער, בצד דרום). כ-20 מ' אחרי השער נפנה שמאלה (דרומה) לכיוון קידוח פארן 21 (סימון אופניים אדום).לפנינו הרכס הדרומי של תלם עשת. ממשיכים ישר, אחרי כ-1.1 ק"מ עוברים בסוללת עפר וממשיכים ישר עד הקידוח. ב-1.7 ק"מ מגיעים לקידוח וממשיכים ישר כ-120 מ' . כאן חוברים לדרך המגיעה מימין, נפנה שמאלה על הדרך ונמשיך לכיוון עצי השיטה. בעצים נזהה פנייה ימינה (דרום-מערב), נפנה ימינה ונרכב על הדרך כ-2.3 ק"מ במגמת עלייה. ב-2.3 ק"מ נזהה בשיא הגובה סינגל אופניים המתפצל שמאלה מהדרך – הרוכבים החזקים יכולים לרכב על הסינגל, השאר יפגשו נפגוש אותו בהמשך.

נמשיך על הדרך במגמת ירידה ואחרי כ-1 ק"מ נפנה שמאלה (דרומה). הדרך ממשיכה בתוך ערוץ ואדי יבש ופונה מערבה (כאן פוגשים שוב את הסינגל) , אחרי כ-1.3 ק"מ נפנה שמאלה (דרומה) ונרכב כ-400 מ' עד מפלי יהושע. כאן נרד מהאופניים, נעשה הפסקה ונטפס לראש המצוק לתצפית יפה. בסך הכל עברנו עד כה 7 ק"מ מתחילת המסלול.

נחזור בדרך בה באנו כ-400 מ' ואז נמשיך ישר לכיוון ערוץ נחל פארן (לא פונים ימינה בדרך שבה באנו). לאחר כ-1.6 ק"מ נשתלב ימינה לדרך לאורך נחל פארן – ממול רואים את המושב. נרכב על הדרך וכעבור 2.5 ק"מ נגיע להצטלבות דרכים, נמשיך ישר לכיוון המושב, לאחר כ-1 ק"מ נגיע לסוללת הגנה על השטחים החקלאיים, נפנה רבע שמאל על הדרך לכיוון המושב, במקביל לחממות. כעבור 1.1 ק"מ נפנה ימינה על הכביש, לאחר 600 מ' נוספים נגיע לשער ממנו יצאנו.

מסלולי הרכיבה בערבה מתאימים לרוכבים ברמות שונות – ממשפחות עם ילדים ועד לרוכבים מנוסים שמחפשים אתגרים

מרכז מבקרים טבע טק
איך ממציאים תרופה חדשה? איך מייצרים תרופות? מהו החומר שמרפא? מה זה תרופה גנרית? מרכז המבקרים של טבע מאפשר הצצה חווייתית ויוצאת דופן אל לב לבה של תעשיית התרופות בישראל ובעולם. חברת טבע הקימה בתוך מפעל טבע-טק שברמת חובב, ליד באר שבע, מרכז מבקרים שפתוח לקהל הרחב (הסיורים בתיאום מראש).

מרכז מבקרים טבע טק – ללמוד בדרך אינטראקטיבית את הדרך שעושה התרופה | צילום: סיוון פרג'

במרכז תוכלו ללמוד את הדרך שעושה התרופה – מהרעיון הראשוני ועד הפצתה ברחבי העולם. הסיפור על דרך התרופה בגוף האדם מוצג במרכז המבקרים בסדרה של חוויות – מסרטים בתלת מימד על מסכי ענק, דרך משחקי מגע וטריוויה ועד כניסה לריאקטור ענק המתאר את דרכה של התרופה ואת דרכה של חברת טבע.

למי מתאים? הסיור חוויתי מאוד והוא מתאים לילדים ולמבוגרים, לסטודנטים ולמורים.
כמה זמן? הסיור אורך כשעה, בתיאום מראש. טלפון: 08-6509400.
כמה עולה? הכניסה והסיור בחינם.


מבקרים במרכז טבע טק זוכים להצצה יוצאת דופן אל לבה של תעשיית התרופות בארץ ובעולם | צילום: סיוון פרג'

עוד בסביבה: צריף בן גוריון בשדה בוקר, מו”פ רמת נגב, מוזיאון עומר, חי נגב ברביבים, חוות בודדים ברמת נגב ועוד.

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...