תפריט עמוד

שביל אינטראקטיבי ראשון מסוגו בישראל

שביל הסנהדרין, שביל טיול שהוא גם שביל אינטראקטיבי ראשון מסוגו בארץ, יוצא לדרך: השביל, מהארוכים בישראל, יחבר בין טבריה לבית שערים וילווה באפליקציה חדשנית

שביל אינטראקטיבי ראשון מסוגו בישראל: בימים אלה יצא לדרך בטבריה שביל הסנהדרין, שביל באורך 70 ק"מ, אשר יחצה את הגליל מבית שערים ועד טבריה ויעבור בין אתרים המיוחסים לחברי הסנהדרין. העבודה על הקטע הראשון של המסלול כבר החלה, בהשתתפות תלמידים ממנהל חמ"ד במשרד החינוך ומתנדבים.

בשבועות האחרונים, מבצעים אלפי תלמידי תיכון חפירות ארכיאולוגיות לאורך הקרדו, הרחוב הראשי של העיר הרומית העתיקה של טבריה. זאת, במסגרת הכשרת קטע המסלול של טבריה מתוך שביל הסנהדרין – פרויקט ביוזמת רשות העתיקות בשיתוף פעולה עם מנהל חמ"ד במשרד החינוך, במימון פרויקט ציוני דרך במשרד ירושלים ומורשת ובשיתוף המועצות והעיריות שהשביל עובר בתחומן וארגונים ירוקים. במסגרת הכשרת מקטע טבריה של השביל יוקם בעיר בקרוב מרכז מבקרים, שיאפשר התרשמות מהפרויקט והשתתפות בחפירות, תוך היכרות מקרוב עם מורשתה הקדומה של העיר.


התיאטרון הרומי בטבריה | צילום: רשות העתיקות

במסגרת הפרויקט יוכשר שביל – בין הארוכים בארץ – באורך של כ-70 ק"מ בחלוקה לחמישה מקטעים, המותאמים לחמישה ימי הליכה. השביל יותאם גם למשפחות ויוצעו בו מסלולים מעגליים. המסלול החכם יתקשר עם המטיילים באמצעות אפליקציה חדשנית מבוססת מציאות רבודה, שתיצור חווית טיול ראשונה מסוגה בשבילי הארץ. האפליקציה תאפשר שחזור וירטואלי של אתרי מורשת, תשלב דמויות שיפעילו את הילדים לאורך השביל, תקים את חכמי התקופה לחיים ועוד.


הדמיות מציאות רבודה לשביל הסנהדרין | באדיבות תובנות – פרוייקטים דיגיטלים

שביל הסנהדרין יחצה את הגליל התחתון דרך אתרים רבים שהיו מיושבים בתקופת המשנה והתלמוד. פעילות הסנהדרין, ההנהגה היהודית הראשית והסמכות העליונה בימי בית שני, גלתה ליבנה לאחר חורבן ירושלים ומשם לגליל, אחרי מרד בר כוכבא בשנת 135 לסה"נ. מתוך משבר הזהות הקשה שעבר העם לאחר חורבן המקדש, התפתחה בהובלת חכמי הסנהדרין, יצירה מחודשת של עולם ההלכה, ההגות והתרבות היהודית. התורה שבעל פה הועלתה על הכתב ונכתבו המשנה והתלמוד. כחלק מפעילות זו, נכתבה גם ההגדה של פסח, המביאה בחלקה העיקרי מעין תמליל של פגישת חברי הסנהדרין לאחר חורבן הבית.

תלמידי חמ"ד בחפירות ארכיאולוגיות כחלק מהסדרת השביל בטבריה | צילום: שמואל מגל, באדיבות רשות העתיקות

לדברי ישראל חסון, מנהל רשות העתיקות, "במסגרת פרויקט השביל המוקדש לחכמי הסנהדרין, אשר יעבור לאורך 70 ק"מ ויוקדש למדינה בשנת ה-70 לעצמאותה, יעניקו עשרות אלפי תלמידים ומתנדבים לחברי הסנהדרין את הכבוד הראוי להם, ולרבבות מטיילים – שביל טיול אינטראקטיבי מרהיב ומהנה, אשר יחבר אותם אל עברם".

טל דותן, תלמידה בניר גלים, המשתתפת במיזם שביל הסנהדרין, סיפרה שלמרות שבבית הספר לומדים על התקופה, אבל בפועל "הלימודים חודרים כשאתה מרגיש את זה, כשאתה הולך את זה. אנחנו באים בשביל להכין שביל למישהו אחר. לפתוח קטע שלא קיים, לסלול דרך שעוד אנשים ילכו בה, ושאחרים ייהנו".

מפת התוואי של שביל הסנהדרין:

שירטוט מפה: אנסטסיה שפירו ויאיר עמיצור, רשות העתיקות


בתמונה הפותחת: תלמידים בסיור הכנה בתוואי המתוכנן של שביל הסנהדרין | צילום: גלעד צינמון, רשות העתיקות

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. כתוב בכתבה ששביל הסנהדרין הוא בין הארוכים בארץ – ולא היא:
    זהו מהשבילים הקצרים
    ראה שביל הגולן; שביל ישראל; שביל גולני
    זאב שרון
    0525388208

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...