תפריט עמוד

קרנבלים בספרד

חודש פברואר הוא זמן הקרנבל. בספרד לא חוגגים את הקרנבל בדרך אחת ולכל עיר הסגנון שלה. חגיגות אפשר לראות כמעט בכל ערי ספרד, אבל את הקרנבלים בקדיז, בסיטג'ס במדריד ובטנריף פשוט לא כדאי להחמיץ

קרנבל במדריד
הקרנבל של מדריד אולי לא מפורסם או גדול כמו הקרנבל של ריו או אפילו כמו הקרנבל של טנריף, אבל אין ספק שמדובר במסיבה מצוינת עם הרבה אוכל, שתייה ותחפושות.

החגיגות נפתחות ב- Plaza Mayor בתהלוכה של קרונות תצוגה, תזמורות ולהקות רקדנים כשאחריהם צועדת תהלוכות התלבושות המהודרות. התהלוכות עוברות ברחובותיה של העיר העתיקה של מדריד לקול צהלת הקהל.
הקרנבל של מדריד מסתיים באופן רשמי ביום רביעי של האפר (Ash Wednesday) בטקס מסורתי וקצת מוזר של קבורת הסרדין. מקורו של הטקס במסורת ספרדית עתיקה לפיה נהגו לקבור שומן חזיר כסמל לפרידה מהבשר ותחילת צום הלנט (תקופת הצום שלפני חג הפסחא). הטקס של היום הוא פרודיה על המסורת: במקום שומן חזיר קוברים סרדין ובתהלוכת הקבורה משתתפים מגוון "אבלים", הבולטים מביניהם הם גברים לבושים בגדי אבל נשיים כולל ביריות ורעלות שחורות. הם נושאים את הסרדין על גבי מוט אל מקום קבורתו בפארק Casa del Campo.

מידע נוסף: אתר התיירות של מדריד

קרנבל בקדיז, אנדלוסיה
קדיז (Cadiz), שהיתה אחת מערי הנמל החשובות של ספרד במאה ה-16 העתיקה את מסורת הקרנבל מוונציה, איתה היתה בקשרי מסחר הדוקים. מאז הפך הקרנבל בקדיז לאחד הקרנבלים השמחים והמרשימים בספרד, המתאפיין בתהלוכות של תחפושות מושקעות ומשעשעות ומקהלות סטיריות שלוקחות בו חלק.

הקרנבל הוא אירוע חשוב ומרכזי בחיי העיר וקבוצות רבות עמלות על הכנתו במשך כל השנה. אחרי השקעה כזו גדולה אי אפשר להסתפק רק בסוף שבוע אחד של חגיגות ולכן חוגגים את הקרנבל בקדיז במשך 10 ימים לפחות. במהלך הקרנבל, מלבד תהלוכות ססגוניות, מתקיים מרתון של מופעים בסגנונות שונים כמו מופעי תיאטרון סטירי, מקהלות שאת שירתם אפשר לשמוע בכל רחבי העיר, זמרי מוזיקה קלאסית, קונצרטים של רביעיות מאוד לא קלאסיות כשאת כלי הקשת מחליפים לעתים כלים כמו קאזו (כלי נגינה דמוי סיגר העשוי ממתכת או פלסטיק והמשמיע צליל מאנפף) או מקלות הקשה ומופעי יחיד למיניהם.

תהלוכה בקרנבל בסיטג'ס

קרנבל בסיטג'ס, קטלוניה
כולם מסכימים שהקרנבל בסיטג'ס הוא הקרנבל הפרוע ביותר בספרד. עיירת הדייגים סיטג'ס (Sitges) שהפכה ליעד נופש פופולארי בקרב הקהילה הגאה מארחת בימי הקרנבל כ-250 אלף חוגגים מכל רחבי העולם.

הקרנבל יוצא לדרך ב"יום חמישי השמן" (Jueves Lardero) בחגיגה ענקית וגרגרנית של מאכלים מקומיים. בימי ראשון ושלישי יוצאות קבוצות הקרנבל המקומיות לתהלוכות של כרכרות ותלבושות, חלקן מעוצבות בקיטש מדהים. ביום שלישי, היום האחרון של הקרנבל, מתקיימים מופעי דראג מדהימים, אליהם מגיעים מיטב אמני הדראג מרחבי אירופה.

מידע נוסף: אתר הקרנבל (בספרדית)

קרנבל בטנריף
הקרנבל בטנריף הוא הגדול והמרשים מבין הקרנבלים של ספרד והחגיגה המרכזית נערכת בסנטה קרוז הבירה. הקרנבל בטנריף צבר מסורות מקומיות, שתיים מהן, הבולטות והמשעשעות ביותר, הן חילופי המינים וקבורת הסרדין.

ההכנות לקרנבל מתחילות שבועות ואף חודשים מראש, אך האירועים מתחילים באופן רשמי בשבוע שלפני יום רביעי של האפר עם בחירת מלכת הקרנבל, וממשיכים בתהלוכת סוסים וסוף שבוע שלם של מסיבות רחוב מטורפות. אחד מאירועי השיא בקרנבל של טנריף הוא הערב (בדרך כלל השלישי) בו מופיע הקהל כולו לבוש בבגדי המין השני.
גם בטנריף מציינים את סיומו של הקרנבל בטקס קבורת הסרדין. מתקיימת תהלוכת לוויה, בה נוטלים חלק אלפי אנשים, כולם לובשים שחורים. בראש התהלוכה נישאת בובה ענקית של סרדין. אחריה צועדים המקוננים ונשים המחופשות לאלמנות בוכיות. קבורת הסרדין, למעשה מדובר בשריפת הבובה של הסרדין, מייצגת את סיום חגיגות הקרנבל ואת הפרידה מן הבשר. לאחר הלוויה גודשים תושבי העיר את הכנסיות כדי לבקש סליחה על החטאים שביצעו במהלך הקרנבל.

מידע נוסף: אתר הקרנבל

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.