תפריט עמוד

צפון תאילנד עם ילדים

רוב המשפחות המגיעות לחופשה בתאילנד ממהרות לצאת מבנגקוק אל עבר החופים והאיים היפים שבדרום המדינה. דרום תאילנד אכן מציעה אפשרויות לחופשה קסומה, אבל חבל לוותר על הצפון עם נופיו ההרריים והירוקים, המקדשים והכפרים של שבטי ההרים. צעירים וצעירים ברוחם מגיעים לצפון בעיקר כדי לצאת לטרקים בהרים, אבל באזור יש בו לא מעט פעילויות שמתאימות מאוד למשפחות – רכיבה על פילים, שיט בנהר על רפסודה, ביקור במערות נטיפים, פארק חבלים אתגרי ועוד ועוד. מלבד פעילויות אקשן, כדאי גם לבקר במקדשים, לשוטט בשוק הלילה של צ'יאנג מאי ולספוג את האווירה המיוחדת.

למשפחות כדאי לבחור בטיול כוכב, שמרכזו בצ'יאנג מאי, העיר הגדולה ביותר בצפון, שאפשר להגיע אליה בקלות בטיסה מבנגקוק או מפוקט. היתרונות של טיול כוכב מרובים: בכל ערב חוזרים לאותו מלון, לא צריך לארוז ולפרוק את המזוודה או לחפש מקומם לינה חדש, השהות בעיר הגדולה מבטיחה שלא תשתעממו בערבים. החיסרון: צריך לוותר על אתרים רחוקים מהעיר.

צ'יאנג מאי. מתמקמים בעיר ויוצאים בכל יום ליעד אחר

איך מגיעים? אפשר אמנם להגיע לצ'יאנג מאי ברכבת או באוטובוס, אבל אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי העדיפו להגיע בטיסה. יש טיסות יומיות רבות מבנגקוק ומיעדים נוספים בתאילנד. אם אתם רוצים לשלב טיול בצפון עם חופשה בדרום, תוכלו לטוס מבנגקוק ובסיום הטיול להמשיך בטיסה לפוקט.

איך מטיילים? אל כל המקומות המוזכרים כאן אפשר להגיע ברכב שכור, אם כי האפשרות הפשוטה והנוחה יותר היא לשכור רכב עם נהג-מדריך, שיאסוף אתכם בכל בוקר מהמלון, ייקח אתכם למקומות השונים, ובסוף היום יחזיר אתכם "הביתה". במלון אפשר לקבל המלצות על סוכנויות שמספקות שירות מסוג זה. אם אתם מטיילים עם ילדים לא מומלץ להסתמך על תחבורה ציבורית למקומות רחוקים ממרכז העיר.

מתי לבוא? הזמן המתאים ביותר לטיול בצפון תאילנד הוא בין החודשים נובמבר לאפריל, אז הטמפרטורות נוחות, האוויר צלול ונקי ויש פריחה מרהיבה באזור. מאמצע יוני מתחילה עונת המונסונים, שנמשכת עד אוקטובר, אז גשמים עזים עלולים לפגום בהנאת הטיול. במקומות הגבוהים ובפסגות ההרים קר למדי, גם בעונה החמה, ולצד הבגדים הקלים ובגד הים כדאי לארוז גם  בגדים חמים (כולל קפוצ'ון או מעיל רוח) ונעלי הליכה.


מטריות נייר ססגוניות בשוק הלילה של צ'יאנג מאי | צילום: אייסטוק

יום 1: התמקמות וביקור בשוק הלילה
מגיעים לצ'יאנג מאי בטיסה מבנגקוק (או מפוקט) ומתמקמים במלון – בעיר יש שפע של מלונות ובתי הארחה מכל הסוגים ולכל הטעמים. כמו כן תמצאו כאן סוכנויות רבות המציעות טיולי יום בלוויית מדריך וסוכנויות להשכרת רכב. אחרי שהתמקמתם, התארגנתם ויצאתם לסיור היכרות ראשוני בסביבת המלון, שמרו את הערב לביקור בשוק הלילה הגדול והתוסס במרכז העיר. המוני הדוכנים מציעים למכירה הכל מכל וכל, ולהשלמת החוויה, מומלץ לאכול באחת המסעדות הקטנות או דוכני הרחוב הרבים שפועלים בשוק.

יום 2: פילים, מפלים, מערות ויערות
יום עמוס באטרקציות לכל המשפחה. יוצאים בכביש המהיר 107 צפונה מצ'יאנג מאי לכיוון פאנג (Fang). האזור מסביב הררי וירוק, עם נופים טיפוסיים לצפון תאילנד. בקילומטר 56 על כביש 107 נמצא מחנה פילים Taeng Dao Elephant Camp, שמציע מפגש בלתי אמצעי עם הענקים העדינים הללו. כאן תוכלו לראות את הקשר המיוחד בין הפילים למטפלים שלהם וכיצד הפילים מסוגלים לבצע עבודות שונות, בהן כאלה הדורשות מיומנות רבה. מומלץ לצאת לטיול בן שעה וחצי ביער על גב פיל; אפשר גם להזמין סיור מורחב הכולל, בנוסף לטיול פילים, גם רפטינג בנהר ברפסודת במבוק, מסלול הליכה קצר בג'ונגל וביקר בכפרים של שבטים הרריים החיים באזור. בסביבת המחנה פועלת חוות סחלבים עם המוני פרחים מדהימים ביופיים.

בקילומטר 72 על כביש 107 נמצאות מערות נטיפים יפות, מערות צ'יאנג דאו (Tham Chiang Dao), שנמתחות לאורך 12 ק"מ בבטן ההר. חמש מתוכן פתוחות לציבור; שתיים מוארות בתאורה חשמלית, באחרות האור היחיד הוא מפנסו של המדריך. מומלץ להביא פנסים אישיים כדי לראות טוב יותר את המראות התת קרקעיים היפים (ואת הדרך).

המערות נמצאות בשטח הפארק הלאומי צ'יאנג דאו (Chiang Dao National Park), שכדאי מאוד להקדיש לו קצת זמן. הפארק משתרע על שטח של יותר מ-1,100 קמ"ר ויש בו נופים הרריים מרהיבים, צמחייה עשירה, נהרות, נחלים ופלגים, מפלי מים ומעיינות חמים. ברחבי הפארק פזורים כפרים של שבטי ההרים קרן וליסו, אל תחמיצו את ההזדמנות להתרשם מאורח חייהם המיוחד. בפארק נמצאים מעיינות חמים עם מים גופרתיים בעלי סגולות רפואיות, שאת מימיהם מובילים לבריכות בטון. אם תצליחו להתגבר על הריחות החריפים, תוכלו ליהנות מטבילה במים החמים. בפארק יש גם כמה מפלים יפים, שמוקפים בצמחייה עבותה וירוקה. האזור עשיר במיני ציפורים, כולל כמה מינים נדירים, ואם הבאתם משקפת תוכלו להצטרף אל הצפרים הרבים המגיעים הנה. בסביבת הפארק, סמוך למערות וכן בעיירה הנעימה Chiang Dao יש כמה מסעדות ובתי קפה שבהם תוכלו להרגיע את הרעב.

המקדש

המרשים על פסגת הר סוטפ | צילום:

shapour bahrami, flickr

יום 3: הר, מקדש, גן חיות
אחרי היום הקודם, שהיה גדוש באופן מיוחד, הפעילויות המוצעות ליום זה נמצאות במרחק נסיעה קצר ממרכז העיר, ואפשר לבחור בכולן או רק באחת מהן, למקרה שהצעירים בחבורה מרגישים תשישות מסוימת. היום נפתח בנסיעה קצרה להר סוטפ (Doi Suthep) הסמוך לעיר. על מורדותיו גרים בני שבט המונג שהגיעו לכאן מסין, ועל פסגתו נמצא אחד המקדשים המרשימים בתאילנד, Wat Phrathat Doi Suthep. בדרך למקדש אפשר לבקר את בני המיאו – אמנם הכפרים כאן ממוסחרים למדי וגדודי תיירים ממלאים אותם, ובכל זאת מעניין לעצור באחד מהם לזמן מה. מכאן ממשיכים למקדש, שעל פי האמונה קבורים בו שרידים של בודהא. גרם מדרגות מרשים, בן 309 מדרגות, שמשני צדדיו יש ראשי דרקונים, מוביל אל מקדש מהמאה ה-14. במתחם המקדש יש סטופה מוזהבת, פסלים, ציורי קיר ואווירה מיוחדת שתקסום גם למטיילים הצעירים. מהמקדש, שנמצא בגובה של כאלף מטר מעל פני הים, יש תצפית נפלאה על צ'יאנג מאי וסביבתה.

בדרך חזרה, אם נותר לכם כוח, כדאי לבקר בגן החיות הגדול והמושקע של צ'יאנג מאי, שבו יש בעלי חיים מרחבי העולם במתחמים מרווחים המוקפים בצמחייה עשירה ובערוגות פרחים. בין השאר תוכלו לראות כאן דובי פנדה, אריות, טיגריסים, ג'ירפות, יענים, גמלים, זוחלים, ציפורים, בעלי חיים ליליים ועוד ועוד. יש גם מעבר תת קרקעי, הארוך ביותר באסיה, מתחת לאקווריום עם המוני דגים, ופעמיים ביום מתקיימות הופעות של תוכים ושל כלבי ים. מידע נוסף באתר האינטרנט.

ילדים משבט המונג בכפר ליד צ'יאנג מאי | צילום:

shapour bahrami, flickr

יום 4: אדרנלין בפארק חבלים
יום שכולו כיף ואדרנלין בפארק האתגרי Jungle Flight. הפארק נמצא ביער סמוך לכפר Baan Nam Khong, כפר אותנטי ולא ממוסחר, שמומלץ לבקר בו לפני או אחרי הפעילות. האקשן פה מתרכז סביב צמרות העצים. בין 20 ל-34 תחנות שונות (תלוי באיזה מסלול בוחרים), שכדי להתקדם ביניהן יש לטפס, לגלוש, להחליק, לזחול ובמקרה אחד אפילו לקפוץ קפיצת בנג'י קטנה. הפעילות מהנה להפליא, מפחידה במידה הנכונה (אלא אם כן אתם סובלים מפחד גבהים, ואז כדאי להסתפק בעידוד מהקרקע), ומאתגרת למדי. בקצה הפארק יש מפלי מים יפים, ומאחת הפלטפורמות אפשר להשקיף עליהם. שימו לב שמסלול B, הארוך יותר, כולל גלישה מסמרת שיער לאורך 300 מטר על כבל שמתוח 50 מטרים מעל הקרקע, לא לבעלי לב חלש.

המקום מתוחזק היטב, ולדברי הבעלים כל הציוד מגיע מצרפת ועומד בתקנים אירופאים מחמירים. חשוב להקשיב היטב להוראות המדריכים, ואם הילדים לא שולטים באנגלית הסבירו להם מה עליהם לעשות וכיצד להתנהל.

איך מגיעים? מצ'יאנג מאי נוסעים על כביש 118 לכיוון צ'יאנג ריי (Chiang Rai), בקילומטר 27 פונים ימינה וממשיכים עוד 17 ק"מ בדרך שעוברת על פני כמה כפרים. עוקבים אחרי השילוט לכפר Baan Nam Khong ולפארק ג'אנגל פלייט. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

כיף בין צמרות העצים בפארק Jungle Flight

יום 5: מנחה לנזירים ומתנות לחברים
היום האחרון נפתח בשעה מוקדמת במיוחד, בסביבות שש בבוקר, כדי להספיק לטקס מתן המנחות לנזירים. הטקס מתקיים בכל בוקר, בין חמש לשבע, ובמהלכו יוצאים המוני נזירים מהמקדשים הרבים הפזורים בעיר, כשהם לבושים בגלימות כתומות ובידם קערה ריקה. משפחות רבות מביאות לנזירים מנחות של מזון וזוכות בתמורה לברכה. גם אתם יכולים להשתתף: קנו באחד הדוכנים בצד הדרך כמה עוגיות או מנה של נודלס או אורז והניחו אותה בקערת הנזיר. נהגו כמנהג המקום והצמידו את כפות הידיים זו לזו והרכינו ראש. הנזיר ישמיע תפילה קצרה וילך לדרכו. האוכל שקיבלו הוא מזונם היחיד של הנזירים באותו היום.

מקדש ואט צ'יאנג מאן בלב העיר העתיקה | צילום: Heinrich Damm, GFDL

להמשך היום, הנה שתי אפשרויות: האחת, לקפוץ לביקור בכפר האומנים Baan Tawai, שנמצא 20 ק"מ מדרום לצ'אנג מאי, שם תוכלו לראות בפעולה אומנים ובעלי מלאכה רוקמים, תופרים, מכיירים ומעצבים תוצרת מקומית אופיינית – בגדים, בדים, תיקים, כובעים, כדים, כלי בית, פסלונים ועוד ועוד. זוהי הזדמנות טובה להצטייד במזכרות מהטיול ובמתנות קטנות וססגוניות לחברים בבית.

אפשרות אחרת היא להישאר בעיר ולבקר במקדש הבודהיסטי היפה Wat Chiang Man. המקדש המרשים, בן יותר מ-800 שנה, נמצא בתוך חומות העיר העתיקה של צ'יאנג מאי, וההגעה אליו קלה ונוחה. לפני או אחרי הביקור בו תוכלו לשוטט בעיר העתיקה ובאתריה המרכזיים, בין שער Tapea לדרך Chaivapoon, וגם כאן אפשר לקנח בקניית מזכרות ומתנות קטנות.


שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון תאילנד וצ'אנג מאי

צ'אנג מאי – גן עדן למטיילים ותיקים
צ'אנג מאי – גן עדן למטיילים ותיקים

צ'אנג מאי בצפון תאילנד היא גן עדן למטיילים ותיקים: בעיר עצמה תוכלו לבקר במקדשים מרשימים, שווקים ססגוניים וסדנאות מיוחדות, ומחוץ לעיר אפשר לטייל לכפרים מסורתיים, חוות לשיקום פילים ושמורות טבע ירוקות

פסטיבלים מיוחדים בתאילנד שלא כדאי לפספס
פסטיבלים מיוחדים בתאילנד שלא כדאי לפספס

בתאילנד לא מפסיקים לחגוג ואתם מוזמנים להצטרף למסיבה: פסטיבל פרחים, פסטיבל נרות, פסטיבל פנסים ועוד שלל אירועים וחגיגות לרוב, שמתאימים למטיילים בכל הגילים, גם לבני הגיל השלישי. הנה כמה מהפסטיבלים הייחודיים של תאילנד שלא תרצו לפספס

צפון תאילנד – מסע ללאנה לנד
צפון תאילנד – מסע ללאנה לנד

תאילנד היא לא רק בנגקוק התוססת או חופי הדרום הזהובים. אמנון גופר, שליח מסע אחר, יצא למחוז לאנה לנד בצפון תאילנד. הוא טייל בין הרים מכוסי ערפל, יערות טרופיים ושדות אורז, ביקר בכפרים קטנים, טבל במרחצאות חמים, ליטף ...