תפריט עמוד

צילום: מרסיי ללא איפור

מרסיי היא אחת הערים המורכבות בעולם, בליל של תרבויות, שפות ואנשים, טיפוסים וחיי רחוב שתמיד מפתיעים - כך מתאר העיתונאי והצלם הישראלי עמית מנדלזון את העיר בה הוא גר בשנים האחרונות ואותה הוא מנציח באינספור צילומים. עכשיו נפתחת במרסי תערוכת יחיד שלו

ביום שישי ה-9 באוקטובר, תיפתח במרסיי שבדרום צרפת תערוכת יחיד של הצלם והעיתונאי הישראלי עמית מנדלזון. התערוכה "Marseille, Un Regard Different" (מרסיי מנקודת מבט שונה), תוצג במסגרת פסטיבל שנתי, בו פותחות כל הגלריות במרכז העיר את דלתותיהן לציבור ואשר מושך עשרות אלפי צופים בכל סוף שבוע. התערוכה תינעל ב-8 בנובמבר.

איש ועמוד 

נושא התערוכה הוא החיים בעיר מרסיי. תשע שנים מסתובב מנדלזון ברחובות העיר השנייה בגודלה בצרפת מבחינת מספר תושביה, הגדולה ביותר בשטחה והמורכבת ביותר מבחינת מבנה האוכלוסיה, ומנציח את החיים בה הן כצלם עיתונות והן כצלם רחוב. מנדלזון מצלם כפרילנס עבור סוכנות צילום בינלאומית ועבור העיתון האינטרנטי הישראלי מגפון, בו הוא גם כותב.

מוכרת מגזינים

האתר בו תוצג התערוכה הוא חנות ייחודית למכירת מוצרי מזון ללא אשפה וללא אריזות. את הריהוט במקום בנה מנדלזון בעצמו ומעבר לתערוכת הצילומים, הוא יציג בו גם רהיטים אותם עיצב ובנה מחומרים שהושלכו.

קרב אווירי

איך בחרת את הצילומים?
"הבחירה ב-40 מתוך 70,000 צילומים שהצטברו אצלי על הדיסק הקשיח, היתה אולי העבודה הקשה שעשיתי אי פעם, אבל אני חושב שביצענו עבודה טובה בבחירה ויש סיכוי סביר שהמבקרים ייצאו מהמקום עם חיוך רחב על השפתיים".

ליצנית

למרסיי יש תדמית לא טובה במיוחד והצילומים לא עושים חסד עם החיים בה.
"מרסיי היא אחת הערים המורכבות בעולם, בליל של תרבויות, שפות ואנשים, טיפוסים וחיי רחוב שתמיד מפתיעים. למרות הבליל האנושי הדתי הבעייתי, מרסיי אינה עיר אגרסיבית כלפי אף אחת מהדתות ואין בה חיכוכים בין-דתיים. מבחינתי, אין אתר טוב יותר לצלם בו ואין יום שאני לא חוזר עם תמונה חריגה במיוחד אחת לפחות.

בורקה

"רק כאן תוכל למצוא נערה עובדת חצי ערומה מתווכחת על פוליטיקה עם מוסלמית עטוית ניקאב, או שני רוכבי קטנוע הולכים מכות בלי לטרוח לרדת מהקטנועים שלהם ותוך כדי נסיעה, או בחורצ'יק עוצר בידיו מכונית שהתדרדרה במורד הרחוב בעוד שהנהגת שלה רודפת אחריה".

בתחנת טראם

איפה? Bar a vrac
65 Allee leon Gambetta, Marseille 13001

פוסטר התערוכה

 

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.