תפריט עמוד

פסטיבל העגבנייה בספרד – אדום עולה ועף

פעם בשנה רחובות העיירה הספרדית המנומנמת בוניול נצבעים אדום: יותר ממאה טונות של עגבניות בשלות מושלכות לכל עבר, והמשתתפים בפסטיבל הטומטינה (העגבנייה) משתכשכים בחדווה גלויה בעיסה האדומה

בשבוע האחרון של חודש אוגוסט מתמלאת העיירה בוניול (Buñol) במחוז ולנסיה שבספרד בהמולה רבה: מאות משאיות המגיעות ממערב המדינה פורקות ערימות של עגבניות בשלות, עשרות אלפי אנשים מציפים את הרחובות המנומנמים בדרך כלל, וכל מלון ואכסניה ברדיוס של עשרות קילומטרים ממרכז העיר מתמלאים במהירות.

מטחי עגבניות בשלות נוחתים על משתתפי הפסטיבל

ביום רביעי האחרון של החודש, בשעות הבוקר, ניתן האות לפתיחת פסטיבל הטומטינה (La Tomatina), והזריקה הגדולה מתחילה: יותר ממאה טונות של עגבניות מועפות לכל עבר ועל כל עובר ושב. המשתתפים מתפצלים לקבוצות גרילה מיומנות היטב, שמזנקות מעבר לפינות רחוב ומאחורי עמודי חשמל. בין כללי הקרב שיש להקפיד עליהם: אסור להשליך מאכלים או חפצים אחרים, פרט לעגבניות, אין לכוון לעיניים ולפני שמשליכים את העגבנייה יש למעוך אותה היטב. עד מהרה מתכסה העיר בשכבה עבה של עגבניות מרוסקות, והמשתתפים מקפצים בתוך העיסה האדומה בחדווה גלויה.


רואים אדום: מאירועי פסטיבל העגנייה בבוניול

הפסיטבל המוזר הזה קיים כבר יותר מ-65 שנה, אולם הסיבות לקיומו אינן ברורות. יש הקושרים אותו לוויכוח בין חברים שהפך להשלכת מזון הדדית, אחרים אומרים שהמקור היה אירוע של זריקת עגבניות רקובות על פוליטיקאים מקומיים, ויש הסבורים שהכל התחיל מזריקת עגבניות בין בני נוער השייכים למעמדות שונים. בשנות שלטונו של הרודן פרנקו נאסר לקיים אותו, אבל בשנת 1970, לאחר שעידן הרודנות הסתיים, החגיגות התחדשו והעגבניות שבו להתעופף ברחובות העיר.

משתכשכים בעיסת העגבניות. מומלץ להגיע בבגדים בלויים או בגד ים ישן

בשבוע של הפסטיבל מתקיימים בעיירה שלל אירועים עליזים, בהם ירידים, תחרויות היתוליות, מלחמות מים ועוד. אם אתם מתכננים להגיע, לבשו בגדים בלויים או בבגד ים ישן ואל תשכחו להצטייד במשקפי צלילה לפני שאתם צוללים אל תוך ים העגבניות. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

__

צילומים: Flydime, flickr

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.