תפריט עמוד

פסטיבל הדבש 2009

לקראת ראש השנה, ענף הדבש והמכוורות פותחים דלת לעולמם המרתק של הדבוראים ויצרני הדבש. פסטיבל הדבש השישי יתקיים במהלך החודש שלפני ראש השנה, עם מגוון פעילויות לילדים ולמשפחה בנושא הדבש בין התאריכים 21 באוגוסט ועד ה-5 בספטמבר 2009.

הפעילויות יתקיימו ברחבי הארץ, מהצפון ועד לדרום, במכוורות פתוחות לציבור, מרכזי מבקרים, מכוורות בוטיק ומשקים חקלאים. במסגרת הביקור יחשפו הבאים לדבש איכות ישראלי שמסומן עם תו איכות שנבדק ופוקח על ידי מועצת הדבש.

המכוורות הפתוחות יערכו סיורים מודרכים חווייתיים לכל המשפחה בנושא הדבש. סרט קצר על חיי הדבורה והדבוראי יסביר כיצד מגדלים דבורים ומהם כלי העבודה של הדבוראי וציוד המכוורות מאז ועד היום. בנוסף, צפייה בכוורות שקופות, רדייה עצמית של דבש, ביקור בבית אריזת הדבש והדגמת תהליך הפקת הדבש מאיסוף הצוף ועד הגעת הדבש לצנצנת. הילדים ייהנו בנוסף מפעילויות ופינות יצירה בדבש, הכנת נרות מדונג יחד עם ביקור בביתן הדבורים ובמוזיאון הדבש לצד טעימות דבש ישראלי.

כל מכוורת במסגרת פסטיבל הדבש תציג הצצה מיוחדת משלה לעולמם המופלא של הדבורים. כוורת הבוסתן בפקיעין מציעה בין היתר, אירוח באוהל דרוזי הכולל פינת טעימות דבש וקפה, פינת חי, רכיבה על גמלים ועוד. במכוורת "דבש מכמנים" במכמנים מציעים שילוב בין אתר "דרך התנ"ך אל הטבע" לבין הדבורים, הרצאה על אפיתרפיה – ריפוי בעזרת מוצרי הדבורים, סדנאות לכל המשפחה ועוד. במכוורת "פרחי הגליל" במושב מנות יפגשו המבקרים את "כוורת הילדים", טעימות מ-8 סוגי דבש שונים וכן פינות ישיבה בטבע עם קפה טוב אל מול הנוף הגלילי. דבש ניחוח הגליל במצפה מתת, יפתיעו עם רדייה עצמית של דבש המכוורת. האזור מאופיין בנוף הררי שובה לב, ובמסלולי טיול רבים- במכונית, בג'יפ ברגל.

במרכז המבקרים "דבורת התבור", בשדמות דבורה, יתקיימו סדנאות להכנת סוכריות דבש טבעיות בטעם של פעם, ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים, בשילוב ביקור במכון רדיית דבש וצפייה מקרוב בעבודת הדבוראי, במכוורת אופיר באלון הגליל יוקרן סרט על עולם הדבורים עם הסבר על המכוורת, פעילות כוורת זכוכית, רדיית דבש ידנית ועוד. במוזיאון לראשית ההתיישבות, קיבוץ יפעת תתקיים פתיחת כוורת דבורים, הדרכה ע"י דבוראי, חביצת חמאה וטעימות דבש. במכוורת קורן, מושב מעונה יהיה ביקור בכוורת שקופה והמחשה של חיי הדבורים ותהליך של יצור הדבש. במכוורת הגליל בקיבוץ שמיר ניתן לראות את ריקוד הדבורה, את ה"פועלות" החוזרות עם אבקת הפרחים והצוף.

במכוורת קנדל בכפר פינס תהייה הכרות עם הכוורת ויושביה, תצפית על פרחי איקליפטוס, איסוף הצוף והכנת הדבש ועוד, במכוורת עמק חפר בק. משמרות יתקיים סיור במפעל, טעימות דבש, ומכירה דבש במקום. בית הדבש בקיבוץ יד מרדכי מציע צפייה בעבודת הדבוראי, פתיחת כוורת מאחורי קיר זכוכית, הכנת נרות מדונג, טעימות דבש ועוד. משק לין, כפר בילו יינתן הסבר לילדים על משפחת הדבורים, התקשורת בין הדבורים, על עבודת הדבוראי ועל תהליך ההפקה מהצוף ועד לצנצנת.

פסטיבל הדבש 2009, 21 באוגוסט – 5 בספטמבר, במכוורות ברחבי הארץ.
לפרטים מלאים, כולל מועדי הפעילות באתרים – www.honey.org.il

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו