תפריט עמוד

פסטיבלים מיוחדים בתאילנד שלא כדאי לפספס

בתאילנד לא מפסיקים לחגוג ואתם מוזמנים להצטרף למסיבה: פסטיבל פרחים, פסטיבל נרות, פסטיבל פנסים ועוד שלל אירועים וחגיגות לרוב, שמתאימים למטיילים בכל הגילים, גם לבני הגיל השלישי. הנה כמה מהפסטיבלים הייחודיים של תאילנד שלא תרצו לפספס

זוכרים את השיר של נעמי שמר "יש לי יום יום חג"? ברור שכן. עם כל התקווה שכל יום יהיה יום חג, למעשה רוב הימים עוברים עלינו בשגרה לגמרי לא חגיגית. אז מה עושים? נוסעים לתאילנד, שם יש שפע עצום של חגים ופסטיבלים, שכל אחד מהם מוסיף טעם מיוחד לטיול ומעשיר אותו באינספור צבעים, טעמים וצלילים. ואל תחשבו שתאילנד היא יעד שמתאים רק לצעירים, התשתיות המצוינות, המלונות המדהימים, החופים היפהפיים והנופים הירוקים – כל אלה מושכים מטיילים בכל הגילים, בין אם אתם בני 8 או 88, תאילנד מחכה לכם.

תאילנד, בניגוד למה שחלקכם אולי חושבים, היא יעד מושלם למטיילים בכל הגילים. לא חייבים לצאת להרפתקאות אתגריות כדי לחוות את כל הטוב שהמדינה המופלאה הזאת מציעה, אפשר בהחלט לטייל בנחת, לצאת לטיול רגלי או שייט רגוע באגם או בנהר, לשבת על חוף חלומי עם שייק של פירות טרופיים ולבהות במים הצלולים, לבקר בשווקים צפים, ליהנות מאוכל מעולה ואירוח לבבי וחם וללון במלונות מצוינים ומפנקים במחיר שווה לכל כיס.

אם עוד לא ביקרתם בתאילנד, כל אחד מהפסטיבלים האלה מהווה סיבה מצוינת להגיע, ואם כבר טיילתם פה בעבר, למה שלא תחזרו בדיוק בזמן לפסטיבל ססגוני ושמח? הנה כמה מהפסטיבלים הייחודיים של תאילנד שפשוט חייבים לחוות לפחות פעם אחת בחיים:

ראש השנה הסיני

כ-15% מתושבי תאילנד הם סינים ובאופן טבעי הם חוגגים בכל שנה את ראש השנה הסיני. וכיוון שכל סיבה טובה למסיבה, גם מי שאין לו שורשים סיניים שמח להצטרף לחגיגות. ראש השנה הסיני נחגג ברחבי תאילנד, אבל החגיגות הגדולות ביותר מתקיימות ברובע הסיני בבנגקוק. דוכני רחוב, הופעות וריקודים ומצעד הדרקון, כל אלה מלווים במאכלים סיניים והרבה שמחה וצהלה.

דרקון בחגיגות ראש השנה הסיני ברובע הסיני בבנגקוק

דרקון בחגיגות ראש השנה הסיני ברובע הסיני בבנגקוק |צילומים בכתבה: שאטרסטוק

איפה? ברחבי תאילנד, החגיגות הגדולות ביותר מתקיימות בצ'יינה טאון של בנגקוק

מתי? ינואר או פברואר (בהתאם ללוח השנה הסיני)

פסטיבל הפרחים של צ'אנג מאי

אם יש פסטיבל אחד שאתם פשוט חייבים להגיע אליו, ודאי אם אתם אוהבים פריחה, הוא פסטיבל הפרחים של צ'אנג מאי. הפסטיבל מתקיים בתחילת חודש פברואר, זמן שבו הפריחה בצפון תאילנד, וגם בגנים של צ'אנג מאי, נמצאת בשיאה, כולל פריחת הסחלבים.

לקראת הפסטיבל העיר כולה מקושטת בפרחים ובפסלים צבעוניים והיא נראית חגיגית וססגונית. גולת הכותרת של הפסטיבל היא מצעד הפרחים – תהלוכה עם במות נעות המקושטות בפסלים, דמויות של בעלי חיים, מבני דת ועוד – כולם עשויים מפרחים. במהלך המצעד אפשר ליהנות מריקודים וממוזיקה, ולאחריו נערכת תחרות בחירת מלכת הפסטיבל, שהיא כצפוי נערה נאה במיוחד. בגלל הפופולריות של הפסטיבל הזה, כדאי בהחלט להגיע למקום בו מתקיים המצעד זמן רב מראש, כדי לתפוס מקום טוב שממנו תוכלו לראות את ההתרחשות.

במה מקושטת להפליא בפסטיבל הפרחים של צ'אנג מאי

במה מקושטת להפליא בפסטיבל הפרחים של צ'אנג מאי | צילום: Tory studio / Shutterstock.com

איפה? צ'אנג מאי, צפון תאילנד

מתי? תחילת פברואר

סונגקראן: ראש השנה התאילנדי

הפסטיבל הכי שמח והכי רטוב בתאילנד, חוויה שהילדים או הנכדים שמצטרפים אליכם לטיול לא ישכחו עוד הרבה זמן…. התאילנדים, שכבר ראינו כמה הם אוהבים לחגוג, מציינים את תחילת השנה החדשה בשלושה ימים של חגיגות שאין שום סיכוי לצלוח מבלי להירטב. בתרבות התאילנדית מים מסמלים ברכה ופוריות, והם גם מטהרים ומנקים את החטאים של השנה החולפת (מזכיר לכם משהו?), אבל גם בלי לדעת את המשמעות הסמלית, אי אפשר שלא להיסחף לחגיגה: במהלך הסונגקראן (המכונה גם "פסטיבל המים") המשתתפים שופכים מים זה על זה ברחובות, מחלונות הבתים, מאופנועים החולפים בכביש ועוד ועוד. למעשה, בכל הזדמנות שרק אפשר.

יבשים לא תצאו מכאן... קרבות מים במהלך חגיגות השנה החדשה בתאילנד

יבשים לא תצאו מכאן… קרבות מים במהלך חגיגות השנה החדשה בתאילנד

אז לפני שאתם יוצאים החוצה, הקפידו להתלבש בגדים פשוטים, שלא אכפת לכם שיירטבו, החביאו טוב טוב את המצלמות והטלפונים הניידים כדי שיישארו יבשים וציידו את הצעירים שבחבורה (ודאי אם אתם מטיילים עם הנכדים) ברובה מים מפלסטיק. עכשיו גם הם יוכלו להצטרף לחגיגה, להתיז מים ולהירטב במטחי מים שמסביב. בערבים מתקיימות חגיגות רחוב, מסיבות ותהלוכות ושהשמחה נמשכת עמוק לתוך הלילה.

איפה? בכל רחבי תאילנד

מתי? באמצע חודש אפריל

פסטיבל הרוחות והשדים

פסטיבל פי טה קון, או בשמו העממי פסטיבל השדים, רחוק מאוד מאותם פסטיבלים המוניים הנחגגים באזורים תיירותיים. הוא מתרחש בעיירה דאן סאי שבמחוז לואי בצפון-מזרח תאילנד, אזור שרק מעט תיירים מגיעים אליו. הפסטיבל נחגג במשך שלושה ימים, כשגולת הכותרת שלו היא תהלוכות שבהן המשתתפים מתחפשים לשדים ולרוחות רפאים, כולל מסכות ייחודיות בעלות אפים ארוכים ומחודדים הצבועות בצבעים עזים. השילוב של שמחה מהולה בפחד ואימה הופך את הפסטיבל הזה לאחד הייחודיים בתאילנד, ובהחלט כדאי להתאמץ ולהגיע אליו.

צחוק מהול בפחד: מסכות מוזרות בפסטיבל השדים

צחוק מהול בפחד: מסכות מוזרות בפסטיבל השדים | צילום: achiaos / Shutterstock.com

איפה? דאן סאי (Dan Sai) שבמחוז לואי (Loei)

מתי? סוף יוני

אחד הפסטיבלים המרהיבים ביותר בתאילנד (וכמו שכבר הבנתם, התחרות לגמרי לא קלה) מתרחש בכל חודש יולי באובון רצ'אטני, שבדרום-מזרח תאילנד. בפסטיבל הזה לא תצטרכו לעשות דבר פרט להתפעל מהתהלוכות עם במות נעות שעליהן דמויות ענקיות ונרות שעווה עצומים המגולפים ביד. מופעים מוזיקליים מסורתיים מלווים את הבמות בעודן מתקדמות לעבר המקדש. מסביב למקדשים דולקים נרות (בגודל סטנדרטי) והאווירה כולה מיוחדת ומהפנטת. הפסטיבל מציין את תחילתה של תקופת הצום של הבודהיסטים.פסטיבל הנרות

לקראת פסטיבל הנרות, אומן מגלף את דמותו של בודהה על נר שעווה גדול

לקראת פסטיבל הנרות, אומן מגלף את דמותו של בודהה על נר שעווה גדול

איפה? אובון רצ'אטני בדרום-מזרח תאילנד

מתי? חודש יולי

פסטיבל הסירות בנהר המקונג

סיום הצום הבודהיסטי מצוין בשורה ארוכה של טקסים דתיים וחגיגות שונות, שמרהיבה בהן היא שייט של סירות מקושטות ומוארות באורות היוצרים שלל דמויות על פני נהר המקונג. הפסטיבל מתקיים בפרובינציית נאקון פאנום (Nakhon Phanom) בצפון-מזרח תאילנד. בדרך לנהר הסירות המעוטרות מובלות בתהלוכה ועם ערב הן מושטות על פני המים – מחזה יפה מאין כמוהו.

סירה מוארת על נהר המקונג

סירה מוארת על נהר המקונג

איפה? מחוז נאקון פאנום בצפון-מזרח תאילנד

מתי? אוקטובר

פסטיבל הפנסים בצ'אנג מאי

עוד אחד מאותם אירועים מדהימים, שיגרמו לכם להתאהב בתאילנד אפילו יותר. ברחבי תאילנד נחגגים פסטיבלי אורות, ואחד היפים שבהם הוא פסטיבל הפנסים של צ'אנג מאי, שבמהלכו מפריחים המשתתפים לאוויר המוני כדורים פורחים שבתוכם דולק נר – להבת הנר מחממת את האוויר שבתוך הכדור וגורמת לו לעלות מעלה-מעלה, וכך השמיים מתמלאים במאות ואלפי כדורים מוארים. בתקופת הפסטיבל מתקיימים אירועים שונים, בהם תהלוכות שונות, תחרויות שייט רפסודות, השטת סירות קטנות עשויות מעלי בננה ועוד.

אינספור כדורים מאירים את השמיים בפסטיבל הפנסים בצ'אנג מאי

אינספור כדורים מאירים את השמיים בפסטיבל הפנסים בצ'אנג מאי

איפה? צ'אנג מאי

מתי? נובמבר

חשבתם שזה הכל? ממש לא! זהו רק קומץ קטן מכלל החגיגות והפסטיבלים שמתקיימים בתאילנד לאורך השנה. אליהם נוספים אירועים מיוחדים, כמו יום ההולדת של המלך, שנחגג ברוב פאר והדר, וחגיגות שנועדו לציין את הקשר המיוחד של התאילנדים לטבע, כמו למשל יום הפיל הלאומי. כמו שאמרנו – יום יום חג. כל מה שצריך לעשות זה פשוט להגיע לתאילנד ולהצטרף לחגיגות.

נגישות בתאילנד

תאילנד אינה נגישה ב-100%, המדרכות לא תמיד נוחות למעבר של כיסאות גלגלים או עגלות תינוקות, התחבורה הציבורית ברובה מצריכה לטפס בכמה מדרגות. במלונות, בעיקר במלונות גדולים ובמלונות בערים, יש לרוב חדרים מונגשים, אבל מומלץ לבדוק מראש, לפני שמזמינים חדר. רובם הגדול של הפסטיבלים מתקיימים ברחובות, בכיכרות ועל גדות הנהר באזורים שטוחים, אולם הצפיפות יכולה להקשות על התנועה, במיוחד אם יש לכם מגבלות מסוימות. על כל אלה מפצים התושבים המקומיים, שבמאור פנים, בחיוך ובנעימות ישמחו לעזור במקומות שבהם נדרשת עזרה ולהקל על ההתניידות.

 

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.