תפריט עמוד

פנחס וגסטון – האחוזה בשבי ציון

שעה וחצי נסיעה מגוש דן הביאה אותנו לגן עדן ליד הים - האחוזה בשבי ציון, מלון בוטיק ייחודי של פנחס וגסטון. הים נשקף מכל פינה ומכל חלון, הבריכה המחוממת מזמינה טבילה גם בימים קרירים והקולות היחידים שנשמעו בערב הם רחש הרוח והמיית הגלים. ואם תצליחו להתנתק מכל היופי זה, תוכלו לצאת מכאן בקלות לטיולים ברחבי הגליל המערבי

חוף סלעי יפהפה עם ים כחול כמו חלום נשקף מכל עבר: מחלונות הסוויטה שלנו, מהמרפסת רחבת הידיים בקומה השנייה, מכיסא הנוח על הדשא בחצר, מהספות הנוחות בסלון. ים מכל חלון, מכל כורסה, אפילו מהמיטה. אנחנו נעים באיטיות ממקום למקום, אין צורך להזדרז. הים כאן כל הזמן והשלווה העוטפת את האחוזה, ואותנו, משכיחה את הלחצים והמטלות, מזמינה לשלוף ספר מהספרייה, למתוח רגליים ולשקוע בקריאה מהנה. הקפה ההפוך המצוין שנוחת בשקט לצדנו, מלווה בקערות קטנות של פירות יבשים ובפרוסות עוגת פרג ביתית (המתכון בהמשך), משלימים את התענוג. הקולות היחידים שנשמעים ברקע רחש הגלים, ציוץ הציפורים, המיית הרוח.

בתפר שבין נובמבר לדצמבר האחוזה בשבי ציון מתכוננת לחורף. בחצר נשתלות רקפות, רובן לבנות ורק אחת או שתיים בצבע ורוד עז – חלק מהשקט האלגנטי המוקפד שנשמר בכל פרט ופרט. השמיכות הקלות מוחלפות בשמיכות פוך מחממות, חלוקי האמבט משתנים מחלוקים דקים לחלוקי מגבת והכפכפים שמחכים בארון, ארוזים בשקית שקופה, מפנים מקום לנעלי בית. בהמשך, כשהחורף יהיה בשיאו, האח בסלון תידלק וכך גם תנורי העצים בחדרים. כל אלה מבטיחים שנעים לשהות כאן לא רק בקיץ, כשהבריכה והים קורצים בכחול מזמין, אלא גם בחורף, כשאפשר להתכרבל מול האח, להתבונן בגשם מכה בחלונות ולהאזין לגלים המתנפצים על הסלעים.

בחורף אין כמו לשבת ליד האח המבוערת בסלון האחוזה

פנחס וגסטון זה לא רק שמם של צימרים יוקרתיים ומפנקים במושב לימן שבגליל המערבי. זהו גם השם של האחוזה בשבי ציון, מלון בוטיק ייחודי מסוגו בארץ, המתאים למשפחה מורחבת או לקבוצת חברים, שמקבלים את כל המקום כולו לעצמם. במשך לילה, סוף שבוע או שבוע שלם אתם נמצאים באחוזה היפה, שרק רצועה פראית ויפה, חלק משמורת טבע, מפרידה בינה לבין הים. האיכות והדאגה לפרטים הקטנים ביותר ניכרות בכל פינה: זה מתחיל בסוויטה, שמכילה, בין השאר, מכונת אספרסו, מקרר קטן עם שתייה קלה ובירות (הכל חופשי), כפכפים וחלוקי אמבט, שולחן כתיבה קטן ונאה למקרה שתרצו לכתוב גלויה או פרק בספר בהתהוות. חדר האמבטיה הוא מהיפים שראיתי במלון כלשהו, בארץ או בחו"ל, עם אמבט ענקי בעיצוב יפהפה ומקלחון מרווח במיוחד. במטבח המשותף, שמאובזר במכשירים וכלי בישול מקצועיים, אפשר להכין (או לבקש מהצוות שיכינו עבורכם) תה צמחים, אספרסו או קפה הפוך ולצרף להם עוגות, עוגיות, שקדים ופירות יבשים וטריים – גם כאן הכל חופשי וללא תשלום נוסף.

באחוזה אין משרד קבלה, התחושה כאן היא של בית מאוד גדול ומאוד מפנק, שכאמור כולו עומד לרשותכם. משבע בבוקר ועד חצות יש כאן איש או אשת צוות הדואגים למלא את כל המהווים: מכינים שתייה, אוספים את המגבות שהשארתם ליד הבריכה, מדליקים את תנור העצים בחדר ואת האח בסלון. והכל בשקט ועם חיוך נעים, בלי להפריע את המנוחה המושלמת.

הים נשקף מכל פינה ומכל חלון, גם מהמיטה 

את היום הראשון שלכם כאן (ואולי גם את היום השני והשלישי) תרצו ודאי להקדיש לבילוי במקום עצמו. הבריכה מחוממת, כך שגם בימים קרים נעים לשחות בה, בפינת החצר יש האט טאב מעץ עם מים בטמפרטורה של 40 מעלות, נפלא לישיבה עם כוס יין כשבחוץ מעונן וחורפי, ואפשר להזמין טיפולים ועיסויים בספא שבקומת המרתף. אפשר גם לצאת לטיולים רגליים בסביבה הקרובה: כמה דקות הליכה מהשער האחורי יביאו אתכם אל החוף הסלעי. אפשר לטייל ברגל לאורך החוף ובשמורת הטבע הצמודה, לצאת לריצת בוקר ליד הים או פשוט לשבת על סלע, לבהות בים ולשכוח שבמרחק מאוד לא גדול מחכים החיים הרגילים, על שלל הטרדות, המטלות והלחצים.

איזו מן שלווה: כסאות נוח על הדשא בחצר שמול הים | צילום: רותם בר כהן

אחרי כמה ימים, אם תרצו להרחיק מעט – כל אתרי הגליל המערבי, מהעיר העתיקה של עכו, דרך ראש הנקרה ועד מערת קשת ומבצר מונפורט, כולם נמצאים במרחק נסיעה קצרצר מכאן. ואם תרצו לצאת לטיול מודרך – בג'יפים, על גב סוס או ברכב שלכם – הצוות של האחוזה יארגן זאת עבורכם. בסביבה הקרובה יש גם אפשרויות לספורט ימי וסירות זודיאק מהירות שישמחו את הצעירים והאתגריים שבחבורה.

האמבט הייחודי, סימן ההיכר של פנחס וגסטון

ומה בדבר אוכל? הלינה כאן כוללת ארוחת בוקר, ואיזו ארוחה: על השולחן הגדול בחוץ הגיעו עוד ועוד צלחות עם מעדנים. לביבות בטטה קטנות בצירוף יוגורט נפלא, חציל על הגריל עם טחינה חלומית, מאפה בצק דקיק עם גבינה, סלט ירקות, סלט סלק ונבטים, לבנה נהדרת, גבינות מסוגים שונים, סלסלת לחמים טריים ומאפי קינמון שנאפו במקום לפני שעה קלה, וכמובן ביצים באיזו צורה שתרצו, מיץ סחוט טרי וקפה מצוין.

בתיאום מראש אפשר להזמין את השף מיכאל גרטופסקי (לשעבר מהמסעדות התל אביביות הנחשבות "הרברט סמואל" ו"סושיאל קלאב" וכיום הבעלים והשף של "מיכאל ביסטרו מקומי" בלימן), שיבשל עבורכם ארוחת צהריים או ערב (או גם וגם) במטבח שבאחוזה. ואם תרצו לצאת לאכול בערב יש אפשרויות שונות ומגוונות, ממסעדת הדגים הנחשבת "אורי בורי" בעכו, דרך "אדלינה" המצוינת בקיבוץ כברי ועד הביסטרו הנהדר של מיכאל בלימן. ארוחות קלות ופשוטות אפשר למצוא ב"מועדון ארוחת הבוקר: בשבי ציון, מסעדה חלבית, שלמרות השם פתוחה עד 21:00 בערב, או במתחם רגבה שם תמצאו סניף של קקאו הפתוח עד חצות.

פחות מרבע שעה נסיעה משבי ציון ואתם בראש הנקרה, משוטטים בין הנקרות היפהפיות | צילום: שאטרסטוק

מידע שימושי
מה באחוזה? בפנחס וגסטון בשבי ציון יש שישה חדרים: ארבע סוויטות – שלוש בקומה העליונה ואחת בקומת הקרקע ועוד שני חדרים רגילים, סמוך לספא. בכל החדרים אפשר להוסיף מיטות רגילות ומיטות תינוק. האירוח כולל לינה וארוחת בוקר, המוגשת בחוץ או בפנים, בהתאם למזג האוויר. בתיאום מראש אפשר להזמין את השף מיכאל גרטופסקי, שיבשל לכם ארוחת ערב במטבח שבאחוזה. טיפולי ספא ניתנים אף הם במקום, בתיאום מראש.

למי זה מתאים? למשפחה מורחבת, לכמה משפחות שאוהבות לבלות ביחד או לקבוצה של חברים. אין אפשרות להזמין חדר בודד, ההזמנה היא לאחוזה כולה. 
 

איך מגיעים? מעכו ממשיכים על כביש 4 צפונה לכיוון נהריה, עוברים את הפנייה למושב רגבה ואחרי 50 מטר, ברמזור, פונים שמאלה למושב שבי ציון. נוסעים ישר לכיוון הים, עולים על הגשר שמעל פסי הרכבת וממשיכים אל תוך המושב. נוסעים ברחוב הראשי של המושב, עוברים את הצרכנייה (מצד שמאל שלכם) ומיד לאחריה פונים שמאלה, אל דרך החוף. נוסעים כ-300 מ' עד שרואים מימין חניית עפר גדולה ושלט "פנחס וגסטון". 

פרטים נוספים: טלפון 04-9526000, אתר אינטרנט

ולקינוח: עוגת פרג של פנחס וגסטון
האורחים באחוזות של פנחס וגסטון, בלימן ובשבי ציון, מכירים את עוגת הפרג הביתית הנהדרת. זהו מתכון ביתי (של דודה חיה), וקל לשחזר אותו גם אצלכם במטבח:

חומרים:
6 ביצים
כוס וחצי סוכר
200 גרם מרגרינה
גביע אשל
כף לימון מגורד
150 גרם פרג טחון טרי
כוס קמח תופח או כוס קמח + 2 כפיות אבקה אפייה

לציפוי:
אבקת סוכר

לציפוי שוקולד:

חבילת שוקולד מריר
50 גרם חמאה
כף חלב

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-180 מעלות.
מקציפים 6 חלבונים וחצי כוס סוכר עד לקבלת קצף קשה.
בקערה נפרדת מקציפים 6 חלמונים וכוס סוכר. ממיסים את המרגרינה ומוסיפים אותה לקערה יחד עם גביע האשל, כף הלימון המגורד, הפרג הטחון, כוס הקמח ואבקת האפייה.
תוך ערבוב איטי ובתנועות קיפול עדינות (שלא לשבור את הקצף) מוסיפים את הקצף מהקערה הראשונה אל הקערה השנייה.
משמנים תבנית 24/26 ואופים במשך 45 דקות עד שעה.
מצננים ומקשטים באבקת סוכר או ממיסים כדקה במיקרו או בסיר כפול מעל מים רותחים את השוקולד עם החמאה והחלב, מערבבים ושופכים על העוגה.

 

 

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות