תפריט עמוד

עפים על המים

יש בקייטסרפינג כל מה שיכול להצית את הדמיון. מים ורוח, גלישה וריחוף, כוח וקואורדינציה. אין פלא אם כן שהתחום תופס תאוצה עצומה

לא בכדי נחשב הקייטסרפינג לענף ספורט סוחף ש"מעיף את הגלישה לשחקים". השימוש בעפיפון המחובר באמצעות רתמה לגלשן קטן (1.50 מ'), מאפשר לגולשים טיסה מהירה על פני המים ללא מאמץ פיזי ניכר. באמצעות ניצול כוח הרוח לתנועה על פני המים יכולים הגולשים המנוסים לרחף ולבצע קפיצות אקרובטיות גובה של כמה מטר. התדמית האקסטרימית ונוחות הציוד הנלווה, הפכו את הענף לפופולרי גם בקרב חסרי ניסיון בגלישה.

"זה ספורט קל יחסית לענפים אחרים. כל אחד עם קואורדינציה בסיסית יכול ליהנות ממנו", מסביר ירון ציטיאט, מנהל מרכז הדרכה ב- kite 2 day, בית ספר ללימוד קייטסרפינג. "אחרי שנה אפשר להגיע לרמה מאוד גבוהה במידה ואתה גולש אחראי, עם סיבובים באוויר, קפיצות גבוהות, ותרגילים של העברת הידית מסביב לגוף. יש יותר דרכים לייצר שיווי משקל. הרבה נטשו גלישת רוח ועברו לספורט הזה".

קסמו של הקייטסרפינג, מספרים העוסקים בתחום, הוא בשילוב אלמנטים מענפי ספורט אחרים כגון גלישת גלים, סנובורד, וייקבורד, אשר הופכים אותו למעניין ומלהיב יותר. גודל עפיפון ממוצע עומד על 12 מר', והוא מותאם על פי עוצמת הרוח, גודל הגלשן ורמת הגולש. לדברי חגית עוז, אלופת הארץ לשעבר בקייטסרפינג, למרות שהקייטסרפינג לא נחשב לספורט קשה ולא מצריך לימודים מתמשכים, כל גולש מתחיל חייב לעשות קורס בסיסי בכדי להימנע מסיכונים מיותרים. "מדובר בספורט מסוכן, ומי שלא לומד בבית ספר מסודר, רוב הסיכויים שיקרה לו משהו. מה גם שאפשר לפצוע אחרים. חייבים ללמוד ולהבין איך לתפעל את הציוד ולשלוט בעפיפון ובגלשן. בייחוד כשהרוב לא באים מרקע קודם של גלישה. אי אפשר סתם לעשות קפיצות באוויר".

בקורס קייטסרפינג בסיסי, שמתפרש בממוצע על פני 8 שעות לימוד, לומדים טכניקות שימוש בעפיפונים שונים, הפעלה ותחזוקה של ציוד, גרירת הגוף במים עם הרוח, חילוץ עצמי ואמצעי זהירות ותיאוריה. הקורסים מתחלקים למספר מסלולים, קורס בסיסי בן 6 שעות למתחילים, קורס בן 8- 10 שעות למתקדמים, ומפגש היכרות בודד. הלימודים נעשים במסגרת אישית. כמעט כל בית ספר לגלישה מציע גם קורס לקייטסרפינג. "רוב העניין טמון בתרגול לבד. העניין בקורס הוא לתת לתלמידים מה שצריך בכדי להגיע לרמה שתאפשר להתאמן לבד בלי לסכן עצמך או אחרים", מוסיף ציטיאט, "יש כמובן גם פן תחרותי, עם מספר תחרויות בארץ, ואפילו כמה גולשים ברמה בינלאומית, אבל הרוב מתעסקים בספורט כתחביב".

גורם נוסף להצלחתו של הענף בארץ, מציינת עוז, הוא מזג האוויר הנוח שמאפשר גלישה במשך רוב השנה. "ישראל מאוד מתאימה לספורט הזה, יש המון חופים, ורוח במשך רוב השנה. גולשים גם בחורף. בקיץ אין רוחות, אז נוסעים לכנרת. אפשר להשאיר את כל הציוד בתא המטען של המכונית וקניית ציוד חדש אינה יקרה במיוחד."

חופי הגלישה הפופולריים הם בהרצליה, בחוף פולג, בזכרון יעקב, חוף הדולפינריום וחופי הכנרת. הלהיט הבא בתחום, מוסיפה עוז, הוא שילוב של קייטסרפינג וגלישת גלים. "התחום מתפתח מאוד בעולם. זו חוויה מדהימה. אומר לרכב על הגל בעזרת כוח של מצנח, וגולש לא יצטרך לחתור כדי לעבור את הגלים".

עכשיו רק נותר להרים את הכפפה ולהיענות לדרישת גלשני הקייט, ולהקים עמותה שתייצג את גולשי הקייטסרפינג בארץ, בדומה לגולשים אחרים.

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...