תפריט עמוד

סקיאטוס: חופים, אטרקציות ובילויים

האי היווני סקיאטוס מציע שילוב מוצלח של חופים משגעים, שבילי הליכה בגבעות ירוקות מכוסות עצי אורן, אוכל נהדר וגם עיירות חרבות ומנזרים ציוריים. הוסיפו לזה קסם אותנטי ותקבלו חוויה מיוחדת ושונה מיוון שאתם מכירים

כמעט לכל מי שנפש באיי יוון יש את האי האהוב עליו, והתחרות על האי היפה והמושלם מכולם לא פוסחת גם על הקטנים והסודיים שבאיים היווניים. יש מי שאוהבים את רודוס וכרתים הפופולריים, יש מי שלא מוכנים לשמוע על שום אי אחר מלבד מיקונוס או סנטוריני היוקרתי, ויש מי שבוחרים, כמונו, לבלות את החופשה שלהם על אי קטן ואינטימי יותר, הרחק מההמון הסואן.

כזה הוא סקיאטוס (Skiathos), אי מקסים במרכז הים האגאי, שרק לגלגל את שמו על הלשון עושה חשק לפרוץ בריקוד יווני סוער ולהקפיץ אוזו כאילו אין מחר. סקיאטוס מתהדר בחופים נפלאים ועשרות מפרצונים תכולים, גבעות ירוקות מכוסות עצי אורן תמירים, מנזרים עתיקים ונמל רומנטי מלא בטברנות שמגישות אוכל יווני מסורתי מתובל באווירה יוונית שמחה ואותנטית.

סקיאטוס. יעד חופשות פופולרי בקרב היוונים | צילומים: שאטרסטוק

סקיאטוס. יעד חופשות פופולרי בקרב היוונים | צילומים: שאטרסטוק


סקיאטוס משתייך לקבוצת האיים הספורדיים, הממוקמים מזרחית ליוון היבשתית וכוללים את האיים אלוניסוס, סקופלוס וסקירוס. הוא נמצא סמוך לחצי האי פיליון (מעבורות יוצאות מהעיר וולוס אל האי בכל יום), ולמרות שטחו המצומצם הוא נחשב ליעד תיירות פופולרי בקרב מקומיים ואירופאים, שגילו את קסמו המיוחד ואת האפשרות ליהנות משילוב מוצלח של חופשת בטן גב נינוחה עם טיולים בסביבה ובילויים אל תוך הלילה.

סיפורים רבים שזורים ברזומה של האי לאורך ההיסטוריה. בתחילה הוא שימש כציר מרכזי במתקפת פרס והפך לאחד מבעלי ברית אתנה, לאחר מכן נכבש על ידי אלכסנדר הגדול ושנים מאוחר יותר התגלגל לידי הרומאים, התורכים ומי לא בעצם. רק בשנת 1823 לאחר המלחמה ביוון שוחרר לעצמאות ובמשך השנים התפתח והפך לאתר נופש מהיפים ביוון. האווירה באי פסטורלית, התושבים חמים ומסבירי פנים, ושפע החופים מזמינים אתכם לבחור בין רביצה יומית שלווה ומבודדת לבין אקשן הכולל ספורט ימי ושלל פעילויות חוף. האוכלוסייה שמגיעה לסקיאטוס מגוונת – צעירים, מבוגרים, נודיסטים, בליינים ומשפחות עם ילדים, ולכל אחד יש את הפינה שלו.


קו החוף של סקיאטוס מעוטר במפרצים עליהם חולשים צוקים משוננים שהים חפר בהם מערות וקשתות

חופים זהובים ומי טורקיז צלולים
גולת הכותרת של האי היפהפה, היא כמובן חופי הים המתאפיינים בחולות זהובים ומי טורקיז צלולים, שרק מלהתבונן בהם אפשר להיכנס למצב היפנוטי. ברחבי סקיאטוס יש לא פחות מ-65 חופים, שהמפורסמים שבהם נמצאים בצד הדרום מזרחי של האי. רוב החופים מוסדרים ומציעים מיטות שיזוף, שמשיות, אטרקציות וספורט ימי. קו החוף מעוטר במפרצים ולשונות ים קטנות עליהם חולשים צוקים משוננים, שהים חפר בהם מערות וקשתות בכל מיני צורות. החופים ניתנים לסיווג לפי פופולריות, אטרקציות ומידת העומס והרעש.

אם אתם בעניין של אקשן והמולה בלתי פוסקת, חוף קוקונאריס (Koukounaries) הוא המקום בשבילכם. יש כאן אינספור פעילויות של ספורט ימי כמו גלישה, סקי וקייטסרפינג. לאורך החוף תמצאו בתי מלון, חנויות וטברנות; וממש מאחוריו שוכן לו יער אורנים מוצל עם שבילי הליכה יפים ואגם שמתחבר לים.


חוף קוקונאריס. מאחורי החוף יש יער אורנים יפה

עוד חוף נהדר הוא הבננה ביץ', שאף נבחר לחוף הטוב ביותר בשנת 2012. החוף נקרא כך הודות לצורתו המעוקלת ולצבע החול הזהוב, שמזכירים במראם את הפרי הצהוב עתיר הוויטמינים. בעבר הבננה ביץ' היה ידוע כחוף לאנשים שאוהבים לחשוף את כל גופם לשמש, כלומר חוף נודיסטים. היום הוא מעורב יותר ועדיין תוכלו לחלוף על פני חובבי הז'אנר, אבל אין חובה להצטרף לחגיגה. אם אתם מחפשים שקט גשו לרצועת החופים מנדראקי, סדרת חופים מופלאים כמו קזרקס (xerxes), אליאס ואגיסטרוס שיספקו לכם שלווה אמיתית וניקיון מופתי. וישנו חוף רומולימנוס – חוף לצעירים בגופם ובנפשם, עם מוסיקה קצבית בפול ווליום שמקפיצה את הרוחצים לאורך כל שעות היום, הרבה אלכוהול ואנרגיה מחשמלת באוויר.


חוף בננה ביץ', הנקרא כך הודות לצורתו המעוקלת והחול הצהוב

למי שמגיע לסקיאטוס עם בני הדור הצעיר כדאי לפקוד את חוף קוליוס, שנחשב לחוף האידיאלי ביותר באי למשפחות בשל המבנה הייחודי שמגן עליו מפני רוחות וגלים גבוהים. כאן תוכלו לשחות בכיף עם הילדים וליהנות מהנוף המשגע של הים והגבעות הירוקות שמסביב באחת מהטברנות הרבות הפזורות על החוף.

מנזרים אפופי מסתורין ושרידי ערים עתיקות
אמנם לא מדובר באי גדול, אבל אם נמאס לכם מהרביצה האינסופית על החוף תמצאו בסקיאטוס כמה אטרקציות מעניינות, שיעבירו לכם את הזמן בנעימים. בקרו במוזיאון של פאפאדיאמנטיס, שהיה משורר מפורסם שנולד וחי באי. הכניסה למוזיאון החביב עולה רק אירו אחד ויש בו אוסף קטן וסנטימנטלי המתעד את חייו.

צאו לטיול בבורצי (Bourtzi), חצי אי החוצה את נמל סקיאטוס לשניים. חצי האי מוקף בשרידי חומה ומגדלי צריח ויש בו שרידי מבצר וכנסייה קטנה. בורצי הוא מקום נעים ושלו עם עצי אורן ונוף משובב נפש. אם תצעדו לאורך הרחוב הראשי המוביל לבית הספר הישן, תגיעו למרכז תרבות יפה להפליא שמארח ערבי מוסיקה ומופעי תיאטרון בלילות הקיץ.


חצי האי בורצי

העיירה קסטרו (Kastro) היא עוד לוקיישן שכדאי לבקר בו. זוהי עיר ימי ביניימית מרשימה, שנבנתה במאה ה-12 ושימשה בעבר כבירתו של האי. כיום היא לא מאוכלסת ונותרו בה רק חורבות, אולם היא ניצבת במיקום מדהים, מוגבהת על צוק הבולט לתוך הים. מומלץ להגיע לכאן באמצעות סירה, לטייל בין שרידיה ולהתפעל מהנופים המרהיבים. בכל רחבי האי פזורים להם מנזרים עתיקים אפופי מסתורין ודממה רוחשת, ששווה להציץ בהם אם אתם עוברים בסביבה. אחד מהם הוא מנזר הבשורה (Moni Evangelistrias), מנזר מהמאה ה-18, שמבנהו הגבוה והמרשים משקיף על נהר ומוקף בעצים.


מנזר הבשורה מוקף בצמחייה ירוקה

מסלולי הליכה בטבע ובילויים אל תוך הלילה
חובבי הטיולים הרגליים ימצאו בסקיאטוס כמה מסלולי הליכה בתוך נופים נהדרים של טבע ירוק מצד אחד וים בגוונים עזים של כחול ותכלת מהעבר השני. המסלולים מסומנים וניתן לקבל עליהם מידע בלשכת התיירות של האי. השאפתנים יוכלו לצאת לטרק של שישה קילומטרים שמתחיל במנזר הבשורה ומגיע לכף קסטרו. מי שמעוניין במסלולי הליכה קצרים יותר יכול לקחת אוטובוס עד לתחנת מנדרקי (Mandraki), ומשם לצעוד כשעה בשביל דרך היער לאליאס (Elias) או לחופי קזרקס. עוד מסלול שווה הוא דרך חצי האי קלמאקי (Kalamaki), שאורך כשעה והנופים המשתקפים בדרך שווים כל רגע.


סקיאטוס טאון. כאן נמצאים מוקדי הבילוי של האי

בעיר הגדולה והתוססת סקיאטוס טאון נמצאים רוב מוקדי העניין והבילוי של האי. יש כאן חנויות, בתי קפה, ברים ומסעדות לרוב. הנמל העתיק מלא במסעדות גורמה לצד טברנות ומסעדות מקומיות, דוכני אמנים ופאבים שוקקים. קו החוף של האי משובץ במועדוני לילה הפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה, ומדי ערב מתקיימות כאן הופעות מוסיקליות לשמחתם של התיירים הגודשים את המקום. כפי שאתם רואים, חופשה בסקיאטוס טומנת בחובה אווירה של שקט ושלווה עם מגוון פעילויות ופינוקים ברמה הגבוהה ביותר. אז אם אתם מחפשים יעד שונה מהיעדים שאתם מכירים ביוון – סקיאטוס הוא בהחלט בחירה מעניינת ונעימה לחופשה בשניים, עם חברים או בהרכב משפחתי.

מידע שימושי
איך מגיעים? במהלך הקיץ חברת טוס איירווייס (Tus Airways) הקפריסאית מציעה טיסות ישירות מישראל לסקיאטוס. בעונה זו חברות תיירות ישראליות מציעות חבילות נופש באי, הכוללות טיסה ולינה. בשאר השנה אפשר להגיע לסקיאטוס בטיסה פנימית מאתונה, בסירה מהירה (flying dolphin) מסלוניקי או במעבורת – מעבורות יוצאות מכמה נמלים בחצי האי פיליון, למשל מהעיר ולוס (Volos).
איפה לנים? בסקיאטוס יש מגוון רחב של מקומות לינה המתאימים לכל טעם ולכל כיס – ממלונות גדולים והומים על חוף הים, דרך וילות עם נוף ועד פנסיונים צנועים ונעימים.
מידע נוסף על האי ועל מה שאפשר לראות ולעשות בו תמצאו באתר האינטרנט

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.