תפריט עמוד

ספרד – מהפיכת הרכבת

הרכבות החדשות בספרד "גנבו" מאות אלפי נוסעים מקווי התעופה. 2008 תיזכר בספרד כשנת הרכבות בזכות הפיתוח המהיר והשינויים בהרגלי הנסיעה

ירידה של 20 אחוז במספר הטסים בטיסות פנימיות בספרד היא הביטוי המשמעותי ביותר למהפיכה בהרגלי הנסיעה.
הקו שמסמן את השינוי הזה יותר מכל הוא קו הרכבת החדש ממדריד לברצלונה. הניסעה בין שתי הערים הגדולות בספרד נמשכת עכשיו רק שעתיים ושלושים וחמש דקות. מאז חנוכת הקו בפברואר נטשו יותר מ-400 אלף נוסעים את שדות התעופה ואימצו את קרון הרכבת שטסה במהירות 300 קילומטרים בשעה. סיקה זו מסמנת גידול של 28 אחוזים במספר נוסעי הרכבת על קו מדריד – ברצלונה.
הקו הפופולרי החדש מצטרף לקוים מהירים נוספים שחיברו בשנה שעברה את מדריד עם ערים גדולות כויאדוליד, סגוביה ומלגה.
גודלה העצום של ספרד, בה ערים גדולות מרחקות אחת מן האחרת לעיתים 500 קילומטרים שלטה התחבורה האווירית בתחום הנסיעות הפנימיות.
4.8 מיליון נוסעים בכל שנה בין הערים הגדולות בספרד. לפני שנה בלבד השתמשו 72 אחוז מן הנוסעים האלה במטוסים. השנה ירד המספר ל-60 אחוז בלבד מן הנוסעים. מומחי התחבורה בספרד מעריכים שבעוד שנתיים יתאזן מספרם של הטסים והנוסעים ברכבות.
בסוף דצמב נפתחו בפסרד שני קווים חדשים – בין ברצלונה למלגה ובין ברצלונה לסביליה. בימים אלה נשלמת העבודה על הקו שמחבר בין מדריד לוולנסיה. ממשלת ספרד הבטיחה להניח פסים לרכבת מהירה על פני 10000 קילומטרים עד שנת 2020. עם השלמת הפרויקט יגורו 90 אחוזים מן הסרדים במרחק 50 קילומטרים או פחות מתחנת רכבת.
השימוש המוגבר ברכבות משפר כמובן גם את מצב פליטת דו תחמוצת הפחמן בספרד. הרכבות המהירות החדשות צורכות 19 אחוז פחות אנרגיה מן הרכבות האיטיות. חישוב שנעשה לאחרונה העלה שנוסע ברכבת מברצלונה למדריד מזהם את האוויר רק כשישית מנוסע שטס בין הערים.
המחירים גם הם אינם יקרים – נסיעה בכיוון אחד מברצלונה למדריד עולה כיום 44 יורו. הנהלת הרכבת הספרדית מצהירה ש-99 אחוז מן הרכבות המהירות בקו החדש מגיעות בדיוק בזמן.

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.