תפריט עמוד

סוכות – אירועים ופסטיבלים

חג הסוכות וחול המועד מתאימים במיוחד לבילוי מחוץ לבית: ברחבי הארץ מתקיימים אירועים ופסטיבלים מיוחדים, חלקם מתאימים למבוגרים, אחרים מיועדים לילדים ולכל המשפחה. הנה לקט של אירועי סוכות מדרום הארץ לצפונה

מוזיקה, הצגות, הפעלות לילדים, חוויות רוחניות במדבר, כדורים פורחים בגלבוע – בסוכות יש אינספור דברים לעשות ברחבי הארץ, בין אם זה אירוע חד פעמי, פסטיבל של כמה ימים או פעילות מיוחדת לחג. מתוך שלל האירועים המתקיימים במהלך סוכות ליקטנו כאן כמה פסטיבלים ואירועים בולטים, חלקם מתאימים למבוגרים, אחרים – לכל המשפחה. הנה הם לפניכם, מסודרים מדרום לצפון:

דרום

פסטיבל קמפינג בקצב בפארק תמנע
פארק תמנע, מאתרי הטבע היפים בארץ, יארח בסוכות את פסטיבל תמנע לייב – קמפינג בקצב. הפסטיבל יכלול סדנאות קצב ותנועה עם אמני הקצב של קבוצת טררם, מתחם קפוארה, כיתות אמן, מסיבת קצב ומעגל מתופפים ענק. הילדים ייהנו ממופעי קצב מושקעים וחווייתיים במיוחד בשבילם. בשעות היום תתקיים פעילות אתגרית לכל המשפחה, שתכלול זריקת כידונים מכרכרות פרעונים, טיפוס על גבי היגרוגליפים, קליעה בחניתות ועוד. בערב הראשון יתקיים המופע סינדרום ירושלים של היוצר דורון רפאיל ואמני טררם, ובערב השני יתקיים מופע של קרולינה ולהקתה. כל הפעילויות יתקיימו על רקע הנופים המרהיבים של פארק תמנע. הלינה היא במתחם הקמפינג של הפארק.

איפה? פארק תמנע
אתר אינטרנט


פסטיבל זורבה הבודהה | צילום: עדן גרשון

השוק הנבטי בממשית
בכל שנה בסוכות מתעורר רחוב השוק המקורי בממשית לחיים, עם סוחרים, אמנים ובעלי מלאכה. המבקרים במקום ייהנו ממפגש עם בעלי מלאכה מסורתיים, כמו מנפח זכוכית, קדר ונגר, מסדנאות לילדים כמו קדרות באבניים ובנייה בלבני בוץ, מטיפולים הוליסטיים (בתשלום), מספר סיפורים ומופעים של מוזיקה אתנית. ביום שני, ה-13 באוקטובר, יתקיים שוק לילי עם מופעי מוזיקה וריקוד לאור עששיות ולהטוטי אש.


השוק הנבטי בממשית

פסטיבל התמר בים המלח
פסטיבל התמר, מפסטיבלי המוזיקה המובילים בארץ, יתקיים כבכל שנה בים המלח ויכלול רשימת מופעים מרשימה במיוחד. ביו היתר יופיעו כאן שלמה ארצי, אהוד בנאי, שלומי שבת שיארח את ברי סחרוף, הדג נחש, אריאל זילבר שיארח את מתי כספי ושלמה גרוניך, מופע משותף של עברי לידר, שלומי שבן ואביב גפן, ומופע משותף של מוקי, מוש בן ארי, בלקן ביט בוקס ומטבוחה פרוג'קט. כל אלה יתקיימו מול נוף עוצר נשימה, בהיכל המצדה או על פסגת המצדה בזריחה. בנוסף, יתקיימו כמה מופעים חינמיים, של ריף כהן, נורית גלרון ואפרים שמיר, בתפאורה המרהיבה של הגן הבוטני בעין גדי.

אתר אינטרנט


עברי לידר, שלומי שבן ואביב גפן בצילום משותף לקראת פסטיבל התמר | צילום: אלי דסה

מרכז

פסטיבל חגיגות האסיף בעין יעל
במוזיאון הפעיל עין שבירושלים מתקיים מדי שנה בסוכות פסטיבל חגיגות האסיף, עם מופעים וסדנאות שמחזירים את הקהל לימים עברו. בין היתר כולל הפסטיבל תהלוכת עליה לרגל, מפגש עם בעלי מלאכה וסדנאות שמשחזרות מלאכות קדומות, כמו קדרות, פסיפס, קליעת סלים, אריגה, הכנת חלילים ועוד. בנוסף יתקיימו מופעים עם שחקנים ונגנים, והמבקרים יוכלו לבקר בפינת החי, לחלוב עיזים ולהשתתף בסיור במעיין והאתר הארכיאולוגי שבמקום.

אתר אינטרנט


פסטיבל חגיגות האסיף בעין יעל

פסטיבל אבו גוש למוזיקה ווקאלית
פסטיבל אבו גוש, שמציין 46 שנים להיווסדו, מציע שילוב מנצח של מוזיקה ווקאלית עם נופים עוצרי נשימה של הרי ירושלים. מופעי הפסטיבל יתקיימו בכנסיית קרית יערים ובקריפטה שבמרכז אבו גוש, ולצידם יתקיימו קונצרטים תחת כיפת השמיים במתחם כנסיית קרית יערים. בפסטיבל מופיעים עשרות אמנים מובילים במוזיקה הווקאלית, ובהם זמרים, זמרות, נגנים, מקהלות ואנסמבלים.

אתר אינטרנט


כנסיית גבירתנו של ארון הברית (כנסיית קריית יערים), שבמתחם שלה יתקיימו קונצרטים בפסטיבל אבו גוש

פסטיבל שוהם
בשוהם יתקיים פסטיבל שוהם ליוצרים בזמר הישראלי, שיכלול מגוון מעניין במיוחד של הפקות מקור מוזיקליות. אחד האירועים המעניינים ביותר הוא "נקודת תרבות – שרים משוררים" שבו יעלו על במה אחת רונה קינן, אסף אמדרוסקי, אניה בוקשטיין, אמיר דדון, דנה ברגר, ירמי קפלן, יזהר אשדות וחמי רודנר, שישירו משיריהם של יעקב אורלנד, יונה וולך, אבן גבירול, רבי יהודה הלוי, נתן אלתרמן, לאה גולדברג ועוד מגדולי משוררי ישראל. במסגרת הפסטיבל יעלו הפקות מקור נוספות, כמו מופע הצדעה לחווה אלברשטיין, האחים אהוד ושחר אריאל מאחרים את שולי רנד, מופע מחווה לשמוליק קראוס ועוד. בנוסף יתקיימו מפגשי אמן ומופעים מוזיקליים לכל המשפחה. כל המופעים ללא תשלום.

איפה? גן החבל בשוהם
פסטיבל מצאנו מים בראשון לציון
בראשון לציון יתקיים פסטיבל מצאנו מים, שמשלב הצגות, סדנאות ומיצגים מוזיקליים אשר קשורים כולם במים, במחזור ובשמירה על הסביבה. בתכנית: מופע אמנותי שמשלב בועות סבון ענקיות, מוזיקה קלאסית ותיאטרון תנועה פיוטי, מופע תיפוף ירוק – מופע מוזיקלי אינטראקטיבי שעושה שימוש בחפצים יומיומיים, סדנאות מדע ומים של מכון וייצמן, מיצגי אמנות, סדנאות ועוד.
איפה? מוזיאון ראשון לציון

מתוך "בועות קסמים" של יעל בת-אנוש, פסטיבל מצאנו מים בראשון לציון

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות בחולון
הפסטיבל לתיאטרון בובות, שמתקיים בדרך כלל בחופש הגדול, נדחה השנה בגלל המצב, ויתקיים במשך חמישה ימים בחופשת סוכות. בפסטיבל ישתתפו עשרות בובנאים מובילים מהארץ, בעשרות מופעים לילדים ולמבוגרים, הצגות ילדים (כולל הצגת הבכורה "מעט מאוד מעיל") , סדנאות יצירה לילדים, סרטים, תערוכות וסיורים תיאטרליים. לצד האירועים בתשלום יתקיימו אירועי חוצות חינמיים.
אתר אינטרנט


מתוך ההצגה "הדייג ודג הזהב העצבני" בפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות בחולון | צילום: עדי מן

פסטיבל ירון להצגות ילדים במוזיאון תל אביב
פסטיבל ירון להצגות ילדים, שמציג את הצגות הילדים עטורות השבחים של תיאטרון אורנה פורת, יתקיים השנה בפעם השביעית במוזיאון תל אביב לאמנות. בשלושת ימי הפסטיבל יוצגו 15 הצגות, ובהן ההצגות בגן של ביאליק, טופלה טוטוריטו, מוצרט הקטן, אלדין ומנורת הקסמים, מלך סיאם ועוד. ברחבת המוזיאון יתקיימו אירועי חוצות, עם מופעים של אמני רחוב, סדנת מוזיקת עולם, סדנת ג'אגלינג, סדנאות יצירה ואיפור ועוד.
איפה? מוזיאון תל אביב לאמנות
אתר אינטרנט

חגיגות העת העתיקה בקיסריה
בגן לאומי קיסריה יתקיים פסטיבל תיאטרון תקופתי שישחזר את הווי החיים בקיסריה הקדומה. בפסטיבל יוצגו אמנויות במה שהיו נהוגות בתקופה הרומית כמו משחק, שירה, מחול, לוליינות, מופעי אש, קרבות במה ונגינה בכלים האופייניים לתקופה כמו נבל, לוטה, קיטרה וחליל. בנוסף, יתקיים בגן הלאומי שוק רומי עם שחקנים מחופשים לסוחרים ובעלי מלאכה לצד אמנים שיציגו את מרכולתם, הכוללת עבודות קדרות, אריגים, תכשיטים, ציורים ופסלים.



צפון

פסטיבל הסרטים בחיפה
פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה חוגג השנה יום הולדת 30, עם תכנית עשירה במיוחד ורשימת אורחים מכובדת. הפסטיבל יתקיים במשך עשרה ימים בחמישה אולמות בחיפה, ובמהלכו יוקרנו 280 סרטים חדשים מרחבי העולם, ובהם סרטים שזכו בתחרויות בינלאומיות יוקרתיות, וכן 70 סרטים ישראלים חדשים. הפסטיבל ייפתח בסרט השופט בכיכובם של רוברט דאוני ג'וניור ורוברט דובאל. בנוסף, יתקיימו בפסטיבל כיתות אמן, כנסים בינלאומיים ודיונים. בגן האם, בגן מניה שוחט ובכיכר האודיטוריום החדשה יתקיימו הקרנות חוצות ומופעים מוזיקליים.
אתר אינטרנט

פסטיבל כדורים פורחים בגלבוע
הנופים של אזור הגלבוע, עם היערות הירוקים, השדות הזהובים ומאגרי המים התכולים הם תפאורה אידיאלית לטיסה בכדור פורח, ולא במקרה הפארק הלאומי מעיין חרוד שבגלבוע מארח, זו השנה הרביעית ברציפות, את פסטיבל הכדורים הפורחים. הפסטיבל גולת הכותרת של הפסטיבל היא מופע ה-Night Glow שיתקיים בערב הראשון של הפסטיבל, מופע ייחודי שכולל ניפוח כדורים פורחים באש, בליווי מוזיקה ופירוטכניקה, שיסתיים במופע זיקוקי דינור מרהיב. בנוסף, ביום הראשון לפסטיבל יתקיים מופע אש לילדים, הופעה של גידי גוב ומופע קרקס אוויר עם אקרובטיקה ובועות אש. ביום השני ניתן יהיה לצפות השכם בבוקר בניפוח הכדורים ובהמראות, ובמופע של מצנחי רחיפה ואולטרה לייט. בשני ימי הפסטיבל יוצבו במתחם הגן הלאומי מתקנים מתנפחים וקיר טיפוס ויתקיימו הפעלות וסדנאות יצירה לילדים.
איפה? הגן הלאומי מעיין חרוד
אתר אינטרנט


פסטיבל הכדורים הפורחים באזור הגלבוע

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר
פסטיבל התיאטרון בעכו, אחד מאירועי התרבות המובילים בישראל, חוגג השנה 35 שנים להיווסדו. הפסטיבל כולל מגוון רחב של אירועים: הצגות תיאטרון ותיאטרון רחוב, מופעים אינטראקטיביים, מופעי מחול, וידאו ארט, מיצגים אמנותיים, מופע מוזיקה, יריד אמנויות וגם פאנלים חברתיים ותרבותיים. בנוסף ל-11 הצגות הבכורה שיועלו בפסטיבל, בתקופה זו מתקיימים בעיר אירועים מעניינים נוספים, בהם תערוכת הצילום "בזמן אמת" של יוהן שגב, הצלם הרשמי של הפסטיבל, יום עיון על נשים בפרינג' הישראלי, הופעות מוזיקליות בבמת הג'אם, מופע אבירים שיכלול קרבות אבירים על סוסים בתוך חומות מצודת עכו העתיקה, וכן מופעי חוצות של תיאטרון רחוב ופסלים חיים.
אתר אינטרנט


מתוך ההצגה "מנותקים", פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר | צילום: יוהן שגב

פסטיבל הרנסאנס ביחיעם
מבצר יחיעם שבגליל המערבי ילבש חג בחול המועד סוכות, עם המון אירועים ופעילויות ברוח תקופת הרנסאנס. הפסטיבל הוותיק יכלול מופעים מוזיקליים של אמנים והרכבים ישראליים ובינלאומיים, קונצרטים של מוזיקה קלאסית מתקופת הרנסנס, עם כלים מקוריים ומשוחזרים מהתקופה, מופעי מקהלות, מופעי מחול ואקרובטיקה, סדנאות יצירה, תיאטרון רחוב, דוכני אמנות, מספר סיפורים ופעילויות נוספות ברוח התקופה. הפסטיבל ייפתח במופע (בתשלום) של רונית שחר, על מרפסת המבצר שמשקיפה לנוף מרהיב.
איפה? מבצר יחיעם


מתוך פסטיבל הרנסאנס במבצר יחיעם

בתמונה הפותחת: "בועות קסמים" של יעל בת-אנוש בפסטיבל מצאנו מים בראשון לציון

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...