תפריט עמוד

מזג אוויר חורפי לא מפריע במיוחד לילדים צעירים, שרוצים להשתולל ולפרוק מרץ בכל מצב. המשחקיות המקורות מהוות בדרך כלל פתרון לא רע, כל עוד להורים יש עצבי ברזל והם מוכנים להתמודד עם גדודי ילדים רעשנים במקום סגור וצפוף, בעודם שותים קפה גרוע במחיר מופקע בקפטריה. אבל מי שמחפש משהו קצת שונה, יכול לקחת את הילדים למקומות מסוג אחר – משחקיות מושקעות וייחודיות, עיר ילדים שבה הקטנים יכולים לשחק בלהיות גדולים, יער קסום שבו אפשר להתחפש לפיות ולאבירים ועוד מקומות שבהם גם להורים יש סיכוי לא רע ליהנות. הנה כמה המלצות למתחמי משחק מקורים ברחבי הארץ:

הנגריה של סבא יוסי, קיבוץ עין גב
הנגריה של סבא יוסי, שפועלת בסופי שבוע בטיילת של קיבוץ עין גב, היא לא משחקייה קלאסית. זוהי, לפני הכל, נגרייה, שבה הילדים יכולים להרכיב בעצמם צעצוע מעץ, תוך שהם משייפים, מבריגים, קודחים, מחברים, מדביקים וצובעים. פעילות הנגרות היא סיבה טובה כשלעצמה להגיע לכאן, אבל לצד הנגרייה פועלת במקום משחקייה מקסימה, על טהרת העץ, שמעוצבת כספינת פיראטים – אולי בהשראת הכנרת שמציצה מבעד החלון. במשחקייה כמה מפלסים, שביניהם הילדים יכולים לטפס. יש הרבה מקומות מחבוא וגם מזרנים גדולים שאפשר לקפוץ עליהם. אבל בעיקר יש פה הרבה הפתעות – קרוסלה גדולה מעץ, מגלשה, חבלי טיפוס, גשרים, רשתות דייגים שמשתלשלות מהתקרה, סוסי נדנדה מעץ, פינת מטבח, בובות, פריסקופ, גלגלת שמפעילה מובייל, דלי שניתן לשלשל מהסיפון וועוד הרבה משחקי שפזורים ברחבי המשחקייה בלי להעמיס על העיניים יותר מדי, והכל מעוצב בטוב טעם.
לאיזה גיל? שנה וחצי עד תשע
כמה? כניסה למשחקייה – 25 שקלים לילד. מבוגר אינו משלם. סדנאות הנגרות בתשלום נוסף, בהתאם לצעצוע הנבחר.
שעות פתיחה: בימים א'-ה' בתיאום מראש, בימי שישי 15:00-10:30, בימי שבת, בחגים ובחופשות 17:00-10:30
טלפון: 04-6658915


ספינת הפיראטים בנגרייה של סבא יוסי | צילום: עומר שביט

הדב הלבן, פארק התעשייה עמק חפר
פארק אתגרי מקורה, שאין מתאים ממנו לפריקת מרץ ביום גשום. זהו לא עוד ג'ימבורי, כי אם מתחם מלא באטרקציות מאתגרות שיתאימו גם לילדים גדולים, את חלקן לא תמצאו בשום מקום אחר. בין היתר יש במקום 4 קירות טיפוס בגובה שמונה מטרים ובדרגות קושי שונות, מתחם של גשרי חבלים בגובה שישה מטרים מעל הרצפה, נדנדות טרזן, מתקן סווינג בנג'י מאתגר שכולל קפיצה מגובה שישה מטרים ומגלשה תלולה במיוחד בגובה של שבעה מטרים. בניגוד למקומות אחרים, בהם ההורים מתבקשים לשבת בצד, בדב הלבן מעודדים את ההורים לקחת חלק בפעילות, כך שאם אתם רוצים לקפוץ ולהשתולל עם הילדים, זה המקום. גם הקטנטנים לא ישתעממו בדב הלבן, עם מתחם ג'ימבורי, בדי קרקס התלויים מן התקרה שניתן לקפוץ ולהתנדנד עליהם, מתקן טיפוס לילדים, עם מגלשה באורך שישה מטרים וגשר מעץ, ואזור של כביש מגודר עם רכבי עץ ותמרורים.
לאיזה גיל? לכולם – מקטנטנים ועד למבוגרים
כמה? באמצע השבוע – 40 שקלים לילד, 10 שקלים למבוגר, בשבת וחג – 60 שקלים לילד, 40 שקלים למבוגר
שעות פתיחה: ב', ד', ה' – 19:30-16:00, ימי שישי 15:00-10:00, שבת/חגים/חופשות – 17:00-10:00
כתובת: צבי הנחל 21, פארק התעשייה עמק חפר
טלפון: 04-6896078

היער, רעננה
לא בדיוק משחקיה, כי אם מתחם המעוצב כיער קסום בו הילדים יכולים להתחפש ליצורי היער ולהשתתף בשלל משימות שמסעירות את הדמיון. העיצוב ילהיב גם את ההורים – זהו מתחם אפלולי שבו משולבים גזעי עצים אמיתיים, גשרי עץ, באר אבן, עלי שלכת, פעמוני רוח והמון פיות שתלויות בכל פינה. פעם היתה פה חנות שמכרה פיות, שדונים, שריונות ועוד, היום שטחה של החנות הצטמצמם עד מאוד, והמקום מוקדש למסלולי פעילות לילדים. כל ילד שמגיע למקום בוחר איזה דמות ירצה להיות היום – פיה או פאון, נסיך או נסיכה, שדון או שדונית, אביר או אבירה ופיראט או פיראטית. הילדים מקבלים מפה של המסלול וניגשים לתחנה הראשונה, בה הם יכולים לבחור תחפושת מושקעת במיוחד, מלווה באביזרים של הדמות הנבחרת. מכאן הילדים מתחילים לצעוד במסלול ועוברים בתחנות השונות (לכל דמות יש מסלול אחר, אך רבות מהתחנות משותפות). לכל התחנות יש, כמובן, שמות שנלקחו מעולם האגדות. בבית האושר הם יכולים להתנסות בנגינה בפעמוני רוח ובשאר כלים מכל העולם, בבאר המשאלות הם מביעים משאלות, במטבח הפונדק הם מכינים עוגיות מבצק סוכר, וישנן משימות מרגשות נוספות כמו ירי בחץ וקשת, כריית אוצרות, ציור על אבנים, הכנת שרשראות מחרוזים ועוד.
לאיזה גיל? 10-4. ילדים קטנים יזדקקו לליווי
כמה? 29 שקלים לילד. מבוגר אינו משלם.
שעות פתיחה: א', ב', ד', ה' – 20:00-16:00, ו' 14:00-10:00
כתובת: קניון רננים, רעננה
טלפון: 09-7480843


סופרמרקט לקטנים בפיקולוניה | צילום: שי שקולניק

פיקולוניה, הרצליה
פיקולוניה היא מעין עיר ילדים קטנה, בה הילדים שלכם יכולים להתאמן בלהיות גדולים. המתחם, שאינו גדול אך מטופח מאוד, בנוי כעיר עם רחובות שבהם הילדים יכולים לנהוג בבימבות, לעצור במעבר חצייה ולציית לתמרורים. מסביב יש מה שיש בכל עיר: בנק (בו הילדים יכולים להכין שטרות כסף איתם ישלמו בהמשך), תחנת משטרה, טיפת חלב, חדר כושר (עם מתקני כושר המותאמים במיוחד למידותיהם הקטנות של הילדים), סלון יופי בו אפשר להתחפש, להתאפר ולעשות תסרוקות (זו לזו או לבובות התצוגה) ובית קפה שבו הילדים יכולים להתאמן בלהיות מלצרים או לשבת ולקשקש עם החברים בעודם מסתכלים על העוברים ושבים, ממש כמו שההורים שלהם עושים. גולת הכותרת עבור מרבית הילדים היא הסופרמרקט, שבו הילדים מקבלים עגלות קטנות ויוצאים לסיבוב בין המדפים הגדושים במוצרים. בסוף הם גם מגיעים לקופה לשלם. את האתגר הפיזי מספקת תחנת מכבי האש שבה הילדים יכולים לטפס על בניין ולהתגלש במגלשה אל הכבאית. יש גם ג'ימבורי קטן.
לאיזה גיל? 9-4, ילדים מתחת לגיל 6 שעדיין עסוקים במשחקי "הנדמה לי" ייהנו במיוחד
כמה? 48 שקלים לילד, מלווה אחד חינם. בחופשות ובשבתות 51 שקלים לילד, כל מלווה מבוגר – 5 שקלים.
שעות פתיחה: א'-ה' – 13:30-9:30, 20:00-16:00, ו' וערבי חג – 13:30-9:30, שבת 15:00-11:00
כתובת: נתן אלתרמן 8, הרצליה
טלפון: 09-9541397


בית הקפה של פיקולוניה. אפשר להתאמן בלהיות מלצרים או לשבת ולקשקש עם החברים | צילום: שי שקולניק

גליצ'ה, ראשון לציון
גליצ'ה היא משחקייה מושקעת ומגוונת מאוד, שנותנת מענה ראוי גם לילדים שאוהבים לטפס ולהשתולל וגם לילדים שמעדיפים לשחק במשחקי דמיון, ומתאימה למשפחות שמגיעות עם ילדים בטווח גילאים רחב. יש בה מתחם ג'ימבורי לקטנטנים המרופד במזרנים ובו בריכת כדורים ומתקני טיפוס רכים, אזור של משחקי דמיון וכישורים חברתיים עם סופרמרקט, פינת בובות, לוח וגיר ומשחקים נוספים, וכמה בתי משחק מיניאטוריים שאחד מהם משמש כבית קפה לילדים, האחר משמש כמרפאה, בית נוסף משמש כתחנת כיבוי ויש גם טירת נסיכות. אחרי כל אלה, כשהילדים, גם הגדולים שבהם, ירצו להשתולל, יחכו להם הר טיפוס, גשר בגובה 4.5 מטרים שממנו גולשים במגלשה, ומתקנים מאתגרים נוספים.
לאיזה גיל? חצי שנה עד 10
כמה? בימי חול – 29 שקלים לילד, בשבת וחג 32 שקלים לילד. מתחת לגיל שנה – 20 שקלים. מבוגר אינו משלם.
שעות פתיחה: א'-ה' 20:00-15:00, ו' 18:00-14:00, שבת 20:00-9:00. שעות הפתיחה משתנות בחגים ובחופשות.
כתובת: דרך המכבים 62, בתוך סניף טיב טעם, ראשון לציון
טלפון: 052-3602724

בתמונה הפותחת: ילדים משתעשעים במשחקייה הצמודה לנגרייה של סבא יוסי | צילום: עומר שביט

 

 

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...