תפריט עמוד

נסיעת עסקים למקסיקו סיטי

מניאנה, המונח בספרדית ל"מחר", מתאר את הקצב הקריבי של עסקים באמריקה הלטינית, שעשוי להיות רגוע מדי למזג הישראלי. מצד שני, מקסיקו - עם עלויות ייצור נמוכות ופטור ממסים על סחר חוץ - היא שוק ענקי ומפתה

עם אוכלוסייה של יותר ממאה מיליון נפש, אוצרות נפט ותעשייה מפותחת, מקסיקו היא שוק ענקי ומפתה. הסכם הסחר החופשי (NAFTA) עם ארצות הברית וקנדה הביא לפריחה של השקעות במדינה: מפעלים שמייבאים חומרי גלם ומנצלים את כוח האדם הזול לייצור, חוות ענקיות במדבריות שלאורך גבול ארצות הברית ומלונות פאר בחופים.
מקסיקו סיטי הבירה היא צומת העצבים של המדינה. היא מכונה דֶה אֶפֶה (DF), קיצור של "מחוז פדרלי" (Distrito Federal). בין עשרים מיליון תושביה חיים גם כחמישים אלף יהודים, רובם אמידים, המאורגנים בכמה קהילות לפי מוצאם ומקיימים קשרי עסקים הדוקים עם ישראל.

כסף
הפסו המקסיקני יציב למדי (11־12 פסו לדולר אמריקאי). בנמל התעופה

בניין העירייה בכיכר סוקאלו. בסביבות הכיכר שבמרכז ההיסטורי יש עוד כמה מבנים חשובים, בהם הקתדרלה של העיר ושרידי המקדש האצטקי המרכזי טמפלו מאיור | צילום: אנדרס בלקזר

מציעים שער גבוה יחסית. מלונות יחליפו בשער נמוך יותר. בעיר יש גם רשתות של חלפני כספים, בהן אחת המתהדרת בשם המקורי Kesef. כספומטים יש בשפע, בעיקר לכרטיסי ויזה ומסטרקארד.

הגעה מנמל התעופה
נמל התעופה הבינלאומי ממוקם בלב העיר. בתי המלון הגדולים מספקים לאורחיהם שירותי הסעה. בדלפק באזור איסוף הכבודה אפשר לשלם על נסיעה לעיר במוניות רשמיות. בנמל התעופה יש גם מרכז עסקים ומלון.
טיפים: להזמין מלון מראש, לא להתפתות לחאפרים ולנעול את הדלתות בזמן הנסיעה — השודדים אוהבים לארוב לזרים ברמזורים.

תחבורה בעיר
בעיר נוסעים במוניות, ברכבת תחתית, באוטובוסים ובמיניבוסים.
מוניות: יש שני סוגים — חיפושיות פולקסווגן צבועות בירוק הן עממיות וזולות ומציעות כבונוס סיכוי גבוה למדי להישדד בידי הנהג וחבר מרעיו. הסוג השני הוא מוניות רדיו, שמחיר הנסיעה בהן אמנם כפול, אבל הן בטוחות, ואותן צריך להזמין בטלפון.
הרכבת התחתית (מטרו): רשת צפופה של קווים משרתת את מיליוני התושבים. בשעות השיא בבוקר ואחר הצהריים הקרונות מזכירים קופסאות סרדינים, בשאר הזמן המצב סביר יותר. היזהרו מכייסים!
אוטובוסים ומיניבוסים (Colectivos): עדיף להימנע.

התמצאות
לתושבים ולמבקרים כאחד, מקסיקו סיטי אינה עיר קלה. האוכלוסייה הענקית, שכונות העוני סביב העיר, לחץ התנועה, זיהום האוויר ויוקר המחיה עושים אותה למקום לחוץ למדי. העיר בנויה על חורבות הבירה האצטקית טנוצ'טיטלאן
(Tenochtitlán) ששכנה על אי בלב אגם שמדרום־מזרח לו מתנשאים לגובה של יותר מ־5,000 מטר שני הרי געש מושלגים — פופוקאטפטל
(Popocatépetl) ואיסטסיהואטל (Iztaccíhuatl). האגם נעלם בינתיים, ואת מקומו תפס כרך מוקף כבישי טבעת. המרכז ההיסטורי של העיר בנוי סביב כיכר סוקאלו (Zócalo) רחבת הידיים. חיי העסקים מתרכזים סביב שני צירי תנועה ארוכים: פסאו דה לה רפורמה (Paseo de la Reforma) המוביל מהמרכז ההיסטורי לפארק צ'פולטפק (Chapultepéc) – הסנטרל פארק של מקסיקו — ואינסורחנטס (Insurgentes) החוצה את העיר מצפון לדרום. שכונות היוקרה נמצאות בשוליים: פולאנקו (Polanco) במערב, קויואקאן
(Coyoacán) ופדרגאל (Pedregal) בדרום ואחרות.

בטיחות
מצב הבטיחות בעיר גרוע למדי: מעשי שוד וחטיפות הם עניין שבשגרה. המשטרה מושחתת; דו"חות תנועה מפוקפקים הם דרך מקובלת בקרב שוטרים להשלים הכנסה. אחרי שרודי ג'וליאני, ראש העיר האגדי של ניו יורק, ביקר בעיר כיועץ (תמורת 4.5 מיליון דולר!), המצב השתפר מעט, בעיקר באזורים שבהם הוגדלה נוכחות השוטרים, כמו המרכז ההיסטורי וסונה רוסה
(Zona Rosa, האזור הוורוד).

פאסו דה לה רפורמה, אחד משני תירי התנועה הארוכים של מקסיקו סיטי שסביבם מתרכזים חיי העסקים | צילום: אימג'בנק

הצעות לטיול
כיכר סוקאלו (Zócalo). סביב הכיכר שבמרכז ההיסטורי נמצאים ארמון הנשיא, הקתדרלה ושרידי המקדש האצטקי המרכזי טמפלו מאיור
(Templo Mayor). כנסיות נהדרות וארמונות פאר מלווים את הרחובות המובילים לפארק אלאמדה סנטרל (arque Alameda Central). לתצפית על הכיכר, העיר וההרים עלו למסעדת הגג במלון Holiday Inn לפני השקיעה, וראו גם את כיתת החיילים מורידה את דגל הלאום הענקי בטקס רב רושם.

פארק צ'פולטפק (Chapultepéc). מקבץ נוסף של אתרים מעניינים: ארמון הקיסרים הצרפתים מהמאה ה־19 (El Castillo), המוזיאון ההיסטורי
(Museo Nacional de Historia) ומוזיאון הקראקול (Museo del
Caracol) שעוסק בהיסטוריה העקובה מדם של מרידות ומהפכות במקסיקו. עוד בפארק – גן החיות (Parque Zoológico) ושיט סירות באגם.

שיט בתעלות סוצ'ימילקו (Xochimilco). אסור להחמיץ שיט ביום ראשון בתעלות הללו, השריד האחרון לאגם שמקסיקו נבנתה במרכזו. מאות מקומיים משייטים בסירות ססגוניות, אוכלים, שותים ומאזינים לתזמורות מריאצ'י.

בתים מפורסמים. בשכונת היוקרה קויואקאן חבויים שני בתים מפורסמים: הווילה שבה התגוררו הצייר דייגו ריוורה ובת זוגו פרידה קאלו (כתובת: Londres 247) והווילה הסמוכה שבה התגורר ליאון טרוצקי בשנותיו האחרונות, ובה גם נרצח בהוראת סטאלין (כתובת: Viena 45).

מוזיאונים. ביקור במוזיאון לאנתרופולוגיה (Museo Nacional de Antropología), שהוא מהשורה הראשונה בעולם, ימלא בקלות חצי יום
(Paseo de la Reformade). לא הרחק ממנו שוכן המוזיאון המומלץ טמאיו
(Tamayo) לאמנות בת זמננו (
כתובת: Paseo de la Reforma, ליד פארק צ'פולטפק). בדרך לסוצ'ימילקו –
אוסף האמנות של דולורס אולמדו (Museo Dolores Olmedo Patiño)

בימי ראשון יוצאים מאות מקומיים לשיט בתעלות סוצ'ימילקו. בסירות הססגוניות אוכלים, שותים ומאזינים לתזמורת מריאצ'י. אל תחמיצו את החוויה
צילום: אנדרס בלקזר

השוכן בווילה משפחתית בלב גנים
(כתובת: Avenida Mexico 5843, La Noria).

מחוץ לעיר
טאוטיהואקאן (Teotihuacán). מרכז פולחן פרהיסטורי עם שפע פירמידות סביב "שדרת המתים" המפורסמת במרחק של כשלושים קילומטר מצפון־מזרח לעיר.

טאסקו (Taxco). מי שיש לו זמן יכול לצאת ליום טיול בעיר מכרות הכסף היפה הבנויה בסגנון קולוניאלי. העיר נמצאת כ־160 קילומטר מדרום למקסיקו סיטי.

טולה (Tula). בירת הטולטקים, בני תרבות עתיקה שחיו באזור לפני האצטקים, ובה פירמידות ופסלים. מרוחקת כמאה קילומטר מצפון לעיר.

הפארק הלאומי איסטה־פופו
(Parque Nacional Izta-Popo).
ברכב שכור תוכלו להעפיל דרך עיירת השוק אמקאמקה (Amecameca) ליערות המחט של הפארק הלאומי ואל פונדק Tlamacas הנושק לקו השלג. כמאה קילומטר ממזרח לעיר.

מלונות
Camino Real. מלון טוב בפולאנקו. כתובת: Mariano Escobedo 700, Colonia Anzúres טלפון: 8888־5263־55־52

Gran Hotel Ciudad de México. מלון חמישה כוכבים אלגנטי ומומלץ במרכז ההיסטורי. כתובת: Avenida 16 de Septiembre 82
טלפון: 4040־5510־55־52

Casa de la Condesa. מלון דירות בשכונת קונדסה.
כתובת: Plaza Luis  Cabrera 16 טלפון: 3186־5574־55־52

מסעדות

Sanborn's. קפה־ביסטרו עם אוכל בינלאומי. כמה קומות של קסם מקסיקני במחירים סבירים בבית האריחים (Casa de los Azulejos) היפהפה במרכז ההיסטורי.
כתובת: Madero 4
טלפון
:
0152־5518־55־52

Tacuba. בית קפה קלאסי במרכז העיר, נוסד ב־1900.
כתובת: Tacuba 28
טלפון: 2084־5521־55־52

Los Danzantes. מטבח מקסיקני ובינלאומי,
אחד הלהיטים בשנים האחרונות.
כתובת: Plaza Jardin Cementerio 12, Coyoacán
טלפון: 6451־5658־55־52

Otro Lugar de La Mancha
. אני אישית מאוהב במקום הזה — שילוב של חנות ספרים, בית קפה ומסעדה עם מטבח בינלאומי שופעי אווירה.
כתובת: Esopo 11,
צמוד לרחוב הקניות האלגנטי Massarik בפולאנקו

טלפון: 4826־5280־55־52

בילוי לילי

כדאי להתמקד באזורים הבטוחים (ראו בסעיף בטיחות).

פארק אלאמדה (Parque Alameda Central). שיטוט בפארק העממי, בין מוכרי גלידה, גרעינים ובלונים.
כתובת: צמוד למרכז ההיסטורי.

כיכר גריבאלדי (Plaza Garibaldi). בכיכר אפשר להאזין חינם למוזיקה עממית נהדרת שמנגנות תזמורות מריאצ'י.
כתובת: ליד המרכז ההיסטורי

מופע Ballet Folklorico. המופע מתקיים בתיאטרון Palacio de Bellas Artes – פנינה ארכיטקטונית במרכז העיר.
כתובת: Avenida Juárez y Eje Lázaro Cárdenas

סונה רוסה (Zona Rosa). האזור הזה, על שפע המסעדות והמועדונים שבו, הפך ל"מלכודת תיירים" סתמית משהו, אבל הוא עדיין בטוח למדי ושוקק חיים. החליפו אותו אזורים בוהמיים יותר כמו שכונת קונדסה (Condesa) הסמוכה.

קשר ישראלי
לשכת המסחר ישראל־אמריקה הלטינית

עוד על טיולים במקסיקו סיטי

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות ממקסיקו סיטי

מקסיקו: קולות החיים והמתים
מקסיקו: קולות החיים והמתים

המקסיקנים אומרים שיום המתים זו חגיגת החיים - סיומו של מחזור קיום וראשיתו של חדש, חילופי העונות, הצער על מה שהיה וחלף והפיאסטה של כל הדברים הטובים. בשביל להאמין בחיי נצח כל אחד צריך לחגוג פעם חגיגות יום ...

מסלול טיול במקסיקו: בין עבר מפואר להווה מרתק
מסלול טיול במקסיקו: בין עבר מפואר להווה מרתק

הצעה לטיול בן שבועיים ממקסיקו סיטי ליוקטן - בין ערים ומקדשים, מוזיאונים וחופים זהובים. בסופו של המסלול מומלץ לנפוש בנחת ליד הים הקאריבי, לשחות ולצלול במים הצלולים ולקבל את פני השקיעה עם כוס מרגריטה או בירה מקומית מצוינת

מקסיקו סיטי: עיר רבת המון
מקסיקו סיטי: עיר רבת המון

מקסיקו סיטי היא עיר של שכבות: מתחת המבנים האצטקיים של הבירה הקדומה טנוצ'טיטלאן, בתווך שכונות יפהפיות ושווקים ססגוניים, ומעל מיליוני תושבים שגרים בעיר תוססת, עם תרבות עשירה, אבל שסובלת מזיהום אוויר ומאחוזי פשיעה גבוהים