תפריט עמוד

מצדה בראש אתרי התיירות הפופולריים בישראל

האתר העתיק במצדה, עתיקות קיסריה וגן החיות התנ"כי בירושלים הם האתרים הכי פופולריים בישראל. מצדה מוביל גם בראש טבלת ההכנסות. מספר המבקרים באתרים עלה השנה לעומת שנים קודמות.

הגן הלאומי 'מצדה' הוא אתר התיירות הפופולארי ביותר בישראל, כך עולה מדירוג אתרי התיירות והפנאי, שעורכת חברת 'דן אנד ברדסטריט' במסגרת דירוגי 'דנס 100'.

'גן החיות התנ"כי', שעמד בראש הדירוג בשנה שעברה, יורד השנה למקום השלישי בלבד.

מהדירוג עולה עוד, כי בשנת 2008 ביקרו באתר מצדה 721,915 מבקרים – עלייה של 16.5% לעומת השנה הקודמת. מהנתונים מתברר כי מצדה הוא גם אתר התיירות המכניס ביותר בישראל: הכנסות האתר הסתכמו בשנה שעברה בכ-29 מיליון שקלים, עלייה של 29.3% לעומת השנה הקודמת.

במקום השני ברשימת האתרים הפופולאריים ביותר נמצא עתיקות קיסריה. בשנה שעברה ביקרו בעתיקות קיסריה 713,648 מבקרים – עלייה של 20.7% לעומת השנה הקודמת. למרות מספר המבקרים הגדול בקיסריה, סך הכנסות האתר הסתכמו בשנה שעברה ב-8.4 מיליון שקלים בלבד.

גן החיות התנ"כי – שכאמור, בשנה שעברה ניצב בראש הדירוג – ירד השנה למקום השלישי עם 687,647 מבקרים ב-2008. מספר הכניסות לגן החיות התנ"כי ירד ב-0.8% לעומת שנת 2007. הכנסות גן החיות התנ"כי ירדו בשנה שעברה ב-3.4% והסתכמו בכ-24 מיליון שקלים (מקום רביעי בדירוג ההכנסות).

במקום הרביעי ברשימת האתרים הפופולאריים נמצא הספארי ברמת-גן עם 581,800 מבקרים – ירידה של 1.4%. למרות הירידה במספר המבקרים, רשם הספארי עלייה של 6.5% בהכנסותיו בשנה שעברה ל-26.8 מיליון שקל – מקום שלישי בדירוג ההכנסות.

במקום ה-5 ברשימת האתרים הפופולאריים נמצא אתר חמת-גדר, עם נתונים מוערכים של כ-500 אלף מבקרים לצד הכנסות של כ-25 מיליון שקלים. במקום השישי נמצא פארק המצפה תת-ימי באילת עם 458 אלף מבקרים. במקום השביעי נמצא הבניאס עם 430,531 מבקרים. במקום השמיני נמצא פארק השעשועים 'ימית 2000' עם 412,533 מבקרים. אחריו צועד הלונה-פארק עם נתון מוערך של כ-400 אלף מבקרים, ואת רשימת עשרת הגדולים סוגר הגן הלאומי בקומראן עם 389,291 מבקרים.

המובילים בהכנסות
בראש רשימת האתרים המובילים בהכנסות נמצא, כאמור, הגן הלאומי מצדה עם הכנסות של 29 מיליון שקל. אחריו ברשימה הספארי עם הכנסות של 26.8 מיליון שקל. חמת גדר נמצא במקום השלישי עם הכנסות מוערכות של כ-25 מיליון שקל.

ימית 2000 עם הכנסות של 24.3 מיליון שקל, וגן החיות התנ"כי עם הכנסות של 24 מיליון שקל סוגרים את רשימת חמשת האתרים המכניסים ביותר.

מספר המבקרים בעלייה
עוד עולה מהנתונים, כי מספר הכניסות הכולל ב-10 אתרי התיירות הגדולים עמד בסיכום שנת 2008 על כ-5.3 מיליון מבקרים, המהווה עלייה של כ-7.5% לעומת השנה הקודמת. העליות הגדולות ביותר במספר המבקרים נרשמו באתרים הסטוריה וטבע – המיועדים בעיקר לתיירים. בפארק קומראן, למשל, נרשמה עלייה של 43% במספר המבקרים. בבניאס ובעתיקות קיסריה נרשמו עליות של 30.5% ו-20.7% (בהתאמה) במספר המבקרים, ובמצדה נרשמה עלייה של 16.5%.

לעומת זאת, באתרי האטרקציות, המיועדים בעיקר לישראלים, נרשמו עליות מתונות יותר במספר המבקרים.

ראובן קובנט, מנכ"ל "דן אנד ברדסטריט ישראל", אומר כי "שנת 2008 היתה שנת שיא בתיירות הנכנסת לישראל, עם מעל 3 מיליון כניסות מבקרים והדבר מתבטא בעיקר בעלייה במספר הכניסות לאתרי מורשת וטבע. עם זאת, השפעת המיתון כבר התחילה להתבטא במספרי המבקרים שנכנסו לאתרי האטרקציות – המיועדים בעיקר לישראלים. סביר להניח שאת ההשפעות של המיתון נראה בחריפות רבה יותר במספרים של 2009".

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...