תפריט עמוד

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

בסוף נובמבר וראשית דצמבר (23 בנובמבר – 3 בדצמבר) יתקיים בתל אביב פסטיבל הצילום הבינלאומי שיחגוג עשור בשורה של אירועים חגיגיים. הפסטיבל יכלול כחמישים תערוכות הפתוחות לקהל הרחב, סיורים מודרכים, שיחי אמן, פעילויות לכל המשפחה ואירועים נוספים, כשאחד מאירועי השיא של הפסטיבל הוא מפגש פסגה בהשתתפות צלמים בינלאומיים מהמובילים בתחומם. המפגש, תחת הכותרת "הצלמים הטובים בעולם", יתקיים ב-26 בנובמבר בחסות SONY וארגון הצילום העולמי, והיצירות שיוצגו בו מדגימות איך צילום יכול לעורר מודעות ולהפוך לכלי מצוין לשינוי חברתי וסביבתי.

האירוע יתקיים בשפה האנגלית ובעלות של 42 שקלים. על ההכנסות מהאירוע הינן תרומה לפעילות החברתית השנתית של PHOTO ISRAEL. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

הכירו את הצלמים שישתתפו במפגש ואת יצירותיהם:

מטילד סימאס (ארצות הברית)

סימאס היא צלמת דוקומנטרית ויוצרת סרטים, אשר בוחנת צורות שונות של סחר בבני אדם. סימאס תציג את הפרויקט ״נמלטים ממלחמה: חייהם של פליטי דרום סודאן במחנה פליטים אימוופי, אוגנדה״. הפרויקט הזה מתמקד בניצול עקב מלחמה – נשים וילדים אשר מנוצלים במקומות שונים בעולם כחיילים, עבדים ועבדי מין. סימאס נסעה למחנה הפליטים אימוופי אליו מגיעים פליטים רבים ממלחמת האזרחים בדרום סודן ומתמודדים עם אתגרים כמו גישה מוגבלת למזון ולמים, מחלות ונישואים בכפייה. הפרויקט המרגש מתעד את חייהם של הפליטים באימוופי דרך סיפורים אישיים וצילום פורטרטים.

אישה במחנה הפליטים אימוופי באוגנדה | צילום: מטילד סימאס

אישה במחנה הפליטים אימוופי באוגנדה | צילום: מטילד סימאס

מטילד סימאס תיעדה את חייהם של הפליטים באימוופי חייהם של הפליטים באימוופי דרך סיפורים אישיים וצילום פורטרטים | צילום: מטילד סימאס

מטילד סימאס תיעדה את חייהם של הפליטים באימוופי דרך סיפורים אישיים וצילום פורטרטים | צילום: מטילד סימאס

צמד האמניות ״קוּלטוריסטס״

ליימה קריביט ואיינטה ארמנאוויסיוט (ליטא) עוסקות בזכות לתבוע שוויון לנשים בכל זמן ומקום. במפגש הן יציגו את עבודת הווידאו ״נשים על הירח״ המהווה מחווה לפעילותה של התנועה הפמיניסטית הליטאית העכשווית.  ב-16 בפברואר 1918 נחתמה הכרזת העצמאות הליטאית אבל אף אישה לא היתה נוכחת במעמד. למחרת, ב-17 בפברואר 1918, נערכה הפגנה בדרישה לממש הבטחות שניתנו לתנועה לזכויות נשים לפיהן נשים יוכלו להיכלל במועצת ליטא. במאה  ה-21 הכריזה התנועה הפמיניסיטית הליטאית העכשווית על ה-17 בפברואר כיום האמנסיפציה הלאומי. ב-17 בפברואר 2018, במלאת מאה שנה להצהרת העצמאות, ארגנה קבוצת פמיניסטיות קריאה של הצהרת ה-17 בפברואר ממרפסת מלון נארוטיס והמרפסת הפכה לסמל התנועה הפמיניסטית הליטאית העכשווית. מעקה המרפסת האייקוני הודפס וצולם על בד והפך למעין דגל של התנועה.

מתוך הסרט "נשים על הירח" של האמניות קולטוריסטס

מתוך הסרט "נשים על הירח" של האמניות קולטוריסטס

תמונת המרפסת המפורסמת שמהווה השראה לנשים לפעול בכל מקום | צילום: קולטוריסטס

תמונת המרפסת המפורסמת שמהווה השראה לשוויון לנשים בכל זמן ובכל מקום | צילום: קולטוריסטס

קולין דלפוס (בלגיה)

דלפוס הוא צלם דוקומנטרי עצמאי המצלם פרויקטים ארוכי טווח במרכז אפריקה וזוכה פרס מיתר למצוינות בצילום לשנת 2021. דלפוס יציג את הפרויקט ״פוּלוּ אקט: לגלם את קינשאסה״ המטיל אור על ההשלכות החברתיות והאקולוגיות של מאות אלפי החפצים המושלכים ברחבי קונגו. מאז שנות האלפיים היגרו  מיליוני אנשים לקינשאסה מאזורים אחרים בקונגו, אבל תשתיות העיר לא ערוכות לכך. כמות האנשים העצומה, לצד השפעות הכלכלה העולמית וצריכה הולכת וגוברת של מוצרי פלסטיק, הביאו לכך שמדי יום מיוצרים בעיר כ-7,000 טון של פסולת. העבודות, אותן צילם דלפוס ב-2020-2019, מעוררות את המודעות להשלכות החברתיות והסביבתיות של כמויות הפסולת העצומות הללו.

קולין דלםוס מעורר מודעות לכמויות הפסולת העצומות בקינשאסה | צילום: קולין דלפוס

קולין דלפוס מעורר מודעות לכמויות הפסולת העצומות בקינשאסה | צילום: קולין דלפוס

ועוד תמונה של קולין דלפוס שמעורר מודעות למשבר הסביבתי | צילום: קולין דלפוס

ועוד תמונה של קולין דלפוס שמעורר מודעות למשבר הסביבתי | צילום: קולין דלפוס

ויקטוריה סורוצ'ינסקי

אמנית-צלמת ישראלית/קנדית בעלת שורשים אוקראינים ורקע רב-תרבותי, שחיה בברלין. סורוצ'ינסקי יצרה של מספר רב של פרויקטים ארוכי טווח, שנעים בין התיעודי והבדיוני ובודקים את הגבולות בין המציאות לפנטזיה. במפגש היא תציג את "פולטבלנד: כוחה של אוקראינה". פולטבה הוא אחד האזורים המיוחדים והמסקרנים באוקראינה. הארכיטקטורה, התרבות והאמונות הדתיות המתקיימות בפולטבה משלבות השפעות מזרח אירופיות ואסייתיות, פגאניזם, נצרות אורתודוקסית ואסלאם.  במלחמה הנוכחית עם רוסיה פולטבה הפכה למקום מפלט לאלפי מבקשי מקלט והיא נשארה מוגנת, עד כה, למרות שהיא מותקפת בכמה מהאזורים המופצצים ביותר.

פולטבה, מהמקומות הייחודיים באוקראינה, נותרה מוגנת עד כה | צילום: ויקטוריה סורוצ'ינסקי

פולטבה, מהמקומות הייחודיים באוקראינה, נותרה מוגנת עד כה | צילום: ויקטוריה סורוצ'ינסקי

תמונה עוצמתית נוספת של ויקטוריה סור | צילום: ויקטוריה סורוצ'ינסקי

תמונה עוצמתית נוספת של ויקטוריה סורוצ'ינסקי | צילום: ויקטוריה סורוצ'ינסקי

דניאל טאביירה (ברזיל)

טאביירה הוא צלם ממוצא ברזילאי אשר עבר ב-2010 למקסיקו, שם הוא פגש את הצלמת המפורסמת נאדין מרקובה והפך לתלמיד שלה. היום טאביירה מתמחה בצילום דיוקנאות מלאי חיים שמציגים את המגוון האנושי. טאביירה ידבר על סדרת הצילומים המבויימים שהוא מציג בפסטיבל – אנתרופוגני – המבקשת להעלות מודעות למשבר האקלים.

עבודותיו של דניאל טביירה מנסות לעורר מודעות למשבר האקלים | צילום: דניאל טביירה

עבודותיו של דניאל טאביירה מנסות לעורר מודעות למשבר האקלים | צילום: דניאל טביירה

עבודה נוספת של דניאל טביירה | צילום: דניאל טאביירה

עבודה נוספת של דניאל טביירה | צילום: דניאל טאביירה

היידר קאן (הודו)

קאן הוא במאי וצלם, זוכה פרס סוני לצילום לשנת 2022. קאן יציג את הפרויקט הדוקומנטרי שלו העוסק ברצח העם של בני הרוהינגיה, נושא בו עוסק סרטו העלילתי הראשון. בני הרוהינגיה הם קבוצת מיעוט מוסלמית המתגוררת במחוז ראקין שבמערב מיאנמר. קבוצה זו משוללת אזרחות ואנשיה, שמנסים לברוח למדינות השכנות, מסורבי כניסה למדינות אלה בשל חוסר בתעודות מתאימות. יצירתו של קאן מבוססת על אירועים שהתרחשו במהלך רצח העם של בני קבוצה זו.

היידר קאן צילם אירועים שהתרחשו במהלך רצח בני בני הרוהינגיה | צילום: היידר קאן

היידר קאן צילם אירועים שהתרחשו במהלך רצח בני הרוהינגיה | צילום: היידר קאן

קשה להישאר אדיש לאירועים שהתרחשו במהלך טבח בני הרוהינגיה כפי שהם נשקפים ממצלמתו של היידר קאן | היידר קאו

קשה להישאר אדיש לאירועים שהתרחשו במהלך טבח בני הרוהינגיה כפי שהם נשקפים ממצלמתו של היידר קאן | היידר קאן

קישור לאירוע באתר הפסטיבל

יפו החדשה ישנה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...

מרתון צילום טבע בגני יהושע: הצילומים הזוכים
מרתון צילום טבע בגני יהושע: הצילומים הזוכים

מרתון צילום טבע עירוני שנערך לאחרונה בגני יהושע הציב למשתתפים אתגרים במטרה לראות את הקשר בין האדם לסביבה, למצוא סיפור מקומי וייחודי שיאפיין את האזור, לעניין, לרגש ולחדש דרך עדשת המצלמה. הכירו את הצלמים שזכו בשלושת המקומות הראשונים