תפריט עמוד

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות אחר הצהריים, מתקבל מלון מושלם לחופשה עירונית קצרה

כיכר דיזינגוף בתל אביב היא הפתעה נעימה עבור מי שלא היה שם בשנים האחרונות. הכיכר המשופצת, שבלבה המזרקה המפורסמת של יעקב אגם, שוקקת חיים ביום ובלילה. מוזיקה מתנגנת בכיכר, המדשאות שסביב המזרקה גדושות במקומיים ותיירים שנהנים מהשמש, ילדים מתפעלים מסילוני המים ובתי הקפה והמסעדות הומי אדם. בתוך כל זה מסתתרת הפתעה נעימה נוספת – מלון סינמה, מלון בוטיק קטן ומקסים שיושב ממש על הכיכר, במבנה בו שכן בעבר קולנוע אסתר המיתולוגי, ומוקדש כולו לעולם הקולנוע. בארץ יש רק מעט מלונות נושא, וכמו מלון סינמה, גם המלונות האחרים (שמוקדשים בין היתר לתיאטרון ואמנות) שייכים לרשת מלונות אטלס ומספקים חווית לינה ייחודית שקשה למצוא במלונות אחרים.

כיכר דיזנגוף כפי שהיא נשקפת מהחדר בקומה השנייה של מלון סינמה

כיכר דיזנגוף כפי שהיא נשקפת מהחדר בקומה השנייה של מלון סינמה

מלון סינמה מחובר מאוד לכיכר, הנשקפת ממרבית חדריו וגם מהגג הנהדר. מצד שני, הוא מהווה בועה אסקפיסטית שמנותקת מהעולם שבחוץ. כבר כשנכנסים למלון מתחילים להרגיש את הקסם – בלובי יש מסרטות ישנות, מצלמות עתיקות, כסאות קולנוע ישנים מעץ וכרזות מעולם הקולנוע, בהן כרזה ענקית של הסרט חלף עם הרוח. ברקע מתנגנת מוסיקה מפסקולים של סרטים, ואחרי הצ'ק אין כל אורח מקבל דלי קרטון אישי קטן ומלא בפופקורן.

השיטוט בלובי ובמסדרונות במלון סינמה משול לביקור במוזיאון המוקדש לקולנוע

השיטוט בלובי ובמסדרונות במלון סינמה משול לביקור במוזיאון המוקדש לקולנוע

אפשר לעלות לחדר במעלית, אבל מכיוון שיש רק ארבע קומות, עדיף, למי שיכול, לעלות בגרם המדרגות המפואר שנשתמר מימי הזוהר של הקולנוע. בדרך תראו המון מוטיבים מעולם הקולנוע, כרזות של סרטים וכן מודעות ומסמכים שמנציחים את הקולנוע הישראלי לדורותיו. כך למשל נתקלנו במודעה של עיריית תל אביב: "החל ממוצאי שבת כ"ט בטבת תש"ח ייגבה תשלום מיוחד לצורכי שעת חרום בנוסף למחיר הכרטיס". ההליכה במסדרונות המלון משולה לביקור במוזיאון שמוקדש לתולדות הקולנוע.

החוויה ממשיכה גם בחדרים. הם לא גדולים (אם כי המראה שנמתחת מהרצפה לתקרה יוצרת אשליה נעימה של גודל ומרחב), אבל הם מעוצבים בטוב טעם וגדושים גם הם באלמנטים מעולם הקולנוע, כמו תמונות, כיסא במאי ומנורה שנראית כמצלמה על חצובה. לצד אלה יש כאן פינוקים קטנים כמו מכונת אספרסו. לחלק מהחדרים יש מרפסת קטנה ממנה ניתן להשקיף על הנעשה בכיכר, וזה סוג של סרט בפני עצמו.

חדר במלון סינמה | צילום: שרית גופן

חדר במלון סינמה | צילום: שרית גופן

ארוחת הבוקר, מציעה מזנון מוקפד אך עשיר בפינוקים. בשבת בבוקר היו שם סלטים, גבינות, לחמים, אנטיפסטי, צלוחיות אישיות קטנות עם סלמון מעושן, גבינת שמנת וצלפים, דגני בוקר, ג'חנון עם רסק וביצה קשה, רביולי ברוטב שמנת וגם פינוקים מתוקים כמו עוגות וופל בלגי. חדר האוכל, מעוטר גם הוא בכרזות קולנועיות ומציע אווירה קוסמופוליטית עם בליל השפות שתשמעו. אנחנו הרגשנו תיירים לרגע כשמסביב שמענו אנגלית, גרמנית ומנדרינית.

בנוסף לארוחת הבוקר, בגג המלון מחכה לאורחים בכל יום בשעות אחר הצהריים הפתעה: הפי האוור. בין השעות 19:00-17:00, האורחים יכולים ליהנות, לגמרי בחינם, ממשקאות אלכוהוליים כמו יין וסנגריה,  לצד נשנושים כמו מאפים מתוקים ומלוחים, ירקות חתוכים, קרקרים, סלט עדשים שחורות, גבינת לבנה ופירות יבשים. כיף לשבת על הגג, לשתות אלכוהול ולהשקיף מלמעלה על הכיכר ועל העיר. עם קצת מזל, תצליחו לתפוס את אחת ממיטות השיזוף ואז בכלל לא תרצו לעזוב. כשאנחנו שהינו במקום לא הוקרנו במקום סרטים, וזה היה קצת חסר, אבל נאמר לנו שבקיץ מתקיימות מפעם לפעם הקרנות סרטים על הגג ואין ספק שזה תורם לאווירה.

בגג המלון אפשר ליהנות בכל יום אחר הצהריים הפי האוור | צילום: שרית גופן

בגג המלון אפשר ליהנות בכל יום אחר הצהריים הפי האוור | צילום: שרית גופן

כך או כך, בשל המיקום האטרקטיבי של המלון לא תשתעממו לרגע. הכיכר שמתחת למלון גדושה בברים, בתי קפה, מסעדות וגלידריות. אל תפספסו את הגלידריה פינולי, גלידריה איטלקית משובחת במיוחד, שנעשית במקום מדי יום ונשמרת במיכלים סגורים, ממש כמו באיטליה. לצד הטעמים השגרתיים תמצאן כאן טעמים ייחודיים כמו וניל שחור, צנובר וחמאת בוטנים ופטל, וגם גלידות אלכוהוליות כמו קפה בייליס ואפרול תפוז. במרחק דקות הליכה ספורות תגיעו לדיזנגוף סנטר, ורבע שעה הליכה תוביל אתכם לכיכר הבימה ולשדרות רוטשילד, או לחלופין, לטיילת ולחוף הים.

 

יפו החדשה ישנה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...

מרתון צילום טבע בגני יהושע: הצילומים הזוכים
מרתון צילום טבע בגני יהושע: הצילומים הזוכים

מרתון צילום טבע עירוני שנערך לאחרונה בגני יהושע הציב למשתתפים אתגרים במטרה לראות את הקשר בין האדם לסביבה, למצוא סיפור מקומי וייחודי שיאפיין את האזור, לעניין, לרגש ולחדש דרך עדשת המצלמה. הכירו את הצלמים שזכו בשלושת המקומות הראשונים