תפריט עמוד

מסע בשטוקהולם לחובבי עיצוב

כעיר שחיה ונושמת עיצוב, שטוקהולם הפכה בשנים האחרונות ליעד החדש עבור כל אוהבי העיצוב. רבות מהאטרקציות שלה נגישות בקלות כל השנה. העיר העתיקה המרוצפת והגבעה - "גמלא סטן" בשוודית - ושכונת SoFo היצירתית ברובע סודרמאלם של העיר, כל אחת קומפקטית ומלאה בבתי קפה, חנויות עצמאיות וגלריות. מוזיאונים רבים נשארים פתוחים עד 20:00 בערב. אספנו עבורכם את היעדים המונעים על ידי עיצוב לחקור בטיול הבא שלך לעיר

העיצוב השוודי (שהוא חלק מהעיצוב הסקנדינבי האהוב) מהווה היום חלק מרב הבתים. שלל יצרני רהיטים וסטודיו לעיצוב שוודים, יחד עם האוספים מעוררי ההשראה שלהם, תרמו להפיכת עיצוב סקנדינבי לפופולאריות ברחבי העולם. בין יצרני הרהיטים האלה חשוב לציין את איקאה, שנוסדה בשנת 1943, היא כיום קמעונאית הרהיטים הגדולה בעולם. עם חנויות בכל יבשות העולם – למעט אנטארקטיקה. איקאה היא דוגמה להשפעה הסקנדינבית על עולם העיצוב. ושטוקהולם היא השתקפות של העיצוב המוביל בעולם הזה, עם שפע של חנויות, מוזיאונים וארכיטקטורה משובחת הפזורים ברחבי הבירה השוודית.

בירת שבדיה שטוקהולם, נבנתה על 14 איים ציוריים הפזורים בנקודה שבה הים הבלטי פוגש את אגם מאלרן, היא עיר של מבנים מפוארים על קו המים, נופים רחבי ידיים, בתים מודרניסטיים ושדרות עטורות עצים. היא מציגה את המיטב של עצמה בכל עונה, בין אם יש מטרים של שלג שגורמים לזה להיראות מתוך אגדה; או בשיא הקיץ שבו השמש שוקעת רק לכמה שעות ומאירה את העיר באור זהוב.

כעיר שחיה ונושמת עיצוב, שטוקהולם הפכה בשנים האחרונות ליעד החדש עבור כל אוהבי העיצוב. רבות מהאטרקציות שלה נגישות בקלות כל השנה. העיר העתיקה המרוצפת והגבעה – "גמלא סטן" בשוודית – ושכונת SoFo היצירתית ברובע סודרמאלם של העיר, כל אחת קומפקטית ומלאה בבתי קפה, חנויות עצמאיות וגלריות. מוזיאונים רבים נשארים פתוחים עד 20:00 בערב.

אספנו עבורכם את היעדים המונעים על ידי עיצוב לחקור בטיול הבא שלך לעיר:

עיצוב פנים סקנדינבי של המעצבת עדי מור הרשי

עיצוב פנים סקנדינבי של המעצבת עדי מור הרשי

#1 שבוע העיצוב

https://www.stockholmdesignweek.com/

אם בא לכם לקחת את כל השראת העיצוב שלכם בלהיט אחד גדול, שטוקהולם מארחת את שבוע העיצוב שלה בפברואר מדי שנה. במקביל ליריד הריהוט והאור בשטוקהולם, הוא מושך את השמות הגדולים בעולם העיצוב לבירה. העיר מצטרפת למתקני אור ומדיה ואירועים מיוחדים בחנויות, בתי מלון ומסעדות.

#2 Svenskt Tenn

https://www.svenskttenn.com/se/sv/

שום טיול לשטוקהולם אינו שלם בלי ביקור בחנות הדגל של אייקון עיצוב פנים שוודי: Svenskt Tenn בשדרת החוף האלגנטית של העיר, Strandvägen. יוזף פרנק ואסטריד אריקסון, מייסדי החברה, נוסדה בשנת 1924  ומאז פיתחה סגנון מקורי באמת, ומאז היא מרכיב עיקרי בעיר.

אם לא שמעתם על מעצב הדפוסים האוסטרי המאסטר יוזף פרנק, אז תשמעו לאחר ביקור בחנות זו ב-Strandvägen. פרנק הוא אחד המעצבים החשובים ביותר בשוודיה וסוונסקט יוזף מחזיק בזכות הבלעדית על עיצוביו, שנים רבות לאחר מותו. החברה משחררת רק שני עיצובים בכל שנה, מוציאה את השניים מהשנה הקודמת ושומרת אותם באחסון במשך כמה עשורים. החל מטקסטיל לטפט ועד רהיטים ותאורה, יש משהו לכל אחד ולכל תקציב, כולל חבילות מפיות מקסימות המשקפות את יוזף פרנק האהוב.

#3 Design Torget

https://designtorget.se/storelocator

לאוהבי עיצוב, Design Torget היא הכתובת שכדאי לזכור בשטוקהולם. עם 11 חנויות ברחבי שוודיה, כולן מחזיקות במוצרים ייחודיים, Design Torget הוא המקום לגלות מעצבים שוודים מתפתחים שעובדים עם כל דבר, מרהיטים ועד מגשי הגשה ועד תכשיטים.

כל הפריטים שתוכלו לקנות מיוצרים על ידי החברות הסקנדינביות הגדולות ביותר כולל Normann Copenhagen, Menu, Muuto וכן הלאה, כמו גם פריטים יקרי ערך על ידי אמנים ומעצבים שוודים חדשים. המעצבים מגישים את היצירות שלהם לחבר מושבעים חודשי, אשר לאחר מכן בוחר את הטוב שבטובים ביותר.

מה שאתה יכול לקנות היום עשוי להפוך ליצירה עיצובית איקונית בשנים הקרובות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Designtorget (@designtorget)

#4 Nordiska Galleriet

https://www.nordiskagalleriet.se/

בלב שטוקהולם נמצאת עוד גלריית עיצוב חשובה שאסור לפספס אם תרצו לראות את המיטב של עיצוב סקנדינבי עכשווי וקלאסי. היא נוסדה בשנת 1912, ותמיד הייתה "המקום" עם מבחר הריהוט הכי טעים, עם יצרני רהיטים מובילים כולל Cassina, Carl Hansen & Son, Classicon וויטרה.

החנות ממוקמת בבניין מורשת (שהוא אטרקציה בפני עצמה), בה תוכלו למצוא מגוון רחב של עיצוב פנים יוקרתי משבדיה ומכל רחבי העולם. לא סתם קונים כאן ספה – אתם משקיעים השקעה עיצובית, כזו שתערכו ותעבירו לדור הבא. קלאסיקות עיצוב כגון כיסא ברצלונה ומנורת PH נמצאים כאן.

#5 T-Centralen

מערכת המטרו של שטוקהולם משמשת כמוזיאון ענק לאמנות ועיצוב.

הרעיון למלא את תחנות המטרו שלה ביצירות אמנות החל בשנות החמישים כדרך לדמוקרטיזציה של האמנות. כיום, יותר מ-90 מתוך 100 התחנות עברו שינוי. במחיר של כרטיס מטרו ניתן לראות פסלים, פסיפסים, ציורי קיר, ציורים, מיצבים אמנותיים, כתובות ותבליטים החל משנות ה-50 ועד ימינו, רבים מהם מצוירים ישירות על הסלע שעליו נבנו מהתחנות. בנוי.

האמנות היא לא רק יפה; היא נבחרה כדי להעלות את המודעות לנושאים חברתיים חשובים כמו זכויות נשים (ב-Östermalmstorg), הכללה (בתחנת Tensta), וכריתת יערות (בתחנת סולנה), בעיה מרכזית בשוודיה בשנות ה-70, כאשר תחנת סולנה עברה שינוי .

#6 Iris Hantverk

https://www.irishantverk.se/

איריס הנטוורק נוסדה בשנת 1870 כקולקטיב של יצרני מברשות לקויי ראייה, שהצליחו להשיג חומרים בתעריף מסובסד מממשלת שוודיה.
למרות שנמכרה ב-2012, החברה נשארה נאמנה לאתוס שלה והמברשות עדיין עשויות בדרך המסורתית (כלומר בחיבור ידני, לא מודבקות). כל העיצובים בלעדיים, עכשוויים ונצחיים, והחומרים בהם נעשה שימוש הם טבעיים ברובם (אלון, בוק וליבנה, שמקורם בעיקר בשוודיה, כמו גם סיבי קוקוס, שיער עיזים, פיאסווה אפריקאית, שיער סוס וסיבי טמפיקו).
שתי חנויות Iris Hantverk של שטוקהולם מוכרות את מגוון המברשות הנרחב של החברה וטקסטיל למטבח, אבל גם כלי בישול ושאר שמיכות סקנדינביות יפות ומוצרי בית.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Iris hantverk (@irishantverk)

#7 Handarbetets Vänner

https://www.hv-textil.se/

מוסד האמנות והטקסטיל הוותיק ביותר בשוודיה הוא פנינה נסתרת שעוברת רנסנס מרגש.

הוא נוסד בשנת 1874 במטרה לקדם טקסטיל שוודי איכותי, לספק חינוך ליצירה ועיצוב טקסטיל, ולתת לנשים מקור הכנסה עצמאית.
כיום יש לעמותה סטודיו שעושה עבודה חלוצית, כמו גם גלריה, חנות ובית ספר . בית הספר מציע קורסים תלת-שנתיים באמנות טקסטיל מתקדמת וכן שיעורים ברמת יסוד, קורסים קצרים בערבים ובסופי שבוע וסדנאות קיץ.
תערוכות בגלריה שלה מציגות אמנות טקסטיל ומחטים מעניינת וניסיונית של אמנים, סטודיואים וסטודנטים משבדיה ומחוצה לה.

#8 ArkDes

https://arkdes.se/en/

המוזיאון המוביל בשוודיה לאמנות עכשווית ומודרנית, ArkDes הוא המרכז הלאומי לארכיטקטורה ועיצוב.

החלל אינו עצום, אבל התערוכות הזמניות הן לעתים קרובות בזמן, מאיר עיניים ומוצגות היטב.

המוזיאון ממוקם על האי Skeppsholmen במרכז שטוקהולם, ההליכה אל המוזיאון וממנו, והנופים מהמסעדה הם, לבד, שווים את הנסיעה. המרכז עורך טיולים מעניינים בשעות היום והערב המתמקדים בארכיטקטורה היסטורית ומודרנית, תכנון ערים והתפתחויות עירוניות אחרונות.

#9 Malmstenbutiken

https://malmsten.se/

המעצב השוודי האייקוני של אמצע המאה קרל מלמסטן פתח את חנותו ב-1940 כדי למכור את הרהיטים הפשוטים והאיכותיים שיצר מחומרים טבעיים.

כעת החברה נמצאת בידיו של נכדו, ששיפץ את החנות כדי ופתח צוהר גדול מעל החלל הראשי.

במרתף, יש ארכיון של עבודותיו של מלמסטן, בעוד שרבים מהעיצובים המקוריים שלו נמכרים בחנות לצד אביזרים וחלקים של חברות שוודיות אחרות וסטודנטים בקורס לימודי רהיטים של קרל מלמסטן, כיום חלק מאוניברסיטת לינקופינג, בשטוקהולם.

אגם הורנבורגה, שוודיה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסטוקהולם

טיפים והמלצות על שטוקהולם – בירת התרבות של סקנדינביה
טיפים והמלצות על שטוקהולם – בירת התרבות של סקנדינביה

שטוקהולם בירת שוודיה, שילוב של היסטוריה עשירה, תחכום תרבותי ויופי טבעי, מציעה חוויה מגוונת למטיילים שמחפשים יעד מעניין ומיוחד לחקור ולטייל בו. מציוני הדרך האייקוניים שלה והמוזיאונים הרבים שיש לעיר להציע ועד לשכונות התוססות והתענוגות הקולינריים שלה, שטוקהולם ...

שטוקהולם – צלילי אבבא בניחוח הל וקינמון
שטוקהולם – צלילי אבבא בניחוח הל וקינמון

אורית ורפי ביקרו בשטוקהולם היפה, פגשו אנשים מסבירי פנים, דוברי אנגלית משובחת, נסעו בתחבורה ציבורית נפלאה, נהנו משילוב הרמוני של עיר מודרנית עם הצצה למסורת עתיקה, אתרים מרתקים, וטבע פראי. חזרו עם טעם של עוד. ואולי זה הטעם ...

מסלול בסקנדינביה
מסלול בסקנדינביה

פיורדים, הרים, יערות ומפלים, ערים עתיקות, ארמונות מפוארים, מוזיאונים משובחים - הטיול בסקנדינביה מציע חוויה בלתי נשכחת של טבע ותרבות. המלצה לטיול בסקנדינביה, כולל קפיצה לרוסיה השכנה, שכולל את כל הטוב שיש לאזור להציע