תפריט עמוד

מסלול בסקנדינביה

פיורדים, הרים, יערות ומפלים, ערים עתיקות, ארמונות מפוארים, מוזיאונים משובחים - הטיול בסקנדינביה מציע חוויה בלתי נשכחת של טבע ותרבות. המלצה לטיול בסקנדינביה, כולל קפיצה לרוסיה השכנה, שכולל את כל הטוב שיש לאזור להציע

אזור סקנדינביה שבצפון אירופה, נחשב, ולא במקרה, לאחד האזורים היפים בעולם. יש בסקנדינביה נופים מפעימים, כמו נופי הפיורדים, היערות והמפלים בנורווגיה, לצד ערים יפהפיות ותוססות כמו אוסלו, שטוקהולם והלסינקי. לצד המדינות הקלאסיות של סקנדינביה – נורווגיה, שוודיה, דנמרק ופינלנד, כדאי לכלול בטיול בסקנדינביה גם ביקור בסנט פטרבורג שברוסיה הסמוכה, אחת מהערים היפות בעולם. הצעה למסלול שכולל את המיטב שיש לסקנדינביה להציע:

אוסלו

אוסלו, בירת נורווגיה, מכוסה בחלקים נרחבים שלה ביערות ואגמים, אבל היא גם גדושה בבניינים מודרניים מרשימים ומציעה חיי תרבות עשירים, מוזיאונים משובחים וחיי לילה תוססים. באוסלו יש הרבה אתרים מרתקים, ואחד מהם, שאת הביקור בו לא כדאי להחמיץ, הוא פארק הפסלים של האמן גוסטב ויגלנד. בפארק יש למעלה ממאתיים פסלי גרניט, ברונזה וברזל, מרביתם של דמויות אנושיות. גולת הכותרת היא גבעת המונולית, הנקודה הגבוהה בפארק, ובה עמוד בגובה 14 מטרים אשר בו שזורות 121 דמויות אנושיות מדויקות עד הפרט האחרון, המפותלות זו בזו בניסיון להגיע לקצה.

אטרקציות נוספות באוסלו כוללות את מקפצת הסקי הולמנקולן, את בית עיריית אוסלו אשר בו מתקיים מדי שנה טקס הענקת פרס נובל לשלום, את מצודת אקרשוס אשר נבנתה ב-1299 להגנה והוסבה בהמשך למעון המגורים המלכותי, ואת מוזיאון קון טיקי בו מוצגת הרפסודה ששימשה את החוקר הנורווגי תור היירדאל במסעו מאמריקה הדרומית לפולינזיה.

פסלים בפארק ויגלנד באוסלו

פסלים בפארק ויגלנד באוסלו

ברגן

ברגן, העיר השנייה בגודלה בנורווגיה,  אשר שוכנת על שפת האוקיינוס האטלנטי ומוקפת בשבעה הרים, נחשבת לשער לארץ הפיורדים. מדובר בעיר יפהפייה לא רק בשל תפאורה טבעית עוצרת נשימה אלא גם בשל הארכיטקטורה הייחודית שלה. מזו ניתן להתרשם, בין היתר, בסיור ברובע בריגן הציורי המאופיין בבתי עץ צבעוניים עם גגות משופעים שנבנו במאה ה-14 ואילך. רבים מהבתים האלה הוסבו לגלריות, בתי קפה ומסעדות. בברגן לא כדאי לוותר גם על שוק הדגים המפורסם בו מוכרים, מלבד דגים, גם פירות, ירקות ומאפים. כדי להתרשם מהיופי הטבעי של העיר, כדאי לעלות בפוניקולר לראשו של הר פלויין, ממנו נשקפת תצפית נהדרת על העיר והאוקיינוס האטלנטי.

רובע בריגן בברגן על בתיו הצבעוניים הועתיקים

רובע בריגן בברגן על בתיו הצבעוניים הועתיקים

חבל הפיורדים

הטיול בחבל הפיורדים בקו החוף המערבי של נורווגיה נחשב לגולת הכותרת של הטיול בנורווגיה ובסקנדינביה כולה. אחת התצפיות היפות ביותר על האזור נשקפת מהמרפסת של מלון הדרכים סטלהיים, והיא כוללת הרים, עמקים ויערות עד.

מלך הפיורדים של נורווגיה הוא גיירנגרפיורד, פיורד עמוק, כחול וצר באורך 15 ק"מ המוקף בהרים גבוהים ותלולים. הדרך הטובה ביותר ליהנות מיופיו של הפיורד היא בשייט נופי. חבל הפיורדים מציע עוד אתרים ונופים עוצרי נשימה, למשל, קרחון בריקסדאל, קרחון עצום ממדים שמהווה שלוחה של שדה הקרח העצום יוסטדאל. ניתן לא רק להתרשם מהקרחון אלא גם לטייל עליו ברגל או ברכב גולף מיוחד.

בחבל הפיורדים נמצאות גם כמה מהדרכים הנופיות בעולם, כמו דרך הנשרים ודרך הטרולים, שתי דרכים הרריות עמוסות פיתולים מסמרי שיער מהן ניתן להשקיף על נופים דרמטיים של הרים, נהרות ומפלים שוצפים.

הדרך הטובה ביותר לחוות את יופיו של פיורד גיירנגר היא בשייט

הדרך הטובה ביותר לחוות את יופיו של פיורד גיירנגר היא בשייט

לילהאמר

העיר לילהאמר שבדרום נורווגיה היא עיר מקסימה שבתי העץ הישנים שלה משקיפים על נופים הרריים ועל אגם המיוסה. העיר התפרסמה בעיקר הודות לאולימפיאדת החורף שהתקיימה בה בשנת 1994. העיר היא גן עדן לאוהבי סקי וספורט חורף, אבל גם אם אינכם חובבי סקי או שאתם מגיעים לעיר בקיץ, תוכלו להתרשם ממקפצת הסקי הגבוהה שהפכה לסימן ההיכר של העיר. בלילהאמר ובסביבתה יש מוזיאונים רבים ומשובחים, כמו המוזיאון הפתוח במייהאוגן, בו אפשר להתרשם מחיי הכפר בנורווגיה בימים עברו ולהתרשם מבתים מתקופות שונות.

ממקפצת הסקי הגבוהה של לילהאמר נשקף נוף נפלא

ממקפצת הסקי הגבוהה של לילהאמר נשקף נוף נפלא

סטוקהולם

התחנה הבאה היא שוודיה, שם מבקרים בבירה היפהפייה סטוקהולם, הממוקמת על כמה איים במקום המפגש של אגם מלארן עם הים הבלטי. סטוקהולם גדושה באתרים מונומנטליים כמו בית העירייה בו מתקיימים טקסי הענקת פרס נובל (למעט פרס נובל לשלום), והכנסייה הגדולה, כנסייה מפוארת בת 700 שנה ששימשה לחתונות והכתרות של משפחת המלוכה. בצמוד לכנסייה נמצא הארמון המלכותי שבו ניתן להתרשם, בין היתר, מהדירות המלכותיות ומחדר האוצר. אתר מרתק נוסף הוא מוזיאון ואסה, בו מוצגת ספינת המלחמה ואסה אשר שקעה בהפלגת הבכורה של ב-1628 ונמשתה מהמים כמעט בשלמותה ב-1961. ניתן להתרשם מהספינה וגם מהחפצים האישיים של הנוסעים בה.

בסטוקהולם יש עוד הרבה אטרקציות כמו גן הפסלים מילסגארדן של הפסל קראל מילס, או המוזיאון הפתוח סקאנסן אשר בו מבנים היסטוריים, בתי חווה, טחנות רוח ומבנים נוספים שהובאו מכל רחבי שוודיה כדי להמחיש את החיים בשוודיה הכפרית של פעם. במקום יש גם חיות משק וניתן להתרשם מבעלי מלאכה בעבודתם.

גולת הכותרת של סטוקהולם היא הסיור הרגלי בעיר העתיקה, גמלה סטאן. זוהי עיר ימי ביניימית רומנטית להפליא עם סמטאות מרוצפות אבן, בניינים עתיקים, חנויות, מסעדות וגלריות לאמנות.

גמלה סטאן, העיר העתיקה של סטוקהולםגמלה סטאן, העיר העתיקה של סטוקהולם

גמלה סטאן, העיר העתיקה של סטוקהולם

הלסינקי

את הדרך משוודיה לפינלנד עושים בשייט לילי, חוויה בפני עצמה. הלסינקי, בירת פינלנד, היא עיר ירוקה להפליא עם סצנת עיצוב תוססת וארכיטקטורה ייחודית. ביו האתרים המעניינים של העיר נזכיר את כיכר הסנאט, אשר בה מונומנטים רבים כמו משרד ראש הממשלה, אוניברסיטת הלסינקי והקתדרלה הלותרנית השוכנת במבנה נאו קלאסי מרהיב.

אתר מעניין נוסף הוא כנסיית טמפליאוקיו, כנסייה לותרנית החצובה כולה בסלע גרניט, כאשר מעל קירות הסלע יש חלונות זכוכית וכיפת נחושת.

בנוסף, כדאי לבקר ברובע הרוסי של הלסינקי, שם מומלץ לבקר בקתדרלת אוספנסקי הפרובסלבית המרשימה ובמצבת הזיכרון לזכרו של המלחין הפיני הלאומי סיבליוס.

כנסיית טמפליאוקיו המרשימה, החצובה בסלע

כנסיית טמפליאוקיו המרשימה, החצובה בסלע

סנט פטרבורג וסביבתה

התחנה הבאה היא סנט פטרבורג, העיר השנייה בגודלה ברוסיה (ולדעת רבים גם היפה ביותר), אשר שוכנת לשפת הים הבלטי. העיר, אשר קרויה על שמו של הצאר פטר הראשון, היתה בירת הממלכה הרוסית במאה ה-18, מה שבא לידי ביטוי בארמונות המפוארים שלה, המרשים מכולם הוא פטרהוף, ארמון הקיץ של פטר הראשון. הארמון עוצב בהשפעת ארמון ורסאי והוא מוקף בגנים מרהיבים ביופיים עם מזרקות מים ובריכות מיוחדות. כדאי לבקר גם בארמון יוסופוב, השוכן על גדות נהר מויקה. הארמון, שהיה שייך למשפחת האצולה יוסופוב, מפורסם כאתר בו נרצח גרגורי רספוטין ב-1916.

ארמון פטרהוף בסנט פטרבורג. הארמון והגנים עוצבו בהשראת ארמון ורסאי

ארמון פטרהוף בסנט פטרבורג. הארמון והגנים עוצבו בהשראת ארמון ורסאי

ארמון נוסף הוא ארמון החורף, בית החורף של הצארים הרוסים בשנים 1732–1917, אשר שוכן על גדות נהר נייבה. הארמון העצום, המעוצב בסגנון בארוקי, הוא ביתו של מוזיאון ההרמיטז', אחד ממוזיאוני האמנות הגדולים והוותיקים בעולם. לצד אוסף עשיר של יצירות מופת (בין היתר של אמנים כמו מיכלאנג'לו, פיקאסו, רמברנדט וואן גוך), יש במוזיאון אוסף של עתיקות ממצרים, יוון ורומא, שטיחים, ריהוט של הצארים ועוד.

בקרבת העיר כדאי לבקר בארמוו פבלוסק, ארמון נאו קלאסי אשר ניתן במתנה לקיסר פאבל הראשון מאמו, הקיסרית יקטרינה. הארמון מוקף בפארק יפהפה ורחב ידיים.

סנט פטרבורג. תעלות, ארמונות וכנסיות מפוארות

סנט פטרבורג. תעלות, ארמונות וכנסיות מפוארות

סנט פטרבורג מציעה עוד אתרים ומונומנטים כמו מצודת פטר ופול, בה קבורים פטר הגדול וחלק מבני משפחתו, או קתדרלת קזאן שבנויה בהשראת בזיליקת פטרוס הקדוש ברומא. בנוסף, חלק בלתי מבוטל מההנאה הוא שייט בתעלות העיר ושיטוט רגלי בשדרת נייבסקי פרוספקט האלגנטית, אשר נחשבת לשאנז אליזה של סנט פטרבורג.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.