תפריט עמוד

מסעדות ברומא: פסטה, פיצה ומה שביניהן

לא קשה לאכול טוב ברומא, אבל לא פשוט לבחור בין אלפי מסעדות ברחבי העיר. הנה כמה הצעות למסעדות יוקרה אנינות, ולצדן מקומות משפחתיים ופשוטים עם פסטה נהדרת

זאת לא תהיה הגזמה פרועה להגיד שמיטבו, האוכל האיטלקי הוא הנפלא בעולם. והכוונה לא רק לארוחות מלאות במסעדות, אלא גם לכל מה שמסביב. הקפה הנהדר שבזכותו היום מתחיל ברגל ימין, הלחמים הטריים עם הניחוח המשכר, גלידת פירות חמצמצה וגלידה על בסיס שמנת קטיפתית ועשירה. אבל רומא, בהיותה רומא, עלולה להפוך למלכודת תיירים – לא רק באתריה המפורסמים אלא גם במסעדות שקורצות לזרים ומגישות ערב רב של מאכלים פסבדו-איטלקיים במחירים מרקיעי שחקים.

קצרה היריעה מלכתוב על כל המסעדות, הטרטוריות, הפיצריות, בתי הקפה, הגלידריות ברומא שבהם תמצאו אוכל מצוין. הנה כמה המלצות שלנו, מחולקות לפי סוגי הארוחות – יוקרתיות או פשוטות ומשביעות (פיצה או פסטה), שני בתי קפה מומלצים ומאפייה אחת עם עוגות מפתות במיוחד. אתם מוזמנים לבקר במקומות האלה או להמשיך לשוטט ברחובות ובסמטאות ולגלות מקומות משלכם. טיפ קטן: אם בכניסה מוצב שלט באנגלית עם הצעות לארוחות עסקיות בלווית תמונות של המנות, המשיכו ללכת הלאה.

ארוחות יוקרתיות: איפה תאכלו טוב ותשלמו בהתאם?

אגתה ורומאו: בישול עילי בניחוח ביתי
"אם היו לנו כמה מאות אירו מיותרים להוציא על ארוחה לשניים, כולל יין, היינו הולכים לאגתה ורומאו", כך כתב מבקר המסעדות של מדריך טיים אאוט המקומי. אגתה שבשם המסעדה היא אגתה פריסלה, שפית מוכשרת ובעלת הישגים שמחברת בהצלחה מרובה בין בישול עילי לטעמים הנפלאים של המטבח האיטלקי הביתי. בעלה רומאו מופקד על מרתף היינות המשובח, הבת מריאנטוניאטה, קונדיטורית בעל שם, אחראית על הקינוחים. ביחד הם מגישים תפריט קטן ומוקפד, שכולל מנות נפלאות כמו קנלוני במילוי בשר אווז, ריזוטו עם פטריות פורצ'יני ומדליוני עגל ברוטב הבית מוגשים עם תפוחי אדמה בתנור. לקינוח, אפשר לבחור בין כמה סוגי עוגות ביתיות, כמו עוגת ערמונים ברוטב וניל או עוגת שוקולד מריר שמוגשת בלווית סורבה שוקולד. ממש לא זול, אבל שווה.

Agata e Romeo
כתובת: Via Carlo Alberto 45
אתר אינטרנט

מט: הכי טרנדי בעיר
בסקר שערך אתר האינטרנט "לייף אין רומא" בקרב תושבים מקומיים, מט זכתה בתואר המסעדה הטרנדית ביותר בעיר – הישג לא מבוטל בעיר קובעת טרנדים כרומא. למעשה זהו יותר בר יין מאשר מסעדה, ורבים באים הנה בעיקר כדי לשתות, לראות ולהיראות. אבל הדבר אינו גורע מטיבו של האוכל שתקבלו כאן, בין אם זאת פיצה מתוחכמת או דג שבושל על הגריל עם שמן זית ועשבי תיבול. התפריט מתבסס על מרכיבים מקומיים טריים והרבה שמן זית מצוין. המיקום, באזור גשר מילוויו (Ponte Milvio) האופנתי, והעיצוב הנקי והמינימליסטי, בצבעי לבן, שחור וחום כהה, תורמים לתחושה שאתם חלק מהסצינה הנכונה. אפשר לשבת בחוץ או בפנים ולהשקיף דרך קירות זכוכית אל הסועדים האחרים.

Met
כתובת: Piazzale di Ponte Milvio 34
אתר אינטרנט

מסעדת מט. אווירה טרנדית ועיצוב נקי ומינימליסטי

לייף: אוכל מוקפד
אם אתם מחפשים מסעדונת זעירה שמוכרת רק ליודעי ח"ן מקומיים, זהו לא המקום הנכון. לייף, באזור המדרגות הספרדיות המתויר לעייפה, היא מסעדה טובה מאוד, אבל אל תתצפו להיות התיירים היחידים שאוכלים פה. זוהי מסעדה נאה ומוקפדת, שמודעת לעצמה ולפרסומה, והאוכל שתקבלו פה הוא לרוב מצוין. אפשר להסתפק בארוחה מצומצמת, כמו למשל פיצה וסלט קטן או ללכת על ארוחה שלמה הכוללת מנות כמו טורטליני ביתי עם רצועות פלפלים ועגבניות, דג סלמון עם ירקות בגריל או פרוסות בשר בקר ברוזמרין. לקינוח, ופל פריך עם פיסטוקים, תותים וקרם וניל או עוגה מגבינת ריקוטה ברוטב שוקולד.

Restorante Life
כתובת: Via della Vite 29
אתר אינטרנט

תמה: באהבה מהים
מסעדה נאה מאוד באזור RIONE MONTI, שמתמקדת בעיקר במאכלי ים (אבל לא רק). המלצרים סבלניים במיוחד והם מוכנים להסביר את הרכבה של כל מנה ומנה ולהמליץ על האוכל שיתאים למצב הרוח שלכם. למנות ראשונות אפשר להזמין, בין השאר, קוקטייל שרימפס, צלחת אנטיפסטי, לחם הבית עם פרוסות פרושוטו או מרק דגים; בין המנות העיקריות תמצאו טורטליני עם לובסטר, לינגוויני ברוטב מולים, ריזוטו צדפות, דג בס ים בתנור, ולחובבי הבשר – סטייק שמוגש עם פרוסות שמנמנות של חצילים שנקלו על הגריל. וכדי שיישאר טעם מתוק בפה, נסו לקינוח את ליקר הבית המתקתק.

Restorante Tema
כתובת: Via Panisperna 96
אתר אינטרנט

פשוט וטעים: איפה כדאי לאכול פסטה או פיצה?

מקרוני: ללכת בעקבות השם
עם כל הכבוד למטבחים הבינלאומיים המצוינים שהשתרשו ברומא, ויש לנו הרבה כבוד אליהם, אין לנו בעיה להודות: אנחנו פה בשביל הפסטה. ואם כבר פסטה, איך אפשר לפספס עם מסעדה שנקראת בפשטות – מקרוני? זוהי טרטורייה נעימה השוכנת בבניין עתיק בלבה של שכונה יפהפייה באזור הפנתיאון. התפריט מורכב ממנות מסורתיות, עם הרבה פסטות טריות ונפלאות ויינות מקומיים ללוות את הארוחה.

Maccheroni
כתובת: Piazza delle Coppelle 44
אתר אינטרנט

 

הגרסה המקומית לפיצה מרגריטה: עגבניות טריות, גבינת מוצרלה ועלי בזיליקום. כל כל פשוט, כל כך טעים | צילום: וינסנצ'ו מזה

ארמנדו: מסורת משפחתית
עוד טורטריה מומלצת באזור הפנתיאון: כמעט חמישים שנה שבני משפחת ארמנדו מגישים במסעדה הפשוטה שלהם אוכל טעים במיוחד. התפריט הגדול מכיל מנות רבות של פסטה לצד מנות בשריות כמו אוסובוקו ועוף ביין לבן וגם כמה מנות מסורתיות שדורשות אומץ מסוים כדי להזמין אותן, כמו טריפה (מעיים) בסגנון רומאי. בין הפסטות תמצאו ספגטי ברוטב גבינת גורגנזולה, פטוצ'יני עם אפונה ועגבניות, רביולי פטריות ועוד רבות אחרות. יש גם תפריט צמחוני עשיר ומעניין, ובימי שישי מגישים מרק עם גרגרי חומוס. למי שחייב לסיים את הארוחה עם משהו מתוק יש טירמיסו, פנקוטה, מוס שוקולד ועוד.

Armando al Pantheon
כתובת: Salita Dei Crescenzi, 31

מונטקרלו: בשביל הפיצה
למרות השמועות והתורים הארוכים שמחזקים את השמועות האלה, אנחנו לא מוכנים להתחייב שזאת הפיצה הטובה ביותר שתאכלו ברומא. אבל אין ספק שבמונטקרלו, באזור פיאצה נבונה היפה, תקבלו פיצה נהדרת, עם בצק דקיק ופריך ותוספות טריות כמו פטריות, פלפלים קלויים, עגבניות שרי, ארבע גבינות, שילובים שונים של כל אלה ורבים אחרים. יש פה גם מנות ראשונות ואפילו מנות עיקריות כמו חזה עוף וסטייק, אבל ממש מיותר להזמין אותן. לכו על פיצה, ואם אתם במצב רוח מתאים צרפו אליה בקבוק יין, כמו שעושים עשרות הסועדים שסביבכם – מקומיים ותיירים גם יחד. המקום סגור בימי שני.

Montecarlo
כתובת: Vicolo Savelli 13

לה גטה מנז'יאונה: יותר בריאות, יותר תחכום
עוד מתחרה על תואר הפיצה הטובה ביותר ברומא (והמנצחת, על פי המדריך טיים אאוט הרומי): לה גטה מנז'יאונה – החתולה הגרגרנית. השילוב בין אהבת חתולים לעשיית פיצות טעימות הוא שילוב מנצח לכל הדעות. הפיצות פה קטנות ושמנמנות, על בסיס של בצק המשלב קמח מלא ואשר הושאר לתפוח במשך 48 שעות במקרר. בצירוף עגבניות טריות וגבינת מוצרלה מחלב בופאלו מתקבלת פיצה טעימה מאוד, בריאה למדי ומתוחכמת יותר מרוב הפיצות שתמצאו ברחבי העיר. התפריט כולל גם פסטה ומנות בשריות, אבל כדאי להתרכז במה שעושים פה כל כך טוב. בימי רביעי וחמישי יש טעימות יין ופיצות.

La Gatta Mangiona

כתובת: Via Federico Ozanam 30
טלפון: 5346702 06

ל'אינסלטה ריקה: האלטרנטיבה הירוקה
אם אחרי אינספור ארוחות של פסטה ופיצה הגוף שלכם זועק לקערת סלט, ל'אינסלטה ריקה – הסלט העשיר באיטלקית – זאת המסעדה בשבילכם. התפריט מכיל מנות בשריות, דגים, פסטות ופיצות, אבל הפוקוס פה הוא על סלטים: יותר מ-40 סוגי סלטים, חלקם על טהרת הירקות, אחרים בתוספת של גבינות, דגים או בשרים, ויש גם סלטים עם תוספת של פירות אקזוטיים או פירות מיובשים. צרפו לסלט שלכם פוקצ'ה חמימה שזה עתה יצאה מן התנור וכוס של יין הבית, והרי לכם ארוחה קלה, טעימה ומשביעה.

L’insalata ricca
כתובת: Largo dei chiavari 85
אתר אינטרנט

 

אימפוריו אלה פאס. שילוב של בית קפה, חנות ספרים ובר יין

ומה לקינוח? קפה, תרבות ועוגות

קפה פנדנגו: סינימה פרדיסו
הברקה מבית היוצר של פנדנגו, חברה מקומית איכותית להפקה והפצה של סרטי קולנוע. בית הקפה המקסים הזה הוא מקום מפגש לאוהבי תרבות וקולנוע, ואפשר להחליף בו דעות על הסרט האחרון שראיתם, לעלעל בספרים או בירחון, לטעום ממנת היום וללגום קפה טוב. בחדר האחורי יש הקרנות של סרטים ומדי פעם מתקיימים פה ערבים ספרותיים ואירועים אמנותיים נוספים. בית הקפה נמצא בפינה של פיאצה די פייטרו, ליד המקדש של אדריאנו.

Caffè FANDANGO
כתובת: Piazza di Pietra 32
אתר אינטרנט

אימפוריו אלה פאס: קפה ספרותי
עוד מקום שכולו תרבות וסימפטיה – שילוב של חנות ספרים, בית קפה ובר. אפשר לשתות בעמידה לאורך הבר (שיטה חביבה על האיטלקים, ופחות מכך על שאר העולם) או להתרווח על כורסאות רכות בין מדפי הספרים. לצד הקפה והמשקאות האלכוהוליים אפשר לנשנש זיתים, אגוזים או בייגלה פריכים. במילים אחרות, כל מה שצריך כדי להעביר שעה-שעתיים בשיחה נעימה על תרבות, אמנות ומשמעות החיים.

Emporio alla Pace
כתובת: Via della Pace 28

עוגות אישיות מהמאפייה של ג'וזפין. השראה בינלאומית

 

המאפייה של ג'וזפין: חלום מתוק
לפני כעשור החליטה הדוגמנית האנגלית ג'וזפין סקורר להגשים חלום ישן: היא עזבה את לונדון לטובת רומא והחליפה את עלי החסה באפיית עוגות. המאפייה שפתחה לפני חמש שנים בפיאצה פרדיסו מציגה לראווה עוגות מרשימות כמו שהן טעימות. התוצרת אינה איטלקית, כי אם בינלאומית: יש פה עוגות בחושות, עוגות שמרים, פאי תפוחים, בראוניז, עוגות קרם, עוגות גזר ומיני עוגיות מפתות. בהזמנה מראש אפשר לקנות עוגות לאירועים מיוחדים, גם לחתונות.

Josephine’s Bakery
כתובת: Piazza del Paradiso 56
טלפון: 06-6871065

למידע נוסף על רומא

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מרומא

טסטאצ'ו: ערש המטבח הרומאי המסורתי
טסטאצ'ו: ערש המטבח הרומאי המסורתי

כיצד הפכה שכונת פועלים חסרת חן לערש המטבח של רומא? שכונת טסטאצ'ו שנבנתה ליד בית מטבחיים ענקי והיתה בעלת שם רע, עברה שינוי, הטביעה את חותמה על המטבח הרומאי והיום היא מהווה בית למוסדות קולינריים פופולריים לצד שוק ...

טיפים לרומא: ההמלצות הכי טובות
טיפים לרומא: ההמלצות הכי טובות

כמה עולה מונית משדה התעופה למרכז העיר? איך להימנע מתורים ארוכים לקולוסאום ולוותיקן? מה ההבדל בין טרטוריה לריסטורנטה? ואיך לשתות את הקפה שלכם בלי להיחשד כתיירים? כמה טיפים נהדרים שיעזרו לכם להפיק את המיטב מהביקור ברומא

רומא לצעירים – מקומות ששווה להכיר
רומא לצעירים – מקומות ששווה להכיר

אחרי שסיימתם לבקר באתרים ההיסטוריים המתבקשים, כמו הקולוסיאום, הפורום הרומי ומזרקת טרווי, צאו להכיר את שכונותיה האחרות של רומא. הזדמנות לפגוש צעירים מקומיים, לשוטט בין חנויות עצמאיות ולהתחבר לרוח המהפכנית שעדיין נושבת אם רק יודעים איפה לחפש אותה