עונה מומלצת: כל השנה.
התאמת המסלול: לכל המשפחה.
קושי המסלול: בינוני. יש ירידה תלולה.
אורך המסלול: כחמישה קילומטרים.
משך המסלול: כשלוש שעות וחצי.
מפה: מפת סימון שבילים מס' 2, "הגליל העליון".
הגעה מנהריה: נוסעים בכביש מס' 4 צפונה לעבר ראש הנקרה. בצומת בצת פונים ימינה (מזרחה) בכביש מס' 899 (כביש הצפון). חולפים על פני שלומי וצומת חניתה ומגיעים לצומת T, הקרוי צומת עבש. בצומת פונים שמאלה (מזרחה), בהמשך כביש 899. כעבור חמישה קילומטרים לערך מגיעים לפנייה שמאלה (צפונה) לעבר אדמית. נוסעים במעלה הכביש המפותל אל שיא הגובה, שבו שילוט ברור ימינה אל החניה המסודרת שבמקום.
• המסלול אינו מעגלי, יש צורך בהקפצת רכבים.
• הקפצת רכב לנקודת הסיום:
נשוב ונרד בדרך המתפתלת המעפילה לרמת אדמית, אל כביש הצפון (מס' 899). נפנה בו שמאלה (מזרחה) ונמשיך בנסיעה עד קיבוץ איילון. מיד לאחר שער הקיבוץ נפנה ימינה וניסע לאורך גדר המערכת של המשק, בואך קיוסק "קצה הנחל". במקום מגרש חניה מסודר.

המסלול מתחיל ברמת אדמית. קק"ל פיתחה מסלול את הפארק החובק את מערת קשת. הוסדרה בו חניה, נסלל שביל למעבר נכים וכן נטעו עצים רבים. ממרפסות התצפית שעל שפת המצוק נשקף נוף מרהיב על כל הגליל המערבי. אפשר לראות בבירור את שיאי הגובה של הגליל העליון משתפלים מערבה לעבר רצועת חוף צרה ונטרפים על ידי גלי הים. בין לבין ניתן לראות את מושבות הגליל וכפריו טובלים בירק, את נהריה, בירת האזור, וביום עם ראות טובה גם את רכס הכרמל ואת חיפה. מערבית לנו נראה חלקו המערבי של רכס סולם הנופל ישירות אל הים בראש הנקרה, ומהווה גבול מעין טבעי בינינו לבין לבנון. בסמוך נמצאת התופעה הקארסטית הייחודית של מערת קשת. בתהליכי הבלייה הקארסטית (הנוצרת מהמסת הסלע הגירני על ידי חומצה פחמתית) נעשתה תקרת המערה כה דקה עד שלא יכלה עוד לשאת את עצמה וקרסה פנימה. את שברי התקרה אפשר לראות בתוך המערה, אם כי הם לא בולטים במיוחד בגלל מצבורים אדירים של גללי עזים שלא אחת מוצאות כאן מחסה. מה שהיה בעבר פתח המערה הקבוע במרומי המצוק הוא למעשה החלון שנמצא תחת קשת האבן. שביל יפה חולף על פני הקשת עצמה וממשיך מזרחה (סימון בצבע אדום), לאורך המצוק המשקיף על נחל בצת, שאליו מועדות פנינו.

לאורך שולי המצוק אפשר לראות בבירור את תוצאות הפעילות הקארסטית האינטנסיבית, שהביאה להרחבת הסדקים בין הסלעים על ידי המסת דופנותיהם. השטח כולו מכוסה בטרשי גיר יפהפיים ומחורצים מאוד עד כדי כך שהתנועה ביניהם קשה מאוד. כעבור כמה מאות מטרים במצוק נפגוש שביל המסומן בשחור שגולש דרומה. השביל מאפשר ביקור במערה עצמה וממנו יש לשוב באותה דרך (יש לקחת בחשבון ירידה תלולה בהלוך, וטיפוס בדרך חזרה). השביל האדום ממשיך להתפתל לאורך שולי רמת אדמית, עד נקודה מסוימת שבה הוא גולש במורד לעבר ערוצו העמוק של נחל בצת. מקור שמו של הנחל הוא במילה הערבית בצה – ביצה, שהיא גם המקור למילה בעסה – משהו רע, ששוקעים ומתבוססים בו כמו מצב רוח מדוכדך. ככל שיורדים במדרון, החורש הים-תיכוני המכסה אותו הופך סבוך יותר ויותר.

עם ההגעה לערוץ מסתיים השביל המסומן באדום, ואנו נפנה ימינה במורד הנחל בשביל הצמוד לערוץ ומסומן בכחול. השביל חולף בשדרה ארוכה וסבוכה של הרדוף נחלים המגיע כאן למימדי עץ עבות. ההרדוף פורח בעונה בה רוב הצומח יבש ונעדר פריחה, ולכן הוא בולט פי כמה. פריחתו של ההרדוף מופיעה בגוונים שונים של ורוד – מבהיר ועד עמוק. עם זאת, יש לציין כאן כי הענפים והעלים מכילים נוזלים רעילים ביותר ולכן מומלץ להשגיח על הילדים ולהימנע מכל מגע בצמח. בנוסף להרדופים גדלים במקום דלבים, היפים ביותר שבהם נמצאים במעלה הנחל נמצאים. כעבור כמה מאות מטרים נגיע אל חורבת כרכרה, הבנויה על גדתו הדרומית של הנחל. מכאן מעפילה דרך סלולה במעלה המדרון בואך קיבוץ איילון, המהווה עבורנו את נקודת הסיום.