תפריט עמוד

כשהתחלתי לתכנן את הטיול החלומי ביפן חיפשתי אפשרויות לינה. היו כמובן מלונות מערביים, אבל היה קשה להתעלם מחוויות הלינה הייחודיות רק ליפן: קפסולות השינה, שבהן אפשר "לשים את הראש" לכמה שעות בתוך תאי שינה קטנטנים; מלונות האהבה שמושכרים על בסיס שעה או ללילה לזוגות חמקמקים; וריוקן (Ryokan) – לינה בסגנון יפני מסורתי.

צימר בסגנון מינימליסטי
הלינה בריוקן הצטיירה בדמיוני כעוד חוויה אותנטית שתספק לי טעימה קטנה מחיי המקומיים, מעין תשובה יפנית לצימר בצפון או ל–B&B האירופי. אז החלטתי לגוון. שריינתי מראש חדרים בכמה מלונות בערים הגדולות, ולימים שבהם תכננתי לטייל בכפרים מחוץ לעיר הזמנתי לינה בריוקנים.
הריוקנים הם חדרי אירוח מעוצבים בסגנון מינימליסטי מסורתי, בטוב טעם יפני. בדרך כלל מדובר בחדרים קטנים עם דלתות הזזה, נקיים ללא רבב וכמעט ריקים לחלוטין מפריטים. הם מאובזרים במיטת פוטון המונחת על מחצלת טטאמי, נעלי בית לשהייה בחדר ולשימוש בשירותים או באמבטיה, חלוק בית, כלים קטנים להכנת תה ו…זהו. כל כך מעט ועדיין המון. האווירה בריוקן רגועה מאוד. מוזיקה יפנית חרישית מתנגנת ברקע, השיחות נעשות בשקט ובנועם, ונדמה שעובדי המקום מרחפים להם במסדרונות במקום לצעוד.
לרוב מציעים בעלי הריוקנים ארוחת בוקר וערב בסגנון יפני, ורבים מהם אף מתפרסמים בזכות היכולות הקולינריות שלהם.

ספא אה–לה יפן
בעיירת הנופש ניקו (Nikko) התארחתי בריוקן "Turtle Inn", ובו התענגתי על פינוק נוסף: טבילה באונסן (Onsen) הפרטי של המקום.
אונסנים הם מעיינות חמים טבעיים, שיפן בורכה בהם הודות לפעילות הגעשית באזור. זהו מקום מפגש חברתי מסורתי, ומספרים שפעמים רבות דווקא שם, במקום שהמחסומים מוסרים, אנשי העסקים סוגרים ביניהם את העסקאות הגדולות. באונסנים המסורתיים שעדיין פועלים אין הפרדה בין נשים לגברים, ולרוב הרחצה היא בעירום. מבקרים יכולים לבחור בין טבילה באונסן טבעי תחת כיפת השמים ובין בריכות מקורות באתרי ספא. ישנם ריוקנים המציעים לאורחיהם אונסנים פרטיים, מלאים במי מעיינות טבעיים מהסביבה. לכן באזורים שיש בהם אונסנים אפשר למצוא ריכוז גדול של ריוקנים.

מידע מעשי
למרות התנאים הצנועים, הלינה בריוקנים עולה יותר מאירוח בסגנון מערבי. יש ריוקנים יוקרתיים שמחירם יכול להגיע לכמה מאות דולרים ללילה. אלה מציעים אונסן פרטי, ספא וארוחות גורמה. ישנם גם ריוקנים במחיר של 100‑120 דולר לחדר זוגי בלי ארוחות. גודל החדר מומחש באתרי האינטרנט על פי מספר מחצלות הטטאמי הפרושות בו.

שני ריוקנים מחוץ לעיר המציעים גם חדרי אירוח בסגנון מערבי:

Turtle Inn
בעיירת הנופש ניקו (Nikko). עיירה קטנה ומקסימה כ–125 קילומטרים צפונית לטוקיו. כאן תוכלו ליהנות מאונסן פרטי ומאונסנים טבעיים באזור.

Rickshaw Inn
ריוקן פופולרי בקרב מטיילים בעיירה המסורתית טקיאמה (Takayama). בריוקן הזה אין אונסן פרטי, אבל יש שירותי אינטרנט וכביסה.

להשוואת מחירי מלונות ביפן >>

לקריאה נוספת:

 

יפן: מה יפים הלילות
יפן: לינה לא שגרתית
אמבטיה שקופה, חדר בגובה של מטר, קונדום על הכרית במקום שוקולד, מברשת שיניים שהמשחה כבר מרוחה עליה – יפן מציעה כמה אפשרויות לינה לא שגרתיות. ארבעה לילות …
ענת יערי  
 
 

 

יום בבית ספר ביפן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מיפן

נגיעות: יפן, להתאהב עד אין קץ
נגיעות: יפן, להתאהב עד אין קץ

הטיול ביפן אינו דומה ואף לא מזכיר מדינה כלשהי בה דרכה כף רגלי. בכלל נדרשו לי ימים לא מועטים כדי להכיל גודלו של המסע. יפן הינה מדינת איים מבודדת. מציאות שחייבה את היפנים להקים תרבות מיוחדת האופיינית רק ...

מסע צילום באזורים הכפריים של יפן
מסע צילום באזורים הכפריים של יפן

זה לא היה הביקור הראשון שלנו ביפן, ובכל זאת, הביקור הזה היה אחר. בעוצמות, ברמת ההתרגשות, במפגשים הצילומיים שנוצרו, בטבע המופלא שקיבל את פנינו, בעומק החוויה ובאופן שבו הכל התחבר לכדי הטיול המושלם. רפי קורן ואורית גוטרבוים-פרטוק, זוג ...

יאקיטורי, מטבח ההפתעות
יאקיטורי, מטבח ההפתעות

רעבים בטוקיו? מהיום כבר לא. אחרי עשרות שנים שהקדיש לצרפת, שגמלה לו באזרחות, הסתקרן אביטל ענבר לחוות עולם חדש. הספר "רעבים בטוקיו" הוא פרי התשוקה החדשה. במסעותיו לטוקיו גילה שהגסטרונומיה היפנית היא הטובה ביותר בעולם, שוות ערך למטבח ...