תפריט עמוד

מיאנמר – מסלול טיול בין מקדשים לאגמים

מיאנמר (בורמה) גובלת בתאילנד, סין והודו, אבל היא מוכרת ומתוירת הרבה פחות משכנותיה. הצעה לטיול בכמה מאתריה היפים ביותר של מיאנמר, שמשלב היסטוריה מרתקת, נופים מרהיבים ותרבות יוצאת דופן

כשחושבים על טיול במזרח, מיאנמר (בורמה) היא לרוב לא הבחירה הראשונה. בין השאר, הדבר נובע מסיבות פוליטיות – עשורים של שלטון רודני, הפגנות שדוכאו ביד קשה, הפיכה צבאית – כל אלה עמעמו את זוהרה של המדינה הגדולה ביותר בדרום מזרח אסיה והרחיקו ממנה את התיירים. אבל בשנים האחרונות, עם שחרורם של אלפי אסירים פוליטיים וניסיונות התקרבות למדינות המערב, התיירים חוזרים ומגלים את יופייה עוצר הנשימה של מיאנמר, שמשלבת חופים קסומים המזכירים את אלו של תאילנד השכנה ממזרח (אך בתוליים ושלווים בהרבה), מקדשים מרהיבים, יערות טרופיים, הרים – הפסגה הגבוהה ביותר בדרום-מזרח אסיה נמצאת בשטחה של מיאנמר, אגמים ונהרות, שבמהלך שיט עליהם אפשר להרגיש את לבה הפועם של המדינה ולצפות באורח החיים של תושביה, שנותר כמעט ללא שינוי לאורך השנים. השילוב של יופי טבעי מדהים עם תרבויות עתיקות ותושבים מסבירי פנים הופך את הטיול במיאנמר לחוויה מיוחדת במינה.


ילדים נזירים במיאנמר. החיים מתנהלים בקצב שונה מזה שבשאר העולם

הטיול במיאנמר הוא מסע בארץ פלאות, שבה הזמן עמד מלכת לפני שנים רבות, וגם כיום נראה שהוא חולף בקצב איטי יותר מאשר בשאר העולם. לפניכם הצעה למסלול טיול בן 10 ימים במיאנמר, כזה שמאפשר לטעום ממה שיש למדינה להציע. כדי לחסוך זמן יקר בנסיעות ארוכות ולהספיק לראות בנחת את האתרים המפורסמים והיפים ביותר, המסלול שלפניכם כולל כמה טיסות מקומיות. בסופו, מומלץ להוסיף נופש ברצועת חול יפה ובתולית באזור ינגון.

יום 1 – הגעה לינגון
ינגון (Yangon) היא העיר הגדולה ביותר במיאנמר, ואליה מגיעות על פי רוב הטיסות הבינלאומיות. העיר המוקפת ביער טרופי, שוכנת על חופו של ים אנדמן, ולמרות מיליוני תושביה וגורדי שחקים המודרניים שבמרכזה, עדיין האווירה רגועה וברחובות רבים מסתובבים בלבוש המסורתי. העצירה בינגון תהיה קצרה במיוחד, שכן אנחנו רוצים למהר להגיע לאחת האטרקציות המרכזיות במדינה – המקדשים של בגאן, אבל אל חשש, עוד נחזור לכאן בהמשך הטיול להיכרות מעמיקה יותר.


מתחם המקדשים בבגאן. אלפי מקדשים, סטופות ופגודות מהמאות ה-13-11

יום 2 – בגאן
אחרי לילה בינגון עולים על טיסה מקומית לבגאן (Bagan), שנמצאת כ-500 ק"מ מצפון לינגון, על גדות נהר איראוואדי (Ayeyarwaddy) האדיר, שחוצה את מיאנמר לכל אורכה – מצפון לדרום. בגאן היתה הבירה הראשונה של האימפריה הבורמזית, והיא נחשבת לאחד האתרים ההיסטוריים המרשימים ביותר בכל דרום-מזרח אסיה. בשטח של 40 קילומטרים רבועים נמצאים אלפי מקדשים, פגודות וסטופות מהמאות ה-13-11. בין השאר, מומלץ לבקר בפגודת שווזיגון, במקדש אננדה ((Ananda – אחד המקדשים השמורים ביותר בבגאן, במקדש Nathtaukkyaung, שבתוכו נמצא מנזר עשוי עץ טיק, במקדש Dhamayangyi – הגדול בבגאן, ועוד. כמו כן, אל תחמיצו שיטוט בשוק הססגוני של בגאן, שבו אפשר לחזות בעסקאות סחר-מכר, שבמהלכן המוכרים מחליפים ביניהם סחורות. את הלילה נעשה בבגאן.

שוק בבגאן

יום 3 – הר פופה
בבוקר נצא לביקור בהר פופה (Popa), הר געש רדום המתנשא לגובה של 1,518 מ'. ההר, שנמצא כ-50 ק"מ מדרום-מזרח לבגאן, בולט לעין מעל סביבתו השטוחה. ראשו הוא יעד לעלייה לרגל וטיפוס ב-777 המדרגות המובילות למקדש שנמצא בפסגה יותיר אתכם חסרי נשימה, לא רק בשל המאמץ אלא גם מהנוף המדהים הנשקף מלמעלה. חוזרים לבגאן, בה גם לנים.


המקדש שבראשו של הר פופה. המטפסים לפסגה יזכו בנוף עוצר נשימה

יום 4 – מנדליי ואמרפורה
מבגאן ממשיכים צפונה אל עבר מנדליי (טיסה מקומית תחסוך את זמן הנסיעה), העיר השנייה בגודלה במדינה. מנדליי (Mandalay) עשירה מאוד במנזרים ופגודות והיא מהווה מרכז דתי ותרבותי חשוב. סמוך לה כדאי לבקר בעיר העתיקה אמרפורה, שם אפשר להתרשם מאורח חייהם של כאלף נזירים המתגוררים במנזר מהגאנדאריון ולבקר בבית חרושת לאריגת משי. במנדליי עצמה יש מוקדי עניין רבים, בהם סדנאות לעבודות יד מסורתיות, ארמון מנדליי, ביתה האחרון של שושלת המלוכה ששלטה כאן עד 1885, מנזר שוונאנדאו (הטירה המוזהבת) ופגודת קוטודאי המכילה את "הספר הגדול בעולם" – 730 לוחות אבן, שכל אחד מהם נמצא בתוך סטופה נפרדת, עם גג מחודד. לפנות ערב מומלץ לטפס לראשה של גבעת מנדליי, כדי לצפות בשקיעה שצובעת את השמיים מעל העיר.


"הספר הגדול בעולם". כל סטופה כזאת מכילה לוח אבן מכוסה בטקסט

יום 5 – הפלגה באגם מינגון, אינווה
לא נעזוב עדיין את מנדליי, אבל נצא ממנה דרומה, למינגון (Mingun), שם יוצאים לשיט על נהר איראוואדי, עורק החיים החשוב של מיאנמר. במהלך השיט אפשר לצפות בתושבים המקומיים השטים על הנהר בסירות מסורתיות, לבקר בפגודת מינגון, שבנייתה לא הסתיימה מעולם, ובה הפעמון הגדול בעולם – במשקל 90 טון. בהמשך מפליגים לאינווה (Inwa) שם אפשר לבקר במנזר מאנואוקיאנג ובמנזר בארגאיר. לעת ערב חוזרים לאמרפורה, כדי לצפות בגשר יו ביין (U Bein) העתיק, העשוי כולו מעץ. צילום של הגשר בעת השקיעה הוא "מאסט" לכל מטייל.


גשר יו ביין בשקיעה. אחד האתרים הכי מצולמים במיאנמר

יום 6 – פינדאייה, אגם אינלה
היום הזה נפתח בטיסה קצרה להיהו (Heho), שבמרכז מיאנמר. מכאן נוסעים לפינדאייה, עיירה ציורית שבקרבתה חצובות מערות, ובהן אלפי פסלי בודהה. בדרך חולפים בנופים חקלאיים מרהיבים עם טרסות מטופחות. מכאן ממשיכים לאחת מאטרקציות הטבע היפות של מיאנמר – אגם אינלה (Inle Lake). מתמקמים במלון על שפת האגם ונושמים את השקט.


דייג בסירה מסורתית באגם אינלה

יום 7 – הפלגה באגם אינלה
את היום נבלה בהפלגה פרטית באגם אינלה, השוכן בלבה של רמה הררית. אחד המאפיינים של האגם היפה הזה הם בתי עץ שבנויים על כלונסאות ממש על פני המים. ולא רק בתים אפשר לראות באגם, אלא גם גני ירק הצפים על המים. במהלך השיט אפשר להתרשם מהחיים באגם וסביבו, לבקר בפגודות אינדיין, בגנים הצפים, בעיירת פאו קוואן, בפגודת אוו ובמקדש החתולים המקפצים. גם את הלילה הזה לנים לצד האגם.


כפר על כלונסאות במימי אגם אינלה. התושבים שטים בסירות בין הבתים

יום 8 – חזרה לינגון
חוזרים לשדה התעופה של היהו לטיסה לינגון. זה הזמן להכיר את העיר: נבקר ברובע הקולוניאלי, בפגודת סולה – סמלה המסחרי של העיר, בפסל הבודהה המפורסם צ'אוקטאטי, בגן קאראוויק ובפגודת שוודגון – אחת הפגודות היפות והמרשימות בעולם.


פגודת שוודגון, אחת המרשימות בעולם

יום 9 – גולדן רוק
את הבוקר של היום התשיעי לטיול נפתח בנסיעה לגולדן רוק (הסלע המוזהב), כינויה של אחת הפגודות המיוחדות ביותר: על גבי סלע ענק, שצופה כולו בעלי זהב, ניצבת פגודה מרהיבה. על פי האמונה המקומית, הסלע עצמו ניצב על חודה של שערה מראשו של בודהה. במקום אפשר לצאת לטיול ג'יפים קצר, שאורך כשעה, ואחריו לטפס ברגל למרומי הפגודה, בדיוק בזמן לצפות בשקיעה המרהיבה. גם את הלילה הזה עושים בינגון.


הגולדן רוק, פגודה על ראשו של סלע מצופה בעלי זהב

יום 10 – באגו
טיול יום לעיר באגו (Bago), הנמצאת מצפון לינגון. בין האטרקציות המרכזיות כאן – פגודת שוומאוודו, בודהה הרובץ – פסל ענק, באורך של יותר מ-50 מ', של בודהה השוכב על צדו, פגודת קאוקפון והארמון העתיק קאנבוזאתאדי. לפנות ערב נשוב לינגון ללילה נוסף בעיר.


בודהה רובץ. פסל באורך 50 מ' בעיר באגו

למחרת היום, לאחר ביקור בבית הכנסת של ינגון, מסתיים הטיול בטיסה מינגון לתל אביב. אופציה נוספת היא לשלב בסוף מסלול הטיול נופש בחוף נגפאלי (Ngapali Beach), עשרה קילומטרים של חול לבן ובתולי, מצפון לינגון.

בתמונה הראשית: גולדן רוק – פגודה על ראשו של סלע מצופה בעלי זהב

מפת בורמה:

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. בבורמה מתרחש רצח עם אכזרי ומעשים שהוגדרו כפשעים נגד האנושות נגד בני הרוהינגה. הכל בידי הצבא ובחסות נזירים ואנשי דת בודהיסטים.
    אנא, אל תתנו יד בכך שתנרמלו את המצב ותטיילו שם. מספיק גרוע שמדינת ישראל ממשיכה לקיים יחסים נורמלים לגמרי עם מיאנמר ואף מוכרת לה נשק. אפשר לעשות את המינימום ולא לתת לזה יד בעצמנו. אנא מכם טיילים ישראלים- החרימו את בורמה.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.