תפריט עמוד

מחנה קיץ טכנולוגי בינלאומי

Big Idea הוא מחנה קיץ לא שגרתי, עם משתתפים מישראל ומרחבי העולם, שמשלב סדנאות מקצועיות של טכנולוגיה, מדיה, עיצוב ומדעים ביחד עם פעילויות ספורט ואמנות, מפגש חברתי והרבה כיף

מי שגדל בארצות הברית נזכר בגעגועים במחנות הקיץ שהם חלק בלתי נפרד מנוף הילדות שם, עם המון פעילויות מהנות וסדנאות מעשירות, תחרויות ספורט, מדורות ליליות והרבה חוויות מיוחדות שיכולות להיווצר כשמקבצים ביחד חבורה של ילדים בחופשה, ממקומות שונים, מרביתם לא מכירים כלל זה את זה אבל כולם יוצרים קשרים אמיצים, ומתחברים דרך היצירתיות והניתוק מהשגרה.

בארץ, שבה זיכרונות הילדות שלנו מורכבים בעיקר משוקו ולחמנייה בקייטנה, חסרונם של המחנות האלה הורגש. עד שלפני תשע שנים הוקם מחנה הקיץ Big Idea, שלוקח את חווית הסאמר קאמפ ויוצק לתוכה תכנים מרתקים מעולם הטכנולוגיה. התוצאה – שבועיים מחוץ לבית, עם חניכים וחניכות מישראל ומשלושים מדינות מרחבי העולם,  במחנה שכולל, בנוסף לפעילויות אקטיביות גם סדנאות של טכנולוגיה, מדיה, מדעים ויזמות. כל אלה יוצרים חווית קיץ בלתי נשכחת, עם חברים, זיכרונות וחוויות שיישארו עם המשתתפים לכל החיים.

סדנת מוזיקה. הסדנאות מתקיימות בקבוצות אינטימיות שמאפשרות לכל חניך להפיק מהן את המיטב

מה שמבדיל את Big Idea ממחנות בינלאומיים אחרים הוא הדגש הטכנולוגי. המחנה כולל מגוון סדנאות מעשירות בתחומים כמו מחשבים, פיתוח אפליקציות וסייבר, רובוטיקה, גיימינג ומציאות מדומה, עיצוב גרפי, צילום, מוזיקה וקולנוע, עיצוב תכשיטים בתלת ממד, אופנה ממוחשבת, מדע וחלל וגם מסלול יזמות הייטק בשיתוף המרכז הבין תחומי בהרצליה.

במהלך המחנה הילדים יוצרים קשרים אמיצים עם חברים מכל העולם

מי שירצה להתרחק קצת מהמחשב ימצא סדנאות של גלישת גלים, אמנויות לחימה, תיאטרון, שחמט, רדיו ועוד. על אף שכל הסדנאות מהנות מאוד, לא מדובר בפעילות שהיא כיף בלבד. אלו סדנאות מקצועיות, המועברות על ידי מדריכים בוגרי יחידות טכנולוגיות או סטודנטים מצטיינים (חלקם, אגב, חניכים לשעבר שבגרו וחזרו בתור מדריכים), וכולן  מעניקות למשתתפים ידע, כלים ומיומנויות שישמשו אותם גם בעתיד. במהלך המחנה, עובד כל משתתף על פרויקט אישי, משהו שאפשר לקחת הביתה ולהראות לחברים ולמשפחה. הסדנאות מתקיימות בקבוצות אינטימיות, של שמונה חניכים בכל קבוצה, מה שמבטיח יחס אישי ומאפשר לכל חניך להתקדם בקצב שלו ולהפיק מהמחנה את המיטב.


ילדים משתתפים בסדנת רובוטיקה
           
איך זה עובד? כל חניך בוחר מראש שלושה תחומי עניין ומשתתף בכל יום בשלוש סדנאות בתחומים שבחר. סדר היום במחנה מורכב מפעילות בסדנאות לצד הרבה כיף ואקשן. בכל יום מוקצה מספיק זמן לפעילות "אנפלאגד" – זמן שבו מתנתקים מהמסכים והטכנולוגיה ונהנים מפעילות באוויר הפתוח. בין סדנה לסדנה אפשר לרחוץ בבריכה, לבלות במגרשי הספורט, להשתתף במשחקים, פעילויות חברתיות ותחרויות ואפילו לרכב על סוסים. ומי שרוצה, יכול פשוט לשכב על הדשא, לנוח ולפטפט עם החברים החדשים.

הכיף ממשיך גם בערב, כשבכל יום מתקיימות פעילויות חברתיות כמו קומזיץ לאור הכוכבים, א"ש לילה, משחק חפש את המטמון, מסיבת ברביקיו בבריכה או ערב כישרונות בינלאומי שמועבר בשידור ישיר להורים הגאים והמתגעגעים. ויש גם מפגשים עם יזמים וסטארט אפיסטים ישראלים, מסיבות ריקודים ומסיבות Lan עם קונסולות משחק ומסכי ענק.


מי שרוצה להתרחק קצת המחשב יכול להשתתף בפעילויות נוספות כמו גלישת גלים

המחנה הוא אמנם בסימן טכנולוגיה, אבל אחד הדברים שמייחדים אותו הוא שדווקא פה הילדים לומדים להתנתק קצת מהטכנולוגיה שאליה הם מחוברים 24 שעות – הסמארטפון. הסביבה במחנה והמפגש החברתי עם חברים מכל העולם מאפשרים להם להתנתק מהטלפונים ומהשגרה ולהתנסות בדברים שהם לא יכולים להתנסות בהם במקום אחר.

הפן הבינלאומי הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה ב-Big Idea ואחד מהדברים שמייחדים את המחנה. כמחצית מהמשתתפים מגיעים מחו"ל – מארצות הברית, צרפת, רוסיה, איטליה, ספרד, נורווגיה, ארגנטינה, סין ועוד, מה שמאפשר היכרות עם תרבויות נוספות ויוצר קשרים אמיצים וחזקים לאורך שנים. מאחר שרבים מהמשתתפים חוזרים למחנה שוב שנה אחרי שנה, לילדים יש אפשרות לפגוש שוב את חבריהם. המחנה כולו מתנהל באנגלית, כך שאחרי שבועיים של פטפוט באנגלית ללא ההפסקה, האנגלית של כל המשתתפים זוכה לשדרוג משמעותי, וזו עוד דרך בה המחנה הוא לא רק בילוי מהנה לחופשת הקיץ, אלא גם השקעה לעתיד.

מידע מעשי                        
מחנה Big Idea מיועד לגילאי 18-7 בחלוקה לארבע קבוצות גיל. בקיץ 2016 המחנה יתקיים בשני מתחמים – בכפר הנוער מאיר שפיה הסמוך לזכרון יעקב ובכפר הנוער ניר העמק ליד עפולה. שני המתחמים ירוקים ומטופחים, עם הרבה דשא, בריכת שחייה, מגרשי ספורט, מעבדות מחשבים חדישות ומתקנים נוספים. בכל חדר גרים 6-3 חניכים מאותה שכבת גיל, מהארץ ומחו"ל. בכפר הנוער מאיר שפיה יתקיימו במהלך חופשת הקיץ שלושה מחזורים בני שבועיים, שייפתחו ב-3 ביולי, ב-18 ביולי וב-3 באוגוסט. בכפר הנוער ניר העמק יתקיימו שלושה מחזורים של שבוע כל אחד, שייפתחו ב-11 ביולי, ב-18 ביולי וב-27 ביולי. פרטים נוספים באתר האינטרנט או בטלפון 03-5285177.

 

 



אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו