תפריט עמוד

מזרח הכנרת: מסעדות מומלצות

מזרח הכנרת הוא גן עדן לאוכלי בשר: סטייקים בכל הצורות ומכל הסוגים, תבשילי קדרה בשריים, קבבים ונקניקיות תוצרת בית. אבל גם אוהבי דגים, סלטים ופסטות ימצאו מקומות מצוינים להשביע את הרעב

אולי אלה הבוקרים המסוקסים שהפכו את האזור לביתם, ואולי הסיבה נעוצה דווקא בדגה, שכבר לא ממש שופעת בכנרת, בכל מקרה, אזור מזרח הכנרת הוא גן עדן לאוכלי בשרים: סטייקים, נקניקיות טלה, תבשילי קדרה, קבבים עסיסיים – כולם ניצלים על האש או בתנור ומככבים בתפריטים המקומיים. אבל גם מי שחפץ בדגים, במטבח ערבי משובח או במנות קלות בבית קפה ימצא פה את מבוקשו.

בשרים

עמק הבוקרים
כידוע, הגולן הוא ביתם של בוקרים מסוקסים עם כובעים רחבי שוליים ומגפי עור כבדים. ובפרפרזה על השאלה של הגשש החיוור "דייג אוהב דגים?" נראה שבוקרים אוהבים פרות, לא רק באחו אלא גם על הצלחת. על הכביש שמוליך לבני יהודה תמצאו את עמק הבוקרים – חוות סוסים ומסעדת בשרים. מהחלונות הגדולים נשקפים נופי כנרת יפהפיים, הסוסים בחצר תורמים לאווירה הכפרית ואחרי האוכל אפשר לרכוש פה מגפי בוקרים להשלמת התחושה שאתם בארצם של הגברים הקשוחים. המסעדה מגישה מנות של עוף והמבורגר, אבל כדאי להתרכז בסטייקים המצוינים: אנטריקוט, סינטה, טיבון או פילה (המחירים מתחילים ב-85 שקל ל-300 גרם ועולים עם כל תוספת במשקל). ואם קיוויתם אחרי כל הבשר הזה לקנח בקציפה קלילה ואוורירית, תשכחו מזה. גברים אמיתיים מקנחים בעוגת שוקולד עשירה או בפאי פקאן מתוק ושוטפים את הכל בבירה, ויסקי או ודקה.

עמק הבוקרים, ליד בני יהודה, פתוח א-ו 13:00-21:30, שבת 13:00-18:00טלפון: 04-6923604

מסעדת עמק הבוקרים. סטייקים הם לב העניין כאן | צילום: אן וסרמן

מסעדת הבקתה
איריס וגדי אזולאי, בעלי צימרים "הבקתה" ברמות, החליטו לחבר בין אהבת הבישול לאהבת האירוח, והתוצאה: מסעדת הבקתה, מטבח כפרי שמתבסס בעיקר על ארוחות קדרה בשריות. יש כאן גם מנות צמחיות, אבל העיקר ללא ספק הוא הבשר – מיושן ומעושן בבית, בעץ זית, דובדבן וזמורות גפן. את התוצאות הטעימות להפליא פוגשים, בין השאר, בפלטת עוף מעושן על מצע של אורז מעוטר בבשר בקר וטלה עם בצל וצנוברים (168 שקל למנה זוגית), קדרת פרגית עם דלעת וצימוקים בניחוח קינמון (105 שקל) וקדרת טלה בשום, כוסברה ועגבניות (128 שקל). המנות העיקריות מלוות בשימוש חופשי בבר סלטים מגוון. ילדים ישמחו בהמבורגר וקבב – אף הם מבשר מעושן, אבל לא חייבים לספר את זה לבררנים שבהם – או משניצל ביתי. לקינוחים הגענו מלאים עד אפס מקום, אבל אם אתם חייבים משהו מתוק לסיום, נסו את פרפה החלבה.

הבקתה, רמות, כשר. פתוח א-ו 13:00-23:00, סגור שישי-שבת.
טלפון: 04-6794016

מוֹשבּוּצ
מושבוצ התחילה את דרכה כפאב במעלה גמלא, ולפני שנתיים עברה למושב רמות. השם הלא שגרתי רומז לתחילת ההתיישבות באזור, כשהחברים קיוו להקים ישוב שיהיה שילוב של מושב וקיבוץ. חלל המסעדה גדול ואלגנטי, עם חלונות גדולים שמשקיפים על הכנרת. את מרכז החדר תופס בר מצויד היטב, שהופך לעיקר העניין בשעות הקטנות של הלילה. תפריט הערב כולל מנות פתיחה מצוינות, בהן סביצ'ה פורל, טבעות קלמרי, כנפי עוף ולצמחוניים – אנטיפסטי וחציל קלוי ביוגורט (26-28 שקל). למרות שאתם מסתכנים בסתימת התיאבון, כדאי גם להזמין את לחם הבית הטעים (14 שקל) שמגיע בלווית צלוחיות של שמן זית ומטבלים. במנות העיקריות מככב הבשר על שלל צורותיו ודרכי ההכנה: אנטריקוט מיושן, סינטה עגל, צלעות טלה, ספריבס לבן ועוד (82-92 שקל). יש גם סלטים, דגים ופסטות למי שמעדיף ללכת על הצד הקל יותר. לקינוח כדאי לנסות את הקדאיף מסקרפונה ותאנים – לא דיאטטי בעליל, אבל טעים-טעים. תפריט היינות הגדול מורכב רק מיינות מקומיים, כולל כמה יקבים קטנים ולא מוכרים. בלילה מוגש תפריט מיוחד, קל יותר, שמתמקד במנות פתיחה, כריכים ומתוקים.

מושבוצ, מושב רמות, פתוח א-ו מ-18:00 עד לקוח אחרון, שבת מ-13:00 עד לקוח אחרון. טלפון: 04-6795095

ביסטרו בנמל
הביסטרו שעל המזח בנמל עין גב מהווה פתרון מושלם לזוג מעורב – חובב סטייקים ואוהבת דגים (או להפך), וגם הילדים ימצאו פה מנות מוכרות ואהובות. רצפת הפרקט, החלונות המקושתים והכנרת שפרושה במרחק נגיעה משרים אווירה נעימה במיוחד. התפריט המאוזן מכיל מנות בשריות כמו אנטריקוט, פילה בקר והמבורגר טלה לצד דגים, סלטים ופסטה מתוצרת בית. אבל לפני הכל, כדאי להזמין מנה של לחם הבית, שמגיע עם מטבלים, וכמה מהמזטים המצוינים (14 שקל לצלוחית), בהם סביצ'ה בורי, טרטר סלמון, מוס חציל ועוד. יש גם מרקים יצרתיים כמו מרק תמרים בשמנת עם אגוזים וזרעי חמניות (22 שקל), וכאמור שפע של בשרים עסיסיים. למרות ההמלצה החמה של המלצר, ויתרתי על הפילה בקר לטובת פילה דניס ברוטב שמן זית, שום ומרווה, ולא הצטערתי כלל. פילה בקר ופילה דניס הן שתי המנות היקרות בתפריט – 95 שקל המנה. הילדים נהנו מנקניקיות ומפיצה אישית (35 שקל), וכולנו חלקנו קינוח שוקולדי עשיר במיוחד שהשאיר אותנו מסוחררים קמעה ומרוצים עד מאוד.

ביסטרו בנמל, על שפת הכנרת בקיבוץ עין גב, פתוח כל השבוע, 12:00-23:00, טלפון: 04-6658037

ביסטרו בנמל עין גב. תפריט מאוזן, אווירה נעימה והכנרת ממש במרחק נגיעה

מרינדו
כבר יותר משש שנים שרועי ואיתמר מגדלים טלאים ועגלים במושב כנף בדרום רמת הגולן, ולפני כשנתיים הם פתחו מתחם גדול בקיבוץ עין גב, הכולל חנות בשר, קצבייה, מעדנייה ומסעדה. כצפוי, בשר זה שם המשחק פה: אנטריקוט עגל, פריים ריב, פילה עגל, סינטה במרינדה של חרדל וסילאן, שיפודי עגל, קבב עם צנובר ונענע הם רק קומץ ממבחר הבשרים המשובחים שמוגשים פה, לצד מנות איימתניות לקרנבורים אמיתיים – למשל, סטייק דבל פורטר האוס במשקל 1.2 ק"ג! המחירים נעים בין 99 שקל לאנטריקוט עגל עד 269 שקל לדבל פורטר האוס לשניים. לילדים מוצעות כמה אפשרויות סטנדרטיות: נקניקיות, שניצל או ספגטי. במסעדה לא מגישים יין אבל אפשר ללוות את הארוחה בבקבוק שקניתם בחנות הצמודה. ואם נשארתם עם "טעם של עוד", תוכלו להצטייד בבשרים ונקניקיות למנגל משפחתי על גדת הכנרת.

מרינדו, קיבוץ עין גב, פתוח כל השבוע 12:00-23:00, טלפון: 04-6658555


דגים

מסעדת הדגים בעין גב
פעם, הרבה לפני שחומץ בלסמי אורגני וקבב טלה מגולגל ביד הפכו לאופנה, כל המי ומי הקיפו את הכנרת לצדה המזרחי כדי לסעוד במסעדת הדגים של עין גב – אטרקציה של ממש בימים הראשונים של המדינה הקטנה והמדברית. זוהי אחת ממסעדות הדגים הוותיקות בישראל – היא קיימת מאז שנת 1949, אבל התפריט התחדש והתפתח מאוד מאז אותם ימים שהחבר גרשון טיגן פה דגי אמנון שנשלו מהאגם. היום אפשר למצוא כאן מבחר נאה של דגים במגוון דרכי הגשה: אמנון (מושט) מטוגן או על גריל פחמים, פורל מעושן, בורי מטוגן קלות עם עשבי תיבול ושמן זית, שיפודי נסיכת הנילוס, דואט פילה אמנון וסלמון ועוד (69-83 שקל למנה). יש גם מנות דגים לילדים – סרבני הדגים יכולים לבחור בפסטה או פיצה – ומנות צמחוניות. חובבי הסטייקים מתבקשים לגשת לביסטרו הסמוך.

מסעדת הדגים בעין גב, פתוח כל השבוע 12:00-22:00, טלפון: 04-6658136

מסעדת הדגים בעין גב. מבחר נאה של דגים בכל צורות ההכנה

איטלקי

אינויטו
הצימרים היפים של משפחת גת בחד נס מושכים אליהם אורחים בין השאר בזכות האוכל האיטלקי המשובח שמוגש כאן – תוצאה של שהות ארוכת שנים בטוסקנה. עכשיו, גם מבקרים מזדמנים יכולים לגלות את סוד הקסם. וממש כמו באיטליה, גם כאן אוכל איטלקי הוא הרבה יותר ממנת פסטה. ארוחת הערב באינויטו כוללת חמש מנות לבחירה – סלט, אנטיפסטי, מנה ראשונה (פסטה), מנה שנייה (בשר או דג) וקינוח. התפריט הקטן והמשובח מכיל מנות כמו גביעי ארטישוק ממולאים בגבינות ועשבי תיבול, פסטה ברוטב של גבינת גורגונזולה, שום ומרווה, ודג סלמון אפוי בתנור עם שום, שמן זית ורוזמרין. ארוחה לזוג עולה 380 שקל, ויש להזמין מראש.

אינויטו, חד נס, פתוח רק למזמינים מראש, טלפון: 04-6921876

ים תיכוני

מסעדת חרובא
מסעדת חרובא נמצאת בקצה כפר הנופש מצפה השלום, צמוד לשמורת טבע יפה ובנקודת תצפית מרהיבה במיוחד על הכנרת. זוהי מסעדה ים תיכונית, אבל היא לא מזכירה כלל את מסעדות החומוס-צ'יפס-סלט המוכרות. המטבח פה הוא ערבי גלילי עם דגש על מוצרים טריים ועונתיים והרבה עשבי תיבול מקומיים. התפריט משתנה בהתאם לעונות השנה, ובחורף תמצאו בו, בין השאר, ירקות ממולאים, קובה במילוי בשר כבש וצנובר ברוטב טחינה ירוקה (43 שקל), פטיר – כיסוני בצק מולאים בירק בר ותבלינים (25 שקל), שראק – נתחי עוף עטופים בגלילת פיתה דרוזית דקיקה (45 שקל) ועוד מיני מעדנים נפלאים ויוצאי דופן. אבל עוד קודם, אל תוותרו על לחם הבית המצוין שמגיע עם צלוחיות מטבלים (15 שקל) וצלוחיות של מזטים נהדרים, בהם עלי גפן ממולאים, חוביזה שנחלטה קלות, נתחי חציל ברוטב עגבניות קליל ועוד (22 שקל לאדם). אם לא התמלאתם מכל אלה, תוכלו להתענג על סטייקים, צלעות טלה או דגים. המחירים נוחים, גם בהשוואה למסעדות בסביבה, והמנות גדולות ויצירתיות. אנחנו נהננו מאוד מדניס שלם שנאפה בטבון והוגש עם פלחי תפוחי אדמה מטובלים ורוטב טחינה (80 שקל) ומסטייק פרגית על מצע אורז ברוטב צ'ילי וחרובים (60 שקל). יש גם מנות מיוחדות לילדים, ולקינוח – עוגיות מעמול ביתיות שהולכות נפלא עם קנקן תה צמחים מהגינה. אחרי הארוחה כדאי מאוד לשוטט לאורך טיילת הנוף היפהפייה שמשקיפה על הכנרת או לצאת לטיול רגלי בשמורת הטבע הפראית שיורדת אל למרגלות המצוק.

מסעדת חרובא, מצפה השלום ליד כפר חרוב, פתוח כל השבוע 12:00-22:00, טלפון: 04-6734420

מסעדת חרובא. בישול ערבי גלילי משובח שמשתמש בהרבה עשבי תיבול מקומיים

חלבי

מור וקינמון
כשישה קילומטרים במעלה הדרך המובילה מצומת כורסי לעבר בני יהודה עומד מבנה עץ יפהפה בן שתי קומות, שצופה לכנרת ולהרי הגליל. בקומה העליונה תמצאו את מור, מסעדה בשרית כשרה, ובקומה התחתונה נמצא קינמון, בית קפה חלבי. כיוון שהגענו בסוף השבוע רק בית הקפה היה פתוח, אבל אנחנו, ששבענו מבשרים, לא הצטערנו כלל. יש פה סלטים, מאפים, פסטות, כריכים ועוגות מצוינות, ואם מזג האוויר מרשה, כדאי לשבת בחוץ, על מרפסת העץ, ללגום קפה טוב, לנשום את האוויר הצלול ולהתעלף מהשקט והשלווה שמסביב.

קינמון, כביש כורסי אפיק, ליד בני יהודה, פתוח ה-שבת 10:00-23:00
טלפון: 04-6827763

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...