תפריט עמוד

לסיים את הקיץ בגדול

סיורי עששיות, תיאטרון צלליות, מופעים מוזיקליים בחיק הטבע, תצפיות כוכבים, סיפורי מורשת מומחזים, מופעים אור-קוליים מרתקים – זהו רק קומץ ממה שמחכה לכם בשלושת השבועות האחרונים של אוגוסט בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. יהיה שמח

השבועות האחרונים של חודש אוגוסט מעמידים את העצבים במבחן לא פשוט. הפעילויות בקייטנות הסתיימו, שירותי השמרטפות של הסבים והסבתות נוצלו כמעט עד תום, בעבודה לא ממש ששים לראות (ולשמוע) את הילדים מתרוצצים לאורך המסדרונות או מפזרים ניירות על הרצפה ואת החופשה השנתית ניצלתם עד היום האחרון. איזה מזל שדווקא בתקופה הזאת יש כל כך הרבה מה לעשות בחיק הטבע, ואפילו אין צורך לשבור תכנית חסכון כדי לממן את הפעילויות האלו. הנה דברים שתוכלו לעשות בגנים הלאומיים והשמורות הטבע במה שנשאר מהחופש הגדול. לפרטים נוספים על האירועים המיוחדים והפעילויות החווייתיות בחודש אוגוסט לחצו כאן >>

להתמסר ללילות הקיץ בבית שערים
סיפורים, מוזיקה ומסתורין בבית שערים. בערב, באווירה פסטורלית, ליד מערות תת-קרקעיות מסקרנות נשמע סיפורים בליווי צלילים ומנגינות של אבי שדה – על המכשף שרצה לעוף ועל מנגינת היער – ואחר כך נשיר משירי ארץ ישראל היפה עם גדי רווה על הדשא.
מה בתוכנית?

16:00, 16:30 הדרכות

17:30 – 18:30 האזנה לסיפור בליווי נגינה

18:30- 19:30 סדנאות

19:30- 20:30 מופע שירי ארץ ישראל ושירה בציבור

איפה? גן לאומי בית שערים

מתי? ימי שלישי ורביעי 15-16.8, בשעות 16.00 – 20:30.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

גן לאומי בית שערים | צילום: מנו גרינשפן

גן לאומי בית שערים | צילום: מנו גרינשפן

אשקלילה – אש ולילה בתל אשקלון
העיר העתיקה אשקלון פותחת שעריה לבאים בלילה ומזמינה אתכם להצטרף לפעילות מיוחדת לכל המשפחה בשעות החשכה. הפעילות כוללת להטוטי אש, סיורי עששיות קצרים, מוזיקה, תצפית בכוכבים בטלסקופ ענק ואווירה טובה. הפעילות בין השעות 20:00 ל-23:00. הגן הלאומי יהיה פתוח החל מהשעה 8:00.

איפה? גן לאומי תל אשקלון

מתי? ימי חמישי 10.8, 17.8 בשעות 20:00 – 23:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים. מומלץ להישאר אחרי הפעילות ללינה משפחתית בחניון הלילה של האתר – רצוי להירשם מראש ולהבטיח מקום (בתוספת תשלום).

אשקלילה בגן לאומי אשקלון | צילום: מנו גרינשפן

אשקלילה בגן לאומי אשקלון | צילום: מנו גרינשפן

"חיים שכאלה" למלך הורדוס
אל מול הנוף הקסום של מדבר יהודה ניצב אחד הארמונות המרשימים מן העת העתיקה – ארמונו של המלך הורדוס. מי היה הורדוס – גאון או משוגע? מלך היהודים או עבד הרומאים? בואו למסע ססגוני ומצחיק אל העבר עם תיאטרון מקום. השחקנים יגוללו לפניכם את סיפורו המרתק של המלך הבנאי במעין תכנית "חיים שכאלה", בה תפגשו אותו ודמויות מעברו. סיור מודרך יצא מהכניסה לאתר בכל שעה עגולה. בסיור נעלה לצפות בהצגה בארמון ההר ונרד לבורות המים לחוויה מוזיקלית ייחודית.
איפה? פארק (גן לאומי) הרודיון.
מתי? חמישי 17.8, בשעות 17:00- 22:00. ההצגה בבית הכנסת בשעות 17:45, 18:45, 19:45, 20:45.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

חלום ליל קיץ
לינה ופעילות משפחתית בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים: תצפיות כוכבים, מספרי סיפורים, סיורי עששיות, תיאטרון צלליות, פעילות חווייתית, בריכות שכשוך ומתקני שעשועים, בישול בשטח ועוד המון חוויות שאפשר לחוות רק בלילה. בואו עם אוהל וקבלו את החוויה המושלמת לקיץ, לינה משפחתית במגוון חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. למחרת תוכלו להתעורר ולהיות ראשונים לחוש את יופיו של  הטבע, ליהנות מטיול נעים ולחזור עם חוויות שיישארו אתכם לתמיד.

איפה? גן לאומי כוכב הירדן,  גן לאומי עין חמד, גן לאומי ירקון, גן לאומי תל אשקלון, חניון לילה חאן בארות (מכתש רמון), גן לאומי תל ערד (החאן הכנעני), גן לאומי פארק הבשור, גן לאומי ממשית – חניון לילה החאן הנבטי

מתי? במהלך כל חודש אוגוסט

לינה חווייתית בתל ערד | צילום: מנו גרינשפן

לינה חווייתית בתל ערד | צילום: מנו גרינשפן

סלפי עם בייברס: ערב סוחף בחצר הסולטן בקלעת נמרוד
בלב התפאורה המסתורית של מבצר נמרוד ממתין לכם ערב בלתי נשכח. בואו לפגוש את הסולטן הממלוכי בייברס (וגם להצטלם איתו!), ועל הדרך לסייר באולמות המבצר, במגדליו ובמבוכיו, ולפגוש את אנשי חצרו. בנוסף, תכינו שרשראות גבורה, תקבלו את אות הלוחם, תשתתפו במעגל מתופפים ממלוכי ותקנחו במופע אש לקראת החשיכה.

איפה? גן לאומי מבצר נמרוד

מתי? יום חמישי 24.8, בשעות 17:00- 20:00.

ללא תוספת תשלום על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

בחצר הסולטן בקלעת נמרוד

בחצר הסולטן בקלעת נמרוד

לילות שאן – חוויה לילית קסומה
להיכנס בשערי העיר, לפגוש דמויות בנות אלפיים שנה הקמות לתחייה, להתבשם מריחות השוק, לבקר בבית המרחץ אפוף האדים, לעמוד למרגלות מקדש דיוניסוס רגע לפני שמתרחשת רעידת האדמה הגדולה ולקנח במופע מפתיע בתיאטרון הרומי… חיזיון אור-קולי יחיד מסוגו בעולם, עם אמצעים וירטואליים המעניקים למבקרים תחושה שהם נמצאים בבית שאן העתיקה. ממש כמו לנסוע בזמן. החיזיון יפעל בשעות הערב בימים שני עד חמישי. החיזיון הראשון מתחיל עם רדת החשכה ואחריו בכל מחצית השעה.

מחיר כניסה לחיזיון האורקולי: 55 שקל למבוגר, 45 שקל לילד (מגיל 3), סטודנט או חייל; מנוי (מבוגר/ילד) 28 קל, אזרח ותיק 28 שקל (בהצגת תעודת אזרח ותיק); תושב בית שאן (בהצגת תעודת זהות) 20 שקל. הרשמה ותשלום מראש בטלפון 3639*

מופעי שקיעה מול האגם
בימי  חמישי באוגוסט תתקיים סדרת מופעים מוזיקליים באווירה חווייתית, בגן הלאומי ירקון – מתחם תל אפק (אנטיפטריס). המופע יחל בשעה 19:00, הישיבה על הדשא והכניסה על בסיס מקום פנוי. המופע ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויי רשות הטבע והגנים. הגן הלאומי יהיה פתוח החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד סיום ההופעה.

חמישי, 17.8: מופע אירי/ שי טוחנר וחברים – מסע מאירלנד לסקוטלנד בשירים ובמנגינות, כולל המוכרים ביותר, בביצוע להקה וירטואוזית וזמרת אותנטית ילידת בריטניה.

חמישי, 24.8: מחווה למוסיקה הישראלית / להקת 70-80 – מיטב השירים הישראליים האיכותיים והיפים של אותה התקופה, ברוח העיבודים המקוריים שאהבנו. משיריהם של אריק סיני, אפרים שמיר, יהודית רביץ, יוני רכטר, מתי כספי, שלמה גרוניך ועוד.

חמישי, 31.8: מחווה ל-2 U/ להקת רוקוויל – מופע מחווה בועט ללהקה שעשתה הכי הרבה כבוד לפופ עם השירים שהיו פסקול החיים שלנו בארבעת העשורים האחרונים.

איפה? גן לאומי ירקון (תל אפק – אנטיפטריס)

מתי? ימי חמישי באוגוסט בשעה 19:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

מופע שקיעה ליד האגם בגן לאומי ירקון

מופע שקיעה ליד האגם בגן לאומי ירקון

כמו שהיה אז בפלמ"ח – לינה ועששיות בקסטל
לינת משפחות וסיור עששיות באתר לאומי קסטל. אין כמו ללמוד ולהכיר את העבר בדרך חווייתית ומשפחתית, ולא רק דרך ספרי ההיסטוריה. במקום בו התרחשה נקודת המפנה במלחמת העצמאות ושחרור ירושלים בפרט, חלה נקודת מפנה גם היום. האתר המספר את סיפור הקרב, התחדש בתחנות פעילות הממחישות את הערכים שעלו מתוך הקרבות בדרך חווייתית ובחניון לילה קטן ואינטימי. אנו מזמינים אתכם לחוויה בסגנון הפלמ"ח הכוללת לינה באוהל, סיור מודרך בתחנות הפעילות ובמייצג הקרב וסיומו בהליכה לאור עששיות. הפעילות מותאמת למשפחות ולילדים מעל גיל 8. משך הסיור כשעתיים.

איפה? אתר לאומי קסטל

מתי? ימי חמישי במהלך חודש אוגוסט (למעט 31.8)

הסיור המודרך והפעילות מוגשים ללנים בחניון ללא תוספת תשלום על דמי הלינה.

עוד באתר: מסיירים ושרים באתר הקסטל –  שירה בציבור בטעם של פעם. לפני השירה יהיו סיורים מודרכים קצרים בחוויית תחנות "דרך הערכים". הקפה מהפינג'אן – עלינו. רביעי 16.8 החל מהשעה 18:00. התכנסות לשירה בציבור בשעה 19:30. מסע ואתגר במעלה ההר באתר הקסטל – פעילות משימות בניחוח של פעם לכל המשפחה. רביעי 23.8 בשעות 18:00– 20:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

סיור עששיות בקסטל

סיור עששיות בקסטל

לילות גוברין – גן לאומי בית גוברין
שני ערבים רצופים של פעילות ססגונית ומיוחדת לכל המשפחה. בואו לחוויה של לילה באמפיתאטרון הרומי העתיק המחברת עבר והווה. תוכלו ליהנות מהתרחשויות העבר באמצעות ההמחשות החדשות באתר, הצגת קרבות גלדיאטורים, סיורים מודרכים ומוזיקה בכלים עתיקים. בשיאו של הערב תוכלו לקפוץ אל ההווה, ולצפות במופע "קומפוסטה": מופע מוזיקלי, אקרובטי משעשע שיוצג על הארנה, מרכז האמפיתיאטרון.

איפה? גן לאומי בית גוברין (מתחם עיר בני חורין)

מתי? ימי שני ושלישי 21.8- 22.8 בין השעות 19:00 – 21:30.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

פעילויות משפחתיות בבית גוברין

פעילויות משפחתיות בבית גוברין

אל מול מצדה
חזיון אור-קולי מרשים ומרגש מציג את סיפורה המרתק של מצדה, בתיאטרון פתוח תחת כיפת השמים, למרגלות מצדה מערב.

איפה? גן לאומי מצדה מערב (הגישה מערד בלבד בכביש 3199)

מתי? ימי שלישי וחמישי בחודשים יולי ואוגוסט.

תשלום בקופת האתר (קבוצות בתיאום מראש בלבד). טלפון להזמנות: 08-9959333. מחיר: 45 שקל למבוגר, 35 שקל לילד, למנויים: 25% הנחה

רוצים עוד? הנה אירועים נוספים

יריד הסקיתומרקט בבית שאן
היריד יתקיים זו השנה השישית במתחם הסראיה המרהיב בבית שאן. היריד הוא אירוע לכל המשפחה ומציע לאורחיו אווירת רחוב חגיגית וססגונית ומגוון עשיר של טעמים וצלילים, והשנה יהיו בו גם מתחם מיוחד לילדים בגן העצמאות הסמוך למתחם הסראיה וכן שירה בציבור. הסקיתומרקט מתקיים במבנה המפואר של הסראיה ויוגשו בו מאכלי עדות כגון קובה, עלי גפן, קוסקוס, גונדי, מפרום, מאפים, עוגות, יין, בירות בוטיק, ועוד. בכל ערב בימי היריד יהיה מופע וחגיגת מוזיקה בשלל סגנונות.

איפה? גן לאומי בית שאן מתחם הסראיה

מתי? היריד יהיה פתוח בימי חמישי בחודש אוגוסט בשעות 18:00- 23:00.

הכניסה ליריד ללא תשלום. לבאים ברכבת: במיוחד לקיץ נוספו רכבות מבית שאן (יש להתעדכן באתר רכבת ישראל).

 

עששיות ועוד בגן לאומי ממשית
נחווה את המסתורין והיופי של העיר הקדומה ממשית לאור עששיות, נתוודע אל הנבטים ותושביה הקדומים של העיר ונגלה את פונדקי השיירות, בית האמידים, "כנסיית נילוס הקדוש", בית נבטו ועוד. (משך הסיור כשעתיים). אל תוותרו על סיור בוקר מודרך אל הסכרים בנחל ממשית.

איפה? גן לאומי ממשית – חניון לילה החאן הנבטי, (גישה מכביש 25 – מזרחית לדימונה)

מתי? ימי שישי 18.8, 25.8; ימי שבת 19.8, 26.8 סיור בוקר מודרך ללנים בחניון הלילה.

הרשמה מראש בטלפון 3639* וללא תשלום נוסף ללנים בחניון הלילה (מצטרפים חדשים יחויבו במחירי הלינה).

 

עששיות ומוזיקה בגן לאומי שבטה
נחווה את המסתורין ואת היופי של העיר הביזנטית שבטה לאור עששיות, נתוודע אל תושביה הקדומים ונגלה את מכמניה: בית האורווה, בית הבריכה, בית הקשתות, הכנסיות המפוארות ועוד. נגיע אל הכנסייה הצפונית וניהנה ממופע מוזיקלי באקוסטיקה המיוחדת של המקום. משך הסיור כשעה. משך המופע כ- 45 דקות. ניתן להישאר ללינת שטח בחניוני הבוסתן והלימן הסמוכים לעיר העתיקה שבטה.

איפה? גן לאומי שבטה. מצומת טללים נוסעים מערבה לכיוון ניצנה (כביש 211), בצומת שבטה פונים דרומה ונוסעים כ- 9 ק"מ עד האתר.

מתי? ימי חמישי 10.8, 17.8, 24.8.

הרשמה מראש ותשלום בטלפון 3639*. מחיר: מבוגר 50 שקל, ילד 40 שקל. מנויים: מבוגר 45 שקל, ילד 35 שקל.

עטלפים ועששיות מוזיקליות
כיצד הפך העטלף הקטן והמסתורי שחומק אל הלילה לבאטמן הלוחם ברשע או לדרקולה המככב בסרטי אימה? בואו לערב מרתק בעולמם של המדבירים השקטים שלנו: הרצאה עם חוקר עטלפים, וסיור שטח לילי בעינות צוקים עם מכשירים לאיתור עטלפים. לפני ההרצאה נצא לטיול מוזיקלי לאור ירח ועששיות בגן לאומי קומראן בעקבות המגילות הגנוזות. לבני 7 ומעלה.

איפה? פארק (גן לאומי) קומראן ושמורת טבע עינות צוקים

מתי? חמישי  24.8

הרשמה מראש ותשלום בטלפון 3639*. מחיר: מבוגר 68 שקל, ילד 44 שקל, מנויים: מבוגר 25 שקל, ילד 20 שקל.

זמן מדבר ומנגינות בהר ההרודיון
סיור מודרך בליווי מוזיקלי-אתני בארמון המבצר על ספר המדבר. לא רחוק משדות הרועים של בית לחם ובקרבת ירושלים בחר המלך הורדוס הגדול להקים את אחוזת הקבר שלו ונתן את שמו למקום. נצא לסיור בארמון המבוצר, נרד למאגרי המים ונתרשם משרידי קבר הורדוס שנחשפו באתר. נשמע על גבורה ונחמה, על חורבן וגאולה, וניהנה מתצפית נוף מרהיבה על מדבר יהודה.

איפה? פארק (גן לאומי) הרודיון

מתי? ימי שישי 11.8, 18.8 בשעה 10:00, 12:00, 14:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.


עששיות ניגונים פיוטים וסליחות בנבי סמואל

מסע לאור שקיעה ועששיות ולצלילי ניגונים, פיוטים ואמירת סליחות בציון קברו של שמואל הנביא. נצא לסיור לאור ירח ועששיות אל שורשיה הקדומים של תפילת היחיד, נרד אל מעיין חנה והמים החיים ונשמע על התחדשות ותשובה. נגלה היכן היא רמה המקראית גבעון ומצפה ונעלה לגג לתצפית מרהיבה על האזור. את הערב נקנח עם קהילות שרות ופייטנים מובילים בליווי כלי נגינה באמירת סליחות ופיוטים ממגוון עדות.
סיור העששיות ייצא מהכניסה לאתר בשעה 19:30, ובשעה 21:00 נפגוש את קבוצת מקהלות שרות מבית אביחי לערב פיוטים וסליחות. לגילאי 7 ומעלה.

איפה? פארק (גן לאומי) נבי סמואל

מתי? יום רביעי 23.8 (א' אלול) בשעות 19:30 – 22:30.
ללא תשלום.

 

שאנטי ומוזיקה בטבע בעין פרת
מפגש נדיר עם נווה מדבר קסום וחוויה מוזיקלית מרעננת בטבע. בואו לשבת בפינת השאנטי עם הנגנים שלנו שינעימו את זמנכם בשמורה. אחר כך צאו לסיור בפינה קסומה לצד נחל זורם וברכות טבעיות בנאת המדבר. זוהי פנינת טבע מרתקת שכבר בימי קדם משכה אליה מתבודדים ונמלטים. גם הם, כמונו, ראו את ברכות המים, כרו אוזן לשקט מסביב ונפעמו מיפי המקום.

איפה? שמורת טבע נחל פרת (עין פרת)

מתי? ימי רביעי 9.8 ו-16.8 בשעות 11:00 – 17:00; סיורים ייצאו בשעות 11:00, 13:00 ו-15:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

נטיפים וצלילים במערת הנטיפים

בואו לחוות את  מערת הנטיפים כפי שעוד לא חוויתם. בשעת אחר הצהרים, פתחנו עבורכם את המערה במיוחד והוספנו גם נגן וצלילים. אנו מזמינים אתכם לסיור ייחודיי בין נטיפים וצלילים וגם הדרכה קצרה. חלל המערה והנטיפים שבה מאפשרים לצלילים הגברה טבעית ועוצמתית שלא תשמעו בשום מקום אחר.

איפה? שמורת טבע מערת הנטיפים

מתי? שני 14.8 ושלישי 15.8; הנגינה תתקיים מדי חצי שעה בין השעות  16:00 – 19:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. זהבה לרון הגיב:

    התכניות מענינות ומרתקות. מדוע מציעים אותן רק בחום של אוגוסט ולא מציעים לפחות את חלקן בחופשת סוכות, כאשר מזג האויר מעט יותר נוח לפעילויות בטבע? אני בטוחה שיהיה להן ביקוש רב.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...