תפריט עמוד

לאן כדאי לנסוע באוקטובר

שלכת בניו אינגלנד או טרק בנפאל? פסטיבל בירה במינכן או צפייה בבעלי חיים בגלפגוס? כמה מקומות שכדאי במיוחד לבקר בהם בחודש אוקטובר

חודש אוקטובר הוא זמן מצוין לטיול בחלקים רבים של העולם – מזג האוויר נעים, אתרי התיירות הפופולריים מתרוקנים מתיירים אחרי הקיץ העמוס, אזורים נרחבים באירופה, צפון אמריקה ואסיה מתכסים בשלכת נהדרת, ופסטיבלים רבים מתקיימים ונותנים ערך מוסף לביקור. הנה כמה מקומות שמומלץ במיוחד לבקר באוקטובר

ניו אינגלנד: שלכת, חמוציות וסירופ מייפל

אם יש מקום אחד שצריך לבחור כדי לראות בו שלכת סתווית במלוא תפארתה, הרי שזהו אזור ניו אינגלנד שבצפון-מזרח ארה"ב. מדינות האזור – רוד איילנד, קונטיקט, מסצ'וסטס, מיין, ורמונט וניו המפשייר, מכוסות ביערות עבותים של אדר, אלון אדום, אגוז, צפצפה ולבנה. בסתיו, הנסיעה בכבישי האזור דומה להצצה בקליידוסקופ ססגוני במיוחד, כשהשלכת באזור משתוללת והעלים משנים את צבעם מירוק לאדום, חום, זהוב וכתום. זהו זמן מצוין לצאת לטיול רגלי או טיול אופניים ביערות, בהרים ובעמקי האזור, וליהנות מהשלכת המרהיבה ומהטבע הנהדר. בין המקומות שמתהדרים בשלכת יפה במיוחד לא כדאי להחמיץ את הפארק הלאומי אקדיה במיין, את אזור ההרים הלבנים בניו המפשייר ואזור אגם שמפליין בוורמונט. מלבד שלכת, הנוסעים בדרכים של ניו אינגלנד בסתיו ייהנו מדוכנים שניצבים לצדי הדרכים ומוכרים את מיטב התוצרת המקומית – חמוציות, תפוחים וסירופ מייפל משובח. בסוף אוקטובר, חוגגים בצפון אמריקה את ההלואין, ובמהלך אוקטובר אפשר לראות את חזיתות הבתים מקושטות בדלועים מגולפים כפרצופים מפחידים, מה שתורם לאווירה המיוחדת באזור.

צבעי שלכת בניו אינגלנד

צבעי שלכת בניו אינגלנד

רכס האנאפורנה, נפאל: טרקים ופסטיבלים

חודש אוקטובר מהווה את תחילתה של עונת הטרקים בנפאל. בתקופה זו גשמי המונסון מתמעטים, הראות נהדרת והאוויר צלול – כל אלה מהווים תנאים מצוינים לטרקים בהימלאיה, כמו טרק סובב אנאפורנה הפופולרי. בשונה מאזורים אחרים בנפאל, אשר עדיין לא ניתן לטייל בהם בעקבות רעידת האדמה האחרונה, רכס האנאפורנה פתוח למטיילים. יש סיבה טובה נוספת להגיע לנפאל באוקטובר – בתקופה זו נחגגים אירועים שונים ברחבי המדינה, כמו פסטיבל דסהאין, הגדול ביותר בנפאל. זהו פסטיבל הינדואי שנמשך למעלה מעשרה ימים ומתקיים ברחבי המדינה, כשבמהלכו נערכות תהלוכות וחגיגות ססגוניות ברחבי נפאל, והמקומיים טובלים בנהרות הקדושים, רוקדים במסכות, צופים בלהטוטים ומעיפים עפיפונים.

 נוף הנשקף בטרק האנאפורנה

נוף הנשקף בטרק האנאפורנה

פיימונטה, איטליה: לחובבי אוכל ויין

חבל פיימונטה, בצפון-מערב איטליה, פחות מוכר לישראלים מאזורים אחרים של צפון איטליה, אבל יש הרבה סיבות טובות לטייל בו, במיוחד בסתיו. זהו חבל ארץ יפהפה, אשר מוקף בפסגות הגבוהות של הרי האלפים, ומציע נופים נפלאים של גבעות עטורות כרמים, נהרות ואגמים, לצד עיירות ימי ביניימיות מלאות קסם. בסתיו יפה פה במיוחד, כשהכרמים של האזור נמצאים בשלכת שהופכת את האזור לרומנטי מתמיד. תיירי האוכל חוגגים פה בסתיו, עם שלל פסטיבלי אוכל מענגים במיוחד שמתקיימים ברחבי החבל. המפורסם מכולם הוא פסטיבל פטריות הכמהין הלבנות שמתקיים מדי אוקטובר בעיר היפה אלבה. במרכז הפסטיבל נמצא השוק בו מוכרים פטריות כמהין נפלאות לצד תוצרת מקומית. בנוסף, כולל הפסטיבל מכירה פומבית של הפטריות בהשתתפות השפים המובילים בעולם, ירידי מזון, הופעות מוזיקליות, חגיגות ימי ביניימיות ועוד. אירוע גדול נוסף הוא סלון הטעמים –  יריד האוכל והיין הגדול בעולם שמתקיים אחת לשנתיים בחודש אוקטובר בטורינו. לצידו מתקיימים בחבל פיימונטה שפע של פסטיבל אוכל ויין קטנים בחודש אוקטובר.

 כרמים באזור חבל פיימונטה, היפה במיוחד בסתיו

כרמים באזור חבל פיימונטה, היפה במיוחד בסתיו

מינכן, גרמניה: בירה מכל עבר

מדי אוקטובר רחובות מינכן מתמלאים במיליוני חוגגים, תיירים ומקומיים כאחד, אשר מגיעים להשתתף באוקטוברפסט,  פסטיבל הבירה הגדול בעולם. הפסטיבל, שנמשך 16 ימים, כולל שתיית בירה בווארית, אוכל מקומי, מוזיקה וריקודים. החגיגות מתקיימות ב-14 אוהלי ענק שמופעלים על ידי מבשלות הבירה השונות, ובהן מוגשת בירה על ידי מוזגות בלבוש מסורתי. באוהלים מגישים אוכל מקומי ומופיעות תזמורות שמנגנות מוזיקה מסורתית לצד להקות רוק שמנגנות מוזיקה עכשווית. בנוסף, מתקיימות בפסטיבל תהלוכות ססגוניות ויש בו תערוכות חקלאות ואפילו מתקני שעשועים לילדים. אם כבר הגעתם עד מינכן, כדאי לצאת ממנה לטיול בבוואריה, על טירותיה המרשימות, הכפרים הציוריים, כרי המרעה והדרכים הרומנטיות – אשר כולם נראים יפים במיוחד בשלכת.

 חוגגים באוקטוברפסט עם תלבושות מסורתיות, אוכל מקומי והמון בירה

חוגגים באוקטוברפסט עם תלבושות מסורתיות, אוכל מקומי והמון בירה

איי גלפגוס: פינגווינים על קו המשווה

איי גלפגוס נהדרים לאורך כל השנה, וכל עונה מתאימה לביקור. האיים, הנמצאים כ-970 ק"מ ממערב לאקוודור לה הם שייכים, מפורסמים בעולם החי המיוחד, הכולל מינים אנדמיים רבים, בהם איגואנה ימית, צב גלפגוס ופינגווין גלפגוס, הפינגווין היחיד שחי סמוך לקו המשווה. חודש אוקטובר נחשב למוצלח במיוחד לביקור באיים הבתוליים האלה, זהו אחד החודשים הפחות גשומים באיים, המים חמימים ואפשר לטבול בהם והמוני התיירים של הקיץ כבר שבו הביתה, מה שמאפשר ליהנות מכל הטבע הנפלא הזה בשקט ובשלווה. באוקטובר ניתן לראות בגלפגוס מגוון גדול במיוחד של ציפורים מקננות, כמו סולה כחולת רגל, סולה אדומת רגל, אלבטרוס גלפגוס, פרגטה גדולה ופרגטה הדורה. בנוסף, זהו זמן החיזור אצל מינים רבים של עופות מים, וזמן טוב לצפות גם באריות ים ובצבי הענק המפורסמים.

 סולה כחולת רגל בגלפגוס

סולה כחולת רגל בגלפגוס

אלבוקרקי, ניו מקסיקו: כדורים פורחים באוויר

אלבוקרקי, הגדולה בערי ניו מקסיקו, מארחת מדי שנה בחודש אוקטובר את הפסטיבל הבינלאומי לכדורים פורחים. זהו פסטיבל הכדורים הפורחים הגדול בעולם, עם מאות כדורים פורחים שצובעים את שמי ניו מקסיקו בשלל צבעים. המראה של הכדורים הצבעוניים על רקע הנופים המדבריים של האזור פוטוגני במיוחד. בנוסף לתחרויות מרהיבות של כדורים פורחים, יש בתשעת ימי הפסטיבל מופעים מוזיקליים, מופע ססגוני של זיקוקי דינור ושלל אירועים נוספים. כיאה לבירת הכדורים הפורחים העולמית, באלבוקרקי תוכלו לא רק לצפות בכדורים אלא גם לצאת לטיסה בכדור פורח ולצפות בנופים הנפלאים של האזור מלמעלה.

 פסטיבל הכדורים הפורחים באלבוקרקי

פסטיבל הכדורים הפורחים באלבוקרקי

אם אתם כבר פה, אלבוקרקי מארחת באוקטובר עוד כמה אירועים נחמדים, כמו הפסטיבל לאמנויות אינדיאניות, יום של תחרויות ספורטיביות ברוח ההלואין המתקרב, פסטיבל יווני עם הופעות, ריקודים ואוכל יווני, ועוד. בין השתתפות בחגיגה אחת לשניה כדאי לטייל בעיר היפה הבנויה בסגנון ספרדי, שמציעה חיי תרבות עשירים, להתענג על המטבח המקומי המשובח ולצאת לטיול באתרים בסביבה, כמו הרי סנדיה הסמוכים לעיר שמציעים שלל פעילויות בחיק הטבע.

בתמונה הפותחת: שלכת בניו אינגלנד
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.