תפריט עמוד

איפה אפשר לראות שלכת? אתרים מומלצים בעולם

השלכת של ניו אינגלד היא אולי המפורסמת מכולם, אבל במקומות רבים בעולם תוכלו ליהנות משלכת אולי פחות מתוקשרת אבל יפה לא פחות. הנה כמה המלצות

כל שנה בסתיו המחזה חוזר על עצמו. הטפרטורה יורדת, הימים מתקצרים ועלי העצים הנשירים משנים את צבעם מירוק לאדום, כתום וצהוב. הסבר המדעי לתופעה הזו הוא שאין מספיק אור לפוטוסינתזה, ייצור הכלורופיל בעלים מופסק והעלים מאבדים את צבעם הירוק והופכים לצהובים-אדומים לפני שהם נושרים על הקרקע. אבל גם בלי להתעמק בהסברים מדעיים, השלכת, כשהיא במיטבה, היא אחד המחזות היפים ביותר שיש לטבע להציע. השלכת המפורסמת ביותר בעולם נמצאת בניו אינגלנד בצפון מזרח ארצות הברית, אבל יש עוד הרבה מקומות בהם ניתן ליהנות משלכת נהדרת עם יחסי ציבור קצת פחות מוצלחים. הנה כמה מהם:

קנדה: פארק אלגונקווין מצפון לטור

פארק אלגנקווין (Algonquin Park), הנמצא 210 קילומטר מצפון לטורונטו, מספק מרחבים עצומים של יערות עשירים בעצי מייפל. תכונתם הבולטת ביותר, שהופכת אותם לחביבי ציידי השלכת הסתווית, היא השינוי היפה של צבעי העלים מירוק לאדום לוהט ובוהק. כאשר מסתיימת עונת השלכת של המייפל מתחילים להצהיב עצי האלון. ההמשכיות הזו גורמת לכך שהשלכת נמתחת על פני כל חודש אוקטובר. רק בנובמבר משתלט כאן החורף והתיירים נמלטים חזרה לטורונטו. יתרון נוסף של ביקור כאן בסתיו הוא שבמהלך אוקטובר נעלמים היתושים שמציקים למטיילים במהלך הקיץ, כך שאפשר לטייל בנחת וללון בחניוני הקמפינג הרבים הפזורים בו ללא חשש מעקיצות.

פארק אלגונקווין. מקום מושלם לטיול סתווי

פארק אלגונקווין. מקום מושלם לטיול סתווי | צילומים: שאטרסטוק

פארק אלגונקווין משתרע על שטח עצום – כשליש משטחה של מדינת ישראל. ההגעה לשער המערבי דרך העיירה דווייט (Dwight). הנסיעה מטורונטו צפונה על כביש 11 ולאחר מכן מזרחה על כביש 60 שחוצה את השמורה. אתר הפארק

יפן: שלכת בקיוטו

המילה היפנית לשלכת היא kouyou, שפירושה "עלים אדומים". אחד המקומות הנגישים והיפים ביותר לראות בו את השלכת היפנית היא העיר קיוטו, מאמצע אוקטובר עד אמצע דצמבר.

קיוטו בסתיו. היש יפה מזה?

קיוטו בסתיו. היש יפה מזה?

גן הארמון הקיסרי בקיוטו נחשב לאחד המקומות היפים ביותר לצפות בהם בשלכת. בגן יש יותר מ-10,000 עצים, שעליהם הופכים בהדרגה צהובים ואדומים. במקום מתקיימים סיורים מודרכים באנגלית. אתר נוסף בו אפשר ליהנות משלכת יפה הוא מקדש קיומיזודרה, שנוסד בשנת 788 לספירה. המראה היפה ביותר הוא מהמרפסת של האולם המרכזי, הצופה על היערות המקיפים את המקדש ועל הנוף.

יוון: חבל זגוריה

הרבה יותר קרוב אלינו אפשר להתרשם משלכת מקסימה בצפון יוון. חבל זגוריה (Zagoria) בצפון-מערב יוו, מיוער בעצים נשירים, ובמהלך החודשים אוקטובר ונובמבר משתלטים גווני הצהוב על יערות האזור.

בסתיו, הנופים של חבל זגוריה בצפון יוון מתכסים בשלכת מרהיבה

בסתיו, הנופים של חבל זגוריה בצפון יוון מתכסים בשלכת מרהיבה

בחבל זגוריה פזורים כפרים מסורתיים מקסימים, עם בתי אבן וגגות צפחה אפורים, שכדאי מאוד לבקר בהם. האזור מרושת בשבילי הליכה ובסתיו נעים במיוחד לטייל פה ברגל ולהתרשם מהשלכת המרהיבה.

סקוטלנד: שלכת עם תוספות

באזור העיירה פיטלוכרי (Pitlochry), כמאה ק"מ מצפון לאדינבורו, מתייחסים לשלכת של ניו אינגלנד כאל חיקוי זול. עבור הסקוטים, זהו האזור שבו אפשר לראות את השלכת היפה, הצבעונית והמרשימה ביותר. לא במקרה הם קוראים לאזור "ארץ העצים הגדולים". נכון, הסיכוי לצעוד כאן בלב היערות במהלך אוקטובר מבלי להירטב מהגשם נמוך מאוד, אבל הסקוטים מעולם לא הבינו איך קצת גשם יכול להפריע לטיול בחיק הטבע. מלבד צבעי השלכת, חבל פרת'שייר מציע בעונה עוד כמה תופעות טבע מרנינות, כמו להקות עצומות של אווזי בר הנודדים בסתיו.

פיטלוכרי. צבעי שלכת, יערות ונחלים, ובערב - ויסקי לצד האח

פיטלוכרי. צבעי שלכת, יערות ונחלים, ובערב – ויסקי לצד האח

האזור היפה ביותר לצפייה בשלכת מכונה "משולש הזהב": בין העיירות בירנאם, פיטלוכרי וקנמור. כדאי להתמקם בפיטלוכרי, ומשם לצאת לטיולים ברכב או ברגל (עדיף גם וגם) באזור. ועוד יתרון לשלכת הסקוטית, בסופו של יום טיול אפשר לחזור למלון או לאכסניה ולהתענג על המשקה שהסקוטים גאים בו יותר מכל – ויסקי. בפיטלוכרי נמצא מזקקת אראדור, שמתגאה בתואר "הקטנה ביותר בסקוטלנד", שם תוכלו לסייר במזקקה, המנוהלת יותר מ-150 שנה על ידי אותה משפחה, וכמובן לטעום מהתוצרת. פרטים באתר.

צרפת: טירות, כרמים ושלכת

מקומות רבים בצרפת מתהדרים בשלכת יפהפייה. אחד המוצלחים שבהם הוא עמק הלואר, המשתרע במרכז צרפת, לאורך נהר הלואר. האזור משופע בערים עתיקות, כפרים ציוריים ובעיקר בטירות אלגנטיות, שהעצים המשנים את צבעם נראים טוב במיוחד על הרקע שלהן.

השלכת נראית טוב יותר על רקע הטירות המרשימות של עמק הלואר

השלכת נראית טוב יותר על רקע הטירות המרשימות של עמק הלואר

מקום נוסף שמראה השלכת בו מלבב הוא חבל לימוז' מרובה הכרמים. בסתיו, בנוסף למראה העלים המוזהבים, אפשר ליהנות כאן גם מהבציר המשובח. למראה העלים הנושרים דווקא על רקע עירוני כדאי לבקר בשטרסבורג, בירת מחוז אלזס שבצפון-מזרח צרפת, על גבול גרמניה. למרות היותה עיר גדולה יש בה פארקים וגנים רבים שבהם ניתן ליהנות מצבעי הסתיו.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.